Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

3 martie 2021

Cateva comentarii la articolul lui Mircea Cărtărescu


Doresc sa fac cateva comentarii la articolul publicat ieri, in Evenimentul Zilei, de domnul Mircea Cărtărescu.

Pentru a citi articolul apasati aici

Domnule Mircea Cărtărescu nu ati avut, nu aveti si nici nu veti avea vreodata vreun drept sa cereti reformarea PSD-ului. Membrii PSD-ului, cei care voteaza PSD-ul, cei care cred in valorile social democrate, cei din interiorul partidului, pot cere reformarea acestui partid. Din pozitia de “neprieten” al PSD-ului dumneavoastra nu aveti acest drept. Cum ar fi ca eu sa cer reformarea PDL-ului sau a Partidului Laburist din Regatul Unit al Marii Britanii? Cu ce drept as cere eu asta?

In ceea ce priveste „eticheta” pe care presedintele de onoare al PSD-ului domnul Ion Iliescu a „lipit-o pe spinarea domnului Mircea Geoana” din pacate s-a dovedit a fi o apreciere corecta. Spun din pacate pentru ca si eu ca orice om de stanga mi-am dorit ca dansul sa se insele. Acum regret ca, in gandul meu, fie macar si pentru o secunda m-am indoit de aprecierea domnului Ion Iliescu.

Domnul Ion Iliescu reprezinta pentru PSD o garantie a echilibrului si a victoriei. Impreuna cu dansul putem sa reconstruim ce a daramat preferatul dumneavoastra.

Cu preferatul dumneavoastra in frunte PSD-ul a pierdut sapte alegeri. Asta intelegeti dumneavoastra prin reformare, desfiintarea PSD-ului?

Stanga nu are cum sa dispara domnule Cărtărescu. Oricat de mult ati dori dumneavoastra asta. Saracii Romaniei au nevoie de PSD si vor face tot ce va fi nevoie ca acest partid sa reajunga acolo unde ii este locul adica la guvernare.

Expresia „sinistra umbra” nu va face cinste.

E adevărat, a fost un moment, cam pe vremea în care Ion Iliescu îi lipise pe spinare bileţelul cu „prostănacul”, când mi-am legat de Geoană speranţele de reformare a PSD-ului, de scoatere a lui de sub sinistra umbră a celui mai sus pomenit.”

Domnule Mircea Cărtărescu, nu stiu daca aprecierea dumneavoastra este corecta. Nu stiu daca PSD-ul a fost cel mai venal partid din Romania. In acest moment insa, sunt sigura ca locul acesta il ocupa fara discutie PDL-ul. De ce nu va doriti o reforma in PDL? Va place cum arata acum PDL-ul?

Scriam atunci, chiar în titlul articolului, „Sprijiniţi-l pe Mircea Geoană”. Nu regret niciun moment acel text, tot ce regret e că promisiunea de primenire a celui mai venal partid din România, de douăzeci de ani încoace, nu s-a realizat.”

Dumneavoastra, domnule Cărtărescu, chiar credeti ca Domnul Mircea Geoana ar fi venit la lansarea volumului dumneavoastra daca nu ati fi scris acel articol favorabil dansului?

Imediat după apariţia acelui articol s-a întâmplat să-mi lansez, la Librăria Humanitas de la Kretzulescu,volumul „Baroane”. Ploua cu găleata. Practic, nu se vedea, în rafalele de ploaie, celălalt trotuar de pe Calea Victoriei. Pe când Gabriel Liiceanu tocmai vorbea, am văzut o siluetă murată care intra, luptându-se cu o umbrelă, pe uşa de sticlă a librăriei. Era Mircea Geoană.”

Ma dezamagiti domnule Cărtărescu si probabil ca ii dezamagiti si pe o parte dintre cititorii dumnevoastra. Pe dumneavoastra va impresioneaza atentia pe care v-o arata la un moment dat un politician? Adica “nenea Gigel” care sta la coada pentru autografe, este mai putin important decat domnul Geoana? Am crezut ca sunteti mai profund. Pentru mine “nenea Gigel”  ar fi mai important. Stiti de ce? Pentru ca el va cumpara cartea pentru CA II PLACE. Nu pentru ca scrieti de bine despre el la un moment dat. Aceast “nenea Gigel” este adevaratul dumneavoastra admirator domnule Cărtărescu si nu politicianul care „va cultiva prietenia” de nevoie.

„Niciodată înainte, niciodată după, n-a asistat vreun politician la o lansare de-a mea. Nu-mi venea să-mi cred ochilor. Geoană a stat cuminte în public până ce povestea s-a sfârşit, apoi a stat la coadă să-i scriu un autograf pe o carte. Domnul Liiceanu a făcut nişte remarci tăioase atunci, dar eu, mărturisesc, am fost impresionat”

Hai sa imi imaginez….…. pe domnul Boc l-as intreba cum s-ar descurca el cu pensia NESIMTIT DE MICA a tatalui meu….. Cu domnul Hrebenciuc nu cred ca as avea ce sa vorbesc iar domnului Becali i-as ura sanatate si l-as felicita pentru toate actele caritabile pe care le-a facut. Pana in prezent domnul Becali este singurul bogat roman care a spus ca este de acord cu impozitarea averii. Nu sunt un votant al domnului Becali dar pentru aceasta pozitie are tot respectul meu.

Stimate cititor, eu sunt un om foarte modest, un om oarecare. Imaginează-ţi că dumneata ai fi sunat, chiar acum, de Hrebenciuc, de Boc sau de Becali, adică de personaje care pentru noi nici nu au realitate, care trăiesc doar la televizor. N-ai fi uimit? Odată m-a oprit pe stradă Geanina Corondan. S-a învârtit atunci totul cu mine, s-au năruit, ca să zic aşa, bazele ontologice ale lumii mele..”


Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Cateva comentarii la articolul lui Mircea Cărtărescu”

  1. 23 ianuarie 2010 at 15:14

    Domnul Cărtărescu va fi fiind vreo optimizantă umbră…

  2. brankardierul
    23 ianuarie 2010 at 15:25

    Buna!comentariul e prea finut pentru un titan poluat cu este M.C.,isi permite niste troglodite de observatii si da niste sfaturi cretine, de complezenta domnului partescu si a venalului partid pe care l-a slujit fireste dezinteresat.
    Procedura democratica e valabila pentru unii si pentru altii e infractiune .Totul pentru patrie ,totul pentru partid! cam asta e deviza mancatorilor de produs de clisma din tara noastra.Cu salutari

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 15:30

      @ brankardierul
      Comentariul e prea finut?
      Sincer m-am gandit mult inainte sa il ridic pe blog.
      Eu nu sunt scriitoare… 🙂
      Ma astept la reactii de genul…. cum iti permiti tu sa ai opinii????
      O zi buna!

  3. omu' de bine
    23 ianuarie 2010 at 15:29

    Diferenţa între Cărtărescu şi persoana ta este necoatificabilă. Să nu se înţeleagă jignire ❗ . Un prim argument că el poate să-şi dea cu părerea: Cărtărescu este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional. Este cel mai bine vândut autor în viaţă. Restul nu mai contează, omul este mult prea valoros pentru ca să ne dăm noi cu părerea despre ce are voie sau nu să facă :!:.
    PS . După primele cuvinte mi-ai închis gura, n-am mai continuat lecturarea subiectului…şi nici nu cred că o voi face 😡

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 15:32

      @omu’ de bine
      Cand cineva intra in casa mea, imi cere sa fac schimbari si ma pune sa il scot pe tatal meu din casa, nu pot sa nu il pun la punct.
      PSD-ul este casa mea. PSD-ul este familia mea. Nu ma intereseaza cine este domnul Cărtărescu. Doar lui DUMNEZEU nu ii cer socoteala.

      • brankardierul
        23 ianuarie 2010 at 15:38

        ptr. omu’ de bine
        …si n-ai vazut profesori universitari dusi cu pluta?si in ceea ce priveste chestia cu cel mai bine vandut autor in viata ascunde ceva!

        • theodora0303
          23 ianuarie 2010 at 15:48

          @brankardierul
          Nu stiu cine este domnul “omu’ de bine”.
          Probabil ca este un admirator al domnului Cărtărescu.
          Si nenea Gigel este un admirator si este foarte suparat pe “idolul” lui.

          • omu' de bine
            23 ianuarie 2010 at 19:07

            Sunt un om care am trecut de jumătatea lu’40. Un om care respecă valoare, atât cea materială cît şi pe cea spirituală. Un om care nu am împărţit oamenii în categoria de duşman şi categoria de prieten, pe un unic criteriu – „chestiunea Băsescu”. Un om care-l apreciază pe Neagu Djuvara şi spusele lui ,,Trebuie, repet, cam trei generaţii pentru a schimba o mentalitate…comunismul a reuşit rapid! A reuşit să strice! Iar ca să strici e uşor; ca să clădeşti e mai greu! “. Un om care în copilărie “colindam” pajiştile vetrei satului cu oile la păscut, dar niciodată nu uitam să-mi pun o carte în traistă. Un om care m-am şcolit la timp, chiar dacă mă trag dintr-o familie cu 5 copii, unde lipsurile materiale erau la ordinea zilei. Un om crescut în credinţă. Un om care se simte realizat, o familie frumoasă, un job stabil, o soţie frumoasă, o fată studentă la capitală …s.a.m.d. Un om care a citit Orbitoarele…
            PS . Nu se “pupă” admirator cu idol …mai bine nu folosim cuvîntul 😉

          • theodora0303
            23 ianuarie 2010 at 19:40

            @ omu’ de bine
            Foarte frumos! Desi nu crezi, suntem de varsta apropiata.
            Si eu am copilarit la tara si sunt foarte legata de satul copilariei mele.
            Nu am putut sa imi completez studiile decat tarziu. Dar cred ca niciodata nu este prea tarziu.
            Daca mi-as permite financiar as face inca o facultate. Pentru mine, nu pentru diploma sau pentru cei din jurul meu. Si eu cred in Dumnezeu. Cred ca sotia ta este o femeie fericita: “o soţie frumoasă, o fată studentă la capitală “.
            Fara suparare as vrea sa adaug o fraza despre tine.
            Un om care nu are rabdare sa citeasca tot articolul si caruia ii sunt suficiente primele cuvinte ca sa isi faca o parere.
            Eu cred ca daca “Cărtărescu este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional.” nu inseamna ca eu trebuie sa fiu de acord cu toate parerile dansului.
            Am creier, gandesc cu el, nu preiau ideile altora numai pentru ca sunt persoane importante. Nu fac copy/paste din respect pentru mine.

      • omu' de bine
        24 ianuarie 2010 at 18:58

        Ai simţit nevoia să stergi prima replică 😳 ❓

        PS Daca Geoana ramane la conducerea PSD eu una nu ma mai duc la nici o votare. Geoana nu ma reprezinta.
        – ştii parabola cu lupul ❓ 😎

        • theodora0303
          24 ianuarie 2010 at 19:21

          @ omu’ de bine
          Nu am sters nimic din comentariul tau.
          La ce te referi?
          Crezi ce vrei… eu spun ca nu ma mai duc la vot daca iese Mircea Geoana presedinte.
          Ma jignesti!

          • omu' de bine
            24 ianuarie 2010 at 19:41

            M-am referit la prima replică avută la comentariul meu . Suna aşa ,,faci cum crezi!” . Astăzi sună altfel 😎

            La PS era urmat de un emoticon !
            şi încă ceva pentru a nu face alt post … la replica 14 apare ,,inetelectual prezidential” – Din care nomenclator de profesiuni ai reuşit să scoti titulatura asta ❓

            PS Nu jignesc, poate uneori mult mai ironic decât este necesar!

          • theodora0303
            24 ianuarie 2010 at 19:49

            @omu’ de bine
            Am vazut si am modificat “inetelectual prezidential” Multumesc!
            Pai eu de ce nu as avea dreptul sa inventez o profesie?
            Altii cum au dreptul sa imi ceara mie sa imi schimb mobila si tapetul? 🙂
            Ba da… parabola cu lupu o pot considera o jignire 🙂
            Nu a aparut replica asta: “faci cum crezi!” . Astăzi sună altfel 😎 “
            La care comentariu era? O pot adauga eu daca vrei.

  4. 23 ianuarie 2010 at 15:36

    Printre atâţia vajnici băutori de oranjadă (lichid incert cu care, de-altfel, se şi îmbată), printre alţi mulţi înghiţitori de flăcări violet din ţara asta, M. Cărtărescu nu este decât un biet dezinformator de opinie. Ce bine de mine că nu citesc elucubraţiile unor asemenea tipi…

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 15:46

      @ Florin Matei
      Nici eu nu sunt un cititor al domnului Cărtărescu.
      Nenea Gigel, unchiul meu este un admirator al dansului.
      Nenea Gigel este foarte suparat.

  5. 23 ianuarie 2010 at 16:23

    Theodora,

    Cred că ,,omu’ de bine” ne-a făcut nouă, în 22 noiembrie şi 6 decembrie, foarte mult rău. Aşa-l simt eu…

  6. olimpiu
    23 ianuarie 2010 at 17:22

    Domnul Cartarascu este un intelectual ale carui carti se vand bine. comentariile lui politice nu au valoarea unor analize, iar simpatiile lui politice nu le comentez. mie nu mi-au placut in acel articol paralele cu personajul din Idiotul al scriitorului rus Dostoievski, desi se scuza acolo Cartarascu m-au intristat. nu ma dezamageste acest domn pt ca niciodata nu m-a amagit. cat despre partidul care acum se numeste PSD, eu unul il consider ca si domnul scriitor una din cele mai mari rele ale Romaniei anilor 90… cu tov Iliescu in frunte. din 2000 si dupa absorbtia PSD si integrarea in PES putem vorbi de altceva.
    de altfel uniunea securisto-comunista FSN care si azi domina viata politica romaneasca este cauza inapoierii economice , sociale , spirituale ale cetatenilor romani!!!

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 17:29

      @olimpiu
      Stiu ca domnul Cartarascu este un intelectual ale carui carti se vand bine.
      Asta nu inseamna ca trebuie sa imi placa tot ce scrie. Nu am idoli.
      Eu sunt o simpatizanta PSD. Pentru mine PSD-ul este singurul partid care poate si vrea sa ajute oamenii saraci.
      Eu sunt un om sarac. 🙁 PDL-ul mi-a facut NUMAI RAU PANA ACUM.

  7. olimpiu
    23 ianuarie 2010 at 17:49

    saracia nu este nici un blestem nici o onoare. sarac si cinstit! tampenie comunista tipic Iliescu.oare si pe voi tinerii va spala pe creier sloganele de tip marxist?????

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 18:08

      @ olimpiu
      Saracia este o povara. Pentru mine este o povara grea. 🙁
      Ti-am mai spus ca nu sunt chiar asa de tanara.
      Cred ca suntem de aproape aceeasi varsta.
      Parca am mai vorbit despre asta.

  8. 23 ianuarie 2010 at 18:51

    Imi place comentariul tau, Theodora!

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 19:03

      @George Serban
      Parerea dumneavoastra este importanta pentru mine.
      Va multumesc pentru apreciere!
      Cu drag

  9. 23 ianuarie 2010 at 20:51

    @ theodora0303 – Am citit. Mi s-a părut interesant. Iată şi opinia mea, în legătură cu subiectul în cauză. Aş fi încântat dacă ai găsi vreme s-o citeşti. 🙂

    • theodora0303
      23 ianuarie 2010 at 21:06

      @Another
      Am citit. Interesanta si opinia ta.
      In final pe amandoi ne-a “deranjat”articolul, sigur ca motivele sunt diferite dar ce mai conteaza asta. 🙂

  10. 23 ianuarie 2010 at 21:16

    Da, mă deranjează şi pe mine cînd discută despre reforma PSD oameni care n-au votat niciodată acest partid şi nu au de gînd să-l voteze oricît s-ar reforma.

  11. 23 ianuarie 2010 at 23:09

    Am citit ce a scris Mircea Cartarescu, am citit ce ai scris si tu reveritor la articolul sau. Am avut rabdarea necesara sa citesc si toate comentariile de pe blogul tau pana la momentul asta in care scriu eu unul. Pararea mea este ca ,,Omu’ de bine ” a fost mult prea finut in comentariul sau. Nu-mi permit sa mai scriu nimic referitor la ceea ce ai scris tu despre Mircea Cartarescu, insa nu ma pot abtine sa spun doar atat :

    ,,Critici voi, cu flori desarte,
    Care roade n-ati adus
    E usor a scrie versuri,
    Cand nimic nu ai de spus . ”

    Mihai Eminescu
    Criticilor Mei

    Editia princeps 1884

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 8:06

      @Tiberiu Bucur
      Omul de bine este un om cu educatie.
      Nu trebuie sa jignesti pe cineva daca nu esti decord cu el.
      Daca esti un pic atent si articolul meu a fost civilizat. 🙂 Dar asta probabil ca nu mai conteaza.
      Sa inteleg ca si pentru tine domnul Geoana ar fi mai important decat nenea Gigel?
      Nu va inteleg oameni buni? Doar pentru ca domnul Cărtărescu este “este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional” inseamna ca eu trebuie sa lesin de emotie si sa accept drept bune toate comentariile lui??? Doamne fereste!!!!!!!

  12. brankardierul
    24 ianuarie 2010 at 4:38

    la 40 si ceva omu’ de bine se cam simte ,dca ar fi sa ne laudam care pe unde si-a facut copilaria si cum a invatat cred ca unii dintre noi ar cam uita unele mici amanunte care nu ar fi chiar atat de gingase in autobiografie!dar sa lasam asta ,daca aveti placerea cititi asta:
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/883929/Confesiunile-anestezistului-care-a-vrut-sa-se-arunce-pe-geam/

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 9:04

      @brankardierul
      Citesc acum.
      Imi place doctorul Nicolae Bacalbaşa. Il urmaresc cu multa placere. Este un om inteligent. Nu am stiut ca are un grate geaman care este tot medic.
      “În fiecare din noi zace Charlot al lui Chaplin, sfidând obraznic, dar înfricoşat, jungla realităţii pe care nu o poate controla. Şi fiecare dintre noi tânjeşte spre sindromul John Waine sau Jean Gabin, calm, anticipând, controlând, mereu în şaua vieţii. Secretul stă în charisma bunului comunicator.”
      “În ce mă priveşte, nu aş fi acceptat niciodată să fiu purtătorul de cuvânt care anunţă disponibilizarea a 100.000 de oameni, cât timp imaginarului colectiv i se propun pragmatic prostituate de lux care râgâie de bani, în timp ce aia de pe Centură este arestată şi amendată, beizadele brunete cărora de-abia le-a mijit mustaţa plesnind de îngâmfare şi siguranţă, care privesc la parlamentul ţării ca la o marfă, tinerei daţi cu muci de gel în cap, care au ajuns să posede pe căi obscure averi imense.”
      “Umorul nu este veselie. Băşcălia este un rictus. Rictusul, rânjetul este un fel de agresiune la nivelul botului. Râsul este o formă de deviere a pornirii agresive, un comportament-supapă. Umorul este o desacralizare a egocentrismului. Înainte de a fi vesel, trebuie să ai capacitatea justei măsuri, să nu te afli în situaţia calului care se sperie de propria băşină. Ca să fii dezamăgit, trebuie să permiţi amăgirii să se manifeste. Inteligenţa îţi este dată ca să nu te amăgeşti. Amăgirea vine de la image, chip. Or, în Biblie, depozitar al experienţei umane, te avertizează „Să nu-ţi faci chip cioplit”.

      Multumesc brankardierule!

  13. olimpiu
    24 ianuarie 2010 at 8:20

    Eu sunt o simpatizanta PSD. Pentru mine PSD-ul este singurul partid care poate si vrea sa ajute oamenii saraci.
    Eu sunt un om sarac. PDL-ul mi-a facut NUMAI RAU PANA ACUM
    te-am citat. chiar crezi ca PSD e singurul partid care vrea sa ajute oamenii saraci??
    cum??? din vorbe frumoase la tv?? cumparandu-i cum a facut protectie sociala pt voturi intarziind reforma economica si inapoind Romania??
    PNL prin reforme economice, taxe mai mici, ce duc la creearea locurilor de munca si crestere economica nu-i ajuta pe cei mai defavorizati???
    eu sunt impotriva unor ajutoare sociale care sa nu fie fundamentate si urmarite cu rigurozitate cum am vazut in Germania de ex. incurajeaza nemunca… ar fi multe de zis

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 8:55

      @olimpiu
      Si eu sunt impotriva unor ajutoare sociale care sa incurajeaza nemunca.
      Sa iasa liderii PNL si sa explice populatiei politica lor sociala.
      In Crin pot sa am incredere.
      In Tariceanu nu pot sa mai am dupa ce l-am vazut ca vrea neaparat la guvernare.
      Despre domnul Cărtărescu: NU inteleg de ce eu trebuie sa fiu de acoord cu tot ce spune dansul doar pentru ca “este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional”
      Nu am spus ca nu ii recunosc meritele. Nu inteleg de ce trebuie subliniat DIFERENTA dintre mine si dansul. Credeti ca eu nu stiu care este diferenta?
      Pentru ca este un scriitor la moda eu trebuie sa ii dau voie sa intre in casa mea si imi faca oridene cu forta?

      • omu' de bine
        24 ianuarie 2010 at 19:06

        Reformulează ca să aibă sens – ,,Si eu sunt impotriva unor ajutoare sociale care sa nu fie fundamentate si urmarite cu rigurozitate care incurajeaza nemunca.”

  14. matilda
    24 ianuarie 2010 at 10:18

    Ai dreptate, Theodora! Prea mulţi îşi dau cu părerea despre PSD, înainte de a înţelege schimbările benefice prin care a trecut. Iar intelectualii lui Băsescu nu vor să vadă. Vor doar să ne manipuleze, ca şi mentorul lor de la Cotroceni.

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 10:26

      @matilda
      Asta am vrut si eu sa subliniez Matilda.
      Cu ce drept cere dansul reformarea opozitiei?

      O zi buna!

  15. 24 ianuarie 2010 at 13:21

    Mircea Cartarescu,este si va fi un oportunist,un egoist,un lefegiu de al lui Basescu,pentru mine ca “politician”este o nulitatea sau ca “analist basescian”,o duminica frumoasa!

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 13:42

      @octavpelin
      Este un fan Basescu.
      Ar trebui sa se gandeasca mai mult la “De ce iubim femeile” si mai putin la politica.
      O duminica frumoasa si tie!

  16. olimpiu
    24 ianuarie 2010 at 13:38

    PSD a evoluat in bine??? numai e Nastase la butoane , sunt Hrebenciuc si Vanghelie. o fi bine???
    nu se mai fac pseudoalegeri pt desemnarea candidatilor pe liste (avem uninominal cica) ca apoi sa se schimbe listele cu pixul conducerii superioare, acum hotarasc baroni ca Mazare oprisan &comp. o fi bine???
    de ce nu ar cere si pupinbasistii reformarea PSD?? e vreo problema cererea ???
    azi mi-a placut imaginea idilica Geoana – Basescu si ideea de unitate…. a FSN bineinteles. mariaj placut rosu-portocaliu!

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 13:50

      @olimpiu
      “de ce nu ar cere si pupinbasistii reformarea PSD?? e vreo problema cererea ???”
      Olimpiu chiar nu te inteleg?
      Daca eu vin la tine in casa, iti cer sa iti schimbi mobila, tablourile, culoarea tapetului si sa il dai afara din casa pe unchiul tau, tu ce faci?
      Crezi ca am vreun drept sa iti cer toate astea?
      Doar pentru ca eu sunt un poet, prozator si profesor universitar foarte cunoscut?

  17. Florin Matei
    24 ianuarie 2010 at 13:45

    Citind auto-caracterizarea ,,Omului de Bine” am aflat, în sfârşit, cum arată – sau cum ar trebui să arate – un adevărat fan-Băsescu, un iremediabil promotor al ideilor lui Boc, un excelent vorbitor al limbii portocaleze, un serios adept al reformării statului. Aşa-i că-s faini oamenii ăştia de bine, Theodora? Să nu-i atingi nici cu un trandafir… Şi cum le ştiu ei pe toate… Şi cât de frumos arată ei cu degetul pe alţii… Şi cum ne fac pe noi, ceilalţi, să ne ruşinăm de cât de răi suntem, în comparaţie cu ei, bunii…
    Totuşi, bravul om de bine ar trebui să ştie că atunci când măcăne aiurea-n tramvai, raţa se cere lăsată jos. Altfel, biata, enervează o grămadă de lume…

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 13:54

      @Florin Matei
      Esti un scump 🙂
      Nu stiu daca Omul de bine este fan Basescu.
      Sunt sigura ca o sa ne spuna dansul.
      Oricum pe mine m-a cucerit cu ” Un om care se simte realizat, o familie frumoasă, un job stabil, o soţie frumoasă, o fată studentă la capitală”
      Sotia dansului este o femeie fericita.

  18. olimpiu
    24 ianuarie 2010 at 17:07

    nu-i nimci daca nu intelegi. e doar vb de libertatea cuvantului, pana la a spune tampenii si aface cereri care altora le par mizerii. poti cere orice la mine in casa, dar eu hotarasc daca dau ceva sau te bag in seama. asa si cu pupinbasistii. crezi ca PSD a bagat in seama cererile unor Mungiu-Pipidi &comp pana nu s-au prins ca multi cetateni si-ar dori un altfel de PSD???
    oricum eu cred ca tot Geoana ramane presedinte si cum va evolua PSD vom vedea. eu nu ii duc grija. speram intr-o opozitie puternica la Basescu si in partid ecare sa-i respecte pe cei 5 mil alegatori. nu prea mai cred si e valabil si pt liberali

    • theodora0303
      24 ianuarie 2010 at 17:28

      @ olimpiu
      Daca e vorba de libertatatea cuvantului atunci da… pot sa cer si jumatate din Bucuresti. 🙂
      Ce mai conteaza ca O SA MA UMPLU DE RIDICOL?!
      Daca Geoana ramane presedintele PSD-ului eu una nu mai merg la nici un vot.
      Geoana nu ma reprezinta. Nu pot sa il mai votez pe cel care din prostia lui a naruit sperante celor 5 milioane de romani care au iesit sa il voteze. Pot sa iert dar nu pot sa uit si sa il votez mereu in speranta ca data viitoare nu o sa mai greseasca.
      Si eu vreau o opozitie puternica. Crin este un lider puternic care poate trage PNL-ul dupa el.
      Vreau pentru PSD un lider la fel de puternic.

  19. 24 ianuarie 2010 at 19:04

    Buna! Joi, pe 28, organizam un apel simultan pe bloguri: http://nobasescuday.blogspot.com/2010/01/28-ianuarie-joi-apel-simultan-pentru-no.html

  20. 24 ianuarie 2010 at 21:35

    Draga Theo, asta se cheama bucatarie interna …mentionez ca am citit si postarea ta pe blogul Gabrielei Savitsky …

    …pe c-escu nu-l suport NU din cauza expozitiei de NY, ci din felul in care s-a prezentat dupa…

    … raman la parerea ca M Geoana si Diaconescu sunt oamenii de calitate ai PSD-ului…transeele politicii romanesti sunt jegoase si in curand Diaconescu va afla asta pe pieleqa lui …el este inca in faza de “prostanac”, dar nu i s-a spus ! … nu inca !
    Undeva pe blog, am postat ce inseamna “prostanac” … dar cu mici exceptii,eu nu-mi suport blogul, asa ca nu pot sa-ti dauun link…explicatia este putin surprinzatoare…

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 8:32

      @ brad
      M Geoana a facut gereseli a caror efecte le simtimi noi toti acum si noi PSD-istii si voi PNL-istii.
      Asta e tot. Nu am nimic cu el ca persoana. Vreau un lider PUTERNIC pentru PSD.

  21. codeus41
    25 ianuarie 2010 at 7:15

    for all. nu exista zei pe pamant. deci oricata carte ai poti sa inveti ceva si de la un copil de sase ani. iar cineva de talia unui profesor universitar sau oricine care este un lider in vreun domeniu ar trebui sa aprecieze disputa de idei nu sa devina autosuficient, pentru ca nimeni nu este atoatecunoscator pe acest pamant. respectul pentru o persoana nu trebuie sa transforme pe nimeni intr-un papagal. parerea mea

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 8:34

      @ codeus41
      respectul pentru o persoana nu trebuie sa transforme pe nimeni intr-un papagal
      Asta vroiam sa spun si eu.

  22. 25 ianuarie 2010 at 8:58

    Probabil, cand clocea acele randuri, domnul Cartarescu desfunda chiuveta din bucatarie. Optzecismul cred ca-si intoarce matele pe dos,printre gemete…

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 9:10

      @teonegura
      Vai de mine Teo!
      Dar cum ne permitem noi asemenea comentarii?
      “Cărtărescu este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional. Este cel mai bine vândut autor în viaţă. Restul nu mai contează, omul este mult prea valoros pentru ca să ne dăm noi cu părerea despre ce are voie sau nu să facă”
      Este foarte trist ca sunt oamnei care gandesc asa.

      • omu' de bine
        25 ianuarie 2010 at 10:31

        Răstălmacirea unor cuvinte, denotă o !

        PS Honeste vivere, neminem laedere, suum cuique tribuere

        • theodora0303
          25 ianuarie 2010 at 10:49

          @omu’ de bine
          Rastalmacirea cuvintelor?
          Nu sunt capabila de asta.
          Am luat cu copy/paste ce ai scris tu.
          ” Diferenţa între Cărtărescu şi persoana ta este necoatificabilă. Să nu se înţeleagă jignire ❗ . Un prim argument că el poate să-şi dea cu părerea: Cărtărescu este persoană publică, profesor universitar, poet, prozator, publicist, formator de opinie şi editorialist al unui jurnal naţional. Este cel mai bine vândut autor în viaţă. Restul nu mai contează, omul este mult prea valoros pentru ca să ne dăm noi cu părerea despre ce are voie sau nu să facă ❗ .
          PS . După primele cuvinte mi-ai închis gura, n-am mai continuat lecturarea subiectului…şi nici nu cred că o voi face :mad:”

          Repet: Doar pe DUMNEZEU nu il intreb de ce……

  23. 25 ianuarie 2010 at 9:32

    Ce orgolii stupide are și Mircea ăsta… Cărtărăscu adică.
    Că i-a cerșit omonimul un autograf.
    Habar n-are de politică. Are doar idei politice izvorâte din viscere. Din nefericire pentru un ins atât de talentat.

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 9:37

      @ Gabriela Savitsky
      Draga Gabriela, eu i-am spus ca nea Gigel este mai important decat Mircea Geoana.
      Nu vrea sa inteleaga. 🙂
      Multumesc pentru comentariu!

      • 25 ianuarie 2010 at 11:55

        Am vrut să boldesc doar Cărtărăscu. Nu mă descurs deloc cu haștemeleul… Mă pricep precum scriitorul Mircea Cărtărescu (a cărui trilogie Orbitor ar fi putut foarte bine fi nominalizată la Nobel pentru Literatură, dacă scriitorii români n-ar fi atât de sinistru de orgolioși) la politică.

        • theodora0303
          25 ianuarie 2010 at 11:57

          @Gabriela Savitsky
          Ok modific eu.
          Eu ma pricep la HTML dar nu ma complic pentru ca nu am timp. 🙂

  24. olimpiu
    25 ianuarie 2010 at 9:58

    ,,munca trece înaintea capitalului, statul înaintea pieţei, societatea înaintea individului, solidaritatea înaintea concurenţei (ca sursă a excluderii), drepturile omului înaintea securităţii, pacea înaintea războiului, negocierea prevalează în faţa conflictului”
    iata un citat din doctrina social-democrata relevat in seminarul de vineri al Instututlui de studii social-democrate
    cu unele rezonez cu altele gen societate ainaintea individului sau statul inaintea pietei n-am cum.
    in schimb asteptam clarificari ale viitorului program social-democrat in privinta altor probleme ale societatii romanesti fie ele si secundare. cum raspund social-democratii romani la problematica homosexualismului si a legalizarii prostitutiei? cum vad ei statutul BOR in societate si in relatia cu statul, ba mai mult statutul acesti institutii chiar si fiscal?

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 10:19

      @ olimpiu
      Olimpiu tu ai fost la seminar? 🙂 Eu am fost.
      Mi-as fi dorit ca participantii sa aloce mai mult timp pentru dezbateri.
      Ai dreptate, prostitutia, homosexualismului si statutul BOR sunt probleme ale societatii noastre si PSD-ul trebuie sa isi exprime o pozitie clara. Nu cred insa ca acum este cel mai bun moment. PSD-ul are probleme mult mai importante.

  25. 25 ianuarie 2010 at 10:34

    Vezi, Theo … aici este problema: eu vorbesc de oameni instruiti si cu pregatire diplomatica – tu imi vorbesti de oameni puternici.
    Daca geoana trece peste hopul asta – vei vedea un om puternic !
    … si probabil, in timp, il vei aprecia pentru calitatile lui, care , repet, sunt vizibile pentru unul din afara PSD.ului.
    Diaconescu pare mai ok, dar cred ca mai are de iinvatat UNDE sa-si caute sustinatori…
    O parere personala.

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 10:55

      @ brad
      In primul rand PUTERNIC dar neaparat si inteligent si diplomat.
      Eu nu discut acum calitatile lui Geoana. Eu spun ca el este vinovat pentru faptul ca noi cei 5 milioane care am votat in turul 2 cu el trebuie sa il suportam pe Basescu si guvernul lui.
      Sunt capabila sa sprijin pe oricare dintre candidati, chiar si pe domnul Mitrea dar pe Geoana NU.
      PSD-ul ajunge ca PNTCD-ul daca Geoana ramane la conducere.

  26. olimpiu
    25 ianuarie 2010 at 12:13

    ce are sula cu prefectura??? nu e corect citatul??? ba eu cred ca da, caci apare si pe blogul lui Adrian Nastase. eu nu frecventez cercurile social-democrate sunt simpatizant liberal

    • theodora0303
      25 ianuarie 2010 at 12:28

      @ olimpiu
      Nu intelg ce vrei sa spui cu: ce are sula cu prefectura? Eu nu am zis ca nu este corect citatul.
      A fost o gluma intrebarea aia cu daca ai participat la conferita.
      Stiu ca esti simpatizant liberal. De ce te-ai suparat asa? 🙁
      Eu am zis ca PSD-ul are probleme mult mai importante acum.

  27. 26 ianuarie 2010 at 11:42

    Salut. Vorbesti serios? Chiar vrei sa imi dai un premiu? 😆
    Nu-mi vine sa cred!!!

  28. 26 ianuarie 2010 at 11:43

    Saru’ mana!!

  29. 19 februarie 2010 at 19:17

    @ marin
    Esti atat de mizerabil incat nici macar nu ma obosesc sa te editez.
    HUO sa ii spui mamei tale care te-a educat urat.
    Daca ii desconsideri pe cei care scriu pe blog, ce cauti aici?
    Mergi la biblioteca si citeste ce scrie sfiosul MC.
    Nu toata lumea este obligata sa gandeasca ca tine.
    Nu ai decat sa il pupi in fund cat poftesti, eu nu ma opun.
    Eu ma opun cand intra in casa mea si ma pune sa o arunc pe bunica mea afara din casa ca nu ii place lui de bunica.
    Dan Brown citeste mamica ta…. eu citesc altceva…. mai precis ce vreau eu nu ce imi propui tu.
    Nu te mai obosi sa imi raspunzi ca ajungi in Spam si tot ce este acolo ajunge la gunoi.
    AR TREBUI SA ITI FIE RUSINE
    EU AM SCRIS CIVILIZAT, FARA INJURATURI SI HUIDUILEI.

Lasă un răspuns