Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

23 martie 2025

Doua motive pentru care


Vreau sa declar de la bun inceput ca nu sunt o votanta a lui Gigi Becali si nici sustinatoare a clubului de fotbal Steaua Bucuresti.

Unul dintre motive pentru care il respect pe Gigi Becali este faptul ca este un bun crestin. Chiar daca nu este un credincios ortodox practicant, fie vorba intre noi, nici eu nu sunt :), chiar daca nu tine posturile de peste an, faptul ca face donatii la biserica si ii ajuta pe saracii Romaniei loviti de soarta este un motiv pentru care eu il respect.

Nu pot sa nu remarc si faptul ca Gigi Becali este printre putinii, daca nu chiar singurul om bogat din Romania, care este de acord cu impozitarea averilor. Pentru mine, care sunt un om sarac, dar care are de bine de rau un acoperis deasupra capului, asta este inca un motiv pentru care il respect pe Gigi Becali.

„Eu sunt dispus sa ajut: sa dau doua-trei-cinci milioane de euro. Fiecare trebuie sa dea in functie de ce avere are. Asa e dumnezeieste. Numai ca trebuie sa avem si o comunicare cu cei carora le dam banii. Sa stim unde se duc aceste fonduri. Eu cred ca banii mei ar trebui sa ajunga la Educatie, Sanatate si Agricultura”

Desi Gigi Becali are o viziune originala despre felul in care va trebui sa functioneze acest tip de impozitare, important este faptul ca el intelege sa puna umarul la scoaterea Romaniei din impas si nu procedeaza ca alti politicieni/bogati  romani care si acum in situatia asta disperata se gandesc doar la propria imbogatire.

„Presedintele ar trebui sa-i cheme pe primul ministru,  pe ministrul de Finante si pe restul ministrilor si sa faca  o consultare cu cei mai bogati o suta de romani. Asa cum  se intampla in trecut, cand conducatorul chema boierii si spunea: ‘Avem biruri la turci. Ce facem?’. Becali e primul  care ridica mana: ‘Eu dau trei milioane de euro in primul an!’.  Apoi sa ridice mana si Vantu, si Voiculescu, si ceilalti”.

Becali considera ca impozitarea suplimentara a averii este un principiu foarte corect, cata vreme tara este in impas

„Daca nu punem umar de la umar pentru a avea din nou crestere economica, nu vom mai avea nici noi nimic. Daca nu investeste nimeni, nici terenurile nu vor mai avea valoare. Nu cumpara nimeni terenuri, zero profit fac cu ele. Daca ajutam, dand mai multi bani la buget, ne ajutam si pe noi”.

Recunosc ca am fost indignata atunci cand a fost arestat pe motivul ca si-a facut dreptate singur asta in timp ce persoanele care l-au furat erau bine merci in libertate.

Cu riscul sa imi fac multi dusmani vreau sa va asigur la la fel as fi procedat si eu daca aveam posibilitatea sa imi recuperez bunul furat.

Sunt curioasa ce parerere are Vania despre Gigi Becali 🙂

Proiectul legii impozitului anual pe averea peste 500.000 de euro a fost depusa oficial, pe 02.03.2010, la Parlament, de catre deputatul PSD Mugurel Surupaceanu.

Proiectul reglementeaza instituirea impozitului anual asupra averii persoanelor fizice. Impozitul se va calcula in functie de venituri, dar si de patrimoniul detinut de persoana fizica sau familie, inclusiv cel apartinând copiilor minori daca sunt administratori legali.

Impozitul anual pe avere va fi in cuantum de 0,50 % pentru valoarea care depaseste pragul de 500.000 euro, in echivalent lei la cursul BNR la data de 31 decembrie a fiecarui an fiscal de referinta (dupa deducerea unor sume). Sunt impozabile, in sensul vizat de propunerea legislativa: ansamblul bunurilor imobiliare si mobiliare, drepturile banesti apartinand contribuabilului persoana fizica, sotului/sotiei, precum si copiilor minori, in cazul in care sunt administratorii legali ai bunurilor acestora.

Sunt exeptate de la impozitare plasamentele financiare, veniturile obtinute din drepturile de autor si drepturile de proprietate intelectuala, renta viagera, pensia privata capitalizata si masinile si utilajele agricole precum si constructiile agricole

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

No Responses “Doua motive pentru care”

  1. 4 martie 2010 at 14:07

    „Unul dintre motive pentru care il respect pe Gigi Becali este faptul ca este un bun crestin.”

    Cam ce il califica drept un bun crestin?

    Limbajul? Violenta? Fatarnicia? Cautarea profitului individual in orice gest „caritabil”? Fraudarea legii? Toate celelalte tare individuale (ingamfarea, laudarosenia etc.)?

    Il califica drept bun crestin doar ca da bani la saraci si biserici… Nu da decat daca e o camera TV pe el.

    Stii ca exista in Romania sute de oameni „cu stare” care dau, dar despre care nu afla nimeni? Si care nu dau pe principiul vechi de la Stefan cel Mare – ridic o biserica ca sa imi cumpar de la Doamne-Doamne iertarea pentru celelalte rele.

    Daca asta inseamna sa fii un bun crestin, atunci inseamna cu nu apartin religiei corecte…

    • 4 martie 2010 at 14:16

      @atitudini
      Dupa parerea mea faptul ca da bani la saraci, le construieste case amaratilor si construieste biserici il certifica drept un bun crestin.
      Nu cred ca el cheama presa ca sa se afle aceste gesturi.
      Cred ca presa este cea care monitorizeaza „subiectul” Becali pentru ca se vinde bine.
      Nu cred ca sunt multi romani cu stare care dau… si despre care nu afla nimeni.
      Le vad reactia disperata la televizor atunci cand aud ca ar putea sa fie impozitati pe avere.
      Da, cateodata are un limbaj violent, dar eu pot sa ii iert asta.
      Despre fraudarea legii pot sa spun ca deocamdata nu s-a demonstrat nimic.
      Cati imbogatiti din apropierea PDL-ului („mogulii de bine”) nu fraudeaza legea si NU SUNT PEDEPSITI?

  2. olimpiu65
    4 martie 2010 at 14:14

    legea trebuie lucrata bine. si apoi ideea ca acei bani proveniti din impozite merg iar in malaxorul bugetului si se impart cum doreste puterea politica nu ii va ajuta cu nimic pe cei mai putin avantajati din societate
    raman la ideile liberale: companii profitabile, locuri de munca bine paltite si libertatea de afirmare a individului. daca facem macar atat vom fi departe. si cu toate ca marii social-democrati canta prohodul capitalismului si fac apologia interventiei statului, eu unul spun ca statul roman e in metastaza, n-are ce sa intervina undeva, cand o face nu e in folosul meu de cetatean, asa ca poate sta pe tusa.

    • 4 martie 2010 at 14:21

      @olimpiu65
      Nici mie nu mi se pare corect ca banii proveniti din acest impozit sa intre in gaura neagra care este bugetul Romaniei.
      Ideiile liberale cu privire la companii profitabile, locuri de munca bine paltite si libertatea de afirmare a individului sunt BUNE dar supa parerea mea pana iesim din criza LEGEA ASTA SI IDEIILE RESPECTIVE NU SE EXCULD.

  3. 4 martie 2010 at 14:35

    Despre Gigi? Este un om generos şi, până n-a ajuns cunoscut cu Steaua, sprijinea Biserica fără să trâmbiţeze. Altfel, nu mi l-aş prea dori în politică, căci le cam amestecă. Cred că e sincer de dreapta, însă o dreaptă cu dumnealui purtător de cuvânt e de dorit să nu se încropească. Eventual, să mă lase pe mine să-i scriu textele…

    • 4 martie 2010 at 14:41

      @Vania
      Multumesc pentru raspuns. 🙂
      Nu stiu daca este chiar de dreapta.
      Cred ca nici el nu stie prea bine.
      Asta e o idee buna sa ii scrii tu textele.
      Poate citeste aici si te contacteaza. 🙂

  4. 4 martie 2010 at 14:44

    „Nu cred ca el cheama presa ca sa se afle aceste gesturi”
    Ba da. Intreaba un ziarist cum se procedeaza. Si intr-adevar, atrage audienta. Mai exact prostime.

    Uita-te la lista Capital top 300. Spune-mi pe cati i-ai vazut la TV. Sau macar ai auzit. Apoi, gandeste-te ca s-ar putea ca la fel, sa fie unii, nu neaparat de pe lista aia, care ajuta (oameni, biserici, ONG-uri etc.) fara sa scoata un sunet. Eu am intalnit astfel de oameni… Mai poti afla, daca intrebi preotul paroh la biserica. O sa iti confirme (asta daca nu dai peste unul care o sa se gandeasca ca daca zice „da” nu mai primeste de la tine nimic….).

    Chestia cu legea nu are rost sa o mai argumentez…

    • 4 martie 2010 at 14:55

      @ atitudini
      Cu tot respectul, eu nu cred ca exista prea multi oameni din lista Capital top 300 care ajuta oameni, biserici si ONG-uri.
      Cred ca marea majoritate a romanilor bogatii sunt ZGARCITI.
      Am lucrat pentru un asemenea om foarte bogat.
      A dat afara mai mult de jumatate din firma de frica ca nu cumva sa saraceasca.
      Are vile peste vile. O gramada de bani in banca. Nu stiu cate firme, nu stiu cate masini luxoase.
      Nu i-a pasat ca multi erau sustinatori de familie. A pastrat tot pe aia bogatii.

      • 4 martie 2010 at 15:20

        Offf… daca ai citi mai atent ce scriu. Esenta e in detalii!

        Am zis asa:
        „Apoi, gandeste-te ca s-ar putea ca la fel, sa fie unii, nu neaparat de pe lista aia, care ajuta (oameni, biserici, ONG-uri etc.) fara sa scoata un sunet.”

        In mod normal, un om bogat munceste mult pentru banii pe care ii are. Sau este genial in ceva. In acelasi timp, este inconjurat de oamenii care asteapta o pleasca din cer si vor in acelasi timp pomeni de la cei care au mai mult. Cum crezi ca ajunge sa gandeasca un astfel de om.

        Repet, este vorba de normalitate, nu de afaceri ilicite.

        Printre oamenii saraci sunt unii care isi violeaza copii si isi taie mamele cu toporul. Procentual, mai multi decat printre cei bogati… Ce zici? Sa generalizez?

        Fiecare este responsabil pentru propriile fapte…

        Patronul IKEA isi mananca de sub unghii. Bill Gates a donat cateva miliarde de dolari din propria avere. Sunt oameni si oameni…

        Repet: intr-o societate normala, oamenii bogati muncesc pentru averea lor. Aia saraci, in aceeasi societate, nu neaparat muncesc. De aici si zgarcenia mai evidenta la cei care au.

        • 4 martie 2010 at 15:30

          @atitudini
          Sunt oameni bogati care nu au muncit prea mult pentru averea lor.
          Cateva contracte cu statul si gata…. averea.
          „Repet: intr-o societate normala, oamenii bogati muncesc pentru averea lor. Aia saraci, in aceeasi societate, nu neaparat muncesc. De aici si zgarcenia mai evidenta la cei care au.”
          La noi nu este o societate normala.
          Eu am muncit si 12 ore pe zi si sambetele si duminicile daca a fost cazul si tot m-a dat afara ca sa nu saraceasca el.
          Eu dau mereu de poamana cativa banuti batranilor care cersesc pe stada si in fata magazinelor si nu sunt sub nici o forma bogata.
          Este ciudat, te rog nu te supara, poate nu receptionez eu bine, dar mi se pare ca ii aperi pe cei bogati si zagrciti. Le cauti circumstante atenuante???

          • 4 martie 2010 at 15:52

            Nu caut circumstante atenuante. Fiecare e asa cum e. Nu e dupa cati bani are / nu are.

            Banii te schimba. La fel si lipsa lor.

            Recunosc insa ca ma enerveaza foarte tare chestia cu „bogatii sunt”. Se aproprie mult de „capra vecinului”.

            Zgarcenia si avatitia e a oamenilor. Nu a saracilor sau bogatilor. Vrei imagini cu oameni normali care se bat ca sa prinda o cutie de cribituri cu sigla de partid pe ea? Eu am vazut filmul original… nu o data…

          • 4 martie 2010 at 18:16

            @atitudini
            cei care se bat sa prinda o cutie de chibrituri cu sau fara o sigla de partid pe ea sunt in marea lor majoritate oameni saraci nu normali. Prin normalitate eu inteleg un venit egal cu salariu mediu pe economie.
            Ai spus asa:intr-o societate normala, oamenii bogati muncesc pentru averea lor. Aia saraci, in aceeasi societate, nu neaparat muncesc. De aici si zgarcenia mai evidenta la cei care au.

            Cum adica NU NEAPARAT MUNCESC????

          • 5 martie 2010 at 9:35

            Stii chestia cu muncit de la 8 la 16 pentru 1.000 lei, venit acasa, asezat in fata TV-ului cu o telecomanda intr-o mana si cu o bere in cealalta pana la 11 noaptea, apoi somn si de dimineata inca o data de la capat?

            Printre altele si la asta ma refer…

            Pana la urma, cum definesti bogatia? Care e pragul?

            Faptul ca la TV apar doar lepre de bani gata si miliardari de carton, emanati de revolutie, creeaza o perceptie gresita. Si se vede in comentariile de la articol. Realitatea e un pic diferita. Un pic mai mult.

            Perceptia gresita creeaza ulterior bariere. Care in timp merg doar spre ingrosare si inaltare.

            Pe de o parte sunt saracii, frustrati si invidiosi, neincrezatori in munca altora si pe deplin increzatori in propriul destin lipsit de noroc.

            De cealalta parte sunt „bogatii”, blazati si separatisti, carora le pute orice bara de tramvai.

            Parasesc discutia pentru e prea mare consumatoare de timp. O astfel de discutie nu se poate purta decat direct altfel argumentele vin la distanta prea mare, nu mai pot fi urmarite etc.

            Spor!

          • 5 martie 2010 at 10:16

            @ atitudini
            „Stii chestia cu muncit de la 8 la 16 pentru 1.000 lei, venit acasa, asezat in fata TV-ului cu o telecomanda intr-o mana si cu o bere in cealalta pana la 11 noaptea, apoi somn si de dimineata inca o data de la capat?”
            Eu stiu chestia cu muncit de la ora 9 la ora 21, inclusiv sambata si de foarte multe ori si duminica.
            Asta cu venit acasa, bere si telecomanda poate merge la barbati.
            Eu ajungeam acasa, spalam si faceam de mancare pana pe la 12 noaptea.

            „O astfel de discutie nu se poate purta decat direct”
            Aveti drepate, oricum mi-a facut placere si va multumesc pentru comentarii.

  5. 4 martie 2010 at 14:52

    Theodora,Gigi Becali,este un oportunist in politica,o zi minunata !
    p.s.Ce nu face BANUL si ajutorul lui zeusica.

  6. Tasha
    4 martie 2010 at 16:13

    Macar daca ar mai fi 100 ca ei,care construiesc case sarcilor,n-ar fi rau!

  7. brankardierul
    4 martie 2010 at 16:35

    sal!din pakate sau din fericire oierul e o hahalera!iti spun eu ca nu stie sa faca nimik,a fost un interlop care lingea kuru pe la generalii si securistii din bucuresti si dupa aia a profitat!se da el mare cu parlamentul european dar pe vadim l-a platit bine ca l-a scos din rahat!dupa mine legea e binevenita dar sa fie aplicata odata si cu 5 % odata ptr. toata lumea ptr. ca daca se aplica anual ,cu hemoragia de bani din tara n-o sa aiba ce sa impoziteze.0,5% e foarte putin si nu se vede nimik!teoria asta cu impozitarea averilor e foarte buna dar nu ptr. tarisoara noastra draga unde ptr. „1 leut” ! iti vinde mama si familia!si mai este teoria si cu albirea banilor…imi permit sa te corectez theo0303 aici gresesti,becali e un prefacut si nu e departe ziua cand va trece la pdl daca jocurile se desfasoara in continuare asa!

    • 4 martie 2010 at 18:22

      @brankardierul
      Regret sincer dar de adata asta nu suntem de aceeasi parere.
      Chiar daca se duce la PDL, chiar daca nu a avut un comportament bun inainte de revolutie, faptele raman.
      Construieste case saracilor si biserici. Asta nu poate nimeni sa nege.

      • brankardierul
        5 martie 2010 at 6:41

        nu uita ca e trufas si vrea sa iasa in fata!cand faci bine taci din gura nu iesi pe posturi si te predici singur si mai pui pe altii sa te laude!(vezi firma lui de paza care alcatuita doar din golani,mincinosi,hoti si interlopi),Poate ai uitat vorba aia „spune-mi cu cine mergi la drum ca sa iti spun cine esti”.chestia cu pdl ramane valabila pe zi ce trece si doar al de sus stie sigur ce o sa se intample in bucuresti.Aici daca nu intervine,inca odata ,subliniez asta,societatea civila brutal o sa ne caram de aici cu riscul sa fim slugi la altii!ca nu esti de acord cu brutalitatea e altceva,dar cu astia nu se poate altfel.Invocand democratia astia fura tot si ne baga in mormant de vii,uita-te in jurul tau ce se intampla si nu acorda circumstante atenuante in numele democratiei!

  8. matilda
    4 martie 2010 at 17:43

    Theodora, aş nuanţa puţin : toţi cei care s-au îmbogăţit făcînd afaceri cu STATUL, să plătească. Iar Gigi Becali e unul dintre ei. Ştim cu toţii cum a intrat în posesia terenurilor din Pipera.
    Să plătească toţi guvernanţii care s-au îmbogăţit peste măsură mai ales în ultimii cinci ani : Berceanu, Videanu, Blaga, Udrea, Marko Bela şi acoliţii lor.
    Cei pentru care statul doar a instituit taxe şi impozite, cei cărora guvernul nu le-a dat decît ordonanţe de urgenţă cretine, cei care au făcut bani cu sudoarea frunţii, şi care au înfiinţat locuri de muncă pentru atîţia necăjiţi, aceia ar trebui să dea statul în judecată şi să ceară despăgubiri !

    • 4 martie 2010 at 18:24

      @matilda
      Terenurile din Pipera le-a obtinut printr-un schimb cu Min. Apararii.
      Deocamdata nu cred ca s-a dovedid ceva.
      Sunt de acord sa plateasca toti care au facut averea prin FURT.

  9. 4 martie 2010 at 19:23

    Un motiv pentru care nu voi scrie niciodată un cuvânt critic despre Gigi Becali este acela că i-a plătit operaţia lui Cornel Constantiniu – la intervenţia Corinei Creţu – fără să se gândească nici 10 secunde. Poate să spună cine ce-o vrea. Sigur, nu poţi să ajuţi toţi oamenii care au probleme. Gigi Becali are o inteligenţă nativă deosebită. În altă conjunctură, dacă ar fi făcut şi şcoala pentru care e mereu ironizat de „dăştepţi” ar fi fost peste mulţi din cei de astăzi. Poate că n-ar fi făcut bani.
    Oricum, e un personaj de neignorat.

    • 4 martie 2010 at 19:30

      @Gabriela Savitsky
      Da, este un om darnic.
      Nu este singura operatie platita de el.
      Nu pot sa nu apreciezaceste gesturi.
      Este mare pacat ca nu s-a educat mai mult.
      Dar ai dreptate… poate nu ar mai fi facut bani. 🙂

  10. 4 martie 2010 at 19:55

    becali este un exemplu pentru foarte multi. chiar daca o sa spuneti ca nu e adevarat dar retineti un aspect care cred eu ca e important.
    cand au fost inundatiile in romania becali a construit de 2 ori mai mult de cat a constuit STATUL ROMAN. Casele construite de el a fost date la cheie cu tot ce trebuie si au fost de calitate + mancare si tot ce a trebuit omului ca sa o poata lua de la inceput. acum datorita lui peste 300 de familii au un viitor. asta numai la inundatii.
    indiferent ce face si cum se poarta a arata de foarte multe ori ca e ¨OM¨ fata de 90% din populatia romaniei.

    eu in anturajul meu am zis ca peste 2 mandate bacali va castiga alegerile cu siuranta.
    are sanse mai si la cele din 2014.
    dar vom trai si vom vedea.

    • 4 martie 2010 at 20:02

      @ analfabetul
      Nu stiu ce sanse are.
      Parca l-am auzit ca nici nu mai vrea sa candideze.
      Stiu ca a construit casele alea la sinistrati.
      Vom trai si vom vedea 🙂

  11. 4 martie 2010 at 19:55

    @atitudini
    “Repet: intr-o societate normala, oamenii bogati muncesc pentru averea lor. Aia saraci, in aceeasi societate, nu neaparat muncesc. „”
    Asta inseamna ca ..Romania nu face parte din acea categorie de „societate”
    Eu nu am vazut ..nici unu bagat… care sa fi muncit pe ceea ce are!! majoritatea celor care au bani.. sunt aia cu relatii si aia care unbla numa cu prostii,smecherii,afaceri ascunse, si altele de genul asta!!!
    Dupa care sunt aia care au ereditat..Cred ca nici 10% din cei bogati nu au muncit pentru ceea ce au!! Stiu ca toate astea sunt din vina societatii ,a legilor etc… … de asta nici un om care munceste cu adevarat nu o sa fie niciodata un om bogat!!De asta pleaca lumea din tara.. ca sa saturat sa munceasca degeaba!.. pentru cei „bogati”!!!
    Zic asta pentru ca cunosc o droaie!!! si de bogati,si de saraci, si din astia ce pleaca din tara!!

  12. 5 martie 2010 at 22:01

    Theodora eu acum citit postul tau si incerc sa formulez un comentariu.

    Rezolvarea nu este Becali si in cei 300 din Capital.
    100, 1000 de Becali nu rezolva nimic . Poate un milion da.
    Raspunsul este in robinetul banului public.Cum se administreaza el folositor ? Becali si cei ca el daca ar baga bani(apa) in buzunarul STATULUI(intr-o galeata fara fund) rezultatul este acelasi mereu 0.

    Multumesc de colaborare si sfaturile primite pe alte bloguri .

    • 5 martie 2010 at 22:10

      @Leusor
      Daca banii nu se duc intr-o gaura neagra ci direct in proiecte importante eu zic ca rezultatul se va vedea.
      Asa cum s-au vazut si casele construite de Becali pentru sinistratii de la inundatii.

      • 5 martie 2010 at 23:44

        Pai despre asta scriam despre gaura neagra.
        Nu trebuie noi sa venim cu bani de acasa .
        Banul public trebuie dat cu chibzuinta. Trebuie vointa politica .

        Oricati bani ai aduce la buget , daca intra intr-o gaura neagra nu am facut nimic .

        • 6 martie 2010 at 8:43

          @Leusor
          Cred ca nu reusesc sa exprim ce gandesc.
          Nu vroiam ca acesti bani sa intre in BUGET.
          Vroiam ca ei sa mearga direct la rezolvarea unor probleme.
          De exemplu: dau suma X pentru constructia unei scoli sau dau suma Y pentru constructia unui spital etc

  13. 11 martie 2010 at 12:49

    sa inteleg ca tu sustii legea lui ochi-pentru-ochi? (cazul becali)

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/cristihai...') #2 /home/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home/cristihai...') #3 {main} thrown in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58