Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

4 noiembrie 2024

Daca nu ai nici un venit de unde sa platesti? Ce facem cu pacientii neasigurati? Îi lasam sa moara?


 

Considerati normal ca persoanele care in mod real nu au nici un venit sa plateasca asigurarile de sanatate?

Nu ma refer la romanii care nu vor sa lucreze ci la cei care vor sa lucreze dar nu isi gasesc nici un loc de munca.

Considerati normal ca cei neasigurati sa beneficieze de asistenta medicala doar in cazul unei urgente sau a unor boli cu potential epidemic?

Daca nu ai nici un venit de unde sa platesti?

Ce facem cu cei care nu au nici un venit?

Ce facem cu pacientii neasiguraţi?

Ii lasam sa moara?

Categoriile scutite de plata asigurării de sănătate: copiii sub 18 ani, studenţii până în 26 de ani care nu realizează venituri, soţul/ia şi părinţii aflaţi în întreţinerea unui asigurat, persoanele cu handicap care nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte surse, bolnavii incluşi în programele naţionale (cancer, TBC, heomfilie, transplantaţi) şi femeile însărcinate.

Noul ministru al Sănătăţii, conf. dr. Vasile Cepoi a declarat, pentru AGERPRES, că are în vedere în primul rând finalizarea noii Legi a sănătăţii.

Vreau ca la începutul lunii iunie să prezint Guvernului noua formă a Legii Sănătăţii, pentru ca, la sfârşitul lunii, să putem lansa în dezbatere publică forma scrisă a acestui proiect. Vom duce mai departe colaborarea cu toţi cei interesaţi de acest proiect, fie că este vorba despre societatea civilă, fie că discutăm despre profesioniştii din sistem, a declarat ministrul Sanatatii Vasile Cepoi.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Daca nu ai nici un venit de unde sa platesti? Ce facem cu pacientii neasigurati? Îi lasam sa moara?”

  1. tic tac
    9 mai 2012 at 15:21

    vorbe????????fapteeeee????????????

  2. Ionut
    9 mai 2012 at 18:19

    Cei neasigurați nu pot fi lăsați să moară deoarece mulți dintre ei și-ar dori să muncească dar nu au unde.Statul român este dator să asigure asistență medicală pentru toți cetățenii săi.

  3. marian
    9 mai 2012 at 19:01

    Era prin anii ’50 o ….” vorba ” : > Sa moara toti capitalistii ….sa ramanem noi , sa muncim ! < Poate fi " adaptata " la …situatie : Sa moara toti cei neasigurati ! Sa ramana doar " asiguratii " sa…. plateasca in continuare !

  4. 9 mai 2012 at 19:11

    Si care va fi noua forma a legii sanatatii?

  5. 9 mai 2012 at 19:36

    Oamenii fără niciun venit beneficiază de serviciul de urgenţă.
    Nu cred că la camera de gardă se poate analiza dacă nu lucrezi fiindcă nu vrei sau fiindcă nu te angajează mimeni…

    • 9 mai 2012 at 21:43

      @renata
      Asta stiu … si ce i se intampla bolnavului neasigurat la camera de garda?
      Il stabilizeaza repede si dupa aia la revedere … ce face bolnavul neasigurat si fara bani sa isi cumpere medicamente?

      • marian
        10 mai 2012 at 0:21

        Eu n-am mai fost la medicul de familie de peste trei ani .N-am bani . Pai aia saraca …ma cunoaste de peste 25 de ani si ma serveste si fara gologani dar daca ma trimete { cum este cazul in multe situatii } la ” medicul specialist „….aluia TREBUIE MUSAI sa-i dau bani.Daca ala considera ca am nevoie de spitalizare{ cine stie pentru ce , ca..”.motive ” gaseste suficiente in organismul meu } la ce spital crezi ca ma pot duce ? La nici unul .Aaaa daca voi cadea vreodata pe strada si ma va transporta SMURD-ul lui Arafat la spital…Dupa ce ma vad ca am ” facut ochi ” ma arunca ca p-‘o masea stricata . Deci unde este statul social cu care ne tot laudam ? Adica nu noi ,ca noi oricum nu stim ce inseamna aceasta sintagma dar…guvernantii …politicienii….Mai bine s-ar scrie la intrarea in fiecare spital…”AI…TRAIESTI , N-AI…PLEACA UNDE VEZI CU OCHII !!”Culmea este ca aceste spitale, multe dintre ele sau…majoritatea au fost construite si cu munca si banii nostri .Alea inchise de nemernicul ala de Csece Atilla …alea nu le construise si nu le utilase ma-sa acelui maghiar ci….au fost construite si utilate cu banii si munca noastra ….De aceea zic draga Teo…daca mai ai ceva trecere la PNL sau la PSD…ca le-ai tinut partea atata timp si { cel putin teoretic } vocea ta ar trebuii sa aiba greutate , intreaba-l pe Ponta sau pe Antonescu : va fi vreodata trimes in judecata acel Csece Atilla pentru ce a facut si care seamana al dracului cu un inceput de genocid ??Te rog eu…intreaba ! Ce ai de pierdut ?Nu ti-au dat nimic pana acum…de acum inainte…nici atat, ca vad ca purtator de cuvant la guvern este Andrei Zaharescu si nu…. Teodora Marinescu !

        • 10 mai 2012 at 1:00

          @marian
          De intrebat sigur voi intreba si primot sa va spun si voua ce raspuns o sa primesc
          Da … teoretic este bine spus
          Nu am nimic de pierdut 🙂 .. asta este frumusetea libertatii
          Cred ca domnul Zaharescu este bine ales .. se pricepe la vorbe … eu sunt buna la bataie 🙂

      • renata
        10 mai 2012 at 9:06

        Banii nostri din asigurari de sanatate, DACA n-ar iesi pe o usita din dos, catre niste buzunare private, foarte adanci, ar ajunge pentru toata lumea, asigurata sau ne, cu venituri sau fara.
        Eu, de 27 de ani de cand platesc asigurari (adica sunt salariat), n-am folosit din banii pe care mi i-au retinut nici 0,01%. Slava domnului, n-a fost nevoie.
        Ca mine sunt multi.

  6. 9 mai 2012 at 20:01

    Draga Teo, trăim în tara de rahat moștenita de la Iliescu. N-a știut sa își formeze discipoli.

  7. ALM
    9 mai 2012 at 20:06

    Stimată Theodora, s-ar putea să vă supere comentariul meu, dar n-am altul mai bun.
    În 1989, când Petre Roman a anunţat că România renunţă la socialism şi porneşte pe drumul „economiei de piaţă” toată lumea s-a bucurat, probabil închipuindu-şi că se vor deschide pieţe din 10 în 10 metri. Un grup restrâns de oameni, în cel mai antidemocratic mod, a ales soarta unui întreg popor. Ei bine, acela este momentul când s-a hotărât ca bogaţii să trăiască şi săracii să moară! Asta înseamnă dreapta! C-aşa-i în tenis!
    Cât timp a mai fost ceva de vândut (şi furat) din „greaua moştenire”, asigurarea de sănătate nu a fost o prioritate şi aplicarea principiului a fost amânată. Acum, când s-a ajuns la fundul sacului, a devenit o prioritate. Dar ideea nu s-a schimbat, ai bani trăieşti, n-ai bani te descurci!
    Nu aveţi decât să speraţi că noul guvern social-liberal, îşi va lua ochii de la „licurici” şi se va uita cum este prin ţările nordice, unde grija faţă de populaţie este pe primul loc. Numai că acolo impozitele nu sunt proporţionale, ci au cote diferite, în funcţie de cifra veniturilor. Cu alte cuvinte, solidaritatea nu este ca la noi, respectiv săracii să fie solidari cu bogaţii, ci tocmai invers, bogaţii sunt solidari cu săracii. Impozitarea diferenţiată, cum este în Regatul Suediei, ar rezolva multe din problemele celor aruncaţi în sărăcie. Dar cum să faci legi ca în Suedia când Parlamentul şi Administraţia statului colcăie de bogătani? Cum să fie diverşii „regi” de acord cu impozite de 50% şi peste? Ei muncesc, nici nu se dau jos din pat pentru 100 de mii de euro!
    Personal, nu sunt de acord cu nicio diferenţiere pe baza veniturilor, dar părerea mea nu contează …

    • 9 mai 2012 at 21:54

      @ALM
      De ce sa ma supere?
      Vreau sa stiu parerile celor care citesc acest blog

    • 9 mai 2012 at 23:03

      O guvernare de dreapta ar avantaja firmele sa creeze noi locuri de munca. Nu inteleg de ce se traieste cu ideea ca daca unul s-a imbogatit legal trebuie sa dea unuia care e sarac. Nu intra in aceasta categorie cei imbogatiti peste noapte care trebuie sa infunde puscaria. Atat timp cat un om de afaceri a facut legal avere, nu este si nu trebuie obligat de stat sa dea bani pentru cei saraci. Cei saraci trebuie pusi la munca de cei bogati, iar pentru asta statul trebuie sa fie unul liberal.

      • 9 mai 2012 at 23:22

        „trebuie pusi la munca”?
        Ce expresie?
        parca am mai auzit-o candva

      • ALM
        9 mai 2012 at 23:45

        @Razvanrc
        Da, da, săracii trebuie puşi la muncă de cei bogaţi! Şi dacă săracii refuză să mai fie sclavi, ce fac bogaţii? Dragă domnule, nu prea ştiţi ce este liberalismul modern! Ca să nu mai ridic problema egalităţii de şanse, care lipseşte complet din concepţiile dvs. Găsiţi normal ca un om cu un venit de câteva sute de mii de euro pe an să plătească un impozit echivalent cu clanţa de la Bentley-ul cumparat din venitul obţinut şi un dezmoştenit al soartei să se lipsească de pantofi noi sau, mai rău, de un minim trai decent. În statele cu democraţii avansate, mă refer în special la statele nordice, prin impozitare se evită polarizarea societăţii în bogaţi şi săraci. Culmea este că niciun finlandez, norvegian, suedez, n-a dat bir cu fugiţii, ca să vină în România unde sistemul de impozitare l-ar avantaja. Chestie de educaţie civică …

        • 11 mai 2012 at 8:10

          Mai nou, politiceinii de dreapta, văzînd protestele de stradă și de teama lor, vorbesc de coeziune socială. Frica păzește via!
          Cînd aud că bogătașii au obținut milioanele sau miliardele în mod cinstit, îmi spun: de-aia au ajuns așa, că au susținători de aceștia cărora le place să fie sclavi. Cum să crezi că un om poate munci de 1000 de ori mai mult decît un om de rînd? Sau că are o capacitate de 1000 de ori mai mare? Că numai aceasta ar fi modalitatea cinstită de a obține o bogăție de 1000 de ori mai mare decît aceea a unui om obișnuit! Că dacă ar fi savanții bogați, n-aș zice nici pîs!

          • 11 mai 2012 at 9:02

            @Asterisc
            Coeziune sociala???!!!
            Corect! Au ajuns bogatasi pentru ca s-au gasit multi prosti care sa accepte sa le fie scalvi
            Cand aveam firma imi plateam vanzatorii foarte bine … ca sa nu fie tentati sa fure … ca sa munceasca cu drag … m-am purtat cu ei ca si cum ar fi facut parte din familia mea … poate de asta nu am ajuns bogatasa ci o amarata care isi cauta de munca.
            sa nu se intelaega ca am dat faliment … nu, am renuntat din motive medicale … si dupa aia s-a ales praful de tot.

      • marian
        10 mai 2012 at 0:02

        @Razvanrc Cine sa „creeze ” si mai ales …cu ce si unde ?Cat despre ideea ca cineva care s-a inbogatit legal sa fie obligat sa-si inparta averea cu cel sarac…asta a spus-o Isus Christos { a carei Inviere ai comemorat-o si dumneata acum ceva vreme } in urma cu 2000 de ani deci , acum este o idee perimata si comunista asi adauga eu …mai rautacios din fire .. Este vorba despre impozitarea averilor si a celor ce detin averi…indiferent cum le-au obtinut ,in mod corect sau nu , asa cum se face si-n America aia dupa care tanjim …cu toti…mai putin eu, care oricum nu-i pot suferii pe americani !

        • Stefan
          10 mai 2012 at 8:17

          Mai Mariane, referitor la ultimele cuvinte pe care le-ai grait, romanii au o vorba: „ai trantit ……. in fasole”. (cer scuze pentru expresie), dar o lume intreaga isi doreste sa ajunga America din urma, orice tara isi doreste sa aiba America aliata si prietena, orice om isi doreste sa poata vedea America macar o data in viata, doar „atunci cand nu ajunge la struguri, vulpea spune ca sunt acrii”. Dupa tine, nici n-ar mai trebui sa le cerem americanilor privilegiul de a calatori fara viza in America.

          • 10 mai 2012 at 9:31

            @Stefan
            nu as vrea sa te dezamagec dar sa stii ca sunt destui romani care nu isi doresc sa vada America …. multi nu si-au vazut propria tara

        • marian
          10 mai 2012 at 12:09

          @Stefan Cu tot respectul…trecand peste „vorba pe care o au romanii „…aia cu mucii si cu fasolea { sti dumneata …ceva dar, nu sti bine } sant destui oameni nu numai in Romania ce nu doresc nici sa se duca in America { in SUA evident } dar nici nu vor sa auda de ea. Motivele…le poti gasii si singur daca te vei informa { fireste daca doresti si te intereseaza} cat de cat despre …America.Las deoparte faptul ca SUA este { a fost si este } cel mai politienesc stat din lume{ la capitolul asta rivalizeaza cu Rusia sau China } dar rte intreb eu cum te poti numii dumneata om liber , om inteligent atunci cand esti nevoit sa ceri PRIVILEGIUL de a vizita SUA ???Mie personal acest cuvant , PRIVILEGIU….imi suna ingrozitor in urechi !Este pentru mine un PRIVILEGIU s-o cunosc si sa ma pot lauda { virtual este adevarat } cu amicitia Teodorei , a lui Emil Vulcanescu , ALM….Teo Negura si altii de aceeasi categorie ….deoarece acestia sint totusi oameni reali .Daca doresti neaaparat poti spune doar ca …” orice om isi doreste sa vada pe Dumnezeu” si dreptateta Lui dar America….Eu bunaoara doresc sa pot avea PRIVILEGIUL sa vad de aproape ,{ adica s-o pot atinge , s-o pot mangaia } Pieta sculptata de Michelangelo insa fiind protejata de un geam securizat…mi-este imposibil asa ca …” strugurii sint acrii ” dar numai in acest caz. Iar America…pentru mine inseamna Graceland , Tupelo , Memphis ….inseamna Elvis Presley….in rest : NU EXISTA !!!Fara suparare stimate domn!Iar referitor la state , la tari ce doresc sa aiba America ” prietena….Afganistan…iti spune ceva ?Coreea , Vietnam, Nicaragua, Panama …acestea iti spun ceva ? Asta ca sa ne cantonam doar pe cateva tari ce -si doresc ca America …sa-i lase in pace cu, ” prietenia ” ei.Mai nou…si Romania a inceput sa-si puna ” ceva intrebari „. Gazele de sist …asta nu-ti aduce aminte de nimic ?Repet …fara suparare …de nici o parte .

          • 10 mai 2012 at 12:25

            @marian
            Eu imi doresc de vreo 10 ani sa vizitez Damascul … imi este fica ca nu mai apuc sa il vad … cel putin nu in viata asta … mi-ar fi placut sa vizitez Grecia, Malta, Cipru, Egiptul, Spania, Italia, Japonia, China … dar nu am bani sa ma duc nici macar pana la Mogosoia … sincer nu imi dopresc sa vizitez SUA … nu ma atrage … imi este teama … din ce vad la televizor acolo risti sa mori nevonovat impuscat pe strada.

        • MIHAELA
          10 mai 2012 at 12:13

          @ Marian
          Gand la gand, cu bucurie, nici eu nu-i pot suferi pe americani

          • 10 mai 2012 at 12:27

            @MIHAELA
            Eu zic sa nu confundam poporul american cu unele greseli pe care le face statul lor
            Greseala asta a facut-o si Radu Tudor cand a spus ca „Grecia este o tara infecta” … sa nu confundam poporul cu cei care guverneaza … hai sa ne gandim la Romania …. daca celelate tari cred ca noi toti suntem asemanatori lui basescu … ma ingrozeste gandul asta

        • marian
          10 mai 2012 at 12:40

          Teo draga …nu fac nici un fel de gresala .Nu confund ” marfa cu ambalajul ” sa fi sigura de asta. Ne-am obisnuit sa-i vedem pe americani { americanii aia despre care faci tu vorbire} drept cei mai cei…drept miezul din dodoasca dar…in realitate majoritatea dintre ei….sa fim seriosi .Este adevarat aia nu reprezinta toata America dar …sint totusi americani .

          • 10 mai 2012 at 13:04

            @marian
            Eu zic ca nu este bine … nci poporul roman nu seamna cu basescu desi s-au gasit vreo 4 milioane si ceva sa il voteze

        • MIHAELA
          10 mai 2012 at 17:45

          @ Theodora
          Nu ma refer numai la guvernantii americani, ma refer la americani in general. Are dreptate Marian, se cred toti miezul din dodoasca.

      • marian
        10 mai 2012 at 0:05

        @Razvanrc Si ca tot mi-am adus aminte…sti cate firme { mici si mijlocii si mari } s-au inchis portile sub guvernarea PDL ?Poate poti sa-mi spui cate firme s-au deschis ? Fireste nu ma refer la cele de ” famiglie „…

      • 10 mai 2012 at 1:24

        M-as referi si la un alt aspect si anume la calitatea firmelor noastre, la calitatea sectorului privat. Aici e o zona – sectorul privat – unde statul n-ar trebui sa se amestece pentru ca e vorba de firme private, nu ale Statului. Daca sectorul privat e cel productiv, atunci daca ma uit la PIB-ul Romaniei si-l compar cu ale altor tari din Europa n-as spune ca sectorul privat de la noi arata prea bine. Ceea ce subliniaza Marian prin „inchisul portilor” (adica faliment) este o realitate, insa sa nu uitam si de criza economica prin care trecem. Si, referitor la aspectul acesta, stateam si ma gandeam ca nu numai Statul (cu intreprinderile si institutiile lui) ar trebui blamat pentru ineficenta. Daca Isarescu spunea candva despre societatile de stat ca sunt „stabilimente de protectie sociala”, Stolojan arata mai demult la o emisiune la televizor ca noi producem produse adaugand o valoare mica. Valoarea adaugata este mica. Performantele sunt slabe. Chestiunea aceasta e complexa. Si ma face sa ma gandesc la faptul ca nu prea exista viziune nici la cei, ca sa zic asa, bogati.

        • ALM
          10 mai 2012 at 10:57

          Dragă domnule, toţi guvernanţii se arată atotştiutori când este vorba de economia românească dar nu mişcă un deget ca să o ajute să se îndrepte către drumul bun. Ca să adaugi valoare produselor este nevoie de cercetare, atât asupra aspectelor tehnice cât şi asupra cerinţelor pieţelor. Aveţi idee în ce stare este cercetarea românească? Fără bani, fără oameni de valoare, fără aparatură modernă. Există şi cercetare prin firme private. Sunt privite ca societăţi comerciale, producătoare de servicii!!! Acelaşi regim ca şi Nufărul sau firmele de salubritate. Plătitoare de TVA şi, până mai ieri, datoare cu impozitul Pogea.
          Timp de două decenii nimeni nu a înţeles rolul cercetării aplicative. Mă refer la România, nu la „dragonii” asiatici. Cândva, am făcut un mic studiu dacă putem produce brichete vandabile. Rezultatul a fost copleşitor: din cauza taxelor şi impozitelor nici preţul gazului lichefiat nu se poate acoperi cu costul de piaţă al unei brichete chinezeşti!
          Din punctul meu de vedere, nu contează mărimea profitului atât timp cât există profit. Nici albinele, luate individual, nu produc cine ştie ce profit (polen, miere etc). În schimb stupul produce! La fel trebuie să fie şi cu economia naţională. O bună organizare statală poate face din ţară un stup. Sunt atâtea nişe de piaţă care sunt neocupate, începând cu bursa produselor agricole, prelucrarea primară a acestora, industrie a semipreparatelor, a conservelor până la produse industriale de lungă folosinţă. Astfel de direcţii nu pot fi atacate de privaţi „la plezneală”. Sunt investiţii importante şi nu are rost să mergi la risc. Trebuie să existe un cadru legislativ încurajator, măsuri stimulative şi control bine intenţionat. Exemple de state „stup” există. Nu mă refer la China, unde este un regim special. E suficient să iau exemplul Koreei de Sud. Ştiţi că acolo există un minister al calităţii? Că statul acordă împrumuturi cu dobândă simbolică pentru cei care prezintă un plan de afaceri bun? Încercaţi să vă închipuiţi prin ce trebuie să treacă un investitor român pentru a porni o afacere, cât de lung este drumul taxelor şi şpăgilor! Cu legislaţia de astăzi, investitorul este un biet miel înaintea sărbătorilor de Paşte!
          În încheiere vă pot spune un „secret”. În afara celor care au venit cu capital din afară, toate marile averi din România s-au făcut prin contacte cu statul! Pguboase pentru stat, benefice pentru un intreg lanţ de „intermediari” din administraţie sau din mediul politic.

          • 10 mai 2012 at 11:09

            @ALM
            Oameni ca dumneavoastra ar trebui sa fie consilieri ai politicienilor USL

        • marian
          10 mai 2012 at 12:11

          ALM….TOT RESPECTUL !!!

        • 10 mai 2012 at 17:22

          Dl. ALM,
          Da, stiu care e starea Cercetarii romanesti… E aproximativ asa cum spuneti Dvs… Spun aproximativ, pentru ca, de fapt, e mai rau! Din pacate, asa e… Asa e pentru ca nu exista o preocupare serioasa, si nu numai din partea Statului… Dar si din partea firmelor, multe dintre ele urmarind doar „sa impuste banul”, cum se spune. De aici si rezulta o valoare adaugata mica, de aici si rezulta un interes scazut pentru calitate…
          Iar sectorul asta mare al serviciilor, cladit pe ruinele economiei socialiste (ruinata din motive obscure) e clar ca nu poate sa conduca la o dezvoltare a societatii romanesti. Dar s-a mers pe aceasta idee nu numai la noi – uitati-va la Grecia unde sectorul serviciilor este predominant in economie. Iar consecinta a fost ca Statul a trebuit sa se imprumute masiv pentru a asigura un nivel de trai cetatenilor, demn de o tara din Zona Euro…
          Sectorul serviciilor, oricat de mare ar fi el, nu poate asigura, doar el, o valoarea adaugata mare a produselor. Din cauza asta, bazandu-te numai pe asa ceva, cresterea economica e mica, dezvoltarea, pana la urma, e redusa…

        • ALM
          10 mai 2012 at 19:26

          @Motanul Incaltat
          Nu avem motive de polemică fiindcă amândoi avem dreptate. Cel puţin aşa sper. Firmele nu pot fi acuzate că vor să „împuşte banul”. Nu sunt asociaţii filantropice. Cadrul legislativ trebuie să reglementeze pornirile mercantile, cu toate că există un arbitru extrem de echilibrat: PIAŢA! Distorsiunile apar atunci când statul devine piaţă şi plăteşte oricât pentru orice bazaconie (parcuri pe pajisti, stadioane în pantă, bazine de înot fără canalizare etc). Problema serviciilor ţine tot de mentalitate. Majoritatea firmelor integratoare sau de producţie vor să aibă propriile servicii de cercetare-proiectare, în loc să colaboreze pe baze contractuale cu institute (firme) de specialitate sau cu universităţi de profil. Nu întotdeauna multe locuri de muncă înseamnă eficienţă şi profesionalism. Eu sunt adeptul diseminării problemelor către specialişti, pe bază de contract. Avantaje? Costuri mai reduse, soluţii eficiente. Este mult de discutat la acest capitol …
          Serviciile au multe avantaje dar, cum bine spuneţi, nu pot avea o pondere dominantă. Grecia are o situaţie specială. nu poate produce prea multe, în schimb are o reţea turistică de bună calitate, plus obiective cu duiumul.
          Cercetarea românească a pus umărul la propria ruină! Valorile au plecat spre economia privată, de aici sau de aiurea, pe loc rămânând „murăturile” care se chinuie să reinventeze roata. Am exagerat puţin, dar sunt furios! Ani de studii şi cercetări în domenii de vârf s-au pierdut în urma unor privatizări făcute pe şest sau a unor conducători de firme integratoare obtuzi (din naştere sau interesaţi) …

        • 11 mai 2012 at 3:12

          @Dl. ALM
          Firmele nu pot fi acuzate ca vor „sa impuste banul”. Asa este. Dar in conditiile in care, asa cum spuneam, statul n-ar trebui sa se amestece pentru ca e vorba de firme private, nu ale Statului, aceste firme private ar trebui sa incerce sa construiasca ceva temeinic si solid. In caz contrar se casca un gol care nu mai este umplut de nimeni. Si marea nenorocire ar fi daca chiar Statul n-ar mai putea sa-l umple…

          Cercetarea romaneasca a pus umarul la propria ruina „ajutata” si de interesele obscure venite din zona Statului. Apoi nu s-a mai investit in cercetare, a fost lasata de izbeliste si, desigur, valorile au plecat chiar si peste hotare… Sigur, a contribuit la asta si inchiderea atator intreprinderi, ferme, IAS-uri, etc, intr-un cuvant spus: declinul economic.
          Dupa parerea mea, piata nu trebuie absolutizata. Ea are imperfectiunile ei si se poate prabusi (lucru aratat de Stiglitz), cum lesne se constata in zilele noastre.

          „Nu întotdeauna multe locuri de muncă înseamnă eficienţă şi profesionalism.” Somajul este un fenomen periculos. Teoria economica spune ca: „ocuparea deplina a fortei de munca inseamna somaj la nivelul ratei naturale a somajului„. Sub influenta neoliberalismului s-a insistat foarte mult in ultima vreme pe concepte precum „eficienta si profesionalism”. Cert este, si datele statistice confirma, ca atunci cand somajul creste, PIB-ul scade, si invers. Deci o crestere a somajului produce scaderi economice si nu cresteri economice. Somajul are implicatii nefaste economice, sociale si umane care nu pot fi ignorate. Uitati-va, spre exemplu, la cazul Spaniei, cu un somaj de vreo douazeci si ceva la suta!! Pentru cel care nu are loc de munca aspectele sunt dramatice, nu mai insist. Pentru economie si societate somajul are ca rezultat:
          – neutilizarea unei parti din principala sa avutie (resursele de munca ale tarii) fapt ce se repercuteaza negativ asupra volumului productiei, produsului national brut, salariilor si profitului;
          – diminueaza veniturile bugetare (din impozite si taxe);
          – sporeste cheltuielile statului pentru plata ajutorului de somaj, functionarea oficiilor de plasare a celor disponibilizati, atat pe termen scurt, cat si pe termen mediu si lung.
          Deci daca „”Nu întotdeauna multe locuri de muncă înseamnă eficienţă şi profesionalism.” atunci intotdeauna putine locuri de munca inseamna scaderi de PIB, sleirea statului, mergere spre subdezvoltare, inrautatirea climatului social si politic, demoralizarea unei mari parti a populatiei, mizerie in societate, cresterea ratei criminalitatii, etc. De aceea solutia nu poate fi alta decat echilibrul, adica, in acest caz, echilibrul intre cererea si oferta de munca, lucru care ar trebui urmarit permanent de catre Stat (adica ma gandesc la Guvern, ca nu e altcineva care sa urmareasca situatia globala. Un privat isi vede doar de treaba lui, de afacerile lui.), printr-o politica economica activa, coerenta si realista.

      • MIHAELA
        10 mai 2012 at 12:10

        @ Razvanrc
        Problema este ca in 20 de ani nu te poti imbogati legal. Sa fim bine intelesi, vorbesc despre cei imbogatiti, nu despre cei care au reusit sa-si asigure un trai decent.

        • 10 mai 2012 at 12:20

          @MIHAELA
          Cred la fel ca domnul ALM …. multi s-au imbogatit din contracte cu statul … vezi cazul lui Patriciu care a dat faliment cu Mic ro …. de ce? … ptr ca a avut un management PROST … omul NU STIE … castiga doar cand primeste pe nimic resurse de la stat

        • marian
          10 mai 2012 at 12:25

          @Mihaela In 20 de ani de munca grea…poti ajunge sa traiesti decent .De agoniseala se pot bucura copii tai.Eu personal nu suspectez chiar pe toti milionarii Romaniei de …ilegalitati. Doar cel mult….99,9% .

          • 10 mai 2012 at 12:26

            @marian

            😀 😀 😀

        • MIHAELA
          10 mai 2012 at 17:54

          @ Marian
          M-am linistit, daca ai incredere ca doar 0,10% s-au imbogatit prin eforturi proprii, e bine, desi era poate mai aproape de adevar ca 0,01% s-au imbogatit prin munca lor.

          @ Theodora
          Ai dreptate, daca Patriciu nu primea pleasca Petrom nu mai era el miliardar in euro.

    • 10 mai 2012 at 0:59

      In legatura cu ce spune Dl. ALM
      Romania este un stat social – art. 1, al.3 din Constitutie.

      „Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de tai decent” – art.47, al.1 din Constitutie.
      „Cetatenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate platit, la asistenta medicala in unitatile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurari sociale publice sau private, prevazute de lege. Cetatenii au dreptul si la masuri de asistenta sociala, potrivit legii.” – art. 47, al.2 din Constitutie.

      Eu cred ca aceste articole din Constitutie spun cum trebuie procedat (evident, nu exclud celelalte articole din Constitutie. Constitutia trebuie respectata integral!). Iar Legea Sanatatii ar trebui sa fie constitutionala.

      Ceea ce afirma Dl. Razvanrc contrazice Constitutia. El afirma asa:

      „Cei saraci trebuie pusi la munca de cei bogati, iar pentru asta statul trebuie sa fie unul liberal.”

      Iar Constitutia afirma la art. 42, al.1:

      „Munca fortata este interzisa”

      Dupa parerea mea, corect este sa afirmi ca cei bogati ar trebui sa creeze locuri de munca, respectand legislatia muncii, sa aiba proceduri pentru formarea profesionala si instruirea continuua a personalului si sa investeasca in lucruri de genul asta.
      Daca punem problema la modul ca cei bogati sa fie obligati („trebuie sa dea”, cum spune Razvanrc) sa dea la cei saraci, imi face impresia ca o punem in termeni de haiducie: luam de la bogati si dam la saraci. Problema, evident, nu se poate pune asa. Ca cel bogat sa dea, pentru ca asa doreste el, celui sarac ar insemna o cultura a solidaritatii in societate, ceea ce ar fi bine.
      Chestiunea este urmatoarea: contribuabilul plateste impozitele la stat dar doreste sa vada si eficacitatea masurilor luate de stat, in spiritul Constitutiei. Cu alte cuvinte, plateste la stat dar ce masuri ia, spre exemplu, statul pentru ca sa combata saracia? Ca daca plateste la stat si, de pilda, vede cum se imbogatesc puternic, peste noapte, unii functionari ai statului e clar ca va fi nemultumit, e clar ca ceva nu e in regula. Or, Constitutia spune: „Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de tai decent”. Contribuabilul cred ca doreste sa vada daca aceste masuri pe care le ia statul sunt cu adevarat eficace. Prin astfel de masuri se poate combate saracia. Dar daca nu vede asa ceva…
      De ce spun asta? Pentru ca, in mediul de afaceri, sunt multi care au impresia ca banii lor, pe care ei ii platesc statului sub forma de taxe si impozite, se duc intr-un fel de gaura neagra. De aici rezulta ca perceptia asupra masurilor pe care le ia statul este ca acestea nu sunt (intru totul) eficace sau constata tot felul de disfunctionalitati in ceea ce priveste institutiile statului, incompetenta, s.t.cl.

      • 10 mai 2012 at 10:40

        @Motanul Incaltat
        Cum ai tras tu concluzia ca e vorba de munca fortata? Ce simplu este sa interpretezi dupa bunul plac niste cuvinte care nu aveau niciun fel de substrat cu trimitere la munca fortata. Intr-un stat cu o guvernare de dreapta fiscalitatea ar fi in favoarea firmelor, care nu ar plati impozite cum este cel forfetar, de exemplu. Printre alte costuri ale unei firme este si cel cu forta de munca. In Romania costurile cu forta de munca raportate si la conditiile economice si la cele fiscale, sunt mari, chiar daca noi comparam salariile de aici cu cele din Vest. In opinia mea, taxele si impozitele trebuie reduse urgent, impozitul pe proprietate desfiintat, desfiintat salariul brut si net si stabilit un salariu minim care sa fie o medie a salariilor medii pe tara in functie de ramura de activitate economica. In felul acesta salariatii vor castiga mai mult ca acum si vor avea libertatea de a alege ei unde sa isi plateasca asigurarile de sanatate si sociale.
        Statul roman s-a vazut in acesti ani ca este un administrator prost al banilor nostri, deci de ce sa mai pompam bani in buzunarele sale?

        • 10 mai 2012 at 10:57

          @razvanrc
          expresia folosita de tine este: „Cei saraci trebuie pusi la munca de cei bogati”
          Sa stii ca majoritatea celor care comenteaza aici sunt liberali

        • 10 mai 2012 at 11:19

          @Theo& restul
          Sa dea Cel de Sus sa nu fie asa, dar daca aceasta criza se adanceste si mai mult, iar germenii unui nou val de criza cred ca sunt deja plantati, stiti ce o sa se intample? Toti cei care se plang acum ca munca fortata este ilegala vor fi pur si simplu striviti de cei disperati sa isi gaseasca un loc de munca si vor fi pur si simplu abandonati de sistem. Cei care vor mai oferi locuri de munca in privat isi vor baga picioarele in ele de drepturi iar cei care vor vrea loc de munca vor face tot ceea ce vor patronii. Munca fortata va fi considerata ceva normal, pentru ca daca vei avea loc de munca vei avea bani. Nu vei avea loc de munca, vei tipa dupa drepturi dar vei muri de foame.
          Oare ce ar avea de ales un om care trebuie sa se intretina si sa isi intretina si familia? Drepturi sau bani?
          Eu zic ca e bine sa ne gandim si la varianta asta!

        • marian
          10 mai 2012 at 12:27

          @Razvanrc Bine stimabile dar asta { oameni disperati sa-si gaseasca un loc de munca } …asta se intampla…AZI !

        • 10 mai 2012 at 13:59

          @Marian
          Da, deja se intampla. Am intrat in ea deja si vad ca totusi nu multi realizeaza asta, dar ce e acum cred ca e nimic pe langa ce va urma.

        • 10 mai 2012 at 16:19

          @Razvanrc
          Lucrurile nu stau asa… Vorbesti de reducerea drastica a taxelor si impozitelor, de munca fortata si adancirea recesiunii economice actuale.
          Sa ne gandim ce vrea un patron, dupa ideea pe care o sustii. El doreste sa nu plateasca deloc taxe si impozite la Stat, niciodata, sa plateasca prost lucratorii (pentru a nu cheltui mult. Iar daca veniturile lui sunt mici, cu atat mai mult) si sa aiba cati mai putini lucratori care sa munceasca mult, cat mai mult posibil si imposibil (pentru ca sa aiba cresteri de productivitate). Din aceasta conceptie rezulta o subocupare cronica a fortei de munca si, implicit, niveluri ale somajului inacceptabile din punct de vedere politic. Lucrul asta pune in pericol tocmai sistemul capitalist, daca Statul nu se implica in economie si nu creaza locuri de munca, pe de o parte, si nu injecteaza bani in economie, pe de alta parte (politica cheltuielilor publice bazata pe majorarea cheltuielilor de la bugetul de stat in faza de recesiune e clasica. Contribuie la cresterea cererii globale). Consecinta subocuparii cronice a fortei de munca e clar ca provoaca o scadere dramatica a cererii, lucru ce va afecta cat se poate de rau firmele private, care nu vor mai putea sa faca profit. Vor inregistra pierderi masive, iar falimentele se vor tine lant. Daca crezi ca o astfel de stare nu va avea consecinte politice, te inseli. Ele se vad si acum: victoria lui Hollande (deci a socialistilor) in Franta!

          Ce se intampla de fapt? Lucrurile au fost inversate, cel putin la noi (dar cred ca si prin alte parti): in faza de boom, in loc sa se fi procedat (daca e necesar, desigur. Dar se vede acum ca era necesar) la o majorare a fiscalitatii – lucru ce ar fi condus la o temperare necesara a cresterii productiei si ar fi micsorat veniturile, franand consumul – astfel incat Statul sa-si asigure veniturile necesare pentru perioada de recesiune (ma refer la ciclicitate, desigur), fiscalitatea a fost cat se poate de redusa (v. cota unica). Acum, in faza de recesiune, ar fi trebuit reduse taxele si impozitele, lasand la dispozitia agentilor economici mai multe venituri, fapt ce ar incuraja consumul si investiile, adica cererea de bunuri si servicii, in schimb Statul nu are bani. Dar, pe de alta parte, este obligatoriu ca Statul sa aiba o politica de investitii si de creare de locuri de munca, asta ca politica antirecesiune. La fel si cu bancile – in faza de boom nu au pus restrictii in acordarea de credite, n-au luat masuri de crestere a ratei dobanzii. Le iau, in schimb, acum, cand e recesiune, adica exact cand nu trebuie procedat asa. Acuma scade consumul, lucru ce afecteaza negativ si exporturile, deci nu poti largi schimburile economice cu alte tari. Din aceste cauze recesiunea actuala e greu de depasit.
          De ce se intampla toate acestea? Pentru ca America (Reagan) si Marea Britanie (Thatcher) au dorit sa extinda, prin neoliberalism, politica laissez-faire la scara globala! Consecinta e dezastrul actual.

  8. IOANA ROTARU
    9 mai 2012 at 20:28

    AM OPINIA GUVERNANTILOR NEASIGURATI NU AU DREPTUL LA VIATA CA DEALTFEL SI TINERI CARE AU TERMINET 12 CLASE ANUL TRECUT SI CEI DE ANUL ACESTA CARE NU VOR LUA BACUL TOT DIN VOINTA GUVERNATORILOR CA EI NE VOR O TARA DE PROSTISI DE NEASIGURATI DESIGUR.DAR CE NU STIU EI ESTE CA ANUL ACESTA VOR AVEA NEVOIE DE VOTUL NOSTRU ..SI AL TUTUROR CELOR NEASIGURATI.ASA CA DRAGI LICEENI AVETI GRIJA CUI DATI PRIMUL VOSTRU VOT.DOAMNE AJUTA

  9. Gabi
    9 mai 2012 at 20:40

    Orice om are garantat dreptul la viata . Orice roman care nu are venituri trebuie sa i se asigure cel putin un pachet minim de servicii medicale.

    • 9 mai 2012 at 21:56

      @Gabi
      Sunt de acord cu tine Gabi .. dar trebuie sa vedem ce inseamna acel pachet minim de servicii medicale … adica sa nu aiba dreptul doar sa i se masoare tensiunea si temperatura

      • 10 mai 2012 at 3:05

        Foarte bun comentariul tau, Theodora: logic si la obiect!
        Daca orice om are dreptul la viata, atunci si unul care nu are venituri (unul sarac) are dreptul la viata! Deci daca un om sarac se imbolnaveste si, spre exemplu, ar trebui sa se opereze, iar operatia respectiva costa multi bani, in baza dreptului la viata acea operatie, de care el are nevoie, trebuie facuta. Deci Statul trebuie sa-i asigure si sa-i garanteze conditiile necesare efectuarii tratamentului de care el are nevoie, indiferent de starea veniturilor sale (ca sunt mari, ca sunt mici sau ca nu le are deloc) – art. 34, al.2 din Constitutie: „Statul este obligat sa ia masuri pentru asigurarea igienei si a sanatatii publice”, iar al. 1 spune: „Dreptul la ocrotirea sanatatii publice este garantat”!
        In caz contrar sa ne gandim, Doamne fereste, ce ar insemna sa izbucneasca o molima, din cauza mizeriei. Daca Statul nu se implica ar fi o adevarata nenorocire: s-ar muri cu zile, cum se spune. S-ar putea extinde usor si ar face ravagii! Si atunci unde ar mai fi dreptul la viata? Este inuman si nedrept ca cei bogati sa aiba mai mult drept la viata decat cei saraci. Iar cei bogati reprezinta un procent mic din populatia totala. Pentru ca asta ar rezulta daca cei bogati s-ar bucura de pachete vaste de servicii medicale iar cei care nu au venituri de pachete minime. Pur si simplu s-ar pune in pericol starea de sanatate a marii majoritati a populatiei! Chestiunea e delicata. Dar ar fi foarte bine sa se respecte odata si odata Constitutia! Care, din pacate, nu prea s-a respectat la noi.

    • ALM
      9 mai 2012 at 22:23

      @Gabi
      Vă rog să-mi daţi voie să nu fiu de acord cu dvs. România are o Constituţie care prevede următoarele:
      Art. 4.2 România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.
      Art. 34.1 Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.
      Art. 34.2 Statul este obligat să ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice.
      Art. 34.3 Organizarea asistenţei medicale şi a sistemului de asigurări sociale pentru boală, accidente, maternitate şi recuperare, controlul exercitării profesiilor medicale şi a activităţilor paramedicale, precum şi alte măsuri de protecţie a sănătăţii fizice şi mentale a persoanei se stabilesc potrivit legii.

      După cum vedeţi, nicăieri nu se vorbeşte despre bani. În schimb se vorbeşte despre egalitatea în drepturi. S-ar putea ca să existe persoane care, conform Art. 34.3, să spună că legile care stabilesc organizarea sistemului de sănătate pot prevedea asigurări suplimentare. Da, cu condiţia ca asigurările suplimentare să nu se refere la actul medical, fiindcă altfel se încalcă prevederile celorlalte articole. Pot să fac o asigurare suplimentară ca să fiu internat într-un salon de lux, să primesc mîncare de la Ambasador, să am perne de puf şi o infirmieră personală, dar nu pot să primesc servicii medicale privilegiate!!!

      • marian
        9 mai 2012 at 23:45

        @ALM Va salut cu deosebit respect !Aveti mare dreptate .De fapt Constitutia este mai mult decat clara , dar….daca citezi aceste articole din Constitutie oamenilor de pe strada v-eti avea surpriza { desii nu-i chiar o surpriza} sa vedeti oameni …murind de ras .Si guvernantii nostrii ar putea prelua aceasta ” sugestie” a mea, pentru a mai rari din populatie si mai mult : daca oamenii vor murii….de ras, vor face si un lucru ” bun” in acelasi timp, deoarece acei ce vor murii , vor murii …fericiti ! Mai ales la partea unde se vorbeste despre ” egalitatea in drepturi „…aia-i supertare ! N-o mai cred nici americanii…cu Madison-ul sau Jeferson-ul sau Lincoln-ul lor cu tot si credeti ca o cred …romanii ? Un popor ce crede in sansa pe care i-o da cineva…este sortit din start sa fie incalecat de catre oricine doreste .Din pacate noi romanii am fost invatati de-a lungul anilor, n-i s-a inoculat in ADN pur si simplu ca trebuie sa ” ne dea …cineva „, iar acum este greu , daca nu imposibil sa ne debarasam de aceasta…piatra de moara. „Miorita ” este studiata si azi in scoala generala…mai putin decat ” Internationala ” care , { culmea } a fost compusa de un…capitalist ! La ” Miorita ” autorul este…anonim dar…si daca asi pune mana pe el….m-ar tine minte si pe lumea cealalta !Sper ca nu v-am suparat cu acest comentariu…pe jumatate neserios dar, pornit din inima !

        • 10 mai 2012 at 3:33

          @Marian
          Nu cred ca problema este ca „Din pacate noi romanii am fost invatati de-a lungul anilor, n-i s-a inoculat in ADN pur si simplu ca trebuie sa ” ne dea …cineva “, iar acum este greu , daca nu imposibil sa ne debarasam de aceasta…piatra de moara”. Problema e alta si anume ca una spunem, spre exemplu in Constitutie, si alta facem in realitate. De unde rezulta ca nu avem un set de valori sanatoase, drepte, care sa faca sa functioneze cum trebuie, in mod drept si corect, societatea, foarte bine stabilit.

          „Pai ce crezi, pe ce s-a cladit ” civilizatia si democratia ” din Franta , Germania ,Marea Britanie etc , nu cumva pe ” mila crestineasca ” ?”

          S-a cladit si pe mila crestineasca, pe caritate. Dar s-a cladit pe anumite valori pe care omul le-a respectat, pe seriozitate, pe munca. Pe cand romanul, dupa cum arata si genialul Caragiale, trateaza cu superficialitate multe, ia in ras multe lucruri, cauta sa copieze dupa altii fara sa-si puna probleme, fara sa-si bata capul sa vada ce e compatibil si ce nu, ce trebuie si ce nu trebuie, deci fara un prea mare discernamant, fara sa invete ce e bun de la altii, pe care, de altfel, ii priveste uneori cu o admiratie demna de o cauza mai buna. Din aceasta cauza (si nu numai) lucrurile, la noi, merg prost, cand la altii merg bine!

          Uite-te la PDL, ca sa luam un exemplu din politica: trecerea asta, peste noapte de la Stanga la Dreapta esicherului politic. Cand spui partid, vorbesti de oameni. Pai, iti schimbi chiar asa de usor setul de valori? Numai ca ti se pare ca Internationala Socialista ar fi aplecata mai mult si ar sprijini mai mult un alt partid? Iar PDL, si un reprezentant de frunte al sau, Traian Basescu, au ajuns la Putere.
          Deci nu e neaparat vorba ca „ne-am obisnuit sa ni se dea”, ci e vorba si de neseriozitate, superficialitate si de lipsa de civilizatie!!, imi pare rau ca trebuie s-o spun. Dar trebuie sa privim la modul realist lucrurile, as zice eu: noi nu avem un nivel inalt de dezvoltare al societatii!. De lucrul asta trebuie sa tinem seama cand vorbim de reforme care se inspira de la tari cu un nivel inalt de dezvoltare. Din cauza acestei contradictii, la noi, reformele merg foarte greu si chiar se poate spune ca nu merg deloc, sunt un esec. Bine, ca reformele pe care le-a vrut sa le faca PPE nu merg in toata Europa, dar asta e o alta chestiune.

        • marian
          10 mai 2012 at 12:52

          @Motanul Incaltat Prietene ar fi bine sa-ti pui intrebarea CAND au inceput acele state Franta ,Marea Britanie…Germania sa aiba ” mila crestineasca ” si mai ales …in ce conditii ?!!Nu uita ca primii care au fost nevoiti, {prin statut ca sa zic asa } sa arate ” mila crestineasca au fost preotii , a fost biserica…abia apoi …statul !Oamenii bogati au fost NEVOITI , au fost OBLIGATI de catre statul ce …nu mai avea incotro deoarece altminteri , risca sa dispara in haos .Noi romanii [ spui dumneata } sintem superficiali…Te inseli . Iarta-ma dar…te inseli amarnic.Cum spune Christos…: „Cerceteaza trecutul si chiar prezentul”!Faptul ca luam in ras { atentie nu in deradere } supararile [ noi romanii mai mult decat alte natiuni , alte popoare] viata ce-o ducem , greutatile ei …asa cum arata si prietenul meu I.L.Caragiale, asta este doar o arma de aparare impotriva acestor greutati .Asta inseamna poate si faptul ca nu vom merge in Rai sau Iad { ca in Purgatoriu sintem deja }cu zambetul pe buze…Ti se pare prea neserios acest raspuns ?Scuze umile prietene .

        • 10 mai 2012 at 16:41

          @Marian
          Pai, daca e vorba de greutati atunci ar trebui sa vedem cum sa facem ca sa depasim aceste greutati. A tot sta si a tot zice de greutati, de cat suntem de amarati, denota o slaba civilizatie si neseriozitate. Ca asa, tot o s-o ducem din greutati in greutati si din curba asta a greutatilor si a amarului nu vom iesi niciodata. Tu zici ca ma insel cand spun ca noi, romanii, suntem superficiali. Uite-te ce am facut noi in 22 de ani: am distrus industria, agricultura (pariurile lui Roman, desigur, imbratisate cu caldura, nu-i asa, si de altii). De ce? Pentru ca noi am auzit ca se spune ca Statul e un prost manager. Consecinta acestei conceptii a fost ca, daca le distrugem, vom ajunge sa traim ca-n Rai, Doamne iarta-ma! Asta cum se poate califica, daca nu drept superficialitate? Si ce am pus in loc? Un boom al serviciilor! Romania ajungand tara in care fiecare om sare sa-ti faca un serviciu! Atingem ridicolul! 😆

          Dl. ALM vorbea mai sus de cercetare. Pai, am distrus-o si pe aia! Stii de ce? Pentru ca noi gandeam ca ce ne mai trebuie noua cercetare, sa inventam noi roata? Ca noi credeam ca vom lua toate produsele din import! Asta cum e? Superficialitate, desigur!

          „Faptul ca luam in ras { atentie nu in deradere } supararile [ noi romanii mai mult decat alte natiuni , alte popoare] viata ce-o ducem , greutatile ei …asa cum arata si prietenul meu I.L.Caragiale, asta este doar o arma de aparare impotriva acestor greutati .”

          Pai, tocmai aceasta caracteristica a noastra si arata neseriozitatea si superficialitatea noastra, si lipsa de civilizatie! Luam in ras supararile, ca arma de aparare impotriva greutatilor! Ce vrei mai mult?

        • marian
          11 mai 2012 at 9:19

          @Motanul Incaltat Atentie ! Faptul de a lua in ras [ nu in deradere] supararile , , faptul de a face fata necazurilor …razand { desii sint din ce in ce mai putini oameni in Romania care sa stie sa si rada}, aceasta caracteristica a poporului roman nu poate , NU POATE arata neseriozitate , superficialiatate decat cel mult unor …psihologi sau unor …snobi !!!Si DA luam in ras greutatile ca ARMA impotriva lor !!! Pai altminteri , era si la noi ca-n Germania , unde oamenii se uita unul la altul ca la un potential dusman .La noi inca nu s-a ajuns la acest ” nivel ” al dezvoltarii si asta zic eu este BINE ! Arata ca inca sintem un popor si nu o populatie , desii se tot incearca asta de ceva vreme .Cata vreme oamenii se vor vizita unul pe altul FARA INVITATIE PREALABILA, cata vreme romanii se vor vizita doar pentru placerea de a bea ” un pahar” inpreuna sau de a …sta la palavre …asta inseamna ca inca poporul roman traieste in necazul oricui .Acest obicei, de a se vizita fara anunt prealabil si doar pentru placere …nu-l au decat cateva popoare in Europa .Iti las matala placerea de a le descoperi .

        • 12 mai 2012 at 1:14

          @Marian
          Da, eu inteleg ce vrei sa zici. Dar impotriva greutatilor trebuie luptat si altfel. Adica trebuie sa faci ceva ca sa invingi, sa depasesti, sa dai la o parte aceste greutati si, drept consecinta, sa imbunatatesti situatia. Nu spun ca ar fi rau sa le iei in ras – o doza de optimism nu strica niciodata, de fapt asa si trebuie! Insa n-ar trebui sa ne limitam la doar a le lua in ras, asta vreau sa spun. Ar trebui sa si facem ceva concret sa le si depasim, sa imbunatatim o situatie grea, ca sa fie mai usor. Caci numai cu a le lua in ras, nu in deradere, nu se rezolva treaba. Cred ca am reusit sa ma fac bine inteles…

          • 12 mai 2012 at 9:21

            @Motanul Incaltat
            Si eu am momente cand mai fac haz de necaz

          • 12 mai 2012 at 16:59

            Ei, mai facem si haz de necaz! 🙂

    • marian
      9 mai 2012 at 23:54

      @Gabi Unde scrie ca ” orice om are dreptul la viata „? Si ” garantat ” pe deasupra ? Si pe cine cunosti dumneata ca in ultimii…100 de ani , in Romania cel putin, s-a ” impiedicat ” de nimicuri din astea ? Si stai linistita nu numai in Romania …si-n alte tari . Pai ce crezi, pe ce s-a cladit ” civilizatia si democratia ” din Franta , Germania ,Marea Britanie etc , nu cumva pe ” mila crestineasca ” ?

  10. Cristi
    9 mai 2012 at 21:12

    Nu mi se pare normal ca si cei fara venit sa plateasca asigurarea de sanatate. Ma refer la persoanele oneste care intr-adevar nu au vreun venit.

    • marian
      9 mai 2012 at 23:49

      @Cristi Ce daca n-are cu ce sa plateasca ????N-are ?” I-ai perna de sub cap, i-ai …cenusha din vatra …si daca n-are cenusha…i-ai viata dar…sa plateasca intr-un fel sau altul „! Am citat din opera lui Nicolae Filimon ” Ciocoii vechi si noi ” dar este actuala asa ca am zis c-o fi bine s-o reamintesc .

  11. cosmescu
    10 mai 2012 at 6:56

    CAS este doar o baza de calcul, un procent care se aplica la VENITURILE realizate , deci nu este o TAXA pentru servicii medicale, obligarea persoanelor fara venituri la plata CAS este un abuz evident, eu fac parte din cei fara venit, unul din „puturosii” criticati , am 60 de ani, nu am pensie ,inca nu am varsta (desi am 40 de ani vechime),sunt economist dar nu am fost angajat nici macar paznic deoarece sunt bolnav de diabet, 10 ani am primit medicamente de diabet gratis conf. programului national, acum nu-mi mai da daca nu aduc adeverinta ca am platit CAS, din ce? eu traiesc din cersit, din vanzarea lucrurilor din casa, salahor pe la buticari, deci TOTUL E VRAJEALA, nimeni nu tine cont de constitutie, nici nu au citit-o, legile se fac pentru protectia, pisicilor, canarilor, ursilor, pelicanilor, s.a.m.d., eu am contribuit la CAS 40 de ani ,conform cartii de munca, si mult timp nu am fost bolnav, deci nu am beneficiat de servicii medicale, acum la batranete, banii mei au fost deja papati, deci cuvinte ca , echitate, egalitate, solidaritate, dreptate, sunt doar in discursurile electorale, singura egalitate este ca atunci cand murim nu luam nimic cu noi…

    • 10 mai 2012 at 22:25

      @Cosmescu
      Daca ati fi avut posibilitatea sa virati banii aceia timp de 40 de ani intr-un fond de pensii privat, acum cati bani aveati? Exista ceva in ADN-ul nostru de romani care ne face sa fim reticenti la tot ce e privat.

  12. Miescu Dorin
    10 mai 2012 at 7:45

    Cred si nu o spun numai ca Teodora sa-si schimbe parerea despre mine ca cei ,real, fara venituri trebuie sa primeasca asistenta medicala,intrebarea mea este cum stim care sunt cei,real, fara venituri, cum aflam care sunt cei care nu pot plati anual cam 850 ron contributia la sanatate, adevarul este ca in spitale romanul se ”descurca” , trebuie stabilite mai intii criteriile de competivitate pentru medici ca acestia sa primeasca salarii functie de profesionalism si nu, cum din pacate se intimpla sa fie medic baiatul altui medic care are postul asigurat de taticu’ si altul mult mai bun sta pe dinafara, apoi trebuie vazut ce se intimpla cu mita s.a.md. deci cei ,real ,saraci nu trebuie sa moara de acord ,dar…..

    • 10 mai 2012 at 9:28

      @Miescu Dorin
      saracia se vede usor Dorin … se vede in casa omului … in hainele pe care le poarta, etc

    • cosmescu
      10 mai 2012 at 9:48

      asta e problema romanilor…cum stim care nu minte?…pana atunci sa moara toti…daca nu stim…o rezolvare rezonabila…cheltuieli mai putine…cel care a murit nu minte…suntem siguri…apoi e bine sa ne „descurcam”…fiecare cum putem…ne trebuie criterii de „competitivitate?…dar adeverinta de la sectia financiara ca nu ai nici un venit nu este buna? nu este legala?…este dar chiar si asa…nu beneficiezi de asistenta medicala fiindca legea spune ca obligatoriu trebuie sa platesti CAS, doar daca e urgenta sa dai coltul te ia salvarea…sa dai coltul la ei…

      • 10 mai 2012 at 10:22

        @cosmescu
        Dar la urgenta neasiguartii nu primesc decat un ajutor de urgenta … adica sunt stabilizati …. dupa care sunt externati … cu ce isi cumpara medicamete?

        • cosmescu
          10 mai 2012 at 11:15

          cu nimic….nu isi cumpara….sau cersesc…sau fura….ponta a mers cu cepoi pe mana lui raed arafat….arafat era interesat sa-l aiba pe cepoi ministru…se inteleg bine….si i-a dat mana libera pe urgente…cepoi insa nu se lasa cu legea sanatatii facuta dupa gustul lui basescu….usl o sa aiba probleme cu legea asta….

          • 10 mai 2012 at 12:13

            @cosmescu
            Pai cu ce sa isi cumpere prietene daca nu au nici un venit … eu ma refer la cei care chiar nu au nici un venit
            O sa pun link-ul la articolul asta pe blogurile domnilor Nastase si Ponta si iti promit ca nu voi renuta … ma voi bate pentru neasigurati

  13. Irina
    10 mai 2012 at 9:12

    Sunt lasati sa moara si cei asigurati, pentru ca statul nu-si permite sa acopere cheltuielile investigatiilor si al tratamentelor.

  14. 10 mai 2012 at 11:48

    FMI cere Legea sănătății, avînd un singur obiectiv, reducerea cheltuielior cu sănătatea. Se înțelege că noua Lege a sănătății nu are ca obiectiv sănătatea populației, așa cum ar fi normal și… uman. Ați observat că oamenii, cînd își urează ceva, cu diverse ocazii, spun „Sănătate” (că e mai bună decît toate). Cu toate acestea, statul român nu acordă sănătății importanța cuvenită. Nimic nu este mai important decît sănătatea. Bogăția nu mai valorează nimic dacă omul este bolnav. Cînd e vorba de sănătate, nu trebuie privit la bani (decît la eventualii profitori!). Desființarea spitalelor, făcută de PDL, este cea mai grea lovitură dată poporului român, la fel și blocarea posturilor de medici și asistente în spitalele rămase. Dacă ar fi după mine, medicii valoroși ar trebui plătiți mai bine decît șeful statului. Și nu numai plătiți, ci și apreciați de societate.
    P.S. Am aflat că în Austria toată populația este vaccinată împotriva căpușelor. La noi, nici vorbă de așa ceva!

    • 10 mai 2012 at 12:16

      @Asterisc
      Ai dreptate … nimic nu este mai importanta decat sanatatea … BOALA NU ALEGE LOVESTE SI IN SARAC SI IN BOGAT .. sigur ca riscul este mai mare la cei saraci

    • marian
      10 mai 2012 at 12:34

      @Asterisc La noi stimate domn populatia nu este vaccinata nici macar impotriva prostiei ! Ai vazut cati romani s-au dus aseara la meciul ala de ….fotbal ? Ai vazut cati romani se duc la meciuri de fotbal ?Pai daca aia ce au umplut aseara pana la refuz stadionul National ar fi fost asta iarna in Piata Universitatii…la ora asta vorbeam despre Basescu &comp…la timpul trecut !Si nu numai despre el si ai lui. De-a lungul anilor …au fost destule guverne care n-au stiut decat sa dea din gura si in rest….Niciodata la un miting de protest n-au fost macar atatia insi cat se duc la un meci Steaua -Dinamo de exemplu.Exceptie face anul 1990 sau daca vrei acel miting sindical de acum cativa ani …Pacat ca a fost transformat in circ iar participantii au cazut in plasa .

  15. MIHAELA
    10 mai 2012 at 12:31

    Daca fondurile colectate din asigurarile de sanatate ar fi bine gestionate si daca multe firme nu ar mai face contracte de munca pe salariul minim (scriptic, faptic treburile stau cu totul altfel) ar fi destui bani cu care sa se asigure asistenta medicala si pentru cei care nu au venituri din care sa-si plateasca CASS, daca nu s-ar construi adevarate palate ca sedii ale caselor de sanatate, daca birourile directorilor acelorasi case nu ar fi mai somptuase decat biroul oval de la Casa Alba…
    Dar sunt atati de „daca”…

    • 10 mai 2012 at 13:02

      @MIHAELA
      Da … daca banii nu s-ar mai duce aiurea la firmele care capuseaza am avea bani

    • ALM
      10 mai 2012 at 13:37

      Regret că trebuie să vă contrazic în ceea ce priveşte „daca multe firme nu ar mai face contracte de munca pe salariul minim (scriptic, faptic treburile stau cu totul altfel)”. Firmele, respectiv patronii, nu fac de plăcere asemenea „inginerii” financiare. Taxarea forţei de muncă este excesivă! O firmă nu poate impune preţuri cum impune statul impozite. Firma trebuie să se adapteze pieţei şi, pentru a nu creşte costurile de fabricaţie, este nevoită să facă adevărate echilibristici contabile. Una din cele mai uzuale metode este compensarea salariilor din dividende, impozitate cu numai 16%. Oamenii acceptă fiindcă au nevoi imediate şi nu se gândesc la asigurări şi pensii. Vorbesc despre firmele care se luptă cu piaţa şi nu despre firmele care se „luptă” cu şpăgile şi parandărătu’ …

  16. Emil Vulcanescu
    10 mai 2012 at 13:47

    Theodora
    Sistemul de sanatate din Romania , este condus de multinationalele producatoare de medicamente si aparatura medicala , toti ministrii care s-au perindat pe la Ministerul sanatatii si-au vazut numai de propriile interese ! .
    Mie personal imi pare rau de medicii care au depus Juramantul lui Hypocrate si conditioneaza actul medical de obtinerea unor foloase materiale si sa stii ca acestia sunt majoritari.
    Institutul Cantacuzino din Bucuresti nu mai produce vaccinuri si medicamente deoarece managerii pe care i-a avut au luat bani de la producatorii si importatorii de medicamente ca institutul sa fie pus pe „butuci” .
    Am mai scris la tine pe blog faptul ca banii obtinuti din taxa pe viciu ( tutun , alcool ) nu ajung la M.S.
    Ma opresc aici cu comentariul , as putea sa-ti scriu pana ninge cu biscuiti despre ” cancerul generalizat” care ESTE in sanatate.
    Sa fii iubita…
    Cu stima Emil

    • 10 mai 2012 at 13:59

      @Emil Vulcanescu
      Nu trebuie sa te opresti daca crezi ca sunt lucruri pe care trebuie sa le stim.

      • Emil Vulcanescu
        10 mai 2012 at 15:34

        Theodora
        Pentru a face ordine in sanatate trebuie dati afara toti angajatii din minister (exceptia este dr. Raed Arafat ) si de la toate CAS-urile din tara , angajati apoi oameni tineri . Nu stiu daca actualul ministru d-nul Vasile Cepoi va putea reforma actualul sistem de sanatate cu oameni „vechi” .
        Fiind in M.S. am auzit un dialog intre un angajat si o cunostinta de-a lui , iti scriu numai finalul : ” Daca vin la slujba si nu castig 5,000 de dolari in ziua respectiva , inseamna ca am venit degeaba ” .
        Sa fii iubita…
        Cu stima Emil

        • 10 mai 2012 at 16:09

          @Emil Vulcanescu
          nu sunt de acord … ar trebui dati afara doar cei care gresit si/sau au furat … si nu angajati doar tineri .. ca mai sunt si adulti care vor sa lucrze .. tinerii nu au experienta deci trebuie sa fie cativa care sa le explice ce si cum

        • ALM
          10 mai 2012 at 16:58

          Domnule Vulcănescu, iar aveţi dreptate! Prin anii 90′, când începuse o campanie împotriva „foştilor”, similară anilor 50′, m-am întrebat şi eu de ce nu caută să păstreze specialiştii, fiindcă atunci când arunci lăturile din copaie e bine să scoţi copilul din ea. N-a trecut mult timp până mi-am dat seama de ce „foştii” trebuiau înlăturaţi, fie de la butoane, fie de la butonaşe. Mentalitatea! Mentalitatea este ceva care nu se schimbă, este precum amprenta. Orice ai face, mentalitatea eventual se estompează uşor, dar nu dispare. Personal, pentru administraţie, aş pune limita de vârstă 35-40 de ani! Adică pe aceea care erau adolescenţi în 1989. Nu este o metodă sigură, fiindcă mentalitatea este contagioasă, dar reduce mult riscurile. De asemenea nu vă gândiţi la exemple care contrazic cele scrise de mine. Sunt exemplele care confirmă regula …

          • 10 mai 2012 at 17:15

            @ALM
            Nu sunt de acord cu dumneavoastra … cum sa puneti limita de varsta?
            Nu toti peste 40 de ani au mentalitatea despre care vorbiti

        • Emil Vulcanescu
          10 mai 2012 at 17:13

          Theodora
          TOTI trebuie dati afara , cei ce au gresit sau furat fiindca au facut acest lucru iar ceilalti pentru complicitate , ca au tacut din gura.
          Cand a fost Ialomiteanu la finante , subordonatii au facut greva , nu a trecut mult timp de atunci , au primit mai mult inapoi decat cei 25% ce l-a fost „taiat” din salar si stii de ce ? ca sa isi tina gura !
          Sa fii iubita …
          Cu stima Emil

          • 10 mai 2012 at 17:17

            @Emil Vulcanescu
            In mod real acest lucru nu se poate face

        • ALM
          10 mai 2012 at 18:56

          @Theodora
          Iar aţi citit pe diagonală! Sau vă visaţi la „butoane”? Ori în Administraţia Statului?

          • 10 mai 2012 at 21:23

            @ALM
            Nu domnul ALM .. cum naiba sa am asemenea vise? 🙂

        • Emil Vulcanescu
          10 mai 2012 at 19:00

          Theodora
          in ” Iepoca de Aur ” , ceasca a spus : ” Cuvantul , nu se poate , trebuie scos din dictionar ” si a avut DREPTATE ! Suntem tara „tutulor ” posibilitatilor !.

          Domnul @ ALM
          Nu trebuie sa imi dati dreptate , eu fac parte din generatia „Flower Power” , dumneavoastra din alta generatie , adica ” Young Geneneration ” prin modul cum ganditi , mi-a placut comentariul dumneavoastra referitor la cum este condus un stup de albine si cum ar trebui condusa o tara.

          Theodora
          Limita de varsta o pot pune si la 30 de ani , dar ca guvernant , pui un consilier cu experienta ( poate fi si domnul @ ALM ) care sa poata controla TOT ce misca in ministerul respectiv si OPRESTI ” sifonarea ” banului public.
          In privinta criticilor ce le pot aduce celor din M.S. ma opresc aici , nu vreau sa-l critic pe Nastase sau Tariceanu .

          Voi vota USL-ul
          Hai ca se poate

          Sa fiti iubiti …
          Cu stima Emil

          P.S. Cand am spus ca TOTI trebuie dati afara , m-am referit la angajatii care detin functii de raspundere si inclusiv portarii si femeile de servici .
          Daca ai ” cancer ” si te prezinti la medic nu-i spui medicului respectiv am o tumoare canceroasa , operati-ma , DAR mai lasati-mi un pic si in organism nu o scoate pe toata ! ! !

        • marian
          11 mai 2012 at 9:25

          @Emil Vulcanescu Esti sigur stimabite ca n-ai participat la scrierea Bibliei ? Nu de alta dar vorbesti ca din Scriptura , adica ADEVARAT ! Tucu-te onorabile !

        • Emil Vulcanescu
          11 mai 2012 at 11:16

          Marian , Fratele Meu !

          In mod sigur nu am participat la scrierea Bibliei ! Ti-am mai scris ca sunt un Mare Pacatos si stii ce graieste gura pacatosului…
          Tot ce am scris despre Ministerul sanatatii , sunt lucruri ce le-am vazut si trait EU , nu din auzite de la X , Y sau Z .
          Ca fapt divers sa stii ca adevaratii vinovati pentru tragedia de la Maternitatea Giulesti sunt bine sanatosi iar „amarata” de asistenta plateste oalele sparte de altii .

          Tucu-te Stimabile !

          P.S. Despre noua „Lege a Sanatatii” ce ni se pregateste si traficul de organe voi scrie in alt comentariu.

  17. MIHAELA
    10 mai 2012 at 18:05

    @ ALM
    Asta este nenorocirea, domnule ALM, ca mentalitatea este contagioasa!

  18. cosmescu
    10 mai 2012 at 18:30

    Ministrul Sanatatii CEPOI -MENGELE spune ca introducerea cardului de sanatate este foarte importanta pentru stabilirea unor reguli foarte stricte în sistem, mai ales în cazul celor care nu platesc asigurarile de sanatate, demnitarul recunoscând ca introducerea acestui document ar putea fi un soc.
    „Am constatat ca nu traim dupa reguli, ci dupa exceptii. Introducerea cardului ar putea fi un soc pentru cei care nu platesc asigurarile, pentru ca nu vor mai putea primi îngrijiri medicale decât daca sunt urgente medicale”, Vasile Cepoi este adus ca secretar de stat de Ciuhodaru ,au fost impreuna la basescu ,este omul cu legea sanatatii in varianta basescu, privatizarea sanatatii, desfiintarea spitalelor,a dispensarelor, infiintarea de cat mai multe clinici private, taxarea excesiva la medicul de familie, intr-o tara cu o populatie saraca si foarte saraca care deabia au ce manca, nu va uitati la cei care merg la meciuri de fotbal sau la alte distractii, aia nu stiu ce-i saracia, ori castiga bine, ori fura bine, n-o sa vedeti in tribunele stadionului batranele si batranii de 60-80 de ani care cersesc la biserici sau la coltul strazii.E usor sa faci analize si sa-ti dai cu parerea cu burta plina, sa scuipi seminte pe la coltul gurii si sa ragai dupa o bere.

    • marian
      11 mai 2012 at 10:53

      Dumneata spui Cepoi-Mengele . Csece Atilla in ce categorie ar putea fi ” incadrat ” ? La dumneavoastra ” in Nord „, n-au fost inchise spitale ?Ati fost careva la ma-sa acasa sa-i…spargeti geamurile macar ? Ai mare dreptate ” este usor sa-ti dai cu parerea cu burta plina , sa scuipi seminte pe la coltul gurii si sa ragai dupa o …bere” .Problema este ca…cei ce scriu pe acest blog { chiar daca au burta …” plina” } fac ceea ce dumneavoastra cei din Nord …n-ati prea facut nimic atunci cand Nicolaescu a introdus” taxa pe viciu ” sau cand Csece a inchis spitale …de regula din sona de …Sud sau Est adica …macar au scris, macar si-au exprimat revolta , nemultumirea. In Nord…Asta ca sa nu mai vorbesc daspre faptul ca dumneavoastra ” nordistii ” ati sustinut cu avant { poate nu dumneata …este posibil }pe Traian Basescu si gasca lui, inclusiv pe Boc …ca doar era ardelean d-al vostru.Csece a fost ministru al ” sanatatii ” sub guvernarea Boc…nu stiu care …1,2,3,4…Si sa fi sigur ca acei ce comenteaza aici cel putin , nu se uita la cei ce se duc la meciurile de fotbal sau la ” distractii ” si apoi comenteaza asta .Toti fara exceptie se uita in jurul lor , pe strada , la viata de zi cu zi, la necazurile lor si ale celor pe care-i vad si sant asemenea lor si…abia apoi si numai in aceasta perspectiva comenteaza .Nu fac referire la mine desii….Fireste daca era vorba despre acordarea uni premiu al saraciei, al supararilor….sa fi sigur ca asi incerca sa-mi depun CV-ul .Cihodaru…este un medic bun insa este in primul rand om si trebuie sa traiasca .Este bine ca inca nu a emigrat pe undeva , pe unde castigul material ar fi mai mare decat la Iasi . Fireste nu-i timpul trecut .Chiar crezi ca asta ca medic practicant in medicina de urgenta …asta chiar nu stie sau nu vede saracia cu adevarata ei fata ?Sau Bacalbasa ? N-o vede Basescu si neamul lui de nemernici , n-o vede Boc { d’al vostru…ardelean }si n-a vazut-o vreodata , n-o vad politicienii dar noi , oamenii obisnuiti { chiar daca scriem pe blogguri }, noi SIGUR O VEDEM! Sper ca nu va suparat comentariul mau la postarea dumneavoastra si daca totusi v-a suparat…paguba aia s-o am eu !

  19. cosmescu
    11 mai 2012 at 8:29
    • 11 mai 2012 at 8:58

      @cosmescu
      Pacat! 🙁

      • marian
        11 mai 2012 at 10:30

        Tu spui , pacat .Eu spun ..RESPECT . Respect pentru …curajul tipului , pentru ca-ti trebuie un curaj fantastic { desii unii ar crede ca fiind vorba doar de o secunda…..}sa faci asa ceva .Tu spui ….pacat .Eu spun…RUSINE ! N-ai dreptul sa dispui de viata ta atunci cand ai copiii !!! Atunci cand in urma ta raman copii ! De fapt viata nu-ti mai apartine atunci cand ai „facut”, macar un copil !Tu spui …PACAT [ cu referire la ambele „sensuri ” banuiesc } pentru sufletul lui, pentru viata lui si a copiilor ramasi in urma sa. Eu spun RUSINE STATULUI ROMAN ! RUSINE GUVERNANTILOR , RUSINE POLITICIENILOR ROMANI PENTRU CA SE SINUCID ROMANII DIN CAUZA SARACIEI !!!

  20. 11 mai 2012 at 10:59

    Ca in GULAG, frate: cine ajunge ultimul in rand dimineata, la plecarea la munca, este impuscat pe loc.

  21. cosmescu
    11 mai 2012 at 16:37

    SUBIECTUL ESTE INCITANT , acum marian ma face nordist. ardelean,,..de unde stie ca sunt nordist nu stiu…eu sunt nascut in bucuresti si locuiesc de 60 de ani in bucuresti,dar mi-ar fi placut sa fiu nordist, mai mult…sunt acuzat ca l-am votat pe basescu si de aceea o duc rau…ca l-am aparat pe csece atilla , nu retin chiar toate acuzatiile dar ce mai, sunt vinovat si condamnat de dl. marian, cel care ar putea lua si premiul intai pentru saracie, si ar fi foarte bun pe post de acuzator la orice institutie , daca cineva ar face o analiza pe aceste postari ar rezulta clar cum sunt romanii, cat de rai si indiferenti fata de ceilalti, cat de meschini si fara dumnezeu….foarte interesant

    • tic tac
      11 mai 2012 at 17:33

      nimeni nu ia pulsul strazii .deciziile se iau dupa cifre. reparam efectul nu ……………

    • 11 mai 2012 at 21:18

      @cosmescu
      Am pus link-ul articolului pe blogurile domnilor Ponta si Nastase …. si nu ma opresc aici

    • marian
      12 mai 2012 at 6:07

      @Cosmescu …Am dat si eu cu….presupusul. Nu trebuie sa te superi…n-am dat cu pietre , iar daca te-au deranjat ” presupunerile ” mele…scuze zglobii !De unde sa stiu eu ca esti d-al meu …din Bucale , din ” satu’ cu ministri ” ? Am vazut ca citai , ma rog ai dat un link din Mesagerul Hunedorean si…am crezut ca esti …nordist .Cat despre analiza cuiva asupra parerilor mele, ce vrei sa spui ca nu-i asa ?Demonstreaza rogu-te dar, cu argumente , cu exemple palpabile ca …n-am dreptate .

      • 12 mai 2012 at 9:20

        @marian
        Cosmescu este un amic de pe facebook si se pare ca o duce la fel de rau ca noi doi .. sau poate chiar mai rau 🙁

        • cosmescu
          12 mai 2012 at 12:14

          ok…nici o problema…eu pe fb. sunt blocat pentru o fotografie cu ponta cu pistolul la capul lui ungureanu ??!! cred ca a reclamat cineva poza …asta e, acum activez pentru moment cu alt profil, „anarhist roman” ,sunt prieten si cu acest profil cu tine theodora, in rest , eu raman la aceeasi parere, CAS se calculeaza ca procent la venit, daca venitul este zero, 5,5% la zero este zero, dar oricine trebuie sa beneficieze de servicii medicale, doar pentru servicii speciale, internari la clinici private, s.a.m.d., trebuie sa platesti.

          • 12 mai 2012 at 13:48

            @cosmescu
            Mi-am dat seama ca este tot profilul tau 🙂
            5.5% din zero = zero = zero servicii medicale …. promit sa ma bat pentru asta .. si vreau sa intervin si la primar sa le dea celor care nu au nici un venit un abonament pe mijloacere de transport … cel putin 20 de calatorii pe luna … sa aiba oamenii cu ce sa meraga la interviuri

  22. 12 mai 2012 at 16:49

    Observ ca is tot mai multe clinici privatate, motiv pentru care cred ca pas cu pas va ajunge in cativa ani ca clinicile publice sa fie inchise, deci situatia se va agrava cat mai mult…

    • 13 mai 2012 at 8:32

      @Agent
      Ai dreptate … despre spitalele si clinicile private (care sunt din ce in ce mai multe} nu am scris

    • tic tac
      13 mai 2012 at 17:01

      fiecaruia ne este frica de ziua in care ne va trebui zeji de mii de euro pentru sanatate (doamne fereste ca am o virsta ).Este acum la televizor o doamna doc foarte revoltata pe ant 3 pe tema asta se discuta,precum eu nu platesc asigurarile de sanatate.doar 3 milioane platesc asigurari 17 nu. o intrebare ptr doamna (nu ma intereseaza cum o chiama) la orce a cumparat a cerut bon ?a platit tva la tot nu a ocolit legea ?cind sia renovat construit casa a lucrat cu o firma in regula ?
      cu respect ANTON COSTEL
      GALATI

      • 13 mai 2012 at 18:52

        @tic tac
        Mie nu imi mai este frica .. am nevoie de zeci de mii de euro pentru sanatate … de ce sa imi mai fie frica pentru ceva care mi se si intampla

  23. cosmin
    12 mai 2012 at 19:14

    problema este foarte serioasa. din nefericire , nebagata in seama de ani de zile , de toate guvernele .
    singura solutie ( provizorie si legala ) este sa fii luata in intretinere de parinti ( sot , copii) , daca acestia sunt asigurati .
    cat despre opiniile unora ca ALM ,… se vede ca propaganda portocalie a dat roade .
    pentru naivi : singurii contributori reali la sanatate sunt bugetarii . asa ca , cei din „privat ” , nu mai dati lectii .
    in privinta poverii fiscale , la salariile minime pe economie , patronii sunt scutiti cam de toate taxele . nu suntem toti dusi cu pluta , asa ca nu mai invocati acest „motiv” .

    • 13 mai 2012 at 8:39

      @cosmin
      nu m-am referit la cei care sunt liati in intretinere de soti, copii sau parinti … ci de cei care NU POT FI LUATI IN INTRETINERE DE NIMENI … NU AU SOT/PARINTI/COPII
      nu este chiar asa … am lucrat la privat si platea toate taxele la stat

      • tic tac
        13 mai 2012 at 17:19

        in tara asta nimeni nu se gindeste la cel de alaturi nici chiar biserica . teo sunt familii care sunt in aceasta situatie nu persoane

        • 13 mai 2012 at 18:54

          @tic tac
          Am obervat si eu
          Stiu ca sunt familii intregi in situatia asta … de asta o sa ma si bat … o sa tip cat pot peste tot … pe toate blogurile liderilor USL .. si pe paginile lor de facebook … daca o a fie nevoie o sa ies si in strada

  24. Mircica
    4 decembrie 2012 at 10:35

    Da, ce se intampla dupa ce ,o persoana fara venit si fara asigurare de sanatate, a ajuns de urgenta la spitalul Floreasca cu o hemoragie interna ? Dupa 5 zile s-a externat , stare ameliorata. In spital i s-a spus sa aduca asigurarea de la CASMB,nu a adus-o fiindca nu era asigurat. A trecut 1 luna si jumatate de la externare…o sa plateasca spitalizarea , ii v-a veni acasa nota de plata? VA MULTUMESC PENTRU RASPUNS

    • 6 decembrie 2012 at 14:20

      @Mircica
      stiu ce spui … sunt in aceeasi situatie … fara asigurare si cu probleme mari de sanatate
      voi incerca sa spun celor din guvern despre acesta situatie

  25. Magda
    15 mai 2013 at 7:38

    aici se vorbeste mult si in van, cei saraci continua sa moara din cauza saraciei si lipsa medicamentelor, ce erzolvati oameni buni daca palavragiti de zor? noi ne spunem parerile in timp ce altii sunt la pat sau mor……..

  26. coco
    24 decembrie 2013 at 22:36

    nu ii lasi sa moara, dar nici nu-i lasi sa traiasca, daca au avut nevoie de asistenta si au beneficiat de servicii. le trimiti factura acasa, apoi ii executi silit, din mizeria de venit pe care o au sau nu o au.

    abuzul de sistemul medical reprezinta o batjocura la adresa platitorilor.

    si eu am fost persoana fara venit, fara somaj, dar mi-am platit asigurarea de sanatate, cu ajutorul mamei.

    dar cati raman in situatia asta si pentru ce perioada? ce scuza au cei care nu se angajeaza, nu mai beneficiaza de somaj? supracalificarea e o scuza sa nu te angajezi? N.B., am 6 ani de facultate (fara repetentie, fara abandon), la zi, cu bursa de merit. si nu mi-a cazut rangul sa fiu muncitor necalificat.

    am auzit povesti „lacrimogene” de tot rasul cum „invata” unii copii la private de 3 ani, cum sunt tinuti in garsoniere pufoase de parinti, iar acum nu isi permit sa plateasca 39 lei lunar? dar au abonament de 15 euro la smartphone?

    sa nu mai confundati niciodata sistemul de sanatate cu crucea rosie.
    cine vrea, sa faca acte de caritate, dar din banii lui, nu dintr-un fond particular (ca in definitiv, e o contributie a unora, nu a tuturor).

  27. Baluta Maria Gabriela
    27 ianuarie 2014 at 23:01

    Adevar sau minciuna?Adevarul este ca oameni de pe aceasta lume nu mai au suflet,nu mai au frica si teama de Duimnezeu Eu sunt o femeie bolnava ,cu un copil pe drumuri. Nimeni nu imi intinde o mina de ajutor, toata lumea ma batjocoreste si profita cit poate.

  28. MARIAN
    3 februarie 2014 at 14:46

    La noi romanii,pe cat suntem de buni pe atat suntem de prosti,de ce?,pentru ca s-au dat drepturi la puscariasi iar la copii alocatie de 42ron,pe cand puscariasu are 200ron, unde este eficienta,Fura politicu ,fura presedintele statului si nu patesc nimic,fura necajitu un leu ia 5 ani presedintele si politicu delapideaza milioane de euro e bolnav nu suporta detentia.Atunci ma antreb UNDE ESTE DREPTATEA ROMANULUI ?,va spun tot eu , este an triunghiul bermundelor si nu a ajuns nimeni acolo pentru a scoate drptatea la suprafata.Asta este purul adevar.Cel ce nu are este supus greselilor,nu ca nu ar vrea sa munceasca nu gaseste,pentru ca sunt pensionaricare iau pensie si stau in continuare la munca si rade de cei tineri, care sunt obligati sa plece din cauza lor an lume.Statu a creat aceasta democratie(democratia hotilor) nu vedeti ,acum toti analfabetii din politic au diplome de facultate si ei an realitate sunt prosti bata,habar nu au sa vorbeasca.S-au facut boieri pe spinarea noastra iar acum o sa ne ia si sufletu pentru a platidarile la stat.Stiu sa anchida fabricile dar ni sti sa dea de munca la oameni,RUSINE SA LE FIE!.

  29. cristi
    1 aprilie 2014 at 22:50

    dupa simtome sigur am cancer la gat.ce sanse am sa ma tratez fara asigurare si fara bani

  30. 8 decembrie 2014 at 0:01

    Daca un student are dreptul la servicii asig pentru sanatate fara sa plateasca contributie, de ce plateste acel student CAS din salariu daca a acceptat sa lucreze la sfarsit de saptamana 4 ore.

  31. 23 martie 2015 at 2:29

    Buna ziua. Am si eu o problema. In urma cu 4ani sotul meu a suferit un accident rutier in urma caruia a ramas cu leziuni grave neurologice. Inainte de accident el lucrase si era asigurat medical,iar eu care nu am lucrat si eram in intretinerea lui ,eram co asigurata prin firma la care lucra sotul meu. In urma accidentului sotul meu nu mai este apt de munca si are gr 2 de handicap,fapt pentru care nici eu nu mai pot fi asigurata. Deoarece eu nu am nici un venit financiar si traim doar din indemnizatia sotului meu in valoare de 272 lei lunar, nu imi permit sa imi platesc asigurarea de sanatate. Vreau sa imi spuneti dac eu am dreptul sa-mi fac asigurare fara ca sa platesc , dovedind cu acte ca nu am nici un venit? Cu multumiri, Violeta Tompas.

    • 26 martie 2015 at 22:59

      @tompas violeta
      Dna tompas violeta am transmis comentariul dvs pe contul de facebook al dnei ministru Plumb … am lasat si adresa dvs de e-mail … aceea pe care ati trecut-o aici cand ati comentat … sper ca dna ministru va fi informata si va va raspunde cineva din echipa dansei

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home3/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home3/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home3/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home3/cristiha...') #2 /home3/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home3/cristiha...') #3 {main} thrown in /home3/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58