Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

23 martie 2025

Teama sau suparare? Ce se intampla cu Dinu Patriciu? – Atunci cand in tara ta se incearca impunerea unei dictaturi de tip sud-american mai conteaza daca esti de dreapta sau de stanga?


Ce credeti ca se intampla cu Dinu Patriciu?

Sa fie oare teama de o noua posibila arestare?

A fost oare santajat Dinu Patriciu de Basescu si a cedat santajului?

Sa fie oare suparea ca nu a reusit sa obtina o functie importanta in PNL?

Ca nu ii place sa piarda pot sa inteleg.

Nu inteleg de ce nu stie sa piarda demn.

Cum poti sa te trasformi din contestatarul lui Basescu Traian intr-un contestatar al presedintelui propriului partid?

Crin Antonescu a declarat ca, daca ar fi în locul lui Patriciu si ar avea aceleasi convingeri cu privire la USL, ar demisiona din partid:

Dacă aş fi în locul lui Dinu Patriciu şi aş ajunge să scriu, deci să cred, acele lucruri despre partidul în care sunt membru, mi-ar fi ruşine să mai fiu membru, aş pleca de-acolo şi, sigur, dacă aş dori şi aş avea posibilitatea, aş face alt partid. Eu nu aştept şi nu-mi doresc (demisia lui Patriciu – n.r.), dar dacă aş fi în locul domniei sale, având aceste convingeri, asta aş face (aş demisiona – n.r.)”,

In ziarul „Adevarul”, ziar patronat de omul de afaceri, Crin Antonescu, actualul presedinte al PNL, este atacat chiar mai dur decat o fac liderii PD-L.

Invitat ieri la postul de televiziune Realitatea TV, Dinu Patriciu a declarat ca:

„Nu cred ca ceea ce citesc a fi intentiile politice ale unei mariaj intre o aripa a FSN-ului si PNL este solutia care poate scoase Romania din impas (…) Am senzatia ca nu exista niciun fel de comunicare intre parteneri (n.r. partenerii USL). Fiecare o tine pe a lui. Toti au argumente legate de imagine, de imaginea pe care cred ei ca o are publicul despre dumnealor. De aici incepe dezastrul. Toti fug dupa imagine si nu discuta lucrurile, problemele reale”

Nu am luat in calcul si posibilitatea ca Dinu Patriciu chiar nu creade in necesitatea creearii USL si in puterea acestei aliante.

Imi este foarte greu sa cred asta.

Eu vad lucrurile asa:

Liderii PSD, PNL si PC au inteles ca, daca merg pe liste separate, au sanse foarte mici sa obitina mai mult de 50% din voturile exprimate. Daca nu faceau alinata, chiar daca unul dintre partide reusea sa stranga sa zicem 35 – 40% dintre voturi si sa obtina cele mai multe mandate de parlamentar, Basescu Traian ar fi putut sa faca ce a mai facut si altadata, adica sa refuze sa desemneze prim -ministru din partidul castigator si sa il propuna tot pe PURTATORUL LUI DE CUVINTE Boc in aceasta functie.

Cum liderii celor trei partide vor sa scape tara de MOLIMA PORTCALIE au hotarat sa faca aceasta alianta.

Sigur ca nu a fost si nu este usor.

Dar atunci cand exista bunavointa, cand interesul national este pus mai presus de interesul de partid, atunci se poate face o alianta intre un partid de stanga, un partid de dreapta si un partid de centru.

Atunci cand cineva incearca sa inlocuiasca democratia din Romania cu o dictatura de tip sud-american, cand vezi ca tara ta se duce de rapa,  nu mai conteaza daca esti de stanga, de dreapta sau de centru, conteaza doar daca esti DEMOCRAT sau NU.

Parerea mea este ca, cine nu crede in necesitatea USL, este ori un dobitoc, ori un santajabil – santajat, ori un PDL-ist convins.

Sa nu uit … o alta mare „liberala” contestatara a USL si politicii dusa de Crin Antonescu este Adriana Saftoiu.

Cea care i-a fost sprijin si consilier Incucisatorului.

Cum a ajuns acesta persoana parlamentar PNL chiar nu pot sa inteleg.

In PNL sunt multe valori, unii dintre ei bloggeri pe care am avut bucuria sa ii cunosc, oameni tineri care cred cu adevarat in doctrina liberala si care ar trebui sa fie promovati.

Si daca tot a venit vorba de bloggeri , sa stiti dragii mei cititori ca bloggerii s-au aliat inaintea politicienilor.

Astept parerile dumneavoastra.

Va invit sa cititi si aici:

“Mult stimatul si iubitul conducator” Basescu Traian nu va mai fi demis decat cu 9 milioane de voturi

Imnul lui Boc – Bocotaxa – Starea natiunii

Povestea pisoiului erudit – 4 – Vania

Dependentul  -Ilarie

Comentarii la Apocalipsa – 22 – Ioan Sorin Usca

Molotov – Caius

L’Absinthe – Ana Usca

Iubirea si timpul…. – Luna patrata

Ne-am hobanat ! – Bararica

Scăderea continuă a salariilor şi valurile de disponibilizări… atrag investitori – Bibliotecarul

Ce porcărie de criză! – Cati Lupascu

Apel oamenilor de arme – Cutarida

Restructurarea – prilej de epurare politica? – Augustin

De ce comentariul tau intra la spam – Daniel Urda

Nu, pur şi simplu! – Florin Matei

Stiri scurte: 18.06.2011 – George Valah

Pictura murală. Consideraţii… – Renata

Plăcintă alterată – Matilda

Adrian Nastase le-a vorbit basarabenilor despre conceptul titulescian al spiritualizarii frontierelor – Plano 10

Cine îi dă apă la moară lui Băsescu când spune:”Şcoala românească scoate tâmpiţi” – Popa Teapa

Mettalica – Nothing Else Matters – Razvan

Povestile si legendele trandafirului – Supravietuitor

Poveste de vis (38) – Teo Negura

Vax populi – Vlad

Toma de Aquino (2) – Zalmoxys

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Teama sau suparare? Ce se intampla cu Dinu Patriciu? – Atunci cand in tara ta se incearca impunerea unei dictaturi de tip sud-american mai conteaza daca esti de dreapta sau de stanga?”

  1. 18 iunie 2011 at 14:56

    Nu cred despre mine ca as fi un dobitoc si de aceea este si exclus sa fiu un PD-l ist. Nu am de ce si cu ce sa fiu santajat si totusi am indoieli in ce priveste FORMA acestei aliante cu PSD facuta de Crin Antonescu. De ce sa-i punem lui Patriciu tot felul de cocoase si sa nu analizam fraza aia pusa in ghilimele in textul articolului? Poate ca nu e nimic gresit in ce spune el. E PSD altceva decat un fragment din FSN? Chiar uitam ce-au facut pana nu demult? In ultimul meu articol remarc aceeasi comunicare obscura intre partide. Programe scoase din maneca fara sa stim cine le-a facut, pe unde au fost dezbatute in prealabil. E ceva gresit in aprecierea referitoare la goana dupa imagine? Cred ca nu caci totul pare a fi imagine si decizie la varf, fara consultarea cu baza partidului. Apoi de ce ar fi vreo suparare privind functiile in partid? Cred ca Patriciu s-a retras benevol din prim plan; nu cred ca ar fi avut probleme in a-si mentine un statut de top in PNL. Eu cred ca el e pur si simplu un om mai de dreapta decat actuala conducere a PNL. Si eu ma consider mai de dreapta, de acee i-am si spus dlui Vosganian ca am resimtit disparitia UFD prin absorbtia in PNL. Pe blogul lui Turambar exista la un moment dat o analiza sociologica care evidentiaza aceasta migratie a PNL in partea centrala a spectrului politic din punct de vedere AL PERCEPTIEI publicului. Ceea ce e pacat. Poate porneste si din asocierea in PE cu gruparile liberale ce sunt asimilate centrului stanga in loc sa se grupeze politic langa conservatorii britanici …
    Ce vreau sa spun e ca ma simt liberal fara sa fiu membru si nu cred ca Patriciu a spus din ’90 incoace lucruri pe care nu le-a crezut si care n-au izvorat din convingerile lui. Nu cred ca a ezitat vreodata sa spuna lucruri in contra curentului daca el a crezut in ele. In ce priveste alianta cu PSD eu o inteleg ca lupta impotriva ciumei portocalii si a badaranului urcat pe umerii nostri dar se putea si altfel. Puteau fi si alte forme politice de colaborare. Iar viata de partid cred ca se putea a fi si mai democratica fie si pentru faptul ca un singur om, oricat de charismatic sau mesianic ar parea, nu poate si nu trebuie sa ia deciziile de unul singur sau intr-un grup atat de restrans incat nimeni nu mai stie ce se intampla in realitate. Despre asta este vorba. Si, la final, cred ca se poate sa fi contestatar fara sa te gasesti neaparat in vreo legatura cu alti contestatari pe aceleasi teme dar care se dovedesc a fi niste persoane antipatice precum dna Saftoiu nu? L-am votat pe Crin Antonescu si l-as vota din nou dar de ce mi-as reprima totusi intrebarea : „daca imparatul este totusi gol?” Cum spuneam la postarea anterioara, am luat prea multa teapa in 1996-2000 pentru a merge cu ochii inchisi pe o mana ce pare perfecta. Sunt prea cinic pentru a o mai face si de aceea apreciez cinismul si precautia altora, fie ca se cheama ei Dinu Patriciu sau altfel.

    • 18 iunie 2011 at 15:07

      @adrian
      Da… poate m-am exprimat prea dur… poate nu este bine sa scriu cuvantul ala … „dobitoc” … sau poate mai exista inca o varianta.
      Deci problema ta nu este ca Romania se indreapta spre dezastru … problema ta este ca PSD-ul este FSN-ist …. … cum se putea altfel Adrian? … daca se putea… daca PNL-ul putea sa ajunga la peste 50% din voturile exprimate de ce nu a facut-o? … nu se putea cu o alta forma de colaborare … cum sa iti explic … daca nu se organizau asa ca o alinata… si se aliau DUPA alegeri … basescu ar fi spus ca nu este de acord … a mai facut asta …. si sigur este in stare sa o mai faca.
      Tu crezi ca Saftoiu Adriana nu are nici o legatura cu Dinu Patriciu?

      • Marian din...Berceni
        18 iunie 2011 at 16:12

        De…cind am zis pe blogul lui Ponta …ceva de Saftoaica mi-a ” sarit la gat” toata floarea cea vestita a blog-arimii „muncitoare” Din bou , cretin sau [ in cel mai bun caz …asta ] ca sa-mi vad de treaba mea ca tot prost mor etc… parca ei vor traii o mie de ani….Poate …cu fata in sus… Si ca tot a fost adus ” in lumina reflectoarelor” Domnul….Dinu Patriciu… Am toata stima pentru Domnul Profesor Voiculescu..[.Felix sau cum doriti sa-i spuneti] ..pai asta , a fost Director inainte de ’89…la Crescent ,” firma” Securitatii” asa cum doar ala de locuia ..pe virful Omu probabil ca nu aflase. Cum si-a” facut” averea …de discutat… insa, a fost SEF , a fost Director sau MANAGER …cun se spune mai nou azi, azi adica de vreo 20 de ani incoace.A condus oameni [ si nu orice lepadaturi ci specialisti ! ], a adus in vistieria statului Roman milioane de $ si deci, a contribuit cu ceva la bunastarea statului si chiar a cetatenilor [ poate gresesc …sa-mi fie scuzat dar …asa percep eu lucrurile.]..nu numai Securitatea avea parte de …dolarii adusi de ” firma ” condusa de Voiculescu ci …statul Roman adica si noi… Nu mai vorbesc de faptul ca Antenele cu rare exceptii [ in special la inceputuri ] constitue surse de informare pentru majoritatea celor ce nu mai cred o iota din ce le ” serveste ” puterea …indiferent de” culoare”… politica. Dinu Patriciu [ pardon …Domnul …] daca nu ma inseala memoria [ si nu cred ca m-am ramolit chiar asa….] a tot incercat sa ” faca ” bani incepind cu …adeziunea la ” valorile liberale ” [ ca doar un cretin putea sa-si inchipuie ca de ”’ dragul principiilor liberale a ” intrat in PNL ] si pina la iesirea pe ” sticla ” unde tot ne …aburea cu …transformarea ” garsonierelor conf3 sau …2 in apartamente ” spatioase …prin indepartarea unor pereti si….Adica mai pe romaneste unde erau 20 de ” garsoniere conf.3 ” prin aplicarea ” planului maret ” al lui Particiu ar fi ramas maxim…8-10 dar …” apartamente …spatioase” Deci cei ce locuiau acolo…adica la o medie de doi [ desii erau si 3-5 intr-o garsoniera] cel putin 20 de persoane …ramaneau…pe din afara…Unde ar fi fost acestea …mutate ?Asta numai domnul Patriciu putea da raspunsul. Mai pe romaneste dpus incerca pe atunci ceva…”imobiliar ” [ a fost un „avangardist”, un ” vizionar ” al imobiliarelor din acest piunct de vedere] insa ..”.n-a tinut: figura…Pe atunci inca erau blocurile ridicate si ramase la stadiul de…” structura” multe din ele ,sau nefinisate si mai multeDomnul Patriciu vorbe pe atunci [ in ’90] in calitate de…arhitect.Este de legenda cum a” scapat” de de „mineri” in iunie ’90 iesind pe o fereastra si luand-o pe acoperisuri…El a povestit episodul…eu doar imi reamintesc.dDaca n-a” tinut figura” cu ” imobiliarelei s-a orientat spre ” afaceri cu ..petrol…El arhitectul…De unde a avut ” monetar ‘ sa cumpere …ce a cumparat ajungind in cativa ani un…Rockefeler …al Romaniei [sau un…J.R Ewning…cum va place mai mult …] ramane un mare semn de intrebare…ca si in cazul …multor milionari sau ulterior miliardari ai Romaniei. Parca la ei [ la liberali era si ‘ unul ‘ Viorel …Catarama alt milionar si …dupa ceva timp miliardar…miliardar insa…tot liberal ]Nu stiu sigur ce dracu’ mai cauta in ” partid” ca de vreo citiva ani incoace[ adica de cind a ” stat” o noapte in arest la Cercetari Penale ] mai mult … rau face …prin declaratiii …partidului si [ de ce nu ? ] …USL-asilor.Ca a contribuit cu sume ” consistente la campaniile electorale ale TUTUROR partidelor …[ nu sti de unde ” sare ” iepurele …] asta a recunoscut-o …singur cu guritza …dominei sale insa …tot de la dinsul am aflat ca TOTI cei cu bani multi [ adica cei ce si-au facut banii din afaceri….cu statul ] si nu numai ei au facut acelasi lucru…parca era cineva atit de cret tin incat sa …nu banuiasca …Revin la Saftoaica…Am mai spus-o si cu alta sau alte ocazii : asta …este cea mai mare….c din politica romaneasca. Ea si cu barbat-su…Elvis , parca il cheama [ chiar asa : cine dracu si-o fi batut joc de el ?] l-au pupat in dos pe Basescu ani la rand iar acum cind s-a …” dezis ” ala de ei…si-au regasit….” tendinte si valori ” liberale. Aia care-l apara pe Basescu …mai mult sau cu mai multa ferocitate decit doamna Zoe Petre pe Emil Constantinescu…iar intre una si alta este totusi o diferenta ca de la Pamant …la Luna.Pai fie si din pricina asta multi liberali …” de rand ” ce nu pot uita porcaielile lui madammme Saftoiu sau ale Domnului Elvis [?] Saftoiu…nu prea mai au incredere in …liderii lor. Sigur domnul Crin Antonescu este o,,,,rara avis insa…este ridicol ca PNL sa se sprijine doar pe …Antonescu. Si DA sigur …Adriana Saftoiu si ” mutarea facuta …de la PDL spre…PNL…de la dreapta spre….este cu cantec dupa mintea mea.

        • 18 iunie 2011 at 22:17

          @Marian din…Berceni
          Si de ce o apara aia pe Adriana Saftoiu? Ciudat… eu nu am incredere in ea … este ciudat cum a descoperit ea cat de mult o atrage doctrina liberala

    • 18 iunie 2011 at 15:39

      S-o iau cu sfarsitul. Sincer mi se cam falfaie cu cine este Adriana Saftoiu. Un personaj pe care pot sa-l ascult dar caruia stiu ca n-ar trebui sa-i intorc spatele daca n-am un ochi la ceafa … Un partid mare, sanatos, cu viata interna, n-are a-si pune astfel de intrebari si ar avea mecanismele interne sa debarce pe cineva care n-are sustinere reala. E ca si cum m-as stoarce eu acum sa-mi dau seama daca Adina Valean are ceva cu Rosia Montana Gold Corporation, o abjecta societate comerciala careia i-a facut lobby la PE. Fiecare-si joaca obrazul cum poate iar un partid sanatos gestioneaza problema de imagine in mod regulat, cu ocaziile electorale interne sau nationale…
      Intre a sari dintr-un avion cu cineva in brate folosind o sngura parasuta, cred ca as prefera saritura in care fiecare e cu parasuta lui. Putem sa facem apoi acrobatie in zbor daca ne vine cheful dar fiecare trage de siretul lui. Mai ales daca nu stiu sigur daca nu cumva ma va scapa din brate pe undeva pe la mijlocul distantei. Asa mi se pare mie sanatos. Oricum, cred ca fiecare in parte dintre cele doua partide (nu zic trei) o sa ia mai multe procente decat PDL asa ca teama de reactia lui Basescu nu ar trebui sa fie atat de mare. E si meschina. Daca ar mai face o data asa ceva ar trebui pur si simplu rasturnat. Chiar si cu forta daca nu se poate democratic prin suspendare si demitere prin referendum. Lipsa de vlaga pe acest subiect, plierea scabroasa pe care a facut-o PSD cand i s-a oferit zaharelul, tradarea intelegerii Johannis mi se pare suficienta pentru a respinge aceasta alianta in forma facuta. Trebuia atunci ca Basescu sa fie suspendat, dat jos. Si bagat si-n puscarie. N-au avut (…) nici unii nici altii. Se poate si alfel iar guvernarea Tariceanu e o proba in acest sens. Romania se indreapta spre dezastru, e adevarat, dar asta nu inseamna ca solutia adoptata e o certitudine in a opri dezastrul. De exemplu, la momentul alegerilor prezidentiale, daca eram Crin Antonescu, il trageam pe Geoana de maneca, ii propuneam sa ne retragem amandoi si sa sustinem un candidat comun extern. L-as fi vazut pe Ion Caramitru facandu-l zob pe Basescu din primul tur. O simpla intelegere ar fi fost suficient. In ce priveste chestiunea imaginii, vad foarte clar jocul de glezne stupid in ce priveste reorganizarea teritoriala. Rusinos chiar. Vad destul de speriat, o recunosc, lipsa de concretete in „viziunile” ce mi se vantura pe sub ochi. Repet intrebarea: cine le produce? Cu ce autoritate morala si prin ce mecanism? Sa ne uitam in paginile comisiilor de specialitate ale PNL si sa vedem ca Varujan Vosganian a fost dat la o parte iar de la „statul ala liberal” incoace lucrurile cam baltesc. Si sunt si prea putin vizibile, sunt nefinisate iar palaria PSD indesata pe cap va conduce PNL catre soarta PNTcd. E sinucidere pe termen mediu si lung. Sper sa ma insel.

      • Marian din...Berceni
        18 iunie 2011 at 16:38

        Asta cu ” trasul de maneca” o faceai TU Adriane …si sti de ce ? Pentru ca ai bun simt ! In politica bunul simt n-are ce cauta.! Politicianul trebuie sa fie , magar , maimuta , sobolan dar mai ales …PORC. Tu esti…doar un om …

      • 18 iunie 2011 at 22:14

        @adrian
        Sunt de acord cu ce ai spus despre Rosia Montana.
        Nu cred ca este ok comparatia cu parasuta … nu tine nimeni in brate pe nimeni … teama nu este meschina …. basescu poate sa faca asta … am mai facut-o si o sa o mai faca daca o sa ii fie necesar.
        Nu imi aduc aminte ca PSD a tradat in cazul Johannis .. UDMR-ul a tradat … daca iti aduci bine aminte … UDMR-ul care avea o intelegere cu PNL si minoritatile altele decat cea maghiara.
        Tu chiar crezi ca simpatizantii celor doua partide ar fi acceptat atunci sa il voteze toti pe Caramitru?
        Inteleg ca il apreciei pe domnul Vosganian … si eu il apareciez ….am avut ocazia sa il cunosc personal … am scris si un articol … il poti gasi pe blog …. faptul ca a fost dat la o parte nu trebuie sa i se reposeze PSD-ului … hotararea s-a luat in PNL …. asta nu …. nu PSD a ingropat PNTCD ci Basescu …. PSD a sustinut guvernul Tariceanu … daca iti adici aminte … ca fara ajutorul PSD nu rezista … iti aduci aminte ca Basescu l-a fortat pe Tariceanu sa isi dea demisia?

        • 19 iunie 2011 at 12:40

          Cred ca sunt inteles gresit in ceea ce spun, inclusiv din ce rezulta in comentarii de mai jos.
          Alianta asa cum este acum e cu tinut in brate unul pe altul pana la contopire in mintea si asa confuza a neanderthalianului cu stampila de vot. Oricat ar spune Antonescu ca „raman partide diferite” – ceea ce evident ca este corect si real – o sa vina Boc si o sa toarne cateva „aliante socialiste” si imbecilul iesit spre vot direct din carciuma sa ia de bun. Asta spuneam ca evidentia si sondajul sociologic publicat de Turambar.
          PSD a tradat in cazul Johannis pentru ca dupa alegeri a „intors armele” si a muscat momeala badaranului. N-am memoria chiar atat de scurta …
          De asemenea nu am afirmat ca PSD a dus de rapa PNTcd ci ca PD a facut asta dar ca s-ar putea sa pateasca si PNL acelasi lucru in relatia cu PSD. In ce priveste sprijinul PSD pentru Tariceanu asta a fost un lucru foarte bun si arata din plin ca si alte solutii politice pot exista ca sa scapam de ciuma portocalie.
          @ALM mai jos mai face mici confuzii de interpretare, poate scuzabile de la cineva ce pare sa fie adeptulstangii. De unde si pana unde marirea impozitelor ar fi o masura de dreapta ???

          • 19 iunie 2011 at 13:35

            @adrian
            NU SUNT DE ACORD CU TINE ,,, NU TINE NIMENI IN BRATE PE NIMENI
            NU A FOST ASA IN CAZUL JOHANNIS … UDMR-UL A TRADAT INTELEGEREA PE CARE O AVEA CU PNL SI A TRECUT DE PARTEA LUI BASESCU SI A PDL-ULUI …. ASA A INCEPUT TRADAREA.
            Si daca este sa vorbim de greseli … de ce sa nu ne aducem aminte ca Basescu a ajuns prima oara presedinte … SI NU ACUM NU MAI PUTEM SA SCAPAM DE EL ….. cu ajutorul PNL-ului … in alianta D.A. … cand s-a „imbolnavit” Stolojan.
            Nu vezi ca nu are nici o legatura cu nimic …. de ce sa iti fie teama ca in relatia PNL cu PSD o sa se intample ca in relatia PD – PNTCD???? …. cei care au dus la disparitia PNTCD-ului sunt cei de la PD … ce legatura are asta cu PSD-ul?

        • 19 iunie 2011 at 17:05

          Importanta e desavarsirea tradarii; in ce priveste UDMR macar astia faceau parte din acelasi grup politic european (de cand PD-l s-a facut populist – pardon popular – dar a ramas cu trandafiru’n mana) ….
          Legatura dintre PD si PSD e FSN dar pentru mine este mai importanta conjunctura politica favorabila injunghierilor pe la spate.
          Poate interpretez eu tinutul in brate altfel. Dar vad ca nu mai e Ponta fara Antonescu si viceversa … pana la declaratii explicite – „Nu poate fi Antonescu presedinte fara Ponta prim-ministru”. Mie mi se par guvernele minoritare cu sprijin politic niste formule mai cinstite. Si as prefera sa-l vad din nou pe Tariceanu premier in locul pacaliciului de Ponta. Ca Geoana deja ne-am prins ce pacalici a fost ….

          • 19 iunie 2011 at 21:59

            @adrian
            Te inteleg … tu il vrei pe Crin presedinte si pe Tariceanu premier …. din cate am inteles si pe Vosganian la finante ….. ei bine am o surpriza pentru tine …. NU SE POATE … pentru ca liberalii nu pot sa obtina 51% din voturile exprimate … si sper ca esti suficient de lamurit ca PSD-ul nu ar accepta sa sustina un guvern minoritar PNL

        • 20 iunie 2011 at 9:11

          am o surpriza: as fi acceptat si un guvern PSD sustinut de PNL. NUMAI SA FIE LUCRURILE CLARE!
          Aia cu maritisul e hilara. Pai daca vezi ca alesul inimii are aceleasi reactii dupa un pahar precum vecinul care-si bate nevasta, daca vezi ca provine din acelasi mediu social ca el, cu aceleasi conceptii formate despre femei, daca vezi ca are aceleasi tabieturi si tu totusi te mariti cu el … e de inteles cata violenta conjugala inca mai exista. Mai ales ca femeile sunt alea care viseaza cu ochii deschisi la maritis si la rochii de mireasa.

          • 20 iunie 2011 at 9:43

            @adrian
            Tu chiar nu crezi ca cele 3 partide se pot intelege sa formeze un guvern care sa scoata tara din dezastru?

    • ALM
      18 iunie 2011 at 15:48

      Domnule Adrian, inainte ca sa ma intreb cine este Crin Antonescu, ma intreb cine este Dinu Patriciu. Eu am cunoscut un Dinu Patriciu inainte de 1989, meditator particular pentru cei care voiau sa intre la Institutul de Arhitectura si care avea relatii prin care putea influenta rezultatele examenelor de admitere. Dupa 1989, am cunoscut un alt Dinu Patriciu care cumpara proprietati la pret redus si, daca era nevoie, le obtinea si prin metode „neortodoxe”. Mai cunosc un Dinu Patriciu care, prin metode absolut nebuloase, a pus mana pe societati petroliere de stat, devenind in mod miraculos unul din miliardarii romani, mai repede decat oricare alt miliardar din lume. Ei bine, pana cand acest individ gomos nu-si pune in public autobiografia amanuntita, pentru mine este doar un escroc abil si nu un liberal demn de luat in seama.

      In alta ordine de idei, m-am cam plictisit de anticomunistii astia, care au intrat in PCR pentru „a-l surpa din interior”! Crin Antonescu este cu un ordin de marime mai curat decat acel Dinu Patriciu. Trebuie sa riscam si sa punem miza pe USL. Ce am avea de pierdut? Poate fi mai rau?

      Este PSD altceva decat un fragment din FSN? Dar care partid n-a facut parte din FSN-ul initial? De ce este asa „ciumat” PSD-ul? Fiindca are foarte multi oameni de valoare? Va tot loviti de Vanghelie, Oprisan si chiar de Iliescu? Vreti sa va fac o lista, cel putin tot atat de lunga, de „liberali” dubiosi? Dupa care, ca avocat al diavolului, sa va arat cat este realitate si cat intoxicare mediatica?

      Dupa parerea mea, USL-ul poate fi cea mai progresista uniune politica din istoria postdecembrista. Liberalism, motorul economiei si social democratie, necesarul protectiei sociale.

      • Marian din...Berceni
        18 iunie 2011 at 16:32

        Cine …Partriciu…a fost anticomunist si …a intrat in PCR…ca sa-l ” sape ” din interior ??!Stimate ALM…trebuie sa fie cineva mult prea timpit sa creada asta….mai ales cei ce au cunoscut PCR-ul nu numai din anii ’80 ci de mai inainte, cu mult mai inainte. A ca a lansat el ….lozinca asta….insa repet trtebuie sa fie cineva …dus rau de tot sa fi inghitit vreodata galusca asta !Pai ce atuynci in noaptea de 22 spre 23 cind Ion Iliescu a anuntat ca : ” Din acest moment PCR are cu un „membru ” …mai putin…adica …el [?] l-a crezut cineva ? Toti [ adica cei din piata ] au fost …entuziasmati dar…atita. De ce credeti ca l-au votat in ” Duminica Orbului” ?Tocmai pentru ca ” simteau ” ca …” nu se dezice ” si …sa fim cinstiti…cam toti ne doream un ” comunism cu fatza …umana ” desii nimeni nu stia ce inseamna asta sau daca asa ceva este …posibil .Da PSD-ul este ” un fragment din FSN…asa cum ” democratii” lui Roman erau tot ” fragmente din acelasi …FSN, sau social democratii lui Sergiu Cunescu, tot fragmente din FSN sau ” partidul ” domnului Melescanu . Aveti mare dreptate…si din pacate ..[.eu ce am mai putina , infinit mai putina ” cultura politica ” decit aveti dumneavoastra ] m-am prins de figura iar cind mi-am exprimat ” parerile ” pe vreun blog [ unde dracu ‘ in alta parte? ] sau am exprimat neincrederea in fata unor amici le vreo discutie ” serioasa ” la … o cafea… sa fereasca Dumnezeu…mi-au ” scos ” si mortii din groapa de i-au aliniat pentru a le face….sex oral la tot neamul meu !Da suntem NEVOITI sa RISCAM …inca o data. Sa dea Dumnezeu…sa fie si ultima ” alegere” de acest gen!

        • Marian din...Berceni
          18 iunie 2011 at 16:34

          Evident n-am facut vreo referire la dumneavoastra cind am aplicat..epitetul pentru cei ce cred vrajelile alora ce spun ca…au ” sabotat” Partidul Comunist ….” din interior”. De rasul curcilor….dracu’ sa-i ai !

        • 18 iunie 2011 at 22:18

          @Marian din…Berceni
          Rsicam …. nu avem alta sansa

      • 18 iunie 2011 at 16:36

        Eu chiar l-am cunoscut pe Dinu Patriciu inainte de ’89 caci am incercat si eu vreme de trei luni „scoala” lui. Am renuntat chiar in ianuarie ’90 si totusi am intrat in vara acelui an. Pot sa va spun ca meditatiile acolo erau atat de eficient organizate incat erau zeci daca nu cumva chiar o suta de candidati, rulati in mai multe serii. La asemenea numar era evident ca o mare parte dintre admisi erau invariabil proveniti din randurile lor. Multi bani cred ca se strangeau, de asemenea. O intreprindere bine pusa la punct. Dar e posibil si acest lucru, cum se zvonea de altfel, ca se influenta intrarea.
        Apoi si eu am cunoscut un Dinu Patriciu dupa ’90 care putea sa cumpere proprietati caci a fost si primul om din Romania care si-a deschis o afacere declarata nu? Si asta pentru ca avut bani, inclusiv din lucrarile din tarile arabe, avea si posibilitatea de a-si face o firma de constructii si nu in ultimul rand pentru ca proprietatile costau atunci cat o pereche de „Adidas Tosion” …. bani si viziune sa fi avut. Chiar si Basescu stransese bani, cu mijloace mult mai meschine e drept. Nu stiu exact metodele neortodoxe ale lui Patriciu dar stiu eu azi cateva fime neortodoxe – Apolodor, Euroconstruct – credeti ca e similar fenomenul?
        Poate ca metodele nebuloase prin care a pus mana pe societatile petroliere de stat sunt condamnabile. Dar, daca aveti memorie buna, stiti de exemplu ca Petromidia mai fusese vanduta odata iar mesterii care o luasera au dat-o in gard inapoi la stat. Nu era Petromidia vesnica piatra de moara la gatul nostru? Indiferent cum a luat-o vad ca a facut-o sa mearga, a bagat bani in tehnologizare, a facut locuri de munca, s-a extins apoi in strainatate. A pus afacerea pe profit. De ce sa ma nemultumeasca asta? Ca a facut-o el si nu altul? Trebuia sa o faca Tiriac? Vantu? Cine ar fi fost suficient de merituos sa o faca? Daca o lua Mittal si pe aia facea vreo diferenta? Pai „altii” au cumparat N industrii si le-a pus la pamant pentru teren si atat – Tractorul, ARO si as face o lista nesfarsita. Asta a facut Patriciu? Eu cred ca el a miscat rotile economiei si bine ca a facut-o. Daca Petrom e detinut de verosii aia de la OMV sunt eu ca cetatean mai castigat? Sunt altii care au facut mult mai putin in schimb sunt chair gomosi, de ce vi se pare Patriciu mai gomos decat alti magnati? La ce mi-ar servi daca ar fi „jovial” sau „uman” precum Basescu? Cel mult mi-ar placea intr-un grad mai mare sau mai mic caci altfel, pentru mine ca individ, n-are nicio relevanta acest aspect.
        Chestia cu anticomunistii nu o inteleg foarte bine, nu stiu la cine va referiti. N-am nicio treaba cu analfabetul ala de Vanghelie, Oprisan poate sa prosteasca pe cine vrea de mana cu Mazare. Pe Iliescu il admir ca om politic dar il urasc pentru felul cum si-a folosit capacitatea. Aia comunisti sapand „din interior” sunt evident toti aia care in ’90 tineau FSN peste grumazul nostru. Simpla apartenenta la fostul PCR nu mi se pare insa o tragedie morala si nu cred ca a arata cu degetul la aia care din varii motive au fost membri PCR e o chestiune pragmatica azi. Sa aratam la odiosii care au fost activisti precum Boc, oameni care semnau osanale si aberatii publicate, aia da! La persoanaje dubioase precum Tismaneanu sau altii asemenea la care reperul moral chiar e nebulos nu la aia care au fost consecventi in a sustine un crez. PSD e pana la urma „ciumat” pentru ca e un mecanism bazat pe oameni putrezi cu convingeri politice indoielnice si care a facut mult rau acestei tari. PSD nu inseamna Ponta ci o sumedenie de trepadusi mai mari sau mai mici precum grasul ala de Nicusor Constantinescu pe care nici politia nu indraznea sa-l trezeasca el fiind adormit la volan, la semafor. Sa fim sinceri totusi si sa spunem ca au facut si unele lucruri bune. Dar FSN-PSD-PDminusL va fi pentru mine intotdeauna 14-15 iunie 1990, februarie 1990, va fi toata perioada de stagnare si distrugere a vitorului pe care l-am fi meritat dupa atatia ani … As putea la o adica sa dau mana cu Iliescu dar asta nu inseamna ca ar trebui sa ma gandesc sa beau si o bere cu el …
        Sper sa aveti dvs dreptate cu progresismul. Pana una alta este doar pielea ursului din padure ca sa nu zic cioara de pe gard. Sunt eu insa prea sceptic si prea cinic … Dar inca o data, eu nu contest alianta anti portocalie in sine ci forma in care este ea facuta, precaritatea de substanta a ei caci ma face pe mine reticent si crispat in legatura cu PNL iar daca sunt crispat de PNL inseamna ca nu sunt reprezentat politic. Iar asta nu-mi da o stare de bine.

        • 18 iunie 2011 at 22:23

          @adrian
          Nu se putea in alta forma Adrian …. tu tu-ai exprimat parerea ca liberal … sper ca iti imaginezi ca sunt si multi PSD-isti care spun acelasi lucru … nu sub forma asta … NU SE PUTEA IN ALTA FORMA.

      • 18 iunie 2011 at 16:44

        Am uitat sa mai dau o mostra de cinism citand acea cugetare: „zambeste, maine poate fi mai rau!”. Daca poate fi mai rau? De ce nu? Cine poate garanta? Doar gradul meu de incredere poate varia intre optimism sau pesimism. Iar asta e destul de uzat in ultimii 21 de ani. Inainte sa vad chestia aia cu protectia sociala as prefera sa vad ca motorul ar putea sa mearga. Eu vad insa ca motorul liberal tureaza in gol iar aia care stiau ce sa fac cu cheile de contact au cam fost trasi pe dreapta si lasati acolo. Motorul mergand apoi in gol catre stanga …
        Uitati-va de curiozitate la asa zisul „guvern din umbra” liberal anuntat inainte de a se face alianta. Nu vi se pare ca e un „guvern din intuneric” pentru ca mare parte dintre oamenii aia nu par sa fi facut nimic notabil care sa-i califice si, mai mult, segmenetele de politici elaborate de respectivele comisii de specialitate erau coordonate de adevarate figuri politice. Aia trasi pe dreapta de care spuneam. Daca mergeti sa va operati la un spital si aflati ca acel chirurg de care stiati v-a fost inlocuit si veti fi operat de un necunoscut, ce stare de spirit ati avea? Cam astfel de stare de spirit ma face pe mine sa scriu eu chestiile astea acum pierzandu-mi timpul de fapt …

        • 18 iunie 2011 at 22:28

          @adrian
          Motorul liberal nu merge spre stanga Adrian … si nici motorul PSD spre dreapta … sunt 2 motoare … fiecare pe partea lui … asata ca nu mai spun de ala (mititel dar important pentru mediatizare) din centru

        • Marian din...Berceni
          19 iunie 2011 at 11:22

          Frate…ai sugerez amabilei noastre gazde sa puna ca motto ce ai citat dumneata sus pe frontispiciul paginii in locul …citatului ala din ” gindirea” lui Tudor din Vladimir.Fara suparare Teo….acesta maxima a lui Murphy este mult mai potrivita !

          • 19 iunie 2011 at 11:37

            @Marian din…Berceni
            Nu pot sa scumb motto-ul …. sunt deja indexata in google … parca asa se spune …… baga in googe … Hai ca se poate! … daca il schimb pierd din raiting 😀 tocmai acum … cand am ajuns in sfarsit sa sparg bariera in ZeList si sa intru in primele 100 bloguri din tara 😀 … ma „chinui” din septembrie 2009 de cand am inceput sa scriu…. cred ca tu „esti de vina” ca ma reusit performanta asta … tu ai aparut in ultima saptamana pe blogul meu

      • 18 iunie 2011 at 22:15

        @ALM
        Meditator particular pentru cei care vroiau saintre la arhitectura? .
        Asta nu am stiut

        • Marian din...Berceni
          19 iunie 2011 at 15:18

          POT CONFIRMA ! Este un fapt foarte cunoscut de catre multe dintre loazele ce doreau [ in lipsa de altceva mai bun ] sa ” intre „la Arhitectura….

  2. ALM
    18 iunie 2011 at 16:51

    Mai am o „amintire” de peste trei ani:

    AVEM NEVOIE DE COMPETENŢE ŞI NU DE DOCTRINE…

    Este posibil sa-mi scape mie ce inseamna “doctrina de stanga” si sa nu pot sa o confund cu metodele de “implementare” ale ei. Ion Iliescu este un om de stanga dar el in sine nu este o doctrina. Si, vrem nu vrem, trebuie sa recunoastem ca a fost cea mai buna solutie in anii ce au urmat imediat dupa 1989. Orice alta combinatie ar fi adus o baie de sange in Romania! Ati uitat sloganul electoral al liberalilor “omorati lupii”? Dar de setea de razbunare a taranistilor? Si mai constat ceva: multi au uitat ca prima “implementare” a economiei de piata a fost “opera” guvernului Petre Roman! Haotica si indreptata exclusiv catre consum! Nu el a zis ca economia romaneasca este o “lada de fier vechi, o fantana fara apa dar cu minciuna ca este apa in ea”? Nu el a dat dispozitie ca actiunile populatiei (partile sociale) la intreprinderi viabile sa fie inapoiate la valoarea din 1989, pentru ca apoi sa dea niste nenorocite de cupoane fara valoare, lasand si intreprinderile cu vistieriile goale? Astazi mai este de stanga? A fost vreodata de stanga? Faptul ca exploateaza politic niste probleme ale pensionarilor il fac mai credibil si inclinat spre stanga? Pensiile s-au prabusit incepand cu guvernarea lui!
    *
    Stanga exista dar nu poate sa se desfasoare atat timp cat economia stagneaza sau se ridica extrem de incet. Bubuie numai in mintea gelatinoasa a taricenilor si vladescilor. A aplica cum masuri sociale mai dure ar insemna descurajarea liberei initiative, impiedicarea acumularii de capital autohton. Vedem cu totii problemele sociale dar alta cale nu exista! De unde pensii mai mari, salarii mai mari? Am uitat ca piata dicteaza nivelul acestora? Ce trebuie facut? Sa marim impozitele pana devin insuportabile? Si eu cred ca impozitarea liniara nu este corecta dar “poporul” a vrut asa! Iliescu n-a vrut! A vrut “poporul” guvernare de dreapta? Este servit!
    Si asa, la randamentul muncii prestate, salariul are in buna parte si o componenta sociala. Nu este uniform distribuita dar nimic nu este perfect pe lumea asta. Personal, consider ca problema doctrinelor este desueta. Guvernele, indiferent de “doctrina” lor, trebuie sa faca politica pentru popor. Alternanta la guvernare nu trebuie sa schimbe directia de dezvoltare a Tarii, ci trebuie sa gaseasca drumul cel mai bun pentru toti. Si pentru asta avem nevoie de COMPETENTE si nu de doctrine …

    • 18 iunie 2011 at 22:32

      @ALM
      Guvernele, indiferent de “doctrina” lor, trebuie sa faca politica pentru popor. Alternanta la guvernare nu trebuie sa schimbe directia de dezvoltare a Tarii, ci trebuie sa gaseasca drumul cel mai bun pentru toti. Si pentru asta avem nevoie de COMPETENTE si nu de doctrine – ce bine ar fi … apucam noi zilele alea?

    • Marian din...Berceni
      19 iunie 2011 at 11:25

      Pe alte blog-uri am intalnit tipi ” competenti” care mi-au scos mortii din groapa pentru ca am indraznit doar sa amiintesc …asa an passant despre Ion Iliescu sau …Petre Roman…

  3. zincabeiu
    18 iunie 2011 at 17:05

    Constat ca putini isi dau seama spre ce catastrofa ne indreptam. Nu mai e momentul analizei, a despicarii firului in patru.Numai solidaritatea ne mai poate salva. Ehehe, de-am sfi noi precum grecii…
    Ori ne trezim ori se alege praful de tot ce-a insemnat tara asta de cand e ea. Nu intelegeti, oameni buni ? Trebuie sa ne recuparam stramosii si copiii, asta-i toata miza.Ca Patriciu, ca Antonescu..aceasta atitudine nu face decat sa ne anihileze si bruma de gandire personala care mai exista, pe ici, pe colo…

    • 18 iunie 2011 at 22:38

      @zincabeiu
      Asta este problema .. oamenii nu inteleg ….. sper sa nu inteleaga cand este prea tarziu

    • Marian din...Berceni
      19 iunie 2011 at 15:26

      Ai uitat ca ” la greci ” le la vladica …la opinca …asculta de biserica lor aia ortodoxa, si ca nu ies din cuvintul apostolicesc ?Ce la ei preotii au fost vreodata impusi de serviiciii?Pai preotii pe care-i avem azi, de la cine au invatat ? Cine le-au fost profesori ?In grecia nici o data nimeni n-a indraznit sa iasa din cuvintul bisericii….ca dracu-i lua daca indrazneau sa faca altceva.Nu uita ca in Grecia biserica are drept de veto in multe hotarari pe care le ia parlamentul lor.Biserica adica cei ce reprezinta masele …acolo la ei.La ei…conducatoriii nu se duc la slujbe asa de ochii lumii si nu-si fac cruce asa de hoha…Aia char cred ince fac si stiu ca ASTA chiar aduce voturi !

      • 19 iunie 2011 at 15:37

        @Marian din…Berceni
        Aici te contrazic Marian … avem preoti in Romania care vorbesc asa cum TREBUIE … nu stiu daca sunt multi sau putini … DAR SUNT.
        Eu am avut bucuria sa ascult chiar in Noaptea de Inviere, dupa slujba, un asemenea preot.

  4. 18 iunie 2011 at 17:59

    Poate că lui Dinu Patriciu îi este pur şi simplu ruşine…

    Dincolo de glumă, cred că Dinu Patriciu are pur şi simplu un punct de vedere. Sunt absolut convins că există şi mulţi care condamnă PSD pentru proiectul USL. Ceea ce nu-mi este deloc clar este de ce Dinu Patriciu stă tot timpul deoparte. Are posibilităţi să facă un partid „Albă ca Zăpada”… dar nu o face.

    • 18 iunie 2011 at 22:41

      @Bibliotecaru
      De ce ii este Rusine?
      Ca a fost contra lui basescu?
      Sigur ca are un punct de vedere … NU INTELEG DE CE IN ZIARUL LUI, ANTONESCU ESTE MAI ATACAT DECAT ESTE ATACAT DE BASESCU SI SLEATA LUI

    • 19 iunie 2011 at 14:27

      🙂
      Era o trimitere la celebra lacrimă însoţită de… „Să-ţi fie ruşine, Dinu Patriciu!”, o glumă…

      Nebănuite sunt căile afacerilor!

    • Marian din...Berceni
      20 iunie 2011 at 12:29

      Stimate ” Bibliotecar”…pai si matale, daca ai ” sta” 24 de ore in beciuril la Cercetari Penale….te-ai gindii de doua ori inainte sa -ti faci ….”partid” indiferent cum s-ar numii acesta!Ce sa zic ? RUSINE DINU PATRICIU!

  5. Marian din...Berceni
    18 iunie 2011 at 18:21

    Draga Teodora am „intrat pentru putin timp pe blog-ul Roxanei Iordache…mamaaaa ce am pututy citii acolooo. Pai credeam ca astia mai destepti , cu mai multa cultura sint si…civilizati….Mamaaaa cit m-am inselat ! Pai cind eram injurat eu….nu prea ma suparam [ asta …initial ] deoarece credeam ca.. …asa se procedeaza cu unul ce-i nou in ” familia ” lor , cu unul ce nu ascunde [ si se vede si fara binoclu’ ] ca nu prea se descurca cu PC-ul si comunicarea pe blog-uri , credeam ca asa este …obisnuinta.Chiar de multe ori nu ma basicam cind vreunul mai ca nu-mi ” zicea in fata ” ,…bou sau timpit , in rest….Bai dar ce ” dialoguri ” au postat Argusdre , Olimpiu [ nu stiu care….] sau Marcus…..frateeee Si cind te gindesti ca toti acesti …intelectuali mai ieri , alaltaieri ma injurau …pe mine ca …nu stiu sa ” ma exprim…Mai astia chiar ar fi in stare sa-si taie beregatile daca s-ar gasii face to face sau e o chestie …d-aia , cam cum fac cainii printre gard ? Adica vor sa creada cineva ca sunt…periculosi sau …chiar sunt ?Oricum , m-am edificat : decat „intelectual ca ei…mai bine un mahalagiu prost si ingust la minte ca mine !

  6. 18 iunie 2011 at 22:55

    Bunica mea, cand intreba cineva la poarta de bunicu’, spunea:
    – Ia! E colo, sub dud, cu finu’ Matei, beau rachie si invart politica ca porcu’ dovleacu’.

    Nu stiu de ce pe site-ul tau Dora, se da atat cu dovleacu’ de-a dura.
    Nu stiu de ce derutatii in privinta USL nu-si fac un Partid al Derutatilor in frunte cu nerusinatul Dinu Patriciu si cu rusinoasa (uite la ea, in poza, cum se uita la derbedeul beat ce probabil o bulanea) Adriana (ex)Saftoiu, cea ce a lasat praznicul de la Cotarceni obraznicaturii de Elena Udrea.
    Cred totusi ca nu poti fi in acelas timp tampit la cap (unde altundeva?) si platit de PD-L, sa critici alianta USL pentru trecut omitand ca ai in fata un viitor care se prezinta cam portocaliu. Ori, ori!

    As putea sa fiu – eventual – mai explicit dar consider ca cei carora ma adresez ori le merge glagoria, ori nu merita.

    http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/apel-oamenilor-de-arme.html

    • 18 iunie 2011 at 23:27

      @incognito
      Asta nu inteleg nici eu … de ce reproseaza atat trecutul cand ar trebui sa ne intereseza viitorul … viitorul copiilor si nepotilor …. reprosuri din trecut se pot face … daca eu intreb de ce naiba au facut liberalii alinta DA si l-au ajutat pe basescu sa ajunga prima oara presedinte de nu mai putem acum sa scapam de el , daca intreb zic … primesc injuraturi … asa ca mai bine nu intreb … vrem nu vrem trebuie sa fim unul langa altul … spate in spate … ca sa ne pazim reciproc de eventuale cutite …. sa scapam de CIUMA PORTOCALIE … dupa aia … dupa CE SCOATEM TARA DIN NECAZ … NU AVEM DECAT SA NE BATEM in stanga si in dreapta.

      • Marian din...Berceni
        19 iunie 2011 at 0:52

        Teodora…cine nu-si cunoaste trecutul si il mai si neaga nu are dreptul sa se gindeasca la…viitor ! Am uitat sa pun ghilimelele de rigoare deoarece am uita de asemenea cine a spus aceste cuvinte…pe care le-am scris…mai sus. De fapt …n-am prea ” uitat dar nu doresc sa par cuiva [ nu tie …ca banuiesc ca ai ajuns sa ” ma cunosti ” de cind iti vizitez blog-ul ] ca fac pe desteptul…sau ca ” dau citate pe care nu le inteleg ‘ ” cum mi s-a mai reprosat de catre unii….cu mult mai inteligenti decat mine.

        • 19 iunie 2011 at 8:57

          @Marian din…Berceni
          Pe blogul unui important om politic sunt unii care scriu citate in franceza … niste „intelectuali” 😀
          Chiar am vut probleme acolo … atacuri mizerabile la persoana … doar pentru ca l-am atacat ccivilizat u argumente pe tismaneanu

        • Marian din...Berceni
          19 iunie 2011 at 15:36

          Teodora …draga , Teodora pai este doar UNUL …El este intradevar un colos de cultura insa cei ce ” intra” de obicei…doar epateaza…sa vada alti prosti ca…ei nu sunt prosti !Sa vada alti prosti la ce nivel ” discuta ” ei.Din pacate si in „90 am intalnit ditre acestia in vestita ” agora ” din Piata Universitatii …din pacate pentru ei deoarece eu m-am cam obisnuit cu…d-astia.Tu ai ” atacat” dar eu….am pus doar niste intrebari….Mai bine-mi bagam un bat in….De aceea m-am lipsit si ,chiar daca am pierdut ocazia sa ma dau ocean in fata nevesti, stiu ca nu ma mai ” injura ” nimeni. Vorba aluia : sarac si…curat.

          • 19 iunie 2011 at 15:43

            @Marian din…Berceni

            😀

    • 19 iunie 2011 at 12:47

      Nu sunt platit dar o sa ma interesez sa vad daca sunt intr-adevar tampit pentru ca am acest scepticism pe care-l exprim. De la bun inceput am strigat „Jos Iliescu” la fel de hotarat pe cat sunt acum a ma alatura strigatelor de „JJos Basescu”. Dar pentru ca inca nu ma consider tampit, eu consider ca privitul inapoi, fie si in istoria apropiata care inca mi-a ramas in memorie, nu e un lucru atat de rau. De exmplu, in 1996, dupa ce „Jos Iliescu” chiar s-a produs bag seama ca n-am avut beneficiul moral si social pe care-l asteptam. Tot o tara de trogloditi am ramas pentru ca aia care au venit la putere s-au dovedit niste trogloditi. De ce trebuie sa mai semnez eu astazi cecuri in alb? Iacata ca aleg sa fiu tampit dar sa casc ochii si sa vad daca nu cumva mi se serveste o gogosa. Sa dea cel de sus sa ma insel eu iar gogosa asta sa fie plina de bunatati. Dar vorba alora din Poiana lu’ Iocan: „Pe ce te bazezi”?

      • 19 iunie 2011 at 13:29

        @adrian
        Foarte bine … atunci nu semna „cecuri in alb” … cauta raspunsuri la problemele care au fost … NU TE UITA INAINTE CA VIITORUL NU ESTE IMPORTANT.

        • 19 iunie 2011 at 16:53

          Vad ca una spun alta se intelege … TOCMAI PENTRU CA ESTE IMPORTANT VIITORUL MA UIT SI IN TRECUT. Mie mi se pare un enunt destul de simplu si de rational … Cateodata a privi in trecut te mai ajuta sa inveti cate ceva sau sa-ti faci o idee despre oamenii cu cine te intovarasesti (de unde si zicala draga mie pe vremuri – „cine-a stat 5 ani la rusi nu poate gandi ca Bush”). Pana si fiica-mea s-a prins ca Pinochio a ajuns rau pentru ca s-a aflat prea increzator in viitor (credul i-am explicat ca se cheama o asemenea persoana) si n-a verificat cine sunt Vulpoiul si Motanul cu care a batut palma!

          • 19 iunie 2011 at 21:54

            @adrian
            Mie mi se pare ca tu re uiti mult prea mult in trecut … asata nu inseamna ca nu trebuie sa te uiti … si ca esti mult prea suspicios …. sigur ca este important sa stii ce s-a intamplat … ca sa nu mai repeti greseala … totusi pozitia ta este exagerata dupa parerea mea …. „daca ne scapa din brate PSD-ul” „daca ni se intampla si noua cu PSD-ul ce i s-a intamplat PNTCD-ului cu PD-ul” ceea ce mi se pare total lipsit de logica .… adica daca vecinul meu isi bare nevasta eu nu ma mai marit ca sa patesc si eu la fel?! ….. da. se poate intampla asta daca PNL se aliaza cu PDL …. si chiar era cat pe aici sa se intample …. ai uitat cum a rupt basescu aripa Stolojan care s-a alipit la PD de au ajuns PDL …. nu imi aduc aminte ca PSD sa fi FURAT parlamentari de la PNL.

        • ALM
          20 iunie 2011 at 6:42

          Ce mi-a placut si mie strigatura “cine-a stat 5 ani la rusi nu poate gandi ca Bush”! Evidenta! Cine mai poate gandi ca Bush? Poate doar Talmaceanu! Si Vanghelie il bate la IQ …

          • 20 iunie 2011 at 9:05

            @ALM
            Nici nu este greu sa il depaseasa cineva

        • 20 iunie 2011 at 20:04

          Daca poti sa faci recurs la memorie si sa stii cand se striga chestia asta atunci s-ar putea sa poti face si distinctia intre Bush sr si Bush jr. Dar poate ca nu conteaza pe cine pui eticheta …

          • 20 iunie 2011 at 20:25

            @adrian
            La junior ma refeream

      • 19 iunie 2011 at 23:07

        Istoria e cutitul cu care iti poti taia o felie de paine sau poti face crima. Depinde cat te duce mintea. Intr-un balamuc nu prea se lasa obiectele ascutite la vedere.

        Cred ca daca fiecare din noi ne-am fi insusit „stiinta de a trai” (filoszofia ) istoria ar fi de o mare platitudine si evenimentele ei, care sa sadeasca in sufletul idiotilor dorinta de revansa, n-ar exista.

        Daca nu esti cu totul idiot (fiindca trebuie si sa intelegi) simplele proverbe si zicatori (din batrani – cei mai impartiali istorici) ar trebui sa-ti fie lectie de filoszofie.

        Iaca o mostra:
        „Idiotul, daca s-a fript cu ciorba, sufla si-n iaurt.”

        Asta, daca ai nitica inclinatie catre intelegere si mai stii si nitica anatomie si fiziologie a omului (cred ca intr-adevar devine complicat) explica de ce romanul (nu vorbesc de acele varfuri cu care ne place sa ne impaunam in prostia noastra) are mai mult reflexe decat inteligenta (o coloana vertebrala fara capete – in sensul ca, daca i-a cazut coada, capul si l-a pastrat doar ca sa nu-i ploua in prima vertebra si pentru ca, pe undeva, trebuia sa strecoare dovleacul in el).

        Nimeni nu e tampit de la natura sau congenital. O spune si forma, in sine, a cuvantului. Poti fi „tampit” numai in masura in care poti fi „vopsit”, „manjit”, „prostit”, de altii.

        Acolo unde e vina „mamei natura” sau „mamei naturale” se cheama idiotenie. Asta asa, ca sa stim ce vorbim. Altfel, totul devine un fel de „urlat la luna” desi, tot batranii spun, ca daca prostia ar durea, pamantul asta „binecuvantat” (fericiti cei saraci cu duhul) ar fi plin de urlete.

        http://jos-cu-basescu.blogspot.com/2011/06/apel-oamenilor-de-arme.html

  7. 19 iunie 2011 at 6:48

    Industria meditaţiilor pentru facultăţi „grele” de dinainte de 89 e arhicunoscută. Patru candidaţi scriu în jurul mesei din sufragerie, timp de două ceasuri, rezolvând subiectele date de meditator. În camera de-alături alţi patru iau notiţe de la acesta. După două ceasuri se schimbă locurile. Primii, ăia cu testul intră la predare, ultimii trec la testare. Fiecare dintre cei 8 plăteşte pe cele 4 ore de meditaţii 250 de lei. la sfârşitul acestor 4 ore, meditatorul încasa 2000 de lei. Pe vremea aia, un salariu de stagiar. Profesorul făcea meditaţii zilnic, inclusiv sâmbăta după amiază. Într-o lună, aproape o Dacie. În două luni, un apartament de 4 camere într-un bloc socialist.
    Vorbesc din amintiri, nu din auzite.
    Sigur că nu toţi profesorii universitari dezvoltau o asemena afacere. Numai numele grele.

    Pentru asta, Dinu Patriciu nu poate fi acuzat.
    Nici că a cumpărat pe mai nimic de la statul devenit nesocialist, ulterior, nu poate fi acuzat, fiindcă i s-a vândut la acel preţ. Statul condus de Iliescu-cel-cu-faţă-umană poate fi pus la zid, fiindcă a iniţiat şi perpetuat dinamitarea industriei româneşti. Statul e o noţiune. În spatele lui au stat veşnic nişte oameni în carne şi oase care au decis asta.
    Totuşi Dinu Patriciu rămâne un personaj misterios şi versatil, mai ales acum când flutură principii liberale pursânge, într-un moment în care exact principiile lui ne lipseau.

    Orice discuţie despre doctrine e cel puţin caraghioasă. Partidele noastre nu au doctrine, au interese. Sunt mari specialişi în gramatică: al, ai, ale noastre vs. al, ai, ale voastre/lor. Unde e vorba, pe scurt, despre bani. Posibil ca în rândurile lor să existe şi excepţii. Deşi marile excepţii au murit deja.

    Crin e un preşedinte viabil. Deşi ar putea s-o sfârşească exact ca Emil Constantinescu, învins de sistem.
    Alianţa USL stă în picioare.
    „Liberalism, motorul economiei si social democratie, necesarul protectiei sociale.” -îl citez pe ALM fiindcă a zis-o scurt şi concis, pe înţelesul tuturor.

    Oameni ca D. Patriciu, Ţiriac ş.a. nici n-ar trebui luaţi în seamă, ca opinie, fiindcă de la o anume cantitate de bani în sus nu te mai interesează ce partid e la putere şi nici măcar dacă ţara în care trăiai mai există, fiindcă te poţi muta cu conturi, bagaje şi afaceri oriunde pe lume, fără să simţi vreo diferenţă.

    Femei ca Săftoiu ar putea fi şi ele ignorate, precum toţi cei care au dat cu banul să decidă în ce partid să intre, apoi spre care să se reorienteze.

    Părerea mea, vorba lui Văcăroiu…
    ***
    Te admir, Theo, pentru neobosirea cu care militezi pentru un bine general care va să vină. Personal, nu cred că-l mai apuc, nici dacă mai trăiesc 40 de ani.

    • 19 iunie 2011 at 9:07

      @renata
      Eu mai sper Renata … nu avem alta sansa

    • 19 iunie 2011 at 12:53

      Nu-mi amintesc sa se fi desfasurat asa meditatiile la Patriciu. De altfel, Patriciu era organizatorul care nu era neaparat prezent prea des; acolo era un grup organizat, de oameni specializati – unii pe desen liber, altii pe desen tehnic, fiecare participa cu ceva chiar ca la scoala. Iar tariful era de 100 de lei/sedinta de 2 ore, fix la fel ca la alti meditatori, fie ca erau de desen fie ca erau de matematica. Diferenta era ca oamenii la Patriciu erau foarte multi in fiecare serie incat locul de desfasurare era una dintre casele din Anton Pann evacuata si care isi astepta demolarea probabil, la fel ca restul strazii.

      • 20 iunie 2011 at 5:11

        Nu mă refeream la meditatorul Patriciu, ci la meditatorul pentru admitere în facultate, în general. 🙂
        N-am cum să ştiu ce făcea Patriciu, că n-am dat la arhitectură.
        Am descris procesul tehnologic al îmbogăţirii oarecum cinstite, de dinainte de ’90.

    • ALM
      20 iunie 2011 at 6:52

      Vedeti ce bine era in „socialism”? Industria meditatiilor concura cu Dacia si Tractorul, luate la un loc. Astazi, alde Patriciu & Co ar fi fost alergati de Funeriu si Blejnar pana ii aduceau la statutul de profesori adevarati. Adica muritori de foame …

      Aloooo! Aloooo! Tovarasi, stati la locurile voastre! Din punct de vedere legal, Patriciu a fost un infractor! Exact ca Vantu! De aia au ajuns amandoi miliardari …

      • 20 iunie 2011 at 9:07

        @ALM
        Mi-ar fi placut sa vad alergarea

      • 20 iunie 2011 at 19:55

        Ce usor sa arunci cu vorbe fara acoperire. Profesori la ce domnule? Exista, in afara de liceul de arhitectura, vreo forma de invatamant in gimnaziu sau liceu care sa te pregateasca pentru arhitectura la materia desen? Macar la medicina era chimia, biologia si fizica materii bine conturate in liceu. De ce era Patriciu mai infractor decat profii care dadeau meditatii la aceste specialitati? Doar pentru ca acum il stim ca e Patriciu? Pai mai erau cel putin 10 independenti in Bucuresti ce ar fi fost infractori in sensul asta dand meditatii la desen. Hai sa injuram sa ne aflam in treaba …. Sau hai sa spunem ca niste loaze cautau sa intre la Arhitectura neavand ceva mai bun cand in realitate nu stiu sa fi fost vreodata mai putini candidati decat 10 pe loc. Si cand intotdeauna arhitectura, ca si medicina, necesita 6 ani de pregatire. Cine era loaza dadea la transporturi sau la metalurgie nu la arhitectura …

        • ALM
          20 iunie 2011 at 21:43

          Draga domnule, aveti un talent deosebit la intors ca la Ploiesti. Conform Legilor de atunci si de astazi, obtinerea de venituri fara plata impozitelor aferente, cu exceptia agricultorilor, se incadra/incadreaza la categoria infractiune. Daca Legea „se afla in treaba” atunci chiar discutam in limbi diferite. A fost vorba de Patriciu fiindca el era subiectul din propozitie. Din cate stiu eu, la examenul de admitere la Ion Mincu, nu se cerea proiectarea unei cladiri sau alt edificiu care necesita inalte studii de arhitectura. Proba de desen trebuia sa scoata in evidenta corelarea ochi-mâna, vederea in perspectiva si ceva cunostinte de desen tehnic, respectiv existenta unei baze minime de talent, creativitate si cunostinte.
          Am sa va mai spun un „secret”: industria meditatiilor, de toate felurile, a fost exclusiv opera profesorilor! Subiectele examenelor erau special alese ca sa fie nevoie de meditatii! Din acest motiv, am fost „dusmanul” examenelor institutelor din Romania si adeptul testelor de aptitudini din SUA sau Germania (Federala, pe vremea aia). Adica, omul potrivit la locul potrivit.

          • 20 iunie 2011 at 23:25

            @ALM
            Mie una nu imi place metoda asta de verificare/examene tip grila …. am luat note mari si la varianta asta … dar nu cred ca este o idee buna …. studentii invata PE DE ROST INTREBARILE SI RASPUNSURILE … TOTUL SE REDUCE LA MEMORARE .. …. NIMIC ALTCEVA .. Testul 25 … intrebarea 7 … raspunsul – A …. va rog sa ma credeti ca nu ii intereseaza nici ce se intreaba nici care este raspunsul …. atat invata … testul nr … intrebarea nr … are raspunsul corect ….

        • 20 iunie 2011 at 23:13

          Stimate domnule, vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti. „Talentul” era o mica parte din criteriul de selectie. La acea data examenul la arhitrectura consta in doua probe eliminatorii, fiecare in parte – desen liber si desen tehnic pentru ca se dorea selectarea alora care inteleg spatiul, pot sa-l compuna si sa-l defineasca dar sa-l si masoare. Nu se desenau pesti morti intr-o farfurie langa o vaza de flori din care sa curga un iepure strapuns de o sageata daca asta va imaginati. Desenul liber era un fel de desen-viteza caci in trei ore aveai de rezolvat ilustrarea a 10 situatii ce insemnau – cunoasterea desenului perspectiv, executia expresiva a desenului, cunostinte de cultura generala sau de spirit de observatie respectiv memorie vizuala. Desenul tehnic consta in trei probe ce vizau intelegerea reprezentarii in doua dimensiuni si transpunerea acesteia in reprezentare axonometrica adica vederea in spatiu, rezolvarea unei probleme de geometrie ce presupunea cunoasterea constructiilor grafice si intelegerea corpurilor geometrice si mai presupunea un exercitiu de constructie libera cu volume sub forma unei mici probleme combinatorii. Nimic din cursul anilor de liceu nu oferea cadrul de pregatire pentru asa ceva dar era perfect justificat din punct de vedere al trierii candidatilor.
          Urmau doua examene de matematica – unul de algebra si analiza matematica si unul de geometrie si trigonometrie. Toata lumea care dorea sa intre in acea competitie acerba si ai caror parinti isi permiteau efortul faceau meditatii pe toate aceste componente. Erau mii de „infractori” in aceste conditii si, repet, pregatirea la desen nu e in aceeasi oala cu restul materiior unde, de bine de rau exista o programa pentru asa ceva. „Infractiunea” nu e in sarcina acelor profesori ci a statului comunist care nu era in stare sa ofere cadrul legal pentru asa ceva. Adica nu stiu daca profesorilor li s-a oferit vreodata sansa „mandatarilor”. Sunt si acum incantat ca am avut sansa sa fac o vreme pregatire cu un arhitect ce i-a fost asistent lui Duiliu Marcu, care a facut hoteluri, amenajari la Vidraru, la Voineasa si avea ce sa ne invete chit ca intram sau ca nu intram, noi aia 10 – 12 de care se ocupa. N-au fost bani irositi si a ma gandi la domnia sa ca la un infractor imi repugna.
          Si ca sa intelegeti de ce nu va dau dreptate, azi examenul de admitere e o formalitate si, de la an la an, studentii sunt tot mai multi niste loaze aculturale, vina fiind exclusiv a sistemului de invatamant primar. Ar trebui reintrodusa o selectie mai stricta astfel incat sa nu mai fie situatii penibile in care studenti din ani mari nu sunt in stare sa recunoasca obiective pe care in trecut orice scolar de gimnaziu ar fi fost firesc sa le stie, sa nu mai fie studenti care nu stiu ce serbam la 1 Decembrie, daca Turnu Severin e un oras pe Dunare sau pe Siret si … nu vreau sa va zdruncin prea tare impresiile pe care le aveti despre cum e mai bine sa fie sistemul de invatamant. Uitati-va din ce in ce mai des in jurul dvs caci deja acestia au inceput sa va produca mediul construit in care va duceti viata! Tot ce va spun e ca daca lucrurile sunt asa si la medicina eu ma cutremur gandindu-ma ca peste 20 – 25 de ani (daca ii apuc) cand voi fi subred, voi incapea pe mainile unui doctor care o sa stie tot despre I-Pad si alte gadgeturi la moda dar nu va fi in stare sa faca o conexiune simpla intre un simptom si un efect si, in cele din urma, probabil ca ma va omori cu zile dandu-mi un antibiotic pentru o viroza. Intre un sistem „comunist” ca in anii ’60-’80 si unul cu teste-grila ca la loto il prefer pe primul. Ca la americani, nu stiu de ce, am senzatia ca exista o mana de elite, o mare parte venita din „zone emergente” si un gros al americanilor putred de idioti dar care completeaza grile … Revin si spun, admiterea cu examen eliminatoriu la desen pentru arhitecti era ceea ce spuneti dumneavoastra – test de aptitudini. Si pentru ca nu poti sa conduci o masina fara sa ai parte de instructor, nu vad de ce sa-i identific pe arhitectii care furnizau instruire cu niste infractori. Fata de cine? Fata de un stat represiv ????

          • 20 iunie 2011 at 23:42

            @adrian
            Legea trebuie respectata

        • ALM
          21 iunie 2011 at 7:56

          Domnule Adrian, poate nu va dati seama, dar incercati sa ma convingeti ca ceea ce am scris este corect! Eu am scris: Proba de desen trebuia sa scoata in evidenta corelarea ochi-mâna, vederea in perspectiva si ceva cunostinte de desen tehnic, respectiv existenta unei baze minime de talent, creativitate si cunostinte. Dvs „ma contraziceti” (ba, in mod elegant ma faceti habarnamist) in cateva zeci de cuvinte, cu un text care in esenta spune acelasi lucru. Fara sa va puneti problema ca poate si eu am avut ceva tangenta cu cele sustinute de mine, respectiv designul industrial. Am impresia ca incercati sa jucati cu mine „la mai mare”.
          Reiterez, conform Legilor din acea perioada, tematica examenelor de admitere la institutele de invatamant superior trebuia sa contina NUMAI elemente predate in licee. Stim foarte bine, amandoi, ca nu era chiar asa. De ce? Nu cumva TOCMAI ca sa intretina industria meditatiilor? Pot sa va explic si motivul pentru care acele infractiuni erau trecute cu vederea. Dar nu cred ca ati avea rabdare sa cititi o dizertatie politica.
          Exemplul cu masina si instructorul este ales total nefericit. Ca sa ajungi sa conduci o masina in mod legal, trebuia/trebuie sa urmezi o scoala si sa susti un examen complex. Instructorul este echivalentul profesorului si nu al meditatorului! N-am auzit pana acum despre meditatii ca sa intri la scoala de soferi. Se intra pe baza de teste! Psihologice, dar tot teste se numesc.
          A discuta despre nesupunere civica, chiar fata de un „stat represiv”, consider ca este o pierdere de timp. La fel, faptul ca dvs si gazda noastra preferati admiterea intr-o facultate pe baza unei memorii prodigioase, in defavoarea caracteristicilor native ale candidatului, este contrazis de realitate. Putem sa facem o comparatie intre nivelul mediu al inginerilor din Romania si cel din SUA si Germania? Doar daca vrem sa ne facem de ras. Arhitectura si medicina sunt inca niste domenii „privilegiate”, fiindca tin strict de aptitudini si talent. In Germania, inca de peste 70 de ani, deviza la Universitatea din Gottingen era urmatoarea (citez din memorie): inginerul nu trebuie sa fie o biblioteca ambulanta, trebuie sa stie ce si unde sa caute! Cu referire la uriasele biblioteci tehnice care existau si exista. Cu toate acestea, fara elemente native (talent, creativitate), un inginer nu poate deveni cercetator si, cu atat mai putin, inventator.

          • 21 iunie 2011 at 8:25

            @ALM
            Nu stiu ce a iesit dar eu am vrut sa spun ca …. acum cu examenele aste tip GRILA se pune accentul doar pe memorie si minic altceva.
            Multi studenti invata asa: Grila 242 … intrebarea 24 … are raspunsul … B …… fara sa aibe habar ce se intreaba in intrebarea cu nr. 24 … si de ce raspunsul corect este B

        • 21 iunie 2011 at 12:29

          @ALM: Cred ca va place sa selectati numai ce vreti sa auziti. Am sa o iau de la sfarsit spre inceput.
          Magurele, ingineri, laser. Fosti colegi de liceu care au fost crema universitatilor americane unde au ajuns. Prieten cu stagiu in Franta si doctorat in Germania care-mi confirma ca si aia au acelasi creier, pe alocuri chiar mai mic, doar ca traiesc intr-un un sistem economic si administrativ care „recunoaste valoarea acolo unde este”. Mi-am facut masteratul in Belgia printre colegi din toate partile Europei. Vazandu-le „competentele” nu inteleg ce vreti sa spuneti cu facutul de ras. In domeniul arhitecturii cautati Dan Hanganu sau Dorin Stefan ca e mai la indemana. Dar va mai spun ca e si un arhitect Stefan Manciulescu unul dintre putinii Architecte en Chef des Monuments Historiques in Auvergne, selectat prin concurs greu in fata unor francezi. Si mai sunt multi „anonimi” dar care sunt peste aia printre care traiesc acum. As putea sa va spun ca de multe ori ei, strainii de care vorbiti, sunt aia care s-ar face de ras, odata scosi din mediul lor. Am fost intr-o comisie de evaluare la care un arhitect galez, citind un proiect Cultura 2000 cu titlul „Roman Limes” mi l-a inmanat si mi-a spus ca nu intelege ce legatura au mortarele (limes in engleza) in chestia asta. Habar nu avea ca „Limes” e limita Imperiului Roman … I-am spus eu ca ceea ce a atins el atunci – his limit – e un cuvant ce se trage din acest cuvant latin. Probabil ca facuse scoala cu grila … Si acum era unul care selecta proiecte culturale, aia superiori noua.

          IN LICEU N-AM AVUT NICIO MATERIE DE DESEN si nicio activitate curriculara care sa ma apropie de istoria artei sau istoria arhitecturii, de a avea o minima intelegere a domeniului. Vreti sa spuneti ca aia care nu proveneau de la unicul liceu de arhitectura sau de la liceul de arta trebuia sa intre in competitie de pe pozitii inferioare? Ce teste li se puteau da la admitere? Ce putea sa insemne „talent”? Evident ca sunteti pe dinafara subiectului asta particular.

          Profesorii infractori!!! Ma bucur ca au existat asemenea infractori in conditiile unor legi inepte care ne tin pe loc chiar in ziua de azi. Si pe care „trebuie sa le respectam”. Ei bine, eu in 21 decembrie ’89 eram in Piata Universitatii tocmai pentru ca nu tin „sa respect” legi aberante. Bine ca un chelner a putut sa aiba posibilitatea sa ia „in locatie de gestiune” sala de sprituri, bine ca un marinar destoinic putea sa faca contrabanda via Anvers iar profesorii trebuia sa ramana sa-si puna petice in turul pantalonilor ca sa „respecte legea”.
          Banuiesc ca sunteti de stanga. Eu sunt de dreapta si cred ca transmiterea de cunostinte, inovatia n-ar TREBUI IMPOZITATE DELOC. De aceea pentru mine acei oameni sunt niste eroi ca si-au sacrificat din timpul lor liber sa ma lamureasca pe mine sau pe altii cum stau lucrurile in domeniul catre care doream sa ma indrept. Bine ca e Funebriu si guvernul Bok grijuliu sa nu calce profesorii stramb si le mai ia din salariu cate 25 % … Macar mai e un Patriciu care mai compenseaza oferind niste burse de studii unora care vor sa iasa din mocirla asta demna de „respect”.
          Bine ca inca n-au aparut inca arhitectii facuti „la grila”; asta ar fi cireasa de pe tort.

        • ALM
          21 iunie 2011 at 14:06

          Domnule Adrian, imi puneti in carca tocmai ce faceti dvs: luati din context ce va convine, ba si trunchiat. Am sa incerc sa respect ordinea din mesajul dvs.

          Da, avem „vârfuri” in toate domeniile! Da, in comparatie cu vârfurile noastre, unele din vârfurile lor pot fi mai mici. Numai ca eu nu vorbeam de vârfuri ci despre medie. Ori, cred ca oricine poate vedea ca diferenta intre media germana si media romaneasca nu prea suporta comparatie. Daca nu ma credeti, priviti la un Mercedes, BMW, Audi, etc si cautati echivalentul romanesc. Masini de serie, nu cine stie ce monument de inginerie sau arhitectura. Tot ce am inteles din primul paragraf este ca dvs sunteti un vârf in domeniu si ca ati folosit cateva sute de cuvinte ca ambalaj al acestei idei.

          Nu stiu ce liceu ati urmat si raman uimit ca nu ati avut parte de cursuri de desen. Poate ca diferenta de generatii este de vina. OK, admit ca ati fost dezavantajat prin incalcarea Legii. Fiindca, repet, Legea spunea clar ca subiectele de examen pentru admiterea in invatamantul superior trebuiau sa provina din materia predata in liceu. Faptul ca se cerea ALTCEVA, nu face decat sa-mi confirme afirmatia: intretinerea industriei meditatiilor. Vreau sa mai adaug ca si eu pot fi mârlan si pot afirma ca sunteti pe dinafara subiectului in discutie! Atentie, ca s-ar putea ca sa fiu si eu un „vârf” ca dvs!

          Paragraful 3 nu suscita vreun comentariu din partea mea. Legea poate fi inepta sau nu, dar „dura lex, sed lex”!

          Banuiti gresit! Sunt ambidextru sau, cum se zice in politica, de centru. Dar, transmiterea de cunostinte nu are vreo legatura cu stanga sau dreapta. Am primit cunostinte „cu geamantanu'” in timpul unui regim de stanga. In discutia noastra este vorba de cunostinte autoimpuse contra venituri neimpozitate! Si ce venituri! Putem discuta si populist si doct. Singura diferenta intre noi este ca eu nu scot Legea din ecuatie.

          S-ar putea ca sa apara si cireasa de pe tort: Autodesk se straduie in continuare …

        • 22 iunie 2011 at 12:39

          @ALM: N-am afirmat nicaieri ca as fi un varf, daca as fi facut-o n-as fi ezitat sa ma enumar printre cei pe care i-am mentionat. Nu am fost si nu sunt un geniu, comparatia pe care am facut-o fata de colegii mei de master era din pozitia de medie din care fac parte. Conjunctura mi-a permis sa pot face multe astfel de comparatii referitoare la medie (aia „anonimi” pe care ii pomeneam). Afirm din nou, eu sunt la medie, poate chiar sub ea. Dvs puteti sa fiti varf si sper ca si sunteti; nu vad de ce a va spune ca ati fi pe dinafara in evaluarea asta particulara, a selectiei oamenilor care vor sa devina arhitecti, inseamna ca sunt marlan ? Eu cunosc subiectul din interior ca sa zic asa.
          Asteptarile dvs de la autodesk sunt, sper, exagerate. Ceea ce sugerati dvs este ca un soft ar putea sa inlocuiasaca gandirea ceea ce, repet, sper sa fie o eroare de calcul. Am vazut, slava cerului, destule imagini de sinteza minunat concepute cu softuri autodesk dar care privite de aproape aratau ceea ce e firesc sa arate – aia care facusera imaginile erau doar niste graficieni. Degeaba stapanesti softul cu pricina daca nu mai esti in stare sa calculezi aria triunghiului. Daca ati sti in cate case concepute cu ajutorul autodesk am dat cu capul in scara prost conceputa …. Degeaba faci o imagine daca sticla de 12 mp ilustrata acolo (cat timp autodesk nu poate sa-ti dea peste mana) n-are cum sa fie fixata, n-are cum sa fie intre pe santier in siguranta… lucruri d’astea la care creierul aluia care concepe nu poate fi suplinit. Doar daca mergem pe ideea ca avem nevoie numai de constructii de serie, deja facute si probate undeva, ceea ce ar putea justifica asteptarile. Am avut privilegiul sa vad o plansa semnata de Anghel Saligny, in penita pe un calc. Uitati-va la podul lui de la Cernavoda, facut pe baza de cunostinte acumulate traditional si uitati-va la podul de alaturi facut de oameni care, nu-i asa, stiau unde sa caute … Prin urmare, raspunsul corect la o grila nu inseamna ca omul respectiv are si cunostintele corespunzatoare. Am facut, nu intamplator, referire la Turnu Severin. La un examen, un student a recunoscut imaginea planului orasului prezentat si a spus repede ca e Turnu Severin. Cand i s-a solicitat sa detalieze un pic subiectul a admis in cele din urma ca nu stie unde este Turnu Severin si „acum, daca imi spuneti ceva despre apa, cred ca e un oras langa o apa dar nu stiu daca la Dunare sau, poate la Siret …” Nu degeaba reglementarile profesiilor liberale in UE conditioneaza profesia de arhitect de intelegerea spatiului, de cunoasterea istoriei, a istoriei arhitecturi si a artei. Aplicati dvs o grila pentru a evidentia aceste calitati! Asa ca sa nu va mirati daca planul urbanistic general de acolo prevede IN AXUL vechiului pod a lui Appolodor o pastisa a unui teatru roman. Sa nu va mirati daca prin castrul roman de acolo, cu regula lui simpla de axe perpendiculare nord-sud si est vest, va fi strabatut de o alee curbilinie asa cum prevede un detaliu al aceluias document. Ca sa rada turistii. Asta nu inseamna ca nu ar fi existat oameni „de medie” care sa fi produs acele planuri ci ca, pur si simplu, sistemul de selectie de la noi inhiba acest lucru si ca aia care nu stiu „daca orasul e pe Dunare sau pe Siret” ajung sa configureze locul cu pricina. Si de aceea vorbeam despre acest sistem „la ei”. Daca vorbim despre „referatele” scrise de unii si de alti si pe care le invocati undeva nu pot sa spun decat „vai, vai” cand vine vorba despre cele ale produselor invatamantului post-comunist. Si nu sunt populist deloc in afirmatia asta caci sustin in acelasi timp ca acel sistem comunist a fost gresit.
          In ce priveste referirea la lege s-ar putea sa aveti dreptate. Eu stiu insa ca legea militara impune executarea ordinului. S-ar putea, dupa caz, in functie de situarea de partea invinsilor sau a invingatorilor, ca unii care au respectat legea sa devina „criminali de razboi” iar altii, care dimpotriva au refuzat executarea ordinului direct, sa devina „eroi”. Conteza doar sistemul de referinta. De aceea eu cred ca profesorii mei, cei pe care am decis ca merita sa fie platiti chiar „la negru”, au fost niste eroi. Iar cei care se incapataneaza sa incerce sa traiasca decent azi, in ciuda umilirii constante, sunt eroi la randul lor indiferent de ce Funebriu sau Bok le va taia calea.
          Cu stima

      • ALM
        21 iunie 2011 at 9:41

        @Theodora
        Eu nu vorbeam despre testele si grilele din Romania! Aici, tot ce incercam sa copiem, iese aiurea. Cam ca in bancul cu ala care a furat piese de masina de cusut si, cand le-a asamblat, a iesit un AKM. Poate ati auzit ca multe universitati americane solicita candidatului un eseu prin corespondenta. In general pe o tema data. Acel eseu este apoi analizat de profesori „grei” si de psihologi. Fiecare fraza, propozitie, cuvant, litera, caligrafie, contine o sumedenie de informatii care permit sa se alcatuiasca profilul candidatului. In functie de rezultat, candidatul este indreptat catre facultatea pentru care are caracteristici native, ba chiar se poate stabili daca merita o bursa din primul an!
        Universitatile „lor” au o programa extrem de pragmatica si lipsita de redundanta. Cand am sustinut admiterea la IPB, am fost pus in situatia de a alege facultatea inainte de a stii daca am aptitudini. Am fost unul din cazurile fericite care stia ce vrea. Cu toate acestea, tematica examenului a fost aceiasi la toate facultatile! De ce? De ce a trebuit sa rezolv o problema de fizica cu bile pe plan inclinat si transformari de lucru mecanic in caldura, cand eu voiam sa urmez cursurile de electronica? Dar, de ce a trebuit sa reluam in anul intai fizica din liceu? Peste ani, multi ani, avand nevoie sa proiectez niste componente magnetice, cursurile nu mi-au fost de niciun folos. A trebuit sa fac rost de cursurile universitatii Berkeley! Aia unde se intra pe baza de teste! Apoi anii de frecat rigla de calcul, cand se gaseau calculatoare electronice de buzunar, calcule obositoare si complicate, cand exista programul SPICE – lansat de MicroSim. Astazi, pot spune ca din tot ce am invatat nu folosesc decat rigoarea inginereasca si structurarea temelor. Pentru restul exista CAD-uri.

  8. TAR
    19 iunie 2011 at 19:53

    de NASTASICA DE CE NU SCRII NIMIC?
    ESTI O SUSTINATOARE A SOCIALISMULUI COMUNIST…..
    DA…VINE USL LA PUTERE SI O SA CURGA MIERE PE DAMBOVITA….

    • 19 iunie 2011 at 22:11

      @TAR
      De Nastase nu am ce sa scriu pentru ca:
      1. Nastase nu este la guvernare, nu este presedinte , nu este prim ministru,
      2. Nu Nastase a taiat din pensia parintilor mei.
      3. Nu nastase a taiat din ajutorul meu de somaj.
      4 Nu Nastase a desfiintat spitalele
      5. Nu Nastase a redus salariile bugetarilor.
      6. Nu Nastase da afara 10.000 de politisti
      7. Si pe vremea lui Nastase si pe vremea lui Tariceanu am trait mult mai bine
      8. Daca tu crezi ca PSD-ul este un partid comunist esti un mare dobitoc sau un postac portcaliu idiot care nu intelge nimic din ce i se intampla.
      9. Tu traiesti bine? Eu nu … de aia scriu impotriva jegosilor pe care ii pupi tu in cur.
      10. Nu o sa curga miere pe dambovita dar nici nu o sa fie atat de rau ca acum … astia sunt niste hoti si niste incapabili.
      11. Sustinatoare a comunimului este MA -TA.

      • ALM
        20 iunie 2011 at 6:32

        @Theodora
        Ce repede va ambalati si nici n-a inceput oficial campania electorala. Ce o sa faceti cand o sa iasa la atac toti gusterii portocalii? Oricum, v-ati si obosit fara rost, punctul 11 era suficient!

        Nea Gudron (tar) asta si-a insusit perfect stilul basescian: arunca o fumigena puturoasa (basita), dupa care râde ca proasta satului cand vede cum se agita unii si altii! Totusi, Gudron asta, nu este asa prost ca Lucaman: a stiut sa adauge dupa cuvantul „socialismului” si „comunist”. Adica a luat si de la Boc cel tampit ceva. Daca nu completa, poate nu sareati ca arsa, ca partide socialiste avem in Europa „cacalau”. Ce nu inteleg multi este faptul ca socialismul este viitorul omenirii. Dupa ce Statele Unite vor alege un presedinte chinez (cu cetatenie americana, fireste) …

        Deocamdata, vad ca fratii nostrii „moldovieni” o cotesc vârtos spre comunisti …

        • 20 iunie 2011 at 9:05

          @ALM
          Recunosc ca punctul 11 a fost primul care mi-a venit in minte 🙂
          Am mai facut o campanie electorala in blogosfera …. da chestia cu comunismul m-a enervat … daca se oprea la socialism nu ma luam de Ma-sa
          Mi-ar placea sa vad un presedinte american cu origini chineze 😀 …. fratii nostri nu ocotesc deloc …. acolo au fost si pana acum …. noua ni s-a parut ca se indrepta spre democratie.

        • ALM
          20 iunie 2011 at 9:38

          @Theodora
          Pai da, catre democratie cu frana trasa pe stanga!
          Exista o profetie care spune ca rasa galbena va domina lumea. Aproape ca nu mai am niciun dubiu. Mai spune ca toata Lumea va fi un singur stat, cu presedinte si vicepresedinte chinezi: I-Tzic si Sh-T-Rul. Si in acest caz nu prea am dubii …

          • 20 iunie 2011 at 9:47

            @ALM
            Eu am inceput deja sa invat limba chineza 🙂

    • Marian din...Berceni
      19 iunie 2011 at 23:08

      Adrian Nasttase a fost cel mai bun prim ministru pe care l-a avut Romania din ’90 incoace.Cam arogant, insa avind COLOANA VERTEBRALA ! Macar sa fi avut si Tariceanu …pe jumatate coloana cit Adrian Nastase…nu mai indraznea matrozul chior sa faca ce-i trecea prin minte….Adrian Nastase a avut….OUA…ce ati uitat ca avea o crescatorie de….struti ?Si are dreptate Teodora: sustinatoare a comunismului este MA-TA !

      • 19 iunie 2011 at 23:49

        @Marian din…Berceni
        Sa stii ca si tariceanu s-a descurcat bine … este adevarat ca a fost sustinut in Parlament de PSD dar nu s-a lasat aruncat peste bord de basescu.
        A avut crescatorie de struti?! … Eu auzisem de gaini
        Multumesc pentru sustinere! 🙂

        • Marian din...Berceni
          20 iunie 2011 at 9:15

          E pe dracu’…ce mi-s strutii ce mi-s….gainile?Tot …pasari….tot oua clocesc. Acum am intrat si pe usa si pe …blog.Nu ma intelege gresit, nu te -am sustinut in nici un fel….nici nu dai impresia ca ai avea nevoie ….insa m-a amuzat modul in care ai pus ” problema ” la punctul….11.Ma amuza sa-mi inchipui si figurra ta pe cind tastai…si mai ales moaca aluia cind citea….

          • 20 iunie 2011 at 9:46

            @Marian din…Berceni
            Deci las impresia unui om puternic 😀
            Multi imi spun ca sunt REA …. pai ce sa fac , sa ma las calcata in picioare?
            Nu, mor cu ei de gat daca tot trebuie sa mor.

        • Marian din...Berceni
          20 iunie 2011 at 10:08

          Pai numai un tampit crede ca cineva care se” lauda” ca are 55kg, cu „valiza” cu tot si 155 inaltime …”cu mainile ridicate”, este un tip slab de inger.Asa ca aia ce spun ca esti REA…stiu ei ce spun. Si sa mai retii ceva draga Teodora : „indivizi ” ca tine nu prea mor cu” inamicul” de gat . De obicei inamicul [daca nu moare mai inainte evident ]se lasa pagubas asa ca ….de obicei , cei ca tine …castiga potul !

          • 20 iunie 2011 at 10:19

            @Marian din…Berceni
            aaaa deci si tu crezi ca sunt REA! 😀 😀 😀
            Multumesc! Nu am mai auzit de mult ceva atat de frumos despre mine 🙂

        • Marian din...Berceni
          20 iunie 2011 at 10:13

          A ….sa sti ca atunci cind am facut trimitere la ” crescatoria de…struti a lui Adrian Nastase…ma refeream doar la faptul ca INTRADEVAR acesta era PROPIETAR de…..OUA !

          • 20 iunie 2011 at 10:20

            @Marian din…Berceni
            Am inteles …. multi nu au … dar vor sa lase impresia ca da

  9. TAR
    22 iunie 2011 at 8:55

    Sunt un jeg portocaliu platit sa scriu comentarii … imi place sa ii pup in fund pe cei care ma platesc si sa fiu injurat de opozitie.
    Injuraturile le primesc la:
    jorge_jorge1975@yahoo.com
    IP :194.24.138.6

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/cristihai...') #2 /home/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home/cristihai...') #3 {main} thrown in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58