Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

24 februarie 2021

ANDREI PLESU – ROMANIA LUI DAN DIACONESCU


Articolul apartine domnului Andrei Plesu si este preluat din Dilema Veche.

Am vrut sa scriu astazi un articol destre Romania lui Dan Diaconescu.

Am gasit ieri pe net acest articol l-am citit si am realizat ca oricat as incerca NICIODATA nu voi reusi sa scriu mai bine.

Romania lui Dan Diaconescu nu este si Romania mea.

Romania mea este Romania lui Andrei Plesu.

Va multumesc domnule Andrei Plesu!


În condiţii normale, despre Dan Diaconescu n-ar fi trebuit să ştim nimic. Inteligenţa lui nu depăşeşte marginile unei sprinţare şmecherii de Caracal, raporturile lui precare cu limba română se înscriu strict într-o funcţionalitate de duzină, înfăţişarea şi comportamentul lui pendulează între banal şi stînjenitor. Ar fi putut fi organizator de chermeze într-un tîrg de provincie, ar fi putut, în cel mai bun caz, să facă o carieră de activist în vreun consiliu judeţean din Oltenia. Dar pentru că sîntem în România, acest ins „fără însuşiri“ (cum ar fi spus Musil) a devenit milionar şi vedetă. Ziarele vorbesc de o avere aiuritoare (30 de milioane de euro, 2 Rolls-Royce-uri, un Bentley, 2 elicoptere, iaht, vile etc.). A fost premiat de Asociaţia Profesioniştilor din Televiziunea Română, dar şi de alţii, a fost şef la Jurnalul naţional şi la Cotidianul, face rating, vrea să se extindă pe piaţa internaţională, iar de curînd, după dramoleta cu arestarea, ameninţă că va candida la preşedinţie, în numele unui nou partid, botezat, nici mai mult, nici mai puţin, „Partidul Poporului Român“. Să fie vreun secret genetic? (Aud că tatăl milionarului nu e nici el de ici de colo: a trimis o scrisoare preşedintelui SUA, propunîndu-i să instaleze o bază militară americană la Caracal). Cum să-ţi explici un asemenea succes, cum să pricepi transformarea neantului în stea? Nu poţi decît să citezi un admirator al OTV-ului, care, pe un blog, îi spunea tandru patronului: „ieşti (sic!) cel mai tare!“.

Dan Diaconescu nu are decît un singur criteriu: audienţa. Şi o singură abilitate: acomodarea la nivelul cel mai de jos al consumului public: cadavre pierdute, vraci providenţiali, scandaluri politice şi de familie, dezvăluiri senzaţionale. Prost-gust, trivialitate, sub-nutriţie intelectuală, hîrjoană calomnioasă, jeg. Justificarea? Lumii îi place. Lumea vrea! Lucrurile de genul ăsta îi plac, în orice caz, dlui Diaconescu. Ăsta e universul lui, dacă nu cumva mă înşel şi, de fapt, cînd nu e pe post, se dezmorţeşte niţeluş răsfoind Shakespeare sau Rimbaud. Da, lumea vrea tot soiul de ieftinătăţi, tot soiul de stimulente pentru viscere. Mă mir că nu vedem încă pe OTV execuţii în direct, seriale porno, copii torturaţi şi crime filmate „cu camera ascunsă“. Rating-ul ar deveni apocaliptic. Există, în fiecare din noi, o zonă inavuabilă de cruzime, curiozitate vicioasă, perversiune morală. A valorifica însă tocmai această zonă, a întărîta ce e mai rău în om, a face spectacol din mizerie, a convoca „publicul larg“ la o extatică bălăcire în lături e cinic, e iresponsabil, e ucigător. Sper că, din cînd în cînd măcar, Dan Diaconescu are mici insomnii, vagi nelinişti sufleteşti: în fond, e un periculos distribuitor de droguri, un instigator la disoluţie sufletească, la torpoare mentală, la sub-umanitate.

Şi totuşi, ni se spune – o spune Dan Diaconescu însuşi – România se bucură să-i devoreze oferta. Am mai spus-o: nicăieri în lume (atîta cît pot vorbi din experienţă directă) nu există un asemenea post de televiziune. Există posturi comerciale, există emisiuni îndoielnice, dar nicăieri nu se îngăduie unui utilizator al eterului să livreze, zece ore pe zi, dejecţie pură. Nici o televiziune cît de cît responsabilă nu-şi invită spectatorii să savureze haznaua. Dacă însă România poate fi echivalată cu „fanii“ OTV, atunci avem dreptul să spunem că România este o ameninţare la adresa propriei ei siguranţe naţionale. Nu teroriştii, nu corupţia şi cu atît mai puţin presa în ansamblul ei. Ci România lui Dan Diaconescu.

Aici atingem punctul central al perplexităţii şi al neliniştii. Căci în vreme ce CSAT face gafa de a-şi antagoniza întreaga lume gazetărească, punînd-o pe aceeaşi listă cu Bin-Laden, membri marcanţi ai aceleiaşi instituţii, de la preşedinte la prim-ministru, de la unii membri ai cabinetului la parlamentari subţiri „de-ai noştri“ consimt să apară la OTV. Cine critică puterea n-o poate face decît interesat şi se face vinovat de trădare. Cine omoară, seară de seară, suflete e frecventabil. Traian Băsescu face „în direct“ schimb de bancuri cu Dan Diaconescu, îi răspunde şugubăţ la întrebări de genul „v-aţi înşelat vreodată nevasta?“ sau „care din fetele din studio vă place mai mult?“ şi stabileşte că 99% dintre români ascultă cu plăcere manele, (precizînd, totuşi, că el personal e mai „elitist“: se distrează cu colinde „chiar şi vara“). Ştiu, aşa-i politica! E vorba de „fineţuri“ electorale, de strategice jocuri de picior. Dar asta nu face decît să-mi sporească îngrijorarea faţă de maladia naţională întruchipată de OTV. Şi să-mi amplifice teama faţă de România lui Dan Diaconescu.

As vrea ca si prietenii mei din blogosfera sa citeasca articolul scris de domnul Plesu:

Aliosa, Ana Usca, Anca Florea, Atitudini, Augustin, Basarica, Basescul, Caius, Corina, Cosmin, Costi, Elisa, Florin Matei, Ioan Usca, Ioan Sorin, Gara pentru noi, Kinr, Madi, Marcus, Lucia Verona, Matilda, Mihnea, Mircea, Mirela, Motanul, Natasa, Nea Costache, Nedumeritul, Octav, Plano 10, Orfiv, Pro Atitudine, Razvan, RaSpo, Rusu Gigi, Societate, Toni, Starea Natiunii, Supravietuitor, Teo, World of Solitaire, Ipu

Imi cer scuze prietenilor pe care nu i-am trecut in aceasta lista. Sigur ca vreau sa stiu si parerea lor despre articolul DOMNULUI PLESU.

Vreau sa ii asigur de toata aprecierea mea si le promit ca vor fi sigur pe lista urmatoare. Am primit “reclamatii” ca este lista prea lunga.

Tags: , , , , ,

No Responses “ANDREI PLESU – ROMANIA LUI DAN DIACONESCU”

  1. 3 iulie 2010 at 12:57

    “În condiţii normale, despre Traian Basescu n-ar fi trebuit să ştim nimic. Inteligenţa lui nu depăşeşte marginile unei sprinţare şmecherii de Basarabi, raporturile lui precare cu limba română se înscriu strict într-o funcţionalitate de duzină, înfăţişarea şi comportamentul lui pendulează între banal şi stînjenitor. Ar fi putut fi organizator de chermeze într-un tîrg de provincie, ar fi putut, în cel mai bun caz, să facă o carieră de activist în vreun consiliu judeţean din Docrogea.”

    Daca articolul ar fi sunat asa, eram de acord. Asa, se face ca nu vede cauza. Scrisul e OK, el scrie mereu foarte bine, dar mi se pare scarbos cum incearca sa evite sa spuna ca Romania lui Diaconescu n-ar fi posibila decat in Romania lui Basescu.

    • 3 iulie 2010 at 13:00

      @Lilick
      Chiar nu m-am gandit la asta Lilick. 🙁
      Este corect ce spui.
      Crezi ca evita?
      TRIST!
      Cred ca incep sa fiu si eu superficiala 🙁

    • 3 iulie 2010 at 15:05

      Hai , s-o lasam ! Cand scrii despre cineva , ar fi bine sa scrii despre altcineva , sau cum ? Lumea l-a votat pe basescu pentru ca are in spate ani de otv ! Nu mai incurcati cauzele cu efectele !Si nu-i vorba numai de otv , ci de toata mass media !

      • 3 iulie 2010 at 15:45

        @crisuadi
        Nu chiar de toata.

      • 4 iulie 2010 at 0:41

        @crisuadi
        Iarta-ma! Stiu ca sunt destul de multi ce care pun botul la atfel de ciorbe cu de toate (si cat mai mult dovlac) dar pe aici asa ceva nu se serveste.
        Mai trece cate un turmentat care baseste (numai) dar e-ndrumat la buda (si scos in suturi daca boraste).

        • 4 iulie 2010 at 8:43

          @KinR
          Trebuie sa recunosti ca am resusit sa enervez pe toata lumea.
          Si pe voi si pe cei care sperau sa se vada doar partea buna a articolului.
          Pentru ca exista o parte buna fara discutie.
          Problema este ca nu a mers mai departe. S-a limitat in al ataca pe Diaconescu si atat.

        • 5 iulie 2010 at 2:19

          KinR Sa-nteleg ca nu-ti plac cei care au opinii ? Cati ai scos in suturi pana acum ? Calmeaza-te , sa nu-ti plesneasca vreo artera.
          In primul rand articolul lui Plesu nu e despre Basescu . Este despre Diaconescu , daca mai poti observa ceva din cauza urii .
          In al doilea rand , da , Basescu a trecut pe la diaconescu si nu Plesu . De ce sa-l ataci pe Basescu vorbind despre Diaconescu? Si cu toate astea , Plesu chiar il ataca in ultimul paragraf .
          Si , sa-ti mai spun ceva : Ca sa fii antibasescian iti trebuie sange rece , curaj si argumente . Tu in afara de ura viscerala ce mai poti da ?

          • 5 iulie 2010 at 9:23

            @crisuadi
            Nu stiu Kinr, probabil ca o sa iti raspunda singur, DAR EU AM O URA ….

    • 25 decembrie 2010 at 21:05

      D-le Plesu, ne am săturat de ipocrizile poitice La emisiunea Editie speciala pe Realitatea TV moderata de Stelian Tanase
      de ce nu aţi fost intrebat despre scrisoarea umilitoare scrisa lui Nicolae Ceausescu in care il implora sa vă lase in continuare in lumea gazetariei promitand in schimb credinta vesnica Partidului?

      Sau de ce nu ne explica dl. Plesu cum a luptat el cu mafia securista atunci cand a fost ministru de externe sau pe cand ocupa tot felul de functii inalte in stat?
      la locurile lor de munca.

      Andrei Plesu a regretat amarnic gestul facut si i-a scris lui Nicolae Ceausescu in 1983 doua scrisori cerandu-si scuze pentru faptele sale si spunand ca el a informat constiincios un ofiter al MI despre cum sta treaba cu meditatia transcedentala. S-a dovedit a fi vorba despre ofiterul Vasile Malureanu, ofiter de Securitate, iar, ulterior, ofiter in SRI si SIE. Insa CNSAS a hotarat ca Plesu nu a facut politie politica.

      Cum a motivat Andrei Plesu “schimbul epistolar” cu Nicolae Ceausescu? Omul avea o familie de intretinut si, cum nu putea suporta munca de jos, a trebuit sa se umileasca in fata dicatatorului pentru a-si reprimi vechea slujba.

      Tinem sa-i reamintim domnului Plesu ca in anii ’65 mii de intelectuali eliberati din inchisorile politice comuniste au acceptat sa lucreze si ca maturatori tocmai pentru a nu ceda si colabora cu Securitatea. Deci se poate, nu-i asa ?!

  2. 3 iulie 2010 at 13:48

    Fain articol, deşi am rezerve şi faţă de domnul Pleşu, care tot uită să se disocieze ferm de derbedeu…

    • 3 iulie 2010 at 14:19

      @Vania
      Vezi Vania, m-am bucurat asa de mult pentru ca aspus ce as fi vrut si eu sa spun despre Dan Diaconescu incat nu m-am mai gandit la restul.
      Trebuie sa fac o pauza, este clar.
      Se pare ca am obosit.

      • 3 iulie 2010 at 15:13

        Na-i obosit deloc , nu te mai lasa influentata de toti . Astea sunt sofisme ieftine . Ca sa muti subiectul care te deranjeaza , mai bine vorbesti despre calitatea morala a autorului …metode ieftine !
        Foarte bine ai facut ca ai publicat articolul , foarte bine ca ai facut apelul de a-l prelua toti ! Acum le vezi la toti nivelul fin ..
        Astia si cand va fi presedinte isus hristos , vor sustine ca basescu e de vina ! Il dispretuiesc din tot sufletul pe chior , dar vad si padurea si copacii !

    • wtf
      3 iulie 2010 at 14:35

      ai inteles gresit…
      de ce trebuie sa judecam oamenii (stiam ca doar D-zeu o face, si asta dupa moarte) si sa nu ne bucuram de scrierile unor oameni, fara sa facem referire ca este prieten cu X sau Y?

      • 3 iulie 2010 at 14:39

        @wtf
        Sa ne bucuram sigur ca da…. dar CU MULTA GRIJA.
        Sa nu ne iasa pe urma bucuria pe urechi.
        Nu cred ca era o judecata…… mai repede o constatare.

    • 3 iulie 2010 at 21:16

      Spune-mi cu cine te-ntalnesti
      Ca sa-ti spun cine esti!

  3. 3 iulie 2010 at 13:55

    Teodora, Lilick a pus punctul pe i.
    Io ce să mai zic?
    Că domnul Pleşu din textul acesta seamănă cu o cucoană elegantă, căreia i s-a rupt un toc la pantof şi calcă normal pe un picior şi cu celălalt, ăla fără toc, doar pe vârf, încercând să pară firească, dezinvoltă. Pe toţi ăia care o privesc doar din faţă, îi păcăleşte. Pe ăia care îi dau un ocol, nu.
    Pleşu a devenit un maestru al manipulării în doze homeopatice.
    Eu mi-s mai din topor: după ce se face unul ca Pleşu de băcănie, mi-e foarte greu să-i găsesc scuze care încep cu “Bine, dar …”.
    Dacă Băsescu a prostit atâţia proşti, bravo lui! Dacă a reuşit să-l sensibilizeze pe Pleşu, ca să se scormone Pleşu în intelectualitatea lui profundă şi să găsească argumente cum că până şi unul ca el poate fi prostit, ruşine lui Pleşu!
    Un dezertor din rândul vertebratelor. Chiar dacă nu-i contest generoasa mobilare a cutiei craniene.

    • 3 iulie 2010 at 14:20

      @renata
      Mda…. dezastru…. poate era mai bine daca as fi scris eu un articol.

      • 3 iulie 2010 at 15:18

        Ai vazut pe cineva sa vorbeasca de dan diaconescu pana acum , sau mi se pare mie ca scopul tau a fost denigrarea lui plesu ?
        Ce slaba esti ! Sterge articolul ca nu ai sange pentru asa ceva !
        Ce dezamagire , le canti in struna suspect in loc sa-i trimiti la tv sa se uite incontinuare pe otv si canal d ! !

        • 3 iulie 2010 at 15:47

          @crisuadi
          Nu este vina mea ca oamenii nu comenteaza despre Diaconescu 🙁
          Nu cant nimanui in struna.
          Nu vreau sa il denigrez pe domnul Plesu.
          Mie mi-a placut articolul ca de aia l-am prelaut.
          Ce sa fac? Sa sterg comentariile care nu sunt de acord cu articolul?
          Nu cred ca cei care comenteaza aici se uita pe OTV.

  4. brankardierul
    3 iulie 2010 at 14:13

    buna!chiar pe plesu ti-ai gasit sa il dai exemplu blogerilor neinformati?un lacheu care ar linge orice rekt banos numa’ sa performeze in elita.dupa mine e un articol comandat impotriva lui d.d. pentru ca asa putin retardat a performat in ceva nou,deosebit de domeniile in care din pakate multe asa zise vedete nu au performat printre care si andrei plesu.vorba lu, colega de mai sus te rog prieteneste nu mai fi asa superficiala si sa nu crezi ca tot ce zboara se si mananca!o zi buna

  5. liberalism
    3 iulie 2010 at 14:16

    Un om cu o cultura vasta, inteligent, i se alatura basescului. Nu-l pot intelege pe domnul Plesu. I-a fost consilier, il cunoaste mult mai bine decat noi si totusi i-a dat tainul. Ce deosebire o fi intre cultura lui Diaconescu si a lui Basescu? Diaconescu nu cred ca va fi presedinte, dar Basescu este…la al doilea mandat. Ii consider vinovati de situatia in care ne aflam in primul rand pe intelectualii care au sustinut un grobian. Ceilalti sustinatori sunt “prosti, dar multi.”
    http://www.adevarul.ro/andrei_plesu_-_opinii/De_ce_am_votat_totusi_cu_Basescu_7_167453257.html

    Cum de nu i-a vazut si gafele basescului?

    • 3 iulie 2010 at 14:28

      @liberalism
      La felul in care gandeste poporul roman cred ca si Diaconescu are sanse. 🙁
      Ce sa zic?
      Poate ii este frica ca Diaconescu il poate intrece in “popularitate” pe Basescu?

  6. 3 iulie 2010 at 14:23

    Draga Theo,
    Daca n-ai nici un prieten care se numeste Augtin, si in apelul tau era vorba chiar de mine, iata si parerea mea:
    Minunat articolul lui Andrei Plesu! O data in plus, maestrul se dovedeste un fin observator , oferindu-ne o adevarata delectare intelectuala. Iar cei care-l critica sint doar niste intriganti meschini. 🙂 🙂
    Din nefericire, ca marea majoritate a filozofilor, Plesu socheaza din nou prin lipsa de pragmatism; sau, cel putin, asa mi-ar placea sa cred!
    Nu, nu exista Romania lui Dan Diaconescu! Mai mult, nu exista nici macar Romania taticului sau spiritual, Braian Tasescu. Ei n-au facut altceva decit s-o potenteze si chiar s-o aduca la putere.
    Andrei Plesu il critica pe D.D.Direct. Ba chiar, tangential, cumva prin ricoseu, chiar si pe matelotul care „consimte” sa apara pe respectivul post TV. (Oare chiar crede Plesu ca a fost nevoie ca DD sa-l roage in genunchi pe TB sa vina la emisiuni? Am serioase indoieli!)
    Sigur, a vorbi despre pacatele presedintelui se poate transforma usor intr-un roman-fluviu. Dar, vorbeste oare Andrei Plesu despre niste pacate pe care Basescu nu le avea inainte ca el sa ajunga consilier prezidential?
    Pentru ca, in caz contrar, macar filozoful, daca nu si omul A.P. ar trebui sa se afle intr-o accentuata disonanta cognitiva ce l-ar impiedica sa scrie articole interesante si subtiri!

  7. 3 iulie 2010 at 14:40

    Theo,ce mie unul ce mie altul ,sunt niste slugoi,o zi minunata !

  8. 3 iulie 2010 at 18:23

    Scris bine. Descrie romania reala. A uitat sa adauge in descriere faptul ca acesta romanie de care vorbeste este intretinuta asa de sus, de la basescu.
    Si in conditiile date, in romania in care basescu a luat al doilea mandat care ar fi oprelistea sa ajunga chiar si Diaconescu presedinte. Are cam toate ingerintele pe care le-a impus basescu. Subiecte de duzina, tupeu nemasurat, placerea manipularii unor capete slabe.
    Diaconescu presedinte ? De ce nu ?

    • 3 iulie 2010 at 22:57

      @Basarica
      Diaconescu are sanse PENTRU CA SUNT PREA MULTI PROSTI CARE IL PLAC SI CRED IN EL..
      NOI CEILALTI AR TREBUI SA INCERCAM SA II DESTEPTAM PE ACESTI PROSTI.
      ASTA CRED EU.

      • 4 iulie 2010 at 11:28

        Iar eu cred ca sansele noastre sunt minore spre zero. Asta e tara, e m-am obisnuit cu chestia asta din 6 decembrie incoace. Traiesc intr-o tara cel putin anapoda. Si asta e doar vina mea. Mi-o asum.

        • 4 iulie 2010 at 11:45

          @Basarica
          Oricat de mica este sansa noastra trebuie sa luptam pentru ea.
          Nu este vina ta. Tu nu faci parte dintre cei care l-au votat pe Basescu.
          Tu, prin blogul tau, ai incercat sa ii destepti pe PROSTI.
          Probabil ca ai si reusit sa ii convingi pe unii.
          Probabil ca am fi putut cu totii sa facem mai mult. Dar asta nu inseamna ca suntem noi cei vinovati.
          Unul dintre principalii vinovati este Dicaonescu. El prin mizeria lui de televiziune a PACALIT MULTI ROMANI.
          Vinovati sunt cei care AU MINTIT SI CONTINUA SA MINTA POPORUL ROMAN.

        • Barbu Anghel Dan
          18 ianuarie 2012 at 20:53

          Dar poporul roman nu are nicio vina? E alcatuit din ingerasi? De unde au aparut hoardele de ascultatori de manele care au invadat lumea? Au speriat Europa si alte continente cu lipsa lor de compatibilitate cu civilizatia! Ei sunt consumatorii dejectiilor pe care le ofera cu darnicie DD, ei s-au tiganit voiosi si inconstienti, ei i-au votat pe toi nichepercea si o sa-i voteze in continuare. Andrei Plesu nu e nici el usa de biserica, are bube in cap, dar articolul e bine scris, gura pacatosului adevar graieste. A trebuit sa ma cert cu prieteni pe care-i cunostema de zeci de ani si care s-au simtit obligati sa ma faca sa ascult manele, cu unii am termint-o de tot. Ce e de facut cu asemenea oameni? NIMIC!

  9. 3 iulie 2010 at 18:25

    Cred ca Plesu a uitat ca Basescu mergea la Tele7ABC si apoi OTV aproape zilnic pe vremea cand nicio televiziune nu il baga in seama. De ce n-o fi scris si atunci un astfel de articol? Era DD altfel? Era Basescu altfel? Intre ei diferenta e prea mica, dar pe atunci Plesu avea alte scopuri: sa-si bage nevasta la ICR, sa devina si el consilier prezidential… Il vede cam tarziu pe DD si se face cam tarziu ca afla ca Basescu a mers acolo. Si ce l-a retinut sa scrie in campanie un articol, atunci cand Basescu mergea la OTV?

    • 3 iulie 2010 at 22:59

      @Lilick
      IMI CER SCUZE LILICK CA RASPUND ASA TARZIU.
      AM MODERARE LA COMENTARII SI AM FOST PLECATA LA O ANIVERSARE UNDE NU AM AVUT NET.
      CE SA SPUN?
      CRED CA AI DREPTATE SI CA EU AM FOST SUPERFICIALA.
      M-AM GANDIT DOAR LA TEXTUL ARTICOLULUI SI NICI UN PAS MAI DEPARTE.

  10. 3 iulie 2010 at 19:22

    Realegerea lui Băsescu nu ar fi fost posibilă decât în România lui Dan Diaconescu . Cei pe care îi prind zorii cu gurile căscate la OTV nu pot vota decât cu cineva care se încadrează în tiparul lui . Un week-end liniştit …

    • 3 iulie 2010 at 23:01

      @Rusu Gigi
      Stiu ca asa este si pentru asta il consider pe DD unul dintre principalii vinovati.
      ce ma enerveaza cel mai tare este faptul ca SUNT MULTI PROSTI CARE CHIAR IL VOR PRESEDINTE PE ACEST NIMIC.

      • 5 iulie 2010 at 2:51

        despre asta vorbeste plesu in articol , te-ai prins ?
        Arata-mi un mijloc media care e cinstit , care nu manipuleaza dintr-un oarecare motiv ? Nu intelighentia a manelizat romania . La momentele respective pe cine trebuia romanul sa voteze , pe adi nastase sau pe basescu , pe mircica geoana sau pe basescu ? Iar basescu , daca nu te-ai prins , a dat-o bara-bara ultima data cu vantul cel sorin care l-a chemat pe mircica la el chiar in ajunul alegerilor . Lumea chiar a crezut ca mircica e candidat ! Nu , jocurile s-au facut intre ei , cu santaje si tot dichisul mafiotic , peste capetele noastre .
        Spun cu mana pe inima ca nu l-am votat in viata mea pe basescu ! Sint din constanta si mai stim si noi jigodiile locale .
        Lucrurile nu sint niciodata albe sau negre . Infierbantati plini de ura fina , gasesti mereu . Apropos de plesu , Stii de eugen barbu?Ai auzit de el , se pot spune multe lucruri despre el , insa il consider , alaturi de cartarescu cel mai mare scriitor roman . Saptamana nebunilor sau principele , impreuna cu caietele principelui sunt cele mai bune scrieri pe care le-am citit , de-impreuna cu orbitor si atatea altele ale lui cartarescu . Si-atunci , de ce sa aplicam alta masura pentru plesu ? Doar ca pentru scurt timp a fost consilier ? Si ca se” descurca ” la fel ca toti romanii ?Dar nu toti romanii scriu ca el !
        Atitudinea : daca nu-l critici pe base esti prost , nu duce la nimic . Eu cand il critic stiu ce fac . Il critic , nu-l urasc !

        • 5 iulie 2010 at 10:07

          @crisuadi
          Pentru ca de la Plesu aveam alte pretentii.
          Mi-a placut cu adevarat textul articolului pentru ca altfel nu il preluam.
          Am regasit in articol TOT ce gandeam si eu despre Diaconescu.
          Da, asa este, nu toti romanii scriu ca el.
          Nu pentru faptul ca a fost un timp consilierul lui Basescu ci pentru ca INTELECTUALII DE NIVELUL LUI NU AU VOIE A GRESEASCA.
          CE PRETENTII SA MAI AM ATUNICI LA BADEA VASILE DIN GURA HUMORULUI?
          Sa nu vorbim despre Cartarescu aici. La el chiar nu am nici o pretentie.

  11. Florin Matei
    3 iulie 2010 at 19:35

    Te voi dezamăgi, Teo. Nu că aş vrea, ci pentru că pur şi simplu habar n-am ce promovează OTV. Nu frecventez acest canal. Pe Şoricelul Portocaliu îl ştiu din campania electorală: atunci am auzit că-i ridică mingi lui Băsescu în emisiuni televizate. Altfel, desigur, Andrei Pleşu este un scriitor remarcabil şi un fin observator al vieţii româneşti.
    Sunt perfect de acord (şi) cu comentariul lui Lilick…

    • 3 iulie 2010 at 23:05

      @Florin Matei
      Florin draga, dar nu ma dezamagesti deloc.
      Doar nu ti-ai imaginat ca sunt o admiratoare a postului OTV.
      Nici eu nu rezist sa ma uit mai mult de cateva minute.
      In campanie il vedem la televizorul din sufragerie ca se uita tata.
      El este mult mai rabdator probabil din cauza varstei.
      Andrei Plesu este intradevar un scriitor remarcabil.
      Ce a spus el in articol este adevarat.
      IN ACELASI TIMP TREBUIE SA RECUNOSC CA LILICK ARE DREPTATE.

  12. 3 iulie 2010 at 21:12

    Theodora,

    te-ai scos!
    Ia uite-ne ce cotcodăcim toţi pe malurile Pleşului!

    Da. Era mai bine să fi scris tu un articol despre 3D-ul otevist.
    Poate că nu era mai bun ca al lui Pleşu, dar era mai dezinteresat.
    Cel puţin eu nu m-aş fi întrebat cât ai luat, şi de la cine, cum îmi permit să-mi închipui că a luat Pleşu, ca să-l nămolească pe saltimbancul ăsta de Diaconescu.
    De ce-mi permit: fiindcă are antecedente. Ca să nu-i jignesc inteligenţa, sunt obligată să cred că scrie articole la comandă. Dacă n-aş crede asta, ar fi foarte rău pentru el. Ar însemna că mă îndoiesc de capacităţile lui intelectuale.
    Nu ştiu cum preferă domnul Pleşu. Să fie luat de prost sau să fie luat de mânjit. Problema lui!

  13. 3 iulie 2010 at 21:28

    @ ALL !
    De acord cu „lilick”!
    Dacă nu era Băsescu nu era nici Diaconescu si nici Plesu nu ajungea vreodată consilier prezidential . Pe primii doi ii leagă multe in comun pe ultimul il roade invidia .
    Nici unul din cei trei nu merită băgati in seamă ! Cu sigurantă insă ,primii doi nu fac cinste ROMÂNIEI !

    • 3 iulie 2010 at 23:09

      @Aliosa
      Ma tot gandesc Aliosa.
      Cum a putut un om atat de inteligent sa accepte sa fie consilierul lui Basescu?
      Imi este greu sa cred ca CHIAR A CREZUT IN EL.

  14. 3 iulie 2010 at 22:02

    Waw! Dora,
    daca nu stii sa Joci BăseBall nu e nici o problema! Nu s-a nascut cineva invatat. Poate doar Nimeni. Nashpa e ca oamenii astia de pe bloguri chiar au crezut ca stii sa joci si i-a surprins ca ai dat cu bata-n balta. Ne-ai cam facut leoarca dar – ai cuvantul meu ca – eu nu m-am suparat.

    Parerea mea e ca si A.P. – ca si Patapievici, Liiceanu s.a. – dau din cand in cand cu bata-n balta, dar ei sunt profesionisti, stiu ce fac si si chiar sunt platiti pentru astfel de show-uri demonstrative.

    Pericolul, dupa cum ti-ai putut da seama, e ca in baseball lovitura de bata, daca nu e precisa, iti poate creea mari derute, ajungand sa te miri si tu spunandu-ti “Unde dai si unde crapa!…” asa cum, despre postarea ta se putea spune – vis a vis de comentarii – “Nu e pentru cine se pregateste / Ci pentru cin’se nimereste”.

    Ai incercat sa lovesti un “nimic” – pe D.D.. Daca-l nimereai (cum l-a nimerit A.P.) erai buna si daca nu esti profesionista – si nu esti – puteai sa treci la profesionism.

    L-ai nimerit pe Plesu si nu ma mir, e mare. Pacat ca joaca băseball.

  15. Cârcotaşu
    3 iulie 2010 at 22:10

    Sigur, toată lumea are dreptate. D-aia cred că mai e loc şi pentru mine. Şi dl. Pleşu are dreptate. Are dreptate şi cine spune că Băse nu poate fi acuzat de toate relele, după cum dreptate are şi cel ce spune că nu dracu-i de vină pentru răul de pe lume. Că doar de vină-i pârdalnicu’ de şarpe care-a fraierit-o pe diva Eva (păi nici nu era greu, ia gândiţi-vă la EBA), de-a făcut-o să-l păcălească pe prostu’ de Adam cu măru’.
    Îi descopăr d-lui Pleşu un mare merit: omul e cinstit. A mâncat căcat ş-acu’ spune că n-a fost bun. Dom’le, e una să spui că căcatu’ nu-i bun şi cu totu’ alta să o spui după ce toată lumea ştie c-ai mâncat la greu, ba mai mult, după ce ai recunoscut tu însuţi c-ai mâncat (pentru amnezici, “De ce am votat, totuşi, cu Băsescu”).
    Pentru nedumeriţi desenez, Băsescu ţine de România lui DD, iar dl. Pleşu aşijderea, deşi acu’ se dă fată mare.
    La urma urmelor, dacă dl. Pleşu e reprezentantul (aproape) perfect al sado-masochistului, Băsescu e întruchiparea (aproape) perfectă a răului, iar DD e întruchiparea (aproape) perfectă a României despre care “în mod normal n-ar trebui să ştim nimic”, e simplu să discernem cine-i cel mai mizerabil!

  16. Cârcotaşu
    4 iulie 2010 at 0:18

    What The Fuck is WTF?
    Te dai foarte rotund p-acilea, cu un nick ce se vrea şocant, el nefiind decât nesimţit. Nesimţit ca şi pretenţiile ridicate la rangul de “judecăţi” de valoare. Vrei o faţă bisericească să te lămurească de nimicinicia ta? Păi tu ce eşti? O băşină? N-ai cap să judeci?
    Un analfabet ar spune că ai dreptate, că doară e zis: Matei 7.1 Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Da’ cineva care are cap să judece gândeşte că cel bun nu are frică de judecată dreaptă. că doar tot de la Matei citire 7.2 Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura. Wow! Păi ăsta-i idealul, justiţia perfectă!
    Da’ de regulă HOŢUL strigă: nu mă judecaţi! Criminalul la fel, curvarul, beţivul, toată liota de răufăcători, uitând de Decalog.
    Toţi nemernicii ăştia uită că, tot acolo, citez tot din Matei:
    15. Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
    16. După roadele lor îi veţi cunoaşte. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
    17. Aşa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
    18. Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
    19. Iar orice pom care nu face roadă bună se taie şi se aruncă în foc.
    WTF regretă?

    • 4 iulie 2010 at 8:41

      @Cârcotaşu
      Din cate imi dau seama WTF nu o sa mai comenteze pe aici.
      Este inconjurat.
      Stau si ma intreb daca esti tu, prietenul meu sau alt carcotas? 😀

      • 4 iulie 2010 at 19:39

        Eu ii spusesem Wtf-ului
        “Spune-mi cu cine te intalnesti
        Ca sa-ti spun cine esti”
        dar, odata cu el a disparut si spusa mea. N-am indraznit sa-i spun atunci si “Cine se-aseamana se-aduna” pentru a nu intoarce in vre-un fel – cu tupeul lor caracteristic – zicala impotriva noastra (in fond, neinvitat de nimeni, se intalnea cu noi) si pentru ca nu se afla pe terenul meu, desi as fi dorit-o o invitatie la plimbare, la adunarile lui de suflet, pe care le intuiesc neo-fasciste portocalii.

  17. 4 iulie 2010 at 1:28

    Am citit articolul – in genereal fug de extremism si consider ca adevarul e undeva, la mijloc…
    Parerea mea: intotdeauna au fost, sunt si vor mai fi, din pacate, oportunisti 🙂
    Nu stiu ce sa zic – Romania lui DD nu este nici a mea dar, cred ca nici cea a lui Plesu…dar de scris a scris bine – ce-i al lui, e al lui – are talent 🙂

  18. 4 iulie 2010 at 6:35

    Si eu cred ca, desi animata de bune intentii, nu ati vazut elefantul din odaie.

    Sunt perfect de acord cu Lilick – Romania lui Diaconescu n-ar fi posibila fara Romania lui Basescu.

    Andrei Plesu ramane un eseist sclipitor – pacat ca tocmai la capitolul ‘morala’ e corigent, tocmai d-sa care, vezi bine, ne-a dat Minima moralia 🙂

  19. 4 iulie 2010 at 9:35

    Ieri, butonand telecomanda, barbatul meu s-a oprit la OTV cand Dan Diaconescu se afla printre sinistrati.
    M-am ingrozit de ce am vazut cand am intrat in camera cu televizorul.
    Din pacate, o mare parte a Romaniei e cea a lui DD, iar noi suntem vinovati fiindca nu luam atitudine sau suntem prea slabi si renuntam usor. 🙁

  20. Arthur
    4 iulie 2010 at 15:12

    Domnule Plesu, am citit pagina Dumneavoastra pe Wikipedia.Sunteti un savant de renume mondial, dupa cum scrie acolo… Si chiar despre Dan Diaconescu trebuie sa judecati?… Ce o sa spuna prietenii Dumneavoastra de la Berkley (am studiat si eu acolo) ca va ocupati cu mediocritati…:) cand Dumneavoastra sunteti o personalitate mondiala, sau chiar universala…:) Mie imi plac universalii ca ei au voie sa paraseasca aceasta lume (simplu, pleaca pe alta planeta filozofica…) si eu va doresc asta…:) Sunteti cam roman si nu ati ajuns inca in EUROPA…:)

    • 4 iulie 2010 at 22:35

      @Arthur
      Nu cred ca domnul Plesu citeste blogul asta.
      Cred ca ar fi bine sa ii lasi mesaj la articol pe Dilema Veche.
      Am pus linkul in articol.

  21. Arthur
    4 iulie 2010 at 15:15

    Ma scuzati Domnule Plesu, poate trebuia sa ma adresez cu Domnul Doctor, Professor sau Academician…:( Oi fi facut o gafa… dar asa ie akademishienii dei Romania… Dau interviuri despre Caracal, si nu vad ca Romania se duce de rapa… SI DUMNEAVOASTRA SUNTETI DE VINA!!!!

  22. 5 iulie 2010 at 15:19

    Andrei Plesu este mester in a exprima perplexitatea fata de “Prost-gust, trivialitate, sub-nutriţie intelectuală, hîrjoană calomnioasă, jeg.”
    Numai ca si dansul a promovat si a servit personaje politice de prost-gust, sub-nutrite intelectual.
    Dibuieste raul numai dupa acesta s-a atomizat.

  23. 25 decembrie 2010 at 20:28

    Doresc să mi exprim părerea in legătură cu acest articol

  24. 25 decembrie 2010 at 21:09

    Andrei Plesu a regretat amarnic gestul facut si i-a scris lui Nicolae Ceausescu in 1983 doua scrisori cerandu-si scuze pentru faptele sale si spunand ca el a informat constiincios un ofiter al MI despre cum sta treaba cu meditatia transcedentala. S-a dovedit a fi vorba despre ofiterul Vasile Malureanu, ofiter de Securitate, iar, ulterior, ofiter in SRI si SIE. Insa CNSAS a hotarat ca Plesu nu a facut politie politica.

    Cum a motivat Andrei Plesu “schimbul epistolar” cu Nicolae Ceausescu? Omul avea o familie de intretinut si, cum nu putea suporta munca de jos, a trebuit sa se umileasca in fata dicatatorului pentru a-si reprimi vechea slujba.

    Tinem sa-i reamintim domnului Plesu ca in anii ’65 mii de intelectuali eliberati din inchisorile politice comuniste au acceptat sa lucreze si ca maturatori tocmai pentru a nu ceda si colabora cu Securitatea. Deci se poate, nu-i asa ?!

  25. 25 iulie 2011 at 21:42

    in ’81, daca nu ma insel, Plesu a fost dat afara din Partidul Comunist pentru ca a participat la sedinte de meditatie transcendentala. Nu era o sanctiune usoara in
    epoca. Din contra. Intr-adevar, nu era o sanctiune usoara. Acesta a fost motivul pentru care a ajuns sa-i scrie lui Ceausescu si sa-i ceara, cu palaria in mana si cu lacrimile in ochi, sa-l ierte. Sa nu-l dea afara din partidul in care intrase la 19 anisori, ca-i distruge viitorul. Ce este important de retinut: Meditatia Transcendentala functiona legal. Avea aprobarile Ministerului Invatamantului si ale altor institutii. Insa, la un moment dat, cineva s-a dus la Elena Ceausescu si i-a spus ca acolo se intampla lucruri necurate. Ceauseasca a dat ordin sa nu se mai ocupe de aceasta afacere Securitatea, care, in opinia ei, dormea in cizme – de fapt, o monitoriza molcom -, ci partidul. Totodata, a ordonat ca adeptii Miscarii sa fie dati afara din Partidul Comunist. Chiar daca Plesu se afla in relatie cu Vasile Malureanu, Securitatea n-a putut sa-l salveze, pentru ca ordinul era ordin.

Lasă un răspuns