Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

1 decembrie 2024

Ce bine ca il avem pe Georgescu


Update 1: dupa aproape 12 ore de negocieri s-au gasit bani de salarii si pensii.

„Suntem la 12 ore de la începerea negocierilor de astăzi. Acestea s-au încheiat cu succes şi asta reprezintă angajamentul guvernului Ponta privind continuarea reformelor. Acordul este negociat şi încheiat cu succes” – Florin Georgescu

„S-au identificat sume suplimentare care au permis majorarea deficitului bugetar, în interiorul limitei de 3% din PIB care a fost convenită cu FMI”- Florin Georgescu

Reîntregirea salariilor bugetarilor va fi făcută în etape.

Prima etapa va fi de 8% in luna iunie.

Pensionarii îşi vor primi înapoi CASS-ul încasat ilegal în tranşe lunare

___________________________________________________________________________________________________

Este vorba de domnul Florin Georgescu care putea sa stea linistit Prim-viceguvernator la Banca Nationala dar a acceptat desemnarea in functiile de vicepremier si ministrul Finantelor in guvernul Ponta.

Pe umerii domnului Florin Georgescu este tot greu negocierilor cu FMI.

De ce este bine ca domnul Florin Georgescu negociaza cu FMI?

Deoarece pentru domnul Florin Georgescu negociere NU inseamna „yes sir„.

In programul de guvernare al Cabinetului Ponta  scrie ca: „vom continua acordurile cu partenerii externi (Uniunea Europeană, Fondul Monetar Internațional, Banca Mondială și alții) și vom respecta prevederile acestora” dar continuarea acordurilor nu se va mai face din pozitia in genunchi ci tinand seama de interesul national.

Nu ma gandesc la negocierea privind reintregirea salariilor bugetarilor si restituirea sumelor furate de la pensionari ci la mult mai importantele privatizari in domeniul energiei si a resurselor minerale (Cupru Min, Hidroelectrica, Transelectrica si Nuclearelectrica), pentru care exista „investitori strategiciexterni foarte nerabdatori.

In Programul de guvernare al Cabinetului Ponta este inclus:

„Instituirea imediata a unui moratoriu privind exploatarea gazelor de sist pana la finalizarea studiilor ce se afla in derularea la nivel european privind impactul asupra mediului prin procedeul de fractionare hidraulica

si

„Continuarea procesului de privatizare, mai ales acolo unde şi atunci când privatizarea aduce responsabilitate şi chibzuinţă în gestionarea activelor economice şi a resurselor, dar după finalizarea auditului asupra activităţii Guvernului precedent şi clarificarea situaţiei reale, tehnice şi economice a societăţilor supuse acestui proces

precum si:

Regândirea sistemului de redevenţe şi a taxelor de exploatare a resurselor în acord cu prevederile comunitare.”

Fara discutie va trebui sa aflam daca imprumuturile pe care fostele guverne le-au facut la FMI au fost necesare si unde s-au dus banii imprumutati dar ne place sa nu Romania are obligatia sa restituie banii.

Important este ca politicile economice si sociale sa se hotarasca la Bucuresti si nu la sediul FMI.

Nu stiu daca ati aflat ca in Argentina, tara care s-a „bucurat” de experimentele FMI,  Parlamentul a aprobat nationalizarea companiei petroliere YPF, detinuta de catre gigantul spaniol Repsol.

presedintele Argentinei Cristina Fernandez Kirchner

Presedintele argentinian, Cristina Fernandez Kirchner, a declarat ca preluarea celei mai mari companii petroliere a Argentinei este o miscare de interes vital pentru intreaga tara, o masura necesara pentru scaderea costurilor energetice ale statului.

Cristina Fernandez Kirchner a acuzat compania spaniolă Repsol că a investit prea puţin în dezvoltare şi producţie şi că a diminuat extracţia de hidrocarburi. Un sondaj de opinie a indicat faptul că 62% dintre argentinieni susţin decizia de naţionalizare. Kirchner a afirmat că ţara sa “schimbă istoria” prin decizia de “recuperare” a companiei petroliere YPF.

Noi, argentinienii, schimbăm o istorie pe care de multe ori nu am dorit să o scriem şi pe care au făcut-o alţii pentru noi, dar nu trebuie să dăm vina pe nimeni”, a afirmat Cristina Kirchner la postul public de televiziune.

noi, argentinienii, trebuie să gestionăm resursele noastre naturale şi să apărăm ceea ce este în apă, în pământ sau sub pământul nostru” a declarat presedintele Argentinei.

Concluzia este ca Argentia are presedinte.

Romania are un vanzator de tara.

Presedintele bolivian Evo Morales a expropriat compania spaniola de electricitate Red Electrica si a ordonat fortelor armate sa ocupe facilităţile companiei.

preşedintele Boliviei Evo Morales

Guvernul bolivian a preluat 74% din TDE (Transportadora de Electricidad SA), devenind astfel proprietarul a 80% din acţiunile companiei.

Astăzi, când aducem un omagiu muncitorilor şi cetăţenilor bolivieni care au luptat pentru recuperarea resurselor naturale şi a serviciilor de bază, naţionalizăm distribuitorul de energie electrică”, a spus Morales.

Morales a declarat ca a luat decizia ca urmare a refuzului Red Electrica de a mări salariile angajaţilor si ca urmare a grevelor frecvente ale acestora si a reprosat spaniolilor de la Red Electrica ca au investit foarte putin în Bolivia.

„Guvernul a in­ves­tit 220 mil. dolari şi alţii au profitat. De aceea ne-am decis să na­ţio­nalizăm transportul de energie” a declarat Morales primul presedinte nativ al Boliviei.

La naiba!!!! Si Bolivia are presedinte???!!!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Ce bine ca il avem pe Georgescu”

  1. 5 mai 2012 at 14:36

    Theo, la naiba, pina si blocul in care locuiesc are presedinte!
    ROMANIA, TREZESTE-TE!

  2. olimpiu65
    5 mai 2012 at 15:17

    proverb: nu pune ulei la incins, pana ce pestele n-ai prins!!!
    inca nu ets einvestit guvernul Ponta
    Base aduna trupele sa cada acest guvern si sa ramana al lui pt a organiza alegrile.acolo e miza!!!
    vad ca multi au deschis sampaniile ca in vestita noapte cand Geoana s-a culcat presedinte si s-a trezit lovit de flacara mov!!!
    dar ma rog, eu sunt doar Gica Contra nu-i asa???

    • 5 mai 2012 at 16:52

      @olimpiu65
      guvernul trece si fara voturile unpr … sunt suficiente voturile minoritatilor

      • olimpiu65
        5 mai 2012 at 17:01

        sunt cumparati…sau tentativa de a fi cumparati si santajati parlamentarii USL umflati ca numar dupa ultima motiune
        parca ieri explicai nevoia voturilor UNPR acum nu e nevoie????

        • 5 mai 2012 at 17:23

          @olimpiu65
          aaa … deci si asupra parlamentarilor USL se fac presiuni! … da, pai tocmai de asta a fost nevoie … poate nu cedeaza toti unpr-istii cedeaza ..

    • Emil Vulcanescu
      6 mai 2012 at 9:36

      @ Olimpiu64
      Sa stii ca si eu sunt un Gica Contra.
      TALIBANULE !
      Sa fii iubit …
      Cu stima Emil

      • olimpiu65
        6 mai 2012 at 12:20

        nu vreau sa fiu Gica Contra dar vreau al naibii de tare sa faca USL peste 50% la alegeri si pana atunci sa aibe guvernul, altfel nu am garantia unor alegeri cat de cat corecte
        si cand l-am auzit ieri pe Bombo vorbind de presiuni asupra parlamentarilor mi s-a ridicat tensiunea

  3. 5 mai 2012 at 16:49

    Mda, e complicat cand suntem sclavii FMi, si jucam cum vor ei…
    Restul e control mediatic si asuprire cu militie si jandarmi

  4. marian
    5 mai 2012 at 17:07

    Sa inteleg ca pentru noul guvern Ponta si …viitorul guvern { tot Ponta sper } cuvantul de ordine trebuie sa fie :NATIONALIZARE ?

    • 5 mai 2012 at 17:18

      @marian
      Nu … de unde ai inteles asta? … eu am scis ce s-a intamplat in Argentina si in Bolivia .. aia nationalizeaza noi vindem pe nimic.

      • olimpiu65
        5 mai 2012 at 17:36

        nu putem compara Europa cu America de Sud. nici politica FMI de aici cu cea de acolo. pur si simplu acolo FMI a facut,, rahatul praf” sorry pt exprimare, dar asta este reactia cetatenilor americani din sud vis a vis de nesimtirea FMI…aici nu sunt departe, dar totusi suntem UE

        • 5 mai 2012 at 17:42

          @olimpiu65
          Da, suntem un UE si cate eforturi a facut poporul asta ca sa ajungem acolo … sa iti reamintesc ca nicaieri in Europa (de camd a inceput criza asta) nu s-au luat masuri atat de dure?
          S-au facut experimente pe poporul roman cu participarea lui basescu traian … poate chiombul a pus si pariu ca poporul roman rezista si la impozitarea pensiilor si la reducerea salariilor si la inchiderea spitalelor, etc

      • marian
        5 mai 2012 at 19:10

        NU ” ASTA ” AM INTELES ! ASTA DORESC!!!!

        • marian
          5 mai 2012 at 19:13

          SI SINT ABSOLUT SIGUR CA 90% DIN POPULATIE DORESTE ASTA !!FARA SA FIU VREUN ADEPT AL „PARTIDULUI” LUI OTEVESCU SAU MACAR AL…PRM !!!!! SANT DOAR UN ROMAN REVOLTAT DE TALHARIA LA CARE ESTE SUPUS ACEST POPOR , ACEASTA TARA A NIMANUI !!!

          • 5 mai 2012 at 19:21

            @marian
            otevescu spune chestii de genul asta?
            te inteleg .. si eu sunt un roman revoltat .. ce tara am avut si unde am ajuns

        • 5 mai 2012 at 19:20

          @marian
          ok .. imi era frica ca se intelege asta ca am pus articolul si la AN pe blog 🙂

        • marian
          5 mai 2012 at 19:35

          Eu sti ce-asi face ? Le-asi vinde ce vor….si Popoviciu , si Ungureanu si Udrea si …toata gasca asta spurcata dupa care…le-asi nationaliza…sa crape fierea in ei !!!Si de ce sa-ti fie ” frica ” c-ai fi postat la AN pe blog asa ceva ?Ce ti se pare ceva chiar asa iesit din comun, ceva neviabil ?Poate ca ASTA este ceva necesar , este limbajul pe care-l intelege cel mai bine FMI-ul si toti banditii ce se oplosesc pe langa el !

          • 5 mai 2012 at 19:54

            @marian
            Sa nu imi sara „intelectualii” in cap … am eu acolo cativa care ma iubesc ca sarea in ochi si daca li se pare ceva aiurea in ce scriu sar pe mine in haita 😀
            Deci tu asa ai face … le-ai vine si pe pe urma le-ai nationaliza 😀
            Ei vezi … de aia nu o sa ajungi tu presedinte sau prim- ministru … nu-o vorba ca nici eu nu o sa ajung 😀

        • marian
          5 mai 2012 at 21:13

          Pai da….asa asi face ! Le-asi lua gologanii si …dupa…Asi face eu mai mult dar….Pai Stalin ar fi considerat un copil nevinovat comparativ cu ce asi face eu banditilor astia !Si daca-ti sar ” intelectualii ” in cap Ce ? Nu sti si tu sa le spui exact ce spunea { la vremea lui fireste } si Aristotel ? Ala avea o expresie …fireste in greaca ce se poate traduce in romaneste cam asa : Hai sictir golanilor !

          • 5 mai 2012 at 21:16

            @marian
            Hai ca ma binedispui 😀

        • marian
          5 mai 2012 at 21:27

          Daca am reusit sa te fac pe tine sau pe vizitatorii tai sa zambiti…daca am reusit sa te binedispun…asta ma bucura.Chiar ASTA am si urmarit desii ce spuneam in legatura cu…Stalin…

          • 5 mai 2012 at 21:34

            @marian
            Incerc sa imi imaginez ce soui tu ca le-ai face … si fetele alora 😀

        • marian
          5 mai 2012 at 21:48

          Mai fata dar…Vanghelie…de cand a ajuns jurist ?Am vazut un afis electoral la A3 si asa spunea ca este !O fi adevarat ? Probabil d-aia s-o fi dus in SUA mai ieri alaltaieri…O fi trecut si pe la Stransfort pe unde a fost ministrul desemnat al…invatamantului de si-a ” luat ” un doctorat ?

          • 5 mai 2012 at 21:55

            @marian
            ha ha ha … nu stiu … nu cred ca Vanghelie este jurist … cine stie?! poate a facut o facultate la frecventa redusa 😀
            Am aflat acum de la antena 3
            ca s-au gasit bani de pensii si salarii … dupa o negociere de 12 ore
            Felicitari domnului Florin Georgescu!
            Conteaza ca am inceput bine

        • MIHAELA
          5 mai 2012 at 21:56

          @ Marian
          Pe mine nu m-ai facut sa zambesc,
          Pur si simplu am izbucnit in ras!
          Mi-a placut grozav traducerea din greaca.

          • 5 mai 2012 at 22:06

            @MIHAELA
            dar ce a spus? ca mie nu imi merge traducerea

        • marian
          5 mai 2012 at 22:26

          @Mihaela fara suparare dar…asa am invatat eu sa ” traduc ” din greaca lui….Aristotel !

        • 6 mai 2012 at 0:47

          @MIHAELA&Theodora
          Fiind un Motan exigent, pe mine nu m-a facut nici macar sa zambesc traducerea pe care a efectuat-o Marian. De ce? El, de fapt, a tradus din greaca moderna, auzind cum striga lumea la mitingurile din Atena (sigur, nu a tradus tot, ca acolo oamenii mai si injurau copios masurile de auteritate si guvernul de dreapta!). E bine si asa, dar nu e foarte bine! Eu vreau sa-l vad cum se descurca in greaca veche !! 😆

          • 6 mai 2012 at 0:56

            @Motanul Incaltat
            Hai mai Motane ca esti prea pretentios … auzi tu … in greaca veche .. pe urma o sa vrei in chineza 😀

          • 6 mai 2012 at 1:10

            Nivel de exigenta maxim!! 😆
            Glumesc, desigur! 😀

        • MIHAELA
          6 mai 2012 at 12:35

          @ Marian
          Am inteles gluma. De fapt eu ar fi trebuit sa pun cuvantul „traducerea” in ghilimele (cum am facut-o acum).
          Mi-a placut asocierea lui Aristotel cu „hai sictir, golani”.

    • 6 mai 2012 at 0:11

      @Marian&Theodora
      Cum sa nationalizezi intreprinderi care sunt ale Statului si au pierderi de miliarde de euro? Explicati-mi si mie cum se poate face treaba asta? Hai sa avem proprietatea termenilor:
      http://dexonline.ro/definitie/nationalizare

      • 6 mai 2012 at 0:22

        @Motanul Incaltat
        Cine a spus ca ar trebui nationalizate intreprinderile care se afla in proprieteatea statului?
        In Argentina si Bolivia firmele erau ale unor grupuri spaniole

        • 6 mai 2012 at 0:48

          @Theodora
          Marian a pus o intrebare memorabila! 😀

        • 6 mai 2012 at 1:08

          @Theodora
          Te citez: „aia nationalizeaza noi vindem pe nimic”. Dar explica-mi si mie un lucru: daca Statul nu are bani, iar intrepriderile de stat produc pierderi de miliarde, ce-i de facut? Chiar ma intereseaza parerea ta! Intreprinderile de stat tot produc pierderi de ani de zile, iar Statul pare ca nu gaseste nicio solutie la problema asta majora. Spune-mi si mie ce ar trebui sa faca Statul?
          Ponta nu a zis ca nu va privatiza, din cate stiu. Dimpotriva! Nu ma lua cu ce scrie Monica Macovei pe blog:
          monica-macovei.ro/blog/?p=1156
          Dar, daca vrei, poti sa faci referire si la ce scrie acolo.
          Pe de alta parte citeste si Viziunea USL pe energie:
          http://www.psd.ro/principal/uslenergie.pdf

          • 6 mai 2012 at 9:47

            @Motanul Incaltat
            Te rog frumos NU mai pune legaturi catre blogurile si/sau ziarele porticalii.
            Credeam ca ai observat ca nu pun legatiri catre ei … asta ar fi culmea sa le fac eu trafic
            Daca intreprinderiile sunt pe pierderi mari si specialistii spun ca nu se pot salva atunci sa le vanda … dar in acest caz nu am inteles GRABA cu care vroia basescu sa le vanda … de ce repede si de ce pe nimic??? .. ca sa nu mai zic ca unele sunt intreprinderi de interes national
            Nu pot sa inteleg nici acum de ce a fost distrusa economia tarii
            De ce a vandut petre roman pe nimic intreprinderile care apoi au fost vandte la fiare vechi

        • 6 mai 2012 at 1:19

          Observa ca in Viziunea USL pe Energie se vorbeste si de vulnerabilitati! Dupa parerea mea, rezolvarea chestiunii de catre Stat se reduce la ceva elementar: Statul trebuie sa aiba resursele financiare necesare pentru asta, ca sa poata sa-si permita sa ignore tendintele de liberalizare care se manifesta pe plan european. Spre exemplu, cum poate sa rezolve Statul chestia asta:

          – Instalaţii de productie, transport şi distribuţie a energiei electrice, in mare parte învechite şi depăşite tehnologic, cu consumuri şi costuri de exploatare mari;
          – Instalaţii şi echipamente utilizate pentru exploatare a huilei şi lignitului uzate moral şi fizic;
          – Durata de funcţionare depăşită pentru 70% din conductele de transport gaze naturale şi a peste 25% din staţiile de reglare măsurare;

          Am citat numai cateva din vulnerabilitati. Or, toate acestea costa multi bani!! Asta e marea problema. Iar Statul, din cate inteleg, nu-i are…

          • 6 mai 2012 at 9:53

            @Motanul Incaltat
            Poate ca statul nu are bani pentru ca a facut elena udrea telegondole in zone parasite … terenuri de fotbal in panta … piscine in zone fara canalizare, parcuri in mijlocul padurilor, sali de sport in comune cu populatie de vrasta a treia, autostrazi de unia folosinta, etc

        • 6 mai 2012 at 1:26

          @Theodora
          Bine, bine, dar ai sa ma intrebi: care e pozitia USL? Romania trebuie sau nu trebuie sa-si privatizeze resursele energetice? Raspunsul e: NU trebuie!! Mai multe detalii aici:
          http://www.anabirchall.ro/politic/apel-pentru-o-retragere-onorabila-a-andreei-vass/
          cu trimitere aici:
          http://www.rtv.net/ponta-ii-da-replica-lui-basescu-nu-vrem-privatizarea-societatilor-din-sectorul-energetic_2623.html

          Si atunci cum e?

          • 6 mai 2012 at 9:54

            @Motanul Incaltat
            Cred ca nu te astepti de la mine sa fac politicile economice ale USL-ului 😀
            Pentru asta exista specialisti

        • 6 mai 2012 at 19:44

          @Theodora
          Statul n-are bani de multa vreme… Nu e vorba neaparat de Elena Udrea, despre care se spun multe.

      • Emil Vulcanescu
        6 mai 2012 at 9:48

        @ Motanel , Dragalasule !
        Intreprinderile statului pot fi NATIONALIZATE ! , ii bagi la „Mititica” pe „manajeri” , pui oameni competenti care nu doresc sa FURE s.a.m.d….
        Sa fii iubit …
        Cu stima Emil

        P.S. Mai EXISTA astfel de oameni in ROMANIA.

      • marian
        6 mai 2012 at 11:13

        @Motanul Incaltat …Prietene eu n-am spus nimic despre ” nationalizarea principalelor mijloace de productie ” asa ca-n ’48 ! Eu faceam referire STRICT la …pamant, la sol…si subsol .Cat despre ” intreprinderile statului”…sa fim seriosi, CARE INTREPRINDERI ? Pai nu se vede si fara binoclu ca pe banditii astia ai intereseaza …pamantul ?Oare n-ar fi bine sa le dam …ce vor gratis ? Adica { este opinia mea si chiar o dorinta arzatoare ca…asa sint eu ” bun crestin ” !} sa dam fiecaruia 2m x1m si 2m adancime adica loc de veci … eventual si cu ceva verdeata in preajma ! Cat despre cel de a carui amicitie { virtuala inca } sper ca ma bucur , Emil Vulcanescu { tucu-te onorabile !} : oameni comtetenti DA ! Acesta-i raspunsul de 1.000.000 de … puncte !Cat despre oameni care sa nu doreasca sa fure…Pai de ce crezi ca intre cele 10 porunci exista si….” interdictia” de a …fura ?Oameni competenti SIGUR se vor gasii { fireste saracu’ Ponta n-a avut timp …30 de secunde este totusi prea putin ca sa-i gasesti pe toti } insa precis nu la voi in Ardeal .Ne-am fript suficient cu Boc si alti ….”arde…leni ” .

  5. Thommas Anderson
    5 mai 2012 at 19:28

    Aaaa, subiectul meu preferat!… Datoriile!… Nu stiu prea multe despre Florin Georgescu. Aud ca e un bun profesionist. Se poate. Sper ca e. In privinta afirmatiei „Ne place sau nu, Romania are obligatia sa restituie banii.” as vrea sa vizionati un documentar edificator. Aaaaaahhh, Theo, e de pe youtube :-)…. L-am vazut acu’ vreo-un an prima data.

    http://www.youtube.com/watch?v=qKpxPo-lInk

    Partea proasta e ca e un documentar grecesc, in greaca. Partea buna e ca s-a gasit cineva sa-l subtitreze in engleza. Intr-un fel. Stiu, multi traiesc cu impresia ca grecii sunt lenesi, un blestem pt UE, etc. A spus-o si Radu Tudor la el in emisiune. Atunci am renuntat complet sa mai urmaresc emisiunea lui. Mi-am dat seama ca e un simplu guraliv, adept al „europenismului desantat”. Nu poti jigni intr-un asa hal o natie cu o istorie multimilenara!…
    Practic, documentarul respectiv vorbeste de situatia in care se regaseste Grecia, cum s-a ajuns aici si ce e de facut pe mai departe.
    Acum, in privinta datoriei URIASE a Greciei, am retinut 2 cuvinte, care, se pare, se regasesc si au si fost folosite, in legislatia internationala. In engleza: „odious debt”. In romana: „datorie odioasa”. Exista o tara care chiar s-a folosit de conceptul asta ca sa se elibereze dew o MARE parte a datoriei externe: Ecuador.
    Subt un admirator fervent al lui Chavez, Morales, Cristina Fernandez Kirchner (frumoasa femeie:-)), dar presedintele cu care simpatizez cel mai mult e Rafael Correa Delgado. Omul asta si-a eliberat tara de o datorie ENORMA, si a facut-o LEGAL…
    Stiu, documentarul e-n greaca, subtitrat (intr-un fel!) in engleza, dar n-am gasit subtitrare-n romana. Nici nu credeam ca exista… Sper sa-ntelegeti ceva din el pentru ca merita.

    • 5 mai 2012 at 19:51

      @Thommas Anderson
      Multumesc pentru documentar!
      Am reactionat si eu la mizeria pe care a spus-o atunci Radu Tudor

      http://theodora0303.wordpress.com/2012/02/22/radu-tudor-grecia-aceasta-tara-infecta/

      Declaratie Radu Tudor – “Disciplina germană trebuie impusă cu forţa în Grecia, pentru ca această ţară infectă să nu mai creeze problemele pe care le-a creat Europei” afirma analistul militar la emisiunea “La orinea zilei”

      Si mie imi place Cristina Fernandez Kirchner 🙂

      Cum a reusit Rafael Correa Delgado sa isi elibereze tara?

      • Thommas Anderson
        5 mai 2012 at 19:56

        Exact, uitasem, „tara infecta”, asta era!… Mi s-a parut de-a dreptul revoltator!… Nu am prieteni greci, dar tot mi s-a parut revoltator.

        • 5 mai 2012 at 19:58

          @Thommas Anderson
          Da … revoltator … a incercat sa o intoarca dupa cateva luni .. ca a vrut sa spuna guvernul grec este infect … sa ne spui cum a reusit Rafael Correa Delgado sa isi elibereze tara

        • Thommas Anderson
          7 mai 2012 at 1:14

          Ca sa inchei cu Ecuadorul: Problemele au aparut odata cu descoperirea de zacaminte de petrol si gaze naturale. In 2005, ca ministru de Finante, Correa a propus ca 80% din veniturile din vanzarea de petrol si gaze sa intre in visteria statului pentru finantarea sistemului de invatamant, sanatate, asistenta sociala etc. FMI spune ca in cazul asta nu mai da nici un cent imprumut. Au vrut legea blocata. Correa isi da demisia spunand ca nu accepta dictatul FMI. Evident asta l-a facut si mai popular printre alegatori. Candideaza si castiga detasat alegerile anticipate din 2006, cu vreo 70% din voturi. Una din primele masuri pe care le-a luat a fost sa-l expulzeze pe reprezentantul Bancii Mondiale, Bob Traa cred ca-i era numele… Reprezentantii BM au fost dati afara efectiv din sediul Bancii Centrale… Traa a devenit reprezentantul BM in Grecia, btw.
          Correa nu e un idiot. A studiat economia in Europa si SUA. Stia cum sa-i ia pe lacomii din FMI si BM. Sase luni mai tarziu, infiinteaza o comisie care sa studieze toate contractele si imprumuturile din ’56 pana in 2006. Restul, cred ca-l stiti deja 🙂

        • 7 mai 2012 at 1:45

          Si pana la urma Coreea a luat teapa pentru ca a acceptat ca Ecuador sa devina prima tara din lume care primeste bani ca sa nu exploateze niste zacaminte de petrol, zacamintele respective fiind situate in Amazon .
          De acolo vroiau sa extraga in urmatorii 12 ani, 1 650 000 tone de petrol, dar o sa primeasca 300 milioane de dolari pe an .

        • Thommas Anderson
          7 mai 2012 at 13:57

          Ce s-a intamplat mai departe nu mai stiu. Si asa subiectul Ecuador era atins doar tangential. E posibil sa fi primit bani sa nu exploateze zacamintele, dar asta poate fi un lucru bun pentru Ecuador. Cel putin raman ale lor, n-au patit ca noi. Ale noastre au fost luate cu japca, ne-au aruncat firimiturile.

      • Thommas Anderson
        7 mai 2012 at 0:37

        Am citit ce-a avut de spus Roxana Iordache pe subiect. Imi pare rau ca nu l-am citit mai devreme. Scrie foarte frumos. Mi-e drag de oamenii care stiu sa scrie frumos in limba lor. 🙂 Am adaugat blogul dansei la Favorite.

    • marian
      5 mai 2012 at 21:24

      @ Thommas Anderson Stimate domn dar te intreb eu…nu putem spune ca ….nu noi poporul roman am cerut acei bani ci niste guvernati de tot rahatul ? Stiu ca exista cel puti un precedent in cazul in spetza , cand guvernul unei tari { chiar am uitat care-i tara dar ma voi interesa …fireste tot de pe net }a refuzat sa le mai dea banii alora de la FMI , si mai mult i-a scos tot pe aia datori .Sa vina FMI-ul si sa le ceara gologanii …guvernantilor, celor ce s-au aflat in posturi de decizie si au luat hotarari in numele poporului roman …fara sa ceara acordul acestuia , fara sa spuna o vorba macar la ce ne inhama ?!Sa-i ia banii lui AN, lui Basescu, lui Udrea, Videanu…si cine mortii masii o mai fi !Sa ne lase pe noi amaratii in pace!Pai in tara asta daca se incepe o munca serioasa….va cam trebuii sa muncim 7 zile din sapte cate 12 ore zilnic si …tot vor trebuii minim 100 de ani sa putem revenii …macar la nivelul de productivitate { pe toate planurile } din 1989 .Deci …se poate figura cu refuzul de a inapoia niste bani luati de niste guvernanti de rahat si cheltuiti aiurea ,iar datoria respectiva sa fie recuperata de la ei ?Chiar daca le ia si vietile lor si ale tuturor neamurilor acestora…mie nu-mi pare rau .

      • 5 mai 2012 at 21:37

        @marian
        Pai si grecii au strigat ceva in genul … sa plateasca vinovatii nu tot poporul

        • marian
          5 mai 2012 at 21:50

          PARAKALO ELADA !!!

          • 5 mai 2012 at 22:01

            @marian
            Ce inseamna asta ca nu am putut sa traduc

        • marian
          5 mai 2012 at 22:31

          Nici eu nu stiu dar…am vrut sa ma dau mare !Am vazut si eu pe un blog …parca la Vlad cel Groaznic ceva de genul asta si…am preluat .Injuratura nu cred ca e…deoarece parakalo ai spun nepoatei cand stranuta .Ma amuza cand imi raspunde : Efharisto …tataie ! Are patru ani si este deja ” poliglota ” : stie romaneste si patru cuvinte din greaca .

          • 5 mai 2012 at 23:05

            @marian
            Este o injuratura???!!! 😀
            Si eu vroiam sa o traduc cu google

        • ALM
          6 mai 2012 at 10:56

          „Παρακαλω(ύμε) Eλλαδα” înseamnă „Grecia, te rugăm”! Altă judecată, altă viziune despre democraţie şi patriotism …

          • 6 mai 2012 at 11:37

            @ALM
            Astazi au loc alegeri parlamentare in Grecia

      • Thommas Anderson
        7 mai 2012 at 0:30

        Da, se poate… Trebuie indeplinite niste conditii, dar se poate si legal, chiar. Din ce stiu, Ponta are studii de drept. Ei, sper ca stie si ceva legislatie internationala. Ecuador nu e singura tara care a scapat cu succes de FMI si BM. Correa a demonstrat ca banii imprumutati au fost folositi ilegal, oneros. Daca maine aflam ca cei 20 de miliarde de euro (cica!) i-a folosit retardatul de la cotroceni pentru bautura, umflarea propriilor conturi si a conturilor apropiatilor, care credeti ca ar fi calea de urmat?… Vi se pare normal sa platim noi datoria si dobanzile? Eu unul sunt convins ca atat imbecilul cat si clica lui de flamanzi au conturi secrete in paradisuri fiscale de care noi nici n-am auzit. Proasta de eba arunca cu bani prin Bruxelles de parca n-ar mai exista ziua de maine. Crede cineva ca sunt banii din fabrica de inghetata?

    • 6 mai 2012 at 0:22

      Ar fi fost foarte frumos daca documentarul asta avea subtitrare si in limba romana .

  6. Thommas Anderson
    5 mai 2012 at 20:00

    Cum a reusit Rafael Correa Delgado sa isi elibereze tara? Citat: „Life comes first, repaying debts second.” Rafael Correa Delgado

  7. Thommas Anderson
    5 mai 2012 at 20:44

    Cert e ca a fost ca la noi : petrol, gaze naturale, asasini economici, datorii de neplatit, proteste, documentarul e mai mult decat edificator. Au fost obligati sa-si vanda resursele, ca si noi. Erau o tara sub ocupatie. Cum e sa rezervi 50% din bugetul national platii datoriilor!?… Nu foarte comoda, situatia… In cazul Ecuadorului, vreo 3-4 mld dolari. Urmeaza proteste, violente, Gutierez preia puterea, promite reforme sociale,vorbea ca un socialist, .dar in scurt timp inchina steagul celor de la FMI. Cum s-a vazut in functie, incheie un nou acord cu FMI. Si aplica masuri de austeritate extrema… Poporul e de acord ca respectivul sa plece cu acelasi mijloc de transport ca si ex-presedintele argentinian (si Ceausescu!): elicopterul… Vicele Pallacio preia puterea, dar se inchina si el americanilor. Asa ca bietii ecuadoirieni se intorc catre singurul care le-a aparat interesele pana atunci: Rafael Correa…Uffff, am, obosit, revin maine… 🙂

    • 5 mai 2012 at 21:14

      @Thommas Anderson
      Hai ca te astept 🙂 … noi suntem tot pe aici … cat vom mai avea voie

      • Thommas Anderson
        5 mai 2012 at 21:21

        Ahhh, sa nu crezi ca ne vor inchide gura prea curand…. Internetul e PREA greu de cenzurat…

        • 5 mai 2012 at 21:22

          @hommas Anderson
          Prietene, un blog poate sa fie inchis in 2 minute .. sper sa nu fie cazul
          Au fost cateva cazuri

        • Thommas Anderson
          5 mai 2012 at 21:27

          O idee nu se rezuma la un blog… Si nimic nu e mai puternic decat o idee al carui timp a sosit… Victor Hugo a spus-o. Nu te teme. Nimic nu e vesnic…

          • 5 mai 2012 at 21:36

            @Thommas Anderson
            Da … nimic nu este vesnic … crezi ca a sosit timpul?

        • Thommas Anderson
          5 mai 2012 at 21:55

          Dumnezeu nu ne-a creat sa urmam ordine!… Daca in lumea asta masa critica s-a trezit, da, e timpul… daca nu,… mai dormim un pic! Dar de trezit, tot ne trezim!…

          • 5 mai 2012 at 21:58

            @Thommas Anderson
            Lasa lumea Thommas … hai sa ne uitam la noi in tara .. ai vazut ca dupa cateva luni totul s-a terminat 🙁
            Am rezistat in ger si viscol si acum cand este frumos afara sunt 10 – 15 insi in piata Universitatii

        • Thommas Anderson
          5 mai 2012 at 22:14

          Nu pot s-o las…:-) Mi-e prea draga… Iar cei 15 insi din strada sunt reprezentativi. Toata tara il vrea pe basescu jos… Nu toti pot veni la Bucuresti s-o arate… Dar TOTI vor acelasi lucru: disparitia lui basescu de la cotroceni…

          • 5 mai 2012 at 23:07

            @Thommas Anderson
            parca ar trebui sa se vada mai bine ca toti vor asta

      • MIHAELA
        6 mai 2012 at 12:53

        @ Theodora
        Apropo de cei 10-15 insi care zici ca mai sunt in piata, am auzit zilele trecute la televizor o chestie ce s-a intamplat in Grecia: a murit un om (n-am fost foarte atenta la inceputul stirii, era ceva legat de masurile de austeritate din sanatate) si imediat cateva ZECI DE MII de greci au iesit si au protestat in fata ministerului sanatatii.
        Ei au o alta cultura a protestului, noi abia i-am prins gustul.

  8. tic tac
    5 mai 2012 at 20:49

    a mai ramas ceva de vandut? nu cred. ………………

  9. Thommas Anderson
    5 mai 2012 at 21:13

    Nu pot, trebuie sa le spun si p-astea… Correa candideaza din nou si castiga zdrobitor. Il expulzeaza pe reprezentantul FMI… Da, literalmente… 6 luni mai tarziu infiinteaza o comisie de audit, care determina unde s-a dus fiecare cent din banii imprumutati de la FMI. A durat un an si 2 luni, dar au facut-o. 18 insi. Au analizat TOATE contractele de stat din 1956 pana-n 2006. Au descoperit ca o mare parte din datorie era nelegitima.

  10. Thommas Anderson
    5 mai 2012 at 21:18

    Da, se poate… Trebuie doar curaj… Avem curaj, Victore?…. 🙂

    • 5 mai 2012 at 21:21

      @Thommas Anderson
      Sper ca are 🙂
      Poate imi dai maine niste linkuri sa citesc despre cum si ce a facut acest domn … nu stiam nimic despre situatia Ecuadorului
      Despre Argentina stiam

      • Thommas Anderson
        5 mai 2012 at 21:33

        …Si exista un motiv bine intemeiat pentru care n-ai auzit de omul asta. Mai am un o stire despre care n-ai auzit, sper s-o mai gasesc… Despre Islanda… Cum au acordat amnistie generala datornicilor… Urmeaza… 🙂

        • 5 mai 2012 at 21:39

          @Thommas Anderson
          Astept … este bine sa stim ce se intampla si prin alte parti

        • marian
          5 mai 2012 at 21:53

          Teo…ce folos ca stim noi dar nu vor sa stie guvernantii !??JOS BASESCU!!!LA PUSCARIE CU TRADATORII DE TARA !!! Ma bate gandul [ fereasca Dumnezeu de…”altcineva ” } sa trec pe la aia de la Noua Dreapta ca si aia au ” ideii” asemanatoare cu ale mele …O fi bine…o fi rauuuu…

          • 5 mai 2012 at 21:59

            @marian
            Nu stiu ce spun aia Marian … am auzit i chestie ciudata pe facebook … spunea unul ca la noi noua dreapta este de stanga 😀

        • marian
          5 mai 2012 at 22:38

          ” Camarade nu fi trist , Garda merge inainte prin…Partidul Comunist !” Asa stiam si eu Teo…si-n plus de asta…i-ai uitat asta iarna …cand venisera cu statia dupa ei sa ” faca miting ” ? De aia nu s-au luat jandarmii, de aia s-au luat oamenii, si m-a pus Dracu s-o fac si eu ….. ce crezi ca ma mai tin minte tipii ?

          • 5 mai 2012 at 23:12

            @marian
            da, a fost ciudata aparitia lor in Piata

  11. 5 mai 2012 at 22:36

    După părerea mea, Ponta ar trebui să renunţe urgent la Corina Dumitrescu. Este inadmisibil să pretinzi să fii ministru al învăţămîntului după ce ai scris înnot. Aşa ceva nu se poate ierta. Un CV este citit, recitit şi semnat, deci greşeala este impardonabilă. Va atîrna ca o piatră de moară de gîtul Corinei Dumitrescu. În plus, n-am deloc încredere în nivelul de ştiinţă sau cultură al acestei femei. În România chiar nu se găseşte un profesor adevărat, cult, cu pasiune pentru meserie, care să fie un ministru al învăţămîntului (Educaţiei, cum se numeşte acum)?

    • 5 mai 2012 at 23:11

      @Asterisc
      Nu o cunosc pe doamna Corina Dumitrescu deci nu pot sa spun daca este buna sau nu pentru functia asta
      Eu o preferam pe Ecaterina Andronescu
      Nici cu piatra nu pot sa arunc si si eu scriu cu greseli … bine este adevarat ca eu nu vreau sa fiu ministru Educatiei 😀
      Vom vedea luni ce a hotarat Ponta … si eu inclin ca ar trebui sa renunte

      • 5 mai 2012 at 23:56

        Un CV nu este o ciornă, nu este un text scris pe blog la repezeală. El este un act. Aşa cum pe o diplomă nu se scrie cu erori, aşa şi pe un CV. Mă refer, desigur, la un CV al unui intelectual. El n-a fost făcut acum, era demult acolo. Un CV rămîne peste ani la dosar (sau postat pe internet), este o oglindă a celui care l-a scris. Ce sfaturi ar putea da Corina Dumitrescu dacă s-ar adresa elevilor? Ar comite vreo greşeală ca Adomniţei care n-a ştiut cîte stele sunt pe steagul Europei (vom sărbători peste cîteva zile Ziua Europei). Un ministru la învăţămînt trebuie să ştie să scrie. Este vorba de Ministerul care conduce educaţia, învăţămîntul, deci formarea elevilor şi studenţilor, inclusiv din punct de vedere al scrierii corecte. Dacă ar fi după mine, n-aş pune-o nici măcar învăţătoare! Învăţătoarele ştiu să scrie corect şi-i învaţă pe elevi să scrie corect şi caligrafic. Cele pasionate de meserie, desigur.

      • marian
        6 mai 2012 at 11:21

        Corina Dumitrescu…Imi era familiara imaginea sa dar…sincer nu stiam …de unde ?!Acum stiu : a fost in ” cabinetul” Stanoiu la vremea respectiva si chair daca presa nu s-a prea luat atunci de ea, eu tin minte ca nici madamme Stanoiu , adica ministerul pe care-l pastorea ,n-a dat vreo ” lumina” in Justitia Romana , ba asi spune ca….dimpotriva .Ma rog asa percep eu , ” omul de pe strada „, politica si ….politicienii .

      • 7 mai 2012 at 6:59

        Și Ponta a hotărît așa cum am gîndit eu. Îmi pare bine că nu este un catîr, precum Roberta.

  12. 5 mai 2012 at 23:54

    Socialistii astia sud-americani o sa si-o ia destul de repede peste bot .

  13. 6 mai 2012 at 6:39

    Theo, Ilie Şerbănescu zice că nu s-au găsit bani. Negocierile cu FMI înseamnă un nou împrumut.
    Deşi nu mă întreabă nimeni pe mine, guvernul Ponta îmi pare a fi imaginea vie a lui „pleacă-ai noştri, vin ai noştri”…
    Femeia de la Educaţie o dovedeşte cu prisosinţă. CV mincinos şi agramat. Scris în scârbă, cu greşeli inclusiv de dactilo. O să zici că nu l-a scris personal, i l-a scris un subaltern. Când ai asemenea subalterni… Şi dacă nu eşti capabil să-ţi scrii singur CV-ul… Concluzia e una singură.
    Asta, plus Orban şi Rus nu pot fi decât plata în pactul cu diavolul. Care a purces din nou la băiţe de mulţime. Deocamdată discret, la cumpărături. A se vedea ce s-a întâmplat acolo, în faţa supermarketului. Cu câtă măiestrie s-a reţesut imaginea preşedintelui simpatic, popular, în câteva minute.

    • 6 mai 2012 at 9:59

      @renata
      Nu cred ca a facut pactul cu diavolul … nu cred
      Ce maiestrie? Care presedinte simaptic si popular?
      Glumesti? .. oamenii il urasc atat de tare ca orice ar face nu mai poate sa ii prostesaca
      Tu nu ii observi vocea?
      Nu vezi ca se preafce? ca isi schimba tnul vocii .. am sesizat de multe ori chestia asta la el …. imi provoaza SILA si FURIE

      • marian
        6 mai 2012 at 11:25

        Teo …are dreptate Renata ! Doar ca ” nu s-a retesut ” nici o …imagine .Se incearca cu disperare dar….deja in mentalul colectiv Basescu este asociat raului suprem , asa incat toate incercarile de a-l albi….puteau fi folosite in scopuri mult mai nobile, de exemplu , de a-l spnzura de picioare [ ca sa-i vina mintea la cap ] chiar acolo in mollul respectiv .

        • 6 mai 2012 at 11:39

          @marian
          Nu stiu cine de la USL ar fi asa de nebun incat sa incerce o albire a lui basescu

        • marian
          6 mai 2012 at 11:45

          Auuuuu ….daca ai stii cati se gandesc la ” viitor ” si de la USL …Pai ce chiar crezi ca Basescu este invins ? Eu pana nu-l vad mort , pana nu ” pun degetul pe rana sa ma conving” exact ca Toma….Sigur tu ca buna crestina …il vrei in puscarie pentru 100 de ani, eu ca un ” crestin …mai deosebit ” al doresc mort si sub macar….10m/2 de pamant !

          • 6 mai 2012 at 11:51

            @marian
            Nu stiu daca faptul ca il vreau sa triasca cat mai mult si cat mai greu este o dovada ca sunt un bun crestin 😀 … unii ar spune ca dimpotriva

      • 6 mai 2012 at 13:59

        Theo, eu văd ce se vede la tv. A împărţit portocale. O fată a făcut o glumă: ia de la Băsescu! Minge ridicată la fileu aşa de măiestrit, încât eu, care nu cred în coincidenţe, sunt sigură că a fost aranjată. Imediat i-a dat o portocală fetei. Se hlizea, ca proasta în târg. Măgulită de portocala prezidenţială. Prietenei ei i-a dat o banană. Mă aşteptam să facă unul din bancurile lui proaste, cu trimitere la conotaţiile sexuale ale bananei. S-a abţinut.
        Da, era uşor gâfâitor, dar scorul pe sticlă a fost 1-0 pentru el.
        Cel mai mare pericol, înveţi asta în filme cu pistolari, e să nu descarci tot butoiaşul de cartuşe în ăla care pare că nu mai mişcă. Fiindcă, aproape în toate filmele, ăsta trage cu ultimele puteri şi te doboară. Definitiv.

        Theo, ziceam de miniştrii controversaţi ai lui Ponta. Păreri?
        Crezi că e cazul să ne facem că nu observăm fisurile?
        Deşi conferinţa de presă a doamnei care iubeşte ÎNNOTUL, la educaţie, a fost peste aşteptările mele. Dacă nu scrie, măcar vorbeşte. Şi nu ca Boc. Nici ca Ungureanu, care abia acum devine mai jalnic decât Boc, când face pe realul. Omul cu sentimente. La faza cu „ungurenii mei”, mi-a venit să vomit. Fără exagerare.

        Întrebarea care se pune e: considerând, din start, că useliştii vor fura ceva mai puţin ca pedeliştii, cât de departe poate fi împins compromisul, ca să avem alt guvern?
        Crin ne-a asigurat că nu au pe nimeni din gaşca lui Băsescu. Ponta a dovedit că ba da, au. Nu pe mulţi, e drept.
        A mai mare naivitate acum, repet, e să-l consideri pe Băsescu bătut. Când iese Băsescu la cumpărături (mă mir că nicio jurnalistă nu s-a gândit să-l întrebe cum de a ajuns iar în situaţia de „gospodină casnică”, de ce nu mai promovează anumite produse româneşti în coşul de shopping, şi dă cu portocale în populaţie), nimic bun nu se pregăteşte!

        • 6 mai 2012 at 14:12

          @renata
          Nu il consider pe basescu batut … de aia si zbier peste tot si pe facebok si pe blogurile politicenilor pe care scriu ca basescu trebuie suspendat
          Faza cu impartitul portocalelor si bananelor mi-a provocat greata … nu pot sa cred ca mai sunt multi romani care sa cada in capcanele astea
          In ceea ce o priveste pe doamna eu aveam asteptari mai mari de la conferinta aia de presa .. am prins si un dezacord … sigur ca este mai buna decat multi din guvernul boc si ungureanu dar se putea si mai bine
          Ba l-a intrebat cineva de preturi si de produse romanesti … si normal ca basescu s-a apucat sa isi dea cu parerea .. pentru ca se pricepe la toate … primul cumparator al tarii

  14. Nemo
    6 mai 2012 at 6:56

    Bine a facut D-l Florin Georgescu, acceptarea nominalizarii dovedeste ca este capabil sa faca ceva pentru tara aceasta atat de batjocorita de toti incompetentii si traseistii parlamentului actual. Mascariciul s-a dus cu autoturismul „DACIA ” sa-si cumpere (oare?) apa minerala. Drept cine ne ia acest saltimbanc?

    • 6 mai 2012 at 10:05

      @Nemo
      javra ordina incerca sa pacaleasca din nou poporul
      Ma uit acum la Realitatea .. pdl isi lanseaza candidatii la alegerile locale …. monstru inca nu a murit … ii arde de festivitati

      • MIHAELA
        6 mai 2012 at 13:03

        @ Theodora
        Apropo de Fl. Georgescu, mi-a zis sora mea ca a vorbit zilele trecute cu cineva care-l cunoaste bine, persoana zicand ca l-a vazut pe Georgescu la negocieri cu FMI, (pe timpul cand a mai fost la finante -parca in guvernul Nastase) dand cu pumnul in masa, enervat de caposenia reprezentantilor FMI.
        Asa un ministru de finante ne trebuie, sa aiba pumnul strans si pregatit in negocierile cu FMI, nu sa fim umili asa cum a fost Boc.

        • 6 mai 2012 at 13:08

          @MIHAELA
          Se pare ca dl F Georgescu a negociat degeaba
          Basescu nu este de acord ca reintageriea salariilor sa afecteze deficitul bugetar
          Se spun multe despre Florin Georgescu .. unele poate sunt adevarate … unele poate nu sunt

        • 6 mai 2012 at 20:56

          Datul cu pumnul in masa este o caracteristica a oamenilor nesiguri .

          • 6 mai 2012 at 21:50

            @romania inedit
            cred ca este o poveste … sau altfel spus o exgaerare

        • MIHAELA
          7 mai 2012 at 11:27

          @ Theodora
          Nu este nici poveste, nici exagerare, tipul a lucrat cu Fl.Georgescu in MF si a fost de fata la negocieri atunci.
          Nu stiu de unde a scos romania inedit ca datul cu pumnul in masa este caracteristic celor nesiguri?

          • 7 mai 2012 at 12:01

            @MIHAELA
            L-am vazut acum cateva minute pe domul Florin Georgescu la comisia de audiere … am avut impresia ca membrii comisiei vor sa mai invete si ei cate ceva 🙂

          • tic tac
            7 mai 2012 at 19:03

            cind se termina bataia de joc?stie cineva? am nevoie de 100 lei.ce sa faci cu 50 ia 25 si taci.intrebarea este ,,impozabil”….?

      • MIHAELA
        6 mai 2012 at 15:11

        @ Theodora
        N-are decat sa nu fie de acord, nu este treaba lui ci a guvernului.
        Iar Ponta, sunt sigura, nu este Boc.
        Crezi ca Georgescu s-a batut degeaba cu FMI, ca sa faca acum ce vrea Basescu?
        Acum e cel mai bun prilej penru Ponta sa-i dea cu tifla marinarului atoatestiutor.

  15. ALM
    6 mai 2012 at 8:41

    Olimpiu65 redă proverbul „nu pune ulei la incins, pana ce pestele n-ai prins!!!”. Corect, dar noi nu ne limtăm numai la „vânzarea pielii ursului din pădure”. Deja discutăm dacă are o culoare convenabilă, dacă nu este năpârlită pe ici, pe colo. Sigur că democraţia ne permite să avem nostalgii după Boc, Igaş sau Funeriu, cel cu studii incerte şi diplome neechivalate. Uneori mă întreb dacă nu era mai bine ca moţiunea să nu treacă, fiindcă noi nu vedem pragul uşii până nu ne împiedicăm zdravăn de el.

    Presupun că doi oameni inteligenţi şi bine informaţi (Antonescu şi Ponta), cu o grămadă de consilieri în jurul lor, ştiu mai bine ca noi cum trebuie alcătuit un guvern „de sacrificiu”, un guvern care trebuie scoată ţara din marasmul portocaliu. Ce fel de miniştrii trebuie numiţi în această perioadă de şase luni? Unii spun că trebuie specialişti în domeniu, crema cremelor! Personal, cred că în această perioadă trebuie politicieni de încredere, apţi să asculte consilierii şi să discearnă soluţiile optime. Lenin, care n-a fost un prost, spunea despre miniştrii postrevoluţionari că sunt „nişte muncitori înarmaţi, vremelnic chemaţi în posturi de conducere”. Prin înarmare nu trebuie să se creadă că era vorba de Nagant-ul de la brâu, ci de înarmare cu doctrină politică.

    Cum poţi să faci curăţenie într-un mediu infestat fără miniştrii politici, capabili „să taie în carne vie”, capabili să reziste la ostilităţile partidelor „detronate”? Acum nu mai este timp pentru negocieri, acum trebuie impusă linia politică a USL, cu „buldozerul” dacă este nevoie! De aceea cred că Ecaterina Andronescu (de exemplu) este ţinută în rezervă, rolul ei urmând să fie activat după alegerile din noiembrie, când ar trebui să găsească locul „netezit” şi curăţat de „buruieni”.

    Presupunând că mâine Guvernul Ponta va fi validat şi instalat, nu trebuie să ne aşteptăm la minuni de poimâine. Va fi o tranziţie îngrozitor de grea şi lungă, chiar dacă vor avea loc câteva reparaţii faţă de populaţia spoliată. Reparaţiile înseamnă ruperi de la alte capitole bugetare, înseamnă o creştere a deficitului bugetar. Şi căpăstrul, pus peste România de FMI cu mâna lui Băsescu, este solid, ţinut ferm de mâinile celor care au pus ochii pe bogătiile ţării. Nu putem discuta de naţionalizări atât timp cât nu ne putem ţine pe propriile picioare. După o naţionalizare urmează boicotul celor loviţi în interese, urmează izolarea economică! Adică, sărăcie lucie! Este de admirat curajul aparent al preşedinţilor Argentinei şi Boliviei, dar nu ştim cu cine „au bătut palma” înainte. Doar nu vă închipuiţi că au luat o astfel de măsură de capul lor?

    Nu vreau să trag vreo concluzie. Capitalismul înseamnă „fiecare pe cont propriu” …

    • 6 mai 2012 at 10:11

      @ALM
      Sa stiti ca eu o cred in stare pe doamna Ecaterina Andronescu sa taie in carne vie dar sunt de acird cu dvs … nu noi facem guvernul

      • Emil Vulcanescu
        6 mai 2012 at 10:33

        @ ALM
        Sa fiti iubit…
        Cu stima Emil

        P.S. Ieri seara stateam la o terasa si consumam o halba de bere si s-a gasit un ” om ” sa ne explice cum o sa plangem noi dupa Boc si Satanail Cotrocensis … n-am mai rezistat o fost MUSAI sa mai beau o halba , emisiunile de umor , sunt nimic fata de ce a fost acolo pe terasa.

    • marian
      6 mai 2012 at 11:33

      Stimate ALM , aveti mare dreptate , este limpede ca 11 Iunie ’48 nu mai poate fi ” reluat ” din motive ” tehnice” dar nu credeti ca ar fi totusi { cel putin in cazul Romaniei } o alternativa …mai ales ca daca ar fi sa ” reluam istoria ” din acel punct…ar trebuii sa importam forta de munca , pentru repararea celor distruse de ” intelectualii ” , de care se ” teme” Teo sa n-o injure, sa ” nu-i sara in cap ” ?Astept cu respect parerea dumneavoastra .

      • ALM
        6 mai 2012 at 15:23

        Domnule Marian, vremea revoluţiilor şi a statelor „muncitorilor” a trecut. Va trece şi vremea capitalismului, o formă imperfectă de împărţire a bogăţiilor pământului şi a roadelor muncii. După ce omenirea a străbătut diferite forme ale capitalismului, începând cu cel sălbatic, trecând prin cel popular, a ajuns la capitalismul speculativ. Astăzi, averile se fac prin manipularea burselor şi mituirea factorilor de decizie, pentru a fura din averea publică. Nu mai putem vorbi de proprietatea asupra mijloacelor de producţie, ca factor determinant în realizarea profitului. Astăzi este suficient să ai talent speculativ, câteva linii telefonice şi un computer zdravăn. Şi banii încep să curgă, pornind de la o investiţie iniţială de câteva mii de dolari sau euro. Nu este o situaţie normală, ca dovadă criza actuală. Creditele, motorul capitalismului, au ajuns neperformante tocmai prin „inginerii” financiare, prin lovituri aplicate investiţiilor care puteau să aducă profit.

        Nu avem pentru ce să ne gândim la naţionalizări atât timp cât nu ştim ce trebuie să facem după, până când statul nu va fi reformat pe baze solide, cu legi economice „bătute în cuie”, măcar pentru un ciclu de zece ani. Putem însă să luăm la puricat contractele de privatizare, să le renegociem clauzele, introducând instrumente de verificare bilaterală a respectării tuturor condiţiilor. Este aproape un vis aici, pe malurile Dâmboviţei. Personal, nu sunt convins că, peste alte două decenii, vom fi depăşit locul unde suntem astăzi …

  16. 6 mai 2012 at 8:54

    La SRI s-a lucrat si sambata in program normal, iar in cursul saptamanii se pare ca au facut ore suplimentare 😀 Sobolanul de agentura se cotroceneste intr-una… Cam ce credeti ca urmeaza?!

    Strazile sunt pline de politie si jandarmerie, politia locala strange latul in zonele ostile PD-L.

    Armatele de consilieri onorifici ai PD-Lprelor alearga zi de vara pana-n seara (inclusiv la 3 noaptea!) pe strazi, infectand populatia cu aberatiile lor si anuntand politia locala cand apar graffiti, pancarte, manifeste impotriva PD-L.

    USLasii nu misca nimic, inafara unor bannere (la paritate cu cele ale PD-Lprelor) puse pe diverse cosmelii.

    • 6 mai 2012 at 9:36

      @vladcelgroaznic
      la SRI se lucreaza non stop
      nu cred ca mai au vreo sansa .. oricate minciuni vor mai spune

    • marian
      6 mai 2012 at 11:35

      Vlad cel Groaznic , Maria Ta …la SRI se ” lucreaza ” ca de obicei 25 din…24 ! „Astia” isi iau liber doar cand il da …” DUMNEZEU „…si nu ma refer la Cotrocescu .

    • 6 mai 2012 at 17:01

      Au serviciu de garda, ca la spitale, dar „grosul” lucreaza in regim de functionarime: de la 8 (trecute fix…) la 16:00. Sambata au „bagat carbuni” ca in orice zi a saptamanii – si nu cred ca au venit la scarbici doar ca sa se bucure de aerul conditionat.

  17. 6 mai 2012 at 8:55

    Doua institutii trebuie desfiintate in regim de urgenta: JANDARMERIA si POLITIA LOCALA.

  18. Emil Vulcanescu
    6 mai 2012 at 10:05

    Theodora
    Mi-a fact placere sa-ti citesc postarea , sa stii ca Florin Georgescu ii Florin Georgescu…. , stiu ca ai ” ceva ” cu grupul de la Cluj dar iti mai spun o noutate , primarul din Caracas , Argentina ii ROMAN si mai este si clujean .

    Thomas Anderson , Marian …

    Sa fiti iubiti …
    Cu stima Emil

    • 6 mai 2012 at 10:13

      @Emil Vulcanesc
      Aha … daca acum spui ca ti-a facut placere sa citesti .. inseamna ca sunt si postari care te enerveaza rau 😀

      • Emil Vulcanescu
        6 mai 2012 at 10:22

        Theodora
        Asa ceva nu ” EGZISTA ” , chiar cand nu imi este bine , glumesc si zambesc.
        Ma bucur ca pe aceasta blogosfera te-am cunoscut pe tine , Teo Negura , Marian , domnul @ ALM si multi , multi altii.

        Sa fiti iubiti…
        Sa va dea Bunul Dumnezeu Sanatate.
        Cu stima Emil

        • 6 mai 2012 at 10:50

          @Emil Vulcanescu
          Da, blogosfera ne ajuta sa ne apropiem chiar daca suntem despartiti de sute de km
          Nu stiu daca ai vazut in partea stanga a blogului exista un widget in care sunt afisati vizitatorii grupati pe tari
          Avem prieteni care citesc si comenteaza dar locuiesc in SUA, in Canada, Japonia, India, Australia, Tailanda, Cile 😀

        • Emil Vulcanescu
          6 mai 2012 at 11:26

          Theodora
          Am facut o gresala iar din politete , tu nu ai vrut sa ma contrazici sau sa o „reperezi” , o fac eu acum in loc de Argentina se va citi Venezuela , nu-i departe de Argentina .
          Sa fii iubita …
          Cu stima Emil

          • 6 mai 2012 at 11:40

            @Emil Vulcanescu
            Scuze!
            De fapt nu am observat .. asta este adevarul 🙁
            Daca obervam corectam pe loc

        • marian
          6 mai 2012 at 11:39

          Cuuuummmm !!! Adica si ” comentariile ” mele sint citite de aia din SUA , Japonia, Thailanda sau Chile ???De acum inainte trebuie sa fiu mai atent cu expresiile preluate si ” traduse ” de mine din cultura altor popoare !

          • 6 mai 2012 at 11:50

            @marian
            Da … tabelul ala este real … dar stai linistit … aproape toti cei care citesc sunt romani 🙂

  19. marian
    6 mai 2012 at 11:50

    De unde dracu or fi gasit astia de la PDL atati insi care sa umple sala Polivalenta ?Mai exista inca…7000 de insi care sa sustina acest partid ?!Boc , am senzatia ca aluat-o razna de tot, iar Ungureanu…ai calca pe urme ! Auzi sa ceara alora din sala sa fie ” ungurenii lui ” !!!Macar d’ar ramane din PDL ,doar aia 7000 de …” ungureni ” !

    • 6 mai 2012 at 11:52

      @marian
      Probabil ca au luat oameni de pe strada … aurolaci … ce rea sunt 😀

      • marian
        6 mai 2012 at 20:56

        Nu cred ca erau …”aur-olaci.”[ mai ales ca chestia cu Rosia Montana…nu prea mai este deocamdata de actualitate ]..pentru asa ceva iti trebuie doar amaraciune si pe nimeni care sa te sfatuiasca sau sa nu asculti sfaturile nimanui .Astia erau pur si simplu niste scelerati sau in el mai bun caz…prosti .Teo….134 de vizite pe blogul tau…cam de mult n-ai mai avut o asemenea ” animatie ” pe aici .Asta inseamna sa-ti respecti satutul de bloggar revolutionar, asta inseamna sa te respecti pe tine insati…respectele celorlalti vin automat ! Felicitari si …la mai mare!

    • MIHAELA
      6 mai 2012 at 13:11

      @ Marian
      Ai remarcat si ce a spus Boc despre guvernul lui Ponta? „Nu vom vota un guvern plin de penali si incompatibili!”
      Capra raioasa tot cu coada pe sus.

  20. moromete
    6 mai 2012 at 20:23

    Ce bine ca il avem pe Georgescu –ministrul finantelor , dar este foarte bine si
    ca Franta are presedinte de stinga in locul lui Sarkozy .
    Au iesit latratorii de PDL-isti la atac. –-tipa cit pot , ca ein sunt *BINELE*
    dupa cit prapad aU ADUS tarii. Au devenit stridenti -Simt ca au pierdut
    PUTEREA ( *laptele si mierea). Ducesar pe pustii.

    • 6 mai 2012 at 21:48

      @moromete
      Imi place sa ii aud zbierand

    • MIHAELA
      7 mai 2012 at 11:38

      @ Moromete
      Zbieretele si lamentarile lor sunt o dulce muzica pentru sufletul meu!

      • 7 mai 2012 at 12:02

        @MIHAELA
        Suntem rele 🙂

        • MIHAELA
          7 mai 2012 at 14:51

          @ Theodora
          Suntem foarte rele, dar stii ce bine ma simt?!

          Theodora, tu iti dai seama ca acum vorbim despre PDL IN OPOZITIE??!!!
          Inca nu realizez acest lucru, imi facea impresia ca vom vorbi desopre ei vesnic la guvernare (asa cum isi dorea si Ioan Oltean).

          • 7 mai 2012 at 15:10

            @MIHAELA
            Da .. nici eu nu credeam ca o sa se intample acum … ma gandeam ca mai avem de asteptat inca 6 luni si daca ei organizau alegerile exista riscul sa ne mai chinuim inca 4 ani
            Roata se invarte … Oltean ar fi trebuit sa stie ca nimeni nu este vesnic si ca pana la urma vine si ziua judecatii.

  21. ALM
    7 mai 2012 at 7:50

    Pentru mine, astăzi este o zi importantă. Poate fi un punct de inflexiune al politicii româneşti, dar, tot atât de simplu, poate fi o continuare a „epocii ungurenilor” cu ochii scurşi după „mesia de la CIA”. Ca în fiecare dimineaţă, cu cana cu cafea la mâna dreaptă şi pipa la mâna stângă (nu sunt un exemplu pozitiv), am făcut o trecere în revistă a principalelor bloguri cu preocupări politice.
    Hmm, nu este bine, Ponta nu este tocmai bun. De ce? Păi, în primul rând, nu ştie care este diferenţa între investitură şi învestitură! Grav, bagă poporenii în adâncă confuzie (cacofonie asumată)! Cum suntem un popor cult, unii înţeleg că guvernul desemnat solicită să fie învestit în funcţii, alţi înţeleg că solicită investiţii. Apoi, este lipsit de fermitate. Cum a putut să facă propuneri din rândul penalilor şi apoi să-i retragă de pe listă? Sigur că noţiunea de penal nu are acelaşi sens pentru toată lumea. Pentru unii, să furi (la scenă deschisă) din pensiile oamenilor nu înseamnă nimic, atât timp cât parchetarii de casă au zis că NUP. În schimb, să fi băgat într-o înscenare de la ANI (altă instituţie de casă), e grav, undeva spre 10 pe scara Richter. Unii, au avut curajul să comenteze ceva despre falsuri în actele doamnei Corina Dumitrescu. Este un curaj să vorbeşti de funie în casa spânzuratului, adică în tabăra celor cu diplome cel puţin incerte. Incerte fiindcă este suficient să deschidă gura ca să se simtă izul de gumari.
    Despre Alistar şi Mircea Diaconu nu prea s-a bătut monedă, cazurile lor fiind demne de cascadorii râsului. La fel cum este „moaca” acelei slugi, pe nume Cătălin Macovei. Păi ce face Ponta, se joacă de-a na ministru’, dă ministru’? Nu ziceau prăpădiţii ăştia de „uslaşi” că au guverne pregătite din vremuri ancestrale? Nici n-au apucat să ajungă la „investire” şi a retras doi dintre miniştrii propuşi! De ce n-au făcut ca predecesorii lor, adică să le arate curu’ protestatarilor cu invitaţia elegantă „ciocu’ mic!”?
    Nu, Ponta nu e bun! De fapt, nu numai Ponta nu e bun, tot USL-ul e câh! Au apărut şi nişte „ştiri” că nici Antonescu n-ar fi bun de Preşedinte. Păi, degaba am luat jde’ ani lecţii de la ruşi? Ne trebuie un preşedinte ca Putin! Nu în ceea ce priveşte fermitatea, ci provenienţa din serviciile secrete. Aşa că, un grup de buni români propune ca viitorul preşedinte să fie … George Maior. Eventual un concurs între Maior şi MRU! Să aibă românaşii ce alege, ori să devină „maiorii mei”, ori „ungurenii mei”! După cum am văzut că românaşii trag la grade ca muştele la … miere, cred că Maior va fi viitorul preşedinte.
    Buuun, e clar. Nu ne-am schimbat şi nici despre democraţie n-am prea aflat lucruri noi. Despre responsabilitatea individuală, civism, nici atât! O fi bine, o fi rău?
    Ieri, la Hong Kong s-a sărbătorit ziua râsului. Se zice că, pentru organism, un minut de râs este echivalent cu zece minute de efort fizic. În sfârşit am înţeles şi eu de ce ne place cârcoteala: suntem de tot râsul …

  22. Vocea poporului
    7 mai 2012 at 22:55

    Guvernul PONTA a fost validat de catre Parlament – dupa care mi-a placut
    investirea prin care mascota Robingo tot hahaia cu fiecare in parte la
    primitul mapelor. Cind a venit d-l Marga l-am vazut *negru de suparare* –
    probabil reprosindu-i acestuia ca la asemuit la fapte cu * Musolini*.
    L-am ascultat si CTP –in privinta d-lui MARGA – i-i reprosea lipsa de
    experienta la Externe. ––-Mai ca-mi venea sa-i crap capul ca la ……….
    L-am ascultat si pe Mircea Badea cind infiera introducerea cotei progresive
    la impozitare –-probabil nu i-i convine sa dea din salariul sau *baban* o cota pe masura – cum s-ar cuvenii sa fie la general .
    Il consideram fratele meu –fratele celor multi , –-dar interesul acestuia
    este doar pentru propria persoana –-nu pentru * GENERAL*.
    Este un MARTAFOI ––al propiului interes –- nu al celor multi.

    • 7 mai 2012 at 23:15

      @Vocea poporului
      pai sigur ca lui Nircea Badea nu ii convine impozitul progresiv … mie imi convine … si sunt sigura ca as fi de acird cu el si daca as avea 10.000 de euro salariu pe luna … asa este corect

  23. murfy
    7 mai 2012 at 23:25

    Sunt curios in ce masura v-a intelege poporul –unele masuri reparatorii
    pe linga atitea alte actiuni corecte de indreptare a tarii de dupa PDL.
    Am incredere ca vor fi consecventi cu propiul PROGRAM DE GUVERNARE. ––intro tara bintuita de prea mult *regim portocaliu* – ?

  24. murfy
    7 mai 2012 at 23:41

    As putea fi Presedinte de Sectie la Locale .––am mai fost .

  25. tic tac
    8 mai 2012 at 15:10

    bancherii sunt zgarciti,(camatari)

  26. 8 mai 2012 at 15:12

    @tic tac
    Da 🙂

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/cristihai...') #2 /home/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home/cristihai...') #3 {main} thrown in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58