Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

10 februarie 2025

Suntem fruntasi in UE la bolile saraciei


Inca odata Romania se claseaza pe un nedorit loc fruntas.

Bolile cauzate de saracie, intalnite cel mai des in Romania sunt tuberculoza, hepatita si cazurile de suicid.

In Romania, numarul cazurilor de suicid a crescut de la inceputul anului cu 10-15% si tendinta este, din pacate, de crestere.

Desi tendinta raspandirii tuberculozei este in scadere, suntem inca in top si la acest capitol. La 100.000 de locuitori avem 120 de cazuri de tuberculoza.

In Romania sunt oameni deosebit de saraci care nu isi permit sa isi cumpere un sapun, sa tina regimul alimentar prescris de medici sau sa isi cumpere medicamentele necesare.

Ce parere are despre asta primul-ministru Emil Boc?

Se gandeste, domnul prim-ministru Emil Boc sa adopte cateva masuri urgente care sa duca la iesirea Romaniei din acest top al rusinii?

Cunoaste personal domnul Emil Boc, primul-ministru al Romaniei, vreun cetatean roman care nu isi permite sa isi cumpere sapun sau medicamente?

Cate sapunuri isi permite sa cumpere domnul prim-ministru Emil Boc din salariul sau?

Stie domnul prim-ministru Emil Boc ce inseamna sa trebuieasca sa respecti un regim alimentar?

A fost vreodata, domnul prim-ministru Emil Boc, in situatia sa nu aiba  suficienti bani ca sa isi  cumpere  medicamentele necesare vietii?

Il mustra constiinta vreodata pe domnul prim-ministru?

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Suntem fruntasi in UE la bolile saraciei”

  1. 4 aprilie 2010 at 21:41

    Boc nu stie ce sa faca. Este in impas total. Probabil ca printre masurile pe care le va lua se va numara impozitarea celor care se imbolnavesc, pe motiv ca epuizeaza stocurile de medicamente la nivel national si consuma mai multe resurse pentru a se insanatosi. Nu cred ca e departe ziua aia. 😆

  2. 4 aprilie 2010 at 22:12

    dar l-o interesat ceva vreodata pe acest „domn”???

  3. Vlad
    5 aprilie 2010 at 0:33

    Tendinta tuberculozei e de a creste.nu de a scadea.Se coreleaza ea bine cu saracia. dar si cu consumul de alcool, cu fumatul, pe care nu guvernul Boc le-a dat romanilor ca vicii.Nu or avea ei sapun sau pasta de dinti, dar o sticla de alcool tot are romanul.Cred ca avem guvernantii pe care ii meritam ca neam!Apoi tratamentul e gratuit la tuberculoza, si stii cati nu vin sa il ia? Stii cati il intrerup?Cred ca atingi subiecte unde esti in tema, dar altele sunt”trase de par” in explicatiile pe care le dai.Stii cati se spala pe maini macar cu apa dupa ce se duc la toaleta? Ca asta e o cauza majora de hepatita A…chiar daca nu ar avea sapun, sa dea cu apa pe maini. tot ar fi ceva!Iar legat de suicid, de acord, criza poate ca a dus pe unii la suicid, dar aveau ei ceva la mansarda si inainte de criza, ca altfel, pui mana si pleci afara daca inauntru,in tara asta,nu mai e de lucru, dar nu te omori.Si stii cati romani considera rusinos sa mergi pa psihiatru? Stii cati confunda psihologul cu psihiatrul?Stii cati au tinut post desi aveau afectiuni care nu le permiteau acest lucru? O fi guvernul incapabil, dar cea mai mare problema e in noi…As fi de acord cu discutiile de pe bloguri daca s-ar arata populatiei si ce e de facut, ce tine de ei, asa cum fac afara cursurile alea de incredere in tine,dar,bagandu-le in cap ca e de vina guvernarea si numai ea, parca ii indemnati sa nu se ajute deloc singuri!exact cum la tv si in presa nu se aminteste nimic de parintii care si-au uitat copiii in fata pc-ului si se mira apoi ca nu stiu cu cine vorbesc pe acolo si ce idei mai au!Culpabilizarea TUTUROR vinovatilor ne ajuta sa vedem clar lucrurile, nu va veni Boc sa le dea tratamentul pentru tbc!

    • 5 aprilie 2010 at 7:53

      @ Vlad
      Din studiu reiesea tendinta este de scadere.
      Ai dreptate ca sunt multi care prefera sa isi cumpere bautura si care intrerup tratamentul impotriva tuberculozei.
      Eu cred ca doar cu apa nu este suficient.
      In ceea ce priveste suicidul nu cred ca ai dreptate. Ce o fi in mintea unui om care ramane fara casa pentru ca nu plateste la timp ratele la banca? Nu as vrea sa stiu. 🙁
      Te asigur ca eu nu confun psihologul cu psihiatru dar probabil ca sunt multi care o fac.
      De plecat in afara nu este asa de usor cum zici tu. Unde naiba sa plec eu la 45 de ani?
      Chiar daca as avea promisiuni certe tot nu as putea sa plec si sa imi abandonez parintii.
      ” nu va veni Boc sa dea tratamentul pentru tbc” „bagandu-le in cap ca e de vina guvernarea si numai ea”
      Pentru ca pensionarii nu isi permit sa tina un regim alimentar si/sau sa isi cumpere medicamentele de pe reteta PENTRU CA AU PENSII NESIMTIT DE MICI, CINE ESTE DE VINA???? NICI PENTRU ASTA NU ESTE DE VINA BOC????
      A GASIT BANI PENTRU ORICE DAR PENTRU VALOAREA PUNCTULUI DE PENSIE DE 45 % NU A GASIT.

      • Vlad
        5 aprilie 2010 at 11:09

        Iertare, dar pensiile sunt proportionale cu salariile, au fost nereguli mari cand se iesea la pensie pe vremea psd, atunci au iesit parintii mei, dar pnl-ul a reusit sa le alinieze spre decenta.Dar daca ai cotizat putin in timpul vietii, putina pensie vei avea.Trebuie sa ne fie foarte clar ca nu ne mai scapa nicio guvernare de acest lucru, ca asha e in toata lumea..cat contribui atat primesti inapoi.deci, romani, bagati de seama,va fi greu cand cei de varsta noastra vor iesi la pensie, se vad toate perioadele nelucrate, perioadele de somaj, de concedii medicale…calculul e crunt, dar asha se face, capitalismul nu genereaza pomana.Si avem aceeasi varsta:), se poate ca la noi sa nu mai fie cotizanti activi care sa ne asigure pensiile:(.Guvernul tre sa faca rost de locuri de munca, pensiile vor creste apoi de la sine.Cred ca ai inteles ca si eu imi exprim opiniile si nu am pretentia ca trebuie sa fie lumea de acord cu mine, dar lucrez cu oamenii,si activi si pensionari, si vad cum stau lucrurile.Sper sa si inteleg cum trebuie fenomenul:))

        • 5 aprilie 2010 at 11:22

          @Vlad
          Eu vorbeam despre faptul ca guvenul Boc 4 a gasit bani pentru o gramada de porcarii numai pentru mentinerea punctului de pensie la 45 % NU.
          De ce?
          Pentru ca nu le pasa de pensionari.
          Pentru ca sunt prea multi si ca vor sa scape de ei.
          Pensii mici, medicamente din ce in ce mai scumpe, traiul exagerat de scump.
          Cu siguranta vor muri multi pensionari anul asta.
          Pardon, nu vor muri, vor IESI DIN SISTEM.
          De doi ani, desi exista LEGE PENTRU PENSIILE PE GRUPELE DE MUNCA, ea nu se aplica.
          In schimb se cumpara avioane second hand.
          De ce second hand? De ce nu se cumpara mai putine avioane dar mai noi?
          Guvernul care nu isi respecta batranii este condamnat la pierire.

          • brankardierul
            5 aprilie 2010 at 15:14

            nu e cumva vorba de genocid?sa stii ca foamea facea bine la romani,acum ca putem baga la mate orice ne-am imbolnavit aproape toti,si ce sa facem?cica sa se scrie ca alimentele contin componente modificate genetic???iti spun eu polenizarea rezolva tot,asa ca de iti e frica nu scapi!poate niste amenzi sa faca micutii banuti,altfel e o golanie!

          • 5 aprilie 2010 at 15:17

            @brankardierul
            Eu zic putem sa ne controlam singuri.
            Nu mananc decat cat am nevoie.
            Trebuie multa miscare.

  4. brankardierul
    5 aprilie 2010 at 6:43

    buna de dimineata!despre boli nu zic nimic,vreau sa spun ca ce zicea gogu de la cotroceni in legatura cu diagnosticele eaproape adevarat!printre putinele chestii adevarate si rare pe care le-a spus.uite cum sta treaba,cei care au urechi de auzit o sa auda!te duci la medicul de familie care iti da un diagnostic,reteta ,medicamente,tu te simti din ce in ce mai rau,cu noroc daca nu faci o criza crunta ajungi la policlinica,alte medicamente etc.si daca iti e rau ajungi la spital unde is putin mai buni dar diagnosticul ti-l da o singura persoana!? de ce?rar azi in tara noastra mai gasesti diagnosticieni buni,oare de ce?ptr. ca procedurile implementate in romania sunt intelese gresit,ele sunt traduse din engleza si germana fara a sti exact sensul cuvintelor!sexcubase spune ceva dar nu face nimik,el stie ca magii medicinei din bucuresti l-au diagnosticat ca si sfarsit si e mai mult ca probabil ca in japonia micutii hara kiri i-au spus ca nu are nimik grav!la noi te ingroapa ,psihologic fara dovezi clare!in urbe la mine niste baieti destepti au adus o scula mai tare decat tomografe si altele ca nu prea inteleg diferenta,o investigatie te costa 1000 de euro si are baza ptr. orice diagnostic,inca nu au reusit sa il plaseze in bucuresti ca bineinteles bucurestiul se opune!ce sa mai spun de sustinere de la ministerul sanatatii?poa’ sa fie ungur sau roman etc. bucurestiul nu suporta concurenta!de ce nu a venit esccu sa se caute la noi?ca n-avea incredere si atunci amaratul de roman cum sa aiba incredere?imi e rusine ca traiesc vremurile astea,din pakate nu poti sa ii stragi de gat pe toti dar exemle trebuiesc date ca sa se teama de ceva!P.S.medicii de familie sunt niste contabili,inafara de tensiune nu pot sa iti faca nimk,eu as IMPUNE sa aiba cardiograf si ecografmedicii astia se descalifica sriind si contabilizand retete!nu uit nimik,am promis ca azi trimit pe mail despre hernia de disk!

    • 5 aprilie 2010 at 7:57

      @brankardierul
      O FI APARATUL ASTA MAI BUN DAR CINE NAIBA PLATESTE DIFERENTA DE 1000 DE EURO?

      • brankardierul
        5 aprilie 2010 at 9:34

        decat sa cheltui aiurea pe medicamente mai bine ai suporta ce iti da un diagnostic,ptr. cine stie!

        • 5 aprilie 2010 at 9:48

          @brankardierul
          Nu cred ca pot fi separate.
          Trebuie sa fi sigur si de diagnostic si sa iei si cele mai bune medicamente ca sa te faci bine sau sa supravietuiesti.

          • brankardierul
            5 aprilie 2010 at 10:46

            ai auzit cumva de sectia de diagnostic la medicina?nu exista!oare de ce?in momentul asta in america cel mai bine platiti sunt diagnosticienii!orice aparat ai avea de la pacient trebuie sa scoti secretul bolii lui,multo bolnavi nu se cunosc ,de aia se pregatesc astia la medicina?sa te ingroape de viu ca nu-s in stare sa dibuiasca !!! diagnostice,te miri ca te duci la cate o baba care are rabdare cu tine si te vindeca in 2 saptamani?eu am o problema la piciorul ddrept de 2 ani si am fost la medici,inclusiv prieteni si nu vor sa ma creada ca e ceva care se poate regla de undeva,toti imi spun ca solutia e cea chirurgicala!acu’20 de ani am fost diagnosticat cu cancer la colon ,aici la mine acasa,cu greu am ajuns la fundeni si dupa 2 saptamani dr.oproiu mi-o adus 3 beri in salon sa le bem impreuna si daca nu imi e rau el imi plateste biletul de avion,si nu mi-o fost rau de atunci n-am avut nicio problema!stii cum e cand te duci la fundeni ca muritor de rand?ca sa stii de ce o sa mori!ma tem ca iar iti spun de bucuresti si te vei supara pe mine,fara rost ,adevarul e in vorbele mele,nu ca e bucuresti chiar imi place bucurestiul sunt ahtiat dupa el,dar in multe chestii opreste progresul si de aia sunt incrancenat!daca o sa fie un presedinte care o sa inteleaga ca solutia nu e bucuresti ii si fac propaganda zi de zi!pana atunci imi ling ranile care ma dor!stiai ca in ungaria cea mai tare clinica de cardiologie nu e in budapesta ci la szeged?si daca te intreb cine e seful la clinica asta poti sa raspunzi?nu!e un baiat dela mine pe care in romania nu dadea nimeni niciun ban pe el!peti merge cu avioane private la miliardari de pe tot globul,o fi prost/o fi smecher?eu cred ca il recunosc aiacare baga bani in el.
            o zi buna,azi sunt guraliv sau mai bine spus scriboliv!

          • 5 aprilie 2010 at 11:14

            @brankardierul
            Am fost si eu pe la Oncologia de la Fundeni.
            Din fericire am refuzat interenarea si operatia.
            De fapt nu aveam nimic.
            Nu ma supar, probabil ca ai dreptate. Dar nu trebuie sa generalizam.
            Probabil ca in Bucuresti sunt oameni care prin actiunile lor idioate fac ca cei din provincie sa nu aiba parte de „progresul” din capitala.

  5. 5 aprilie 2010 at 7:17

    Cand e vorba de sanatate, situatia e morbida.
    Sistemul de sanatate ar fi trebuit sa aiba un buget serios, o viata avem doar, dupa care PA ! FOR EVER !
    Nu ne trebuie inarmare, nu trebuie lux spp-istilor si nici aceasta promovare carghioasa si fortata a tarii prin tot felul de programe. Cate s-ar fi putut face pentru sistemul de sanatate cu acesti bani…
    Putin ii pasa primului boc de tara asta, face doar boacane si figuratie. Poftim imagine: ii da tasu` cu ou`-n cap !!
    Cat despre basescul Romaniei, cand a avut probleme cu sanatatea s-a operat in Austria, restul romanilor fara posibilitati ce sa faca ? Sa stea la mila sistemului de sanatate romanesc destul de bolnav si el

    • 5 aprilie 2010 at 7:59

      @basescul
      Superb comentariu!

      • brankardierul
        5 aprilie 2010 at 10:24

        tata lui boc este exemplul romanului simplu fara scoala care cu un gest a reusit sa spuna ce trebuie!ar trebui decorat mosu’,de cine ?de societaea civila,daca se arata cineva intesat eu sunt interesat ptr. ca un om de pe strada poate sa iti spuna ceva dar taicatau sa iti dea cu oul in cap,maigreu,boc este nemultumit de conditia lui,imi e teama ca boc o sa spele pakatele ordinarilor!e bagat in fata ptr. ca marinelul l-a citit perfect,nu poti spune ca nu stie sa execute pe prosti!?

        • 5 aprilie 2010 at 11:04

          @brankardierul
          Mie nu imi teama eu sunt sigura ca o sa spele pacatele.
          Nu pot sa spun ….. Basescu stie sa execute prostii.

          • brankardierul
            5 aprilie 2010 at 11:15

            se pricepe si la prostii!eu vorbeam de proshti,ca nu cunva sa fiu inteles gresit!

          • 5 aprilie 2010 at 11:23

            @brankardierul
            Cu siguranta.

  6. matilda
    5 aprilie 2010 at 10:44

    Draga mea, la aşa guvernare, nu ţi se pare normal să ne îndreptăm sigur spre situaţia lumii a treia ? Analiza ta e corectă, dar numai apa şi săpunul nu rezolvă problema.
    Eu am mare încredere în medicii români, fac şi ei ce pot. E drept că unii dintre ei sunt cuprinşi de lehamite, dar sunt oameni ca noi, şi-i mai scîrbeşte şi pe ei mizeria societăţii noastre. Numai că asta nu trebuie să afecteze actul medical în sine.

  7. 5 aprilie 2010 at 13:02

    Theodoa ,Trist,dar adevarat 🙁

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/cristihai...') #2 /home/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home/cristihai...') #3 {main} thrown in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58