Go to ...
Hai ca se poate! on YouTubeRSS Feed

26 martie 2025

Elena Basescu nu vrea „dictatura parlamentara” – Dictatura lui Basesecu era mai buna?


EBA - Elena Basescu spune nu dictaturii parlamentare

Eu cred ca Elena Udrea vrea sa fie ea presedintele comisiei parlamentare de revizuire a Constituţiei in locul lui Crin Antonescu ca sa faca o Constitutie dupa chipul si asemanarea familiei Basescu. Si poate ar introduce in Constitutie un articol prin care Basescu Traian este numit presedinte pe viata si lasa mostenire functia de presedinte celei de-a doua fiice.

Daca Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman atunci  „dictatura parlamentara” de care se teme Elena Basescu – EBA, sotia lui Sida, ar insemna o dictatura a poporului prin reprezentantii sai, alesi in mod democratic prin vot.  Parlamentul exprima vointa cetatenilor romani care si-au exercitat dreptul de vot.

“Crin Antonescu cocoţat în vârful comisiei parlamentare de revizuire a Constituţiei, care încă este candidatul actualei majorităţi la Preşedinţie, îşi doreşte o Constituţie care să-i servească propriilor interese. Trag astfel un semnal de alarmă şi spun NU dictaturii parlamentare”, a declarat Elena Basescu in plenul Parlamentului European.

ARTICOLUL 61  –  CONSTITUŢIA ROMÂNIEI 

Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

26 Responses “Elena Basescu nu vrea „dictatura parlamentara” – Dictatura lui Basesecu era mai buna?”

  1. 17 aprilie 2013 at 21:05

    Pai, lasa-o dracului pe EBA !
    Ce ma supara pe mine este interpretarea acelui articol 61 din Constitutia Romaniei de catre parlamentul Romaniei(nu este scris gresit cu ,,p”).
    Ce nu pricep eu,oare parlamentarii sunt mai presus de lege?
    Guvernul si parlamentul trebuie sa elaboreze legi, deci unica autoritate legiutoare a tarii dar nu pot fi si judecatori.Treaba asta este destinata Justitiei Romane si nu celor 586 .

    • 18 aprilie 2013 at 13:45

      @Ai inteles Dora?

      „Pai, lasa-o dracului pe EBA !”

      Modul asta de exprimare, in orice analiza morfolofica a unei fraze, se cheama „imperativ” si sigur, el poate fi inteles si iertat, avand in vedere ca omul e foarte suparat, lui neiesindu-i de loc chestia aia cu „priceputu'”.

      De pilda:
      „Ce nu pricep”e d-00 Aspirant 006,5 e ca si d-sa are dreptul sa judece (de obligat chiar n-ar trebui sa aiba obligatia), dar singurii care pot da verdicte sunt judecatorii si in materie de sanatate, medicii (umani pentru…, veterinari pentru…).

      @D-00-e Aspirant 006,5
      pentru dvs. cuvinte putine (ca n-are rost…):

      Va salut si sunt convins ca daca nepriceperea asta ar durea, v-ati lasa pagubas.

  2. 18 aprilie 2013 at 1:27

    Ea spune „NU dictaturii parlamentare”. Faptului ca Antonescu „doreşte o Constituţie care să-i servească propriilor interese” nu-i spune „NU” 😆 . Revizuirea Constitutiei este definitiva dupa aprobarea ei prin referendum (art.151, al. 3 din actuala Constitutie). Deci „dictatura parlamentara” de care vorbeste EBA nu poate sa aprobe revizuirea Constitutiei. Si nici Antonescu. Este o prostie ce a spus EBA: nu e vorba de o „dictatura” parlamentara, ci de o majoritate parlamentara. In plus de asta mai avem si CCR, Presedintele nu provine din niciunul din partidele ce compun USL – deci cu atat mai mult nu se poate vorbi de o „dictatura”.

    In ceea ce priveste revizuirea, eu nu am vazut cum ar arata acest proiect sau propunere de revizuire. Opozitia sugereaza ca s-ar face „in spatele usilor inchise”. N-am prea vazut dezbateri pe tema asta… Si mie mi se pare cam lipsit de transparenta procesul asta de revizuire…

    • 18 aprilie 2013 at 10:20

      @Motanul Lipsa de transparenta de care dau dovada la modificarea Constitutiei Romaniei ma ingrijoreaza si pe mine.
      Stiu doar ce articole vor sa le modifice dar cum ramane de vazut.
      Acum mai vor sa scada si celebrul procent de 50%+1.De ce ?Ei si numai ei stiu.

      • 18 aprilie 2013 at 23:18

        Da… macar sa vedem o propunere… E adevarat si ce spune Incognito: ” A dezbate “informatii” aparute “pe surse” e doar “ca sa ne aflam in treaba”.”. Totusi, pentru nimeni nu e clar cum vede USL noua Constitutie. Spre exemplu Opozitia e ingrijorata de faptul ca ar putea disparea sintagma de „stat national si unitar”, desi conform actualei Constitutii lucrul asta nu e posibil. S-ar putea dezbate public viziunea USL asupra Constitutiei, totusi nu e clara o astfel de viziune…

      • 28 aprilie 2013 at 19:55

        Pai Motane, pana acum foarte putini au discutat pe fapte, ca majoritatea a dicutat pe surse, sau doar din dorinta de a „combate” alti posteri.
        Daca ar avea cineva rabdare, ar vedea ca multe acuze pe care le-am adus USL-ului, si multe din „intentiile” de care i-am acuzat anul trecut, acum se concretizeaza in actiuni.
        Cui foloseste eliminarea pragului de 50%+1? Ca ceteteanului de rand, ala care voteaza, nu-i aduce nimic bun. Ba din contra, il lasa la mana oportunistilor, a celor care isi vand votul ptr o galeata, indiferent de ce culaore este ea. Pai daca se tot bate moneda pe fatul ca 17,4 milioane reprezinta majoritatea, de ce se leaga toti de pragul de 50%+1????
        Asta vrem? Asta ne trebuie?
        Modificarea Constitutie, doar pentru ca trebuie restranse atributiile lui base??? Pai asta pleaca si o sa vina altul. Mai bun sau mai rau, doar de noi trebuie sa depinda, nu de o mana de parlamentari verosi, cu interese meschine .Avem nevoie de un presedinte de paie, sau de unul care sa fie un garant al respectarii Constitutiei? Nu vedeti ca pana la urma „JOS BASESCU” a fost doar un slogan de campanie, ce acum e folosit ca scuza pentru limitarea la maximum a parghiilor de control detinute de acesta? Pentru ca pe viitor sa nu mai aiba probleme un partid sau altul cu acapararea puterii in Stat?
        Putem vedea lucrurile lipsit de ura asta patoiligica impotriva unui om, care se rasfrange asupra functiei detinute?? S-a ajuns ca base sa fie tot una cu PRESEDINTELE ROMANIEI doar pentru simplul fapt ca acum FUNCTIA respectiva este ocupata de acest individ. Daca ai cumva tupeul si nesimtirea sa respecti o functie in Stat, esti blamat si injurat. Pai hai sa nu mai espectam nici legile, pentru ca sunt date de un Parlament corupt si sunt aplicate si controlate de o Justitie mai corupta, NU??
        Asta trebuie numita logica???
        Logica cui? A lu’ „noi muncim, noi nu gandim”???? sau a lu’ „nu vrem bani, nu vrem valuta, vrem ca Ponta (mai nou) sa ne … salveze”???
        😀

    • 18 aprilie 2013 at 13:14

      @Motanul Incaltat

      Despre EBA chiar n-are rost sa dicutam decat „la pachet” – cum spune tac’su.
      Pachetul? PDL-ul si Misculatia Pompulara suge-ranta.

      Pai, dezbateri publice pe ce? Deocamdata se fac propuneri (si nu e doar una) in comisie, de catre parlament, prin intermediul parlamentarilor (inclusiv ai opozitiei) aflati in comisie. Aceste prupuneri vor da forma proiectului care, cand va fi gata va fi supus dezbaterii publice. A dezbate „informatii” aparute „pe surse” e doar „ca sa ne aflam in treaba”.
      Sigur, daca „vara n-am somn”… , pana la tomna…, mai ales in noptile cu luna plina…

      • 18 aprilie 2013 at 23:13

        Da, dar eu am inteles ca Dl. Ponta vrea ca-n toamna sa avem referendumul, sa avem o noua Constitutie. Or, si mie mi se pare ca timpul este cam scurt. Si atunci stau si ma intreb ce fel de dezbateri vor avea loc, ca practic cetatenii vor fi pusi in fata faptului implinit: asta e proiectul de Constitutie, nu aveti decat sa-l votati.

        • 22 aprilie 2013 at 11:35

          Intrucat nu este vorba de o schimbare majora a formei statului Roman (Republica/Monarhie, Stat unitar/federal, Republica parlamentara/semi/prezidentiala, etc.) nu vom avea o noua Constitutie ci pe cea veche, revizuita.
          Revizuirea are in vedere precizari care sa nu mai dea frau liber interpretarilor, ca ast’vara, privind reglementari precise in ce priveste atributiile fiecarei puteri din stat ai alte chestii asemenea.
          Va fi definita constitutional regionalizarea.
          Nefiind vorba de o noua Constitutie nu va dura probabil mult nici actiunea de modificare si nici cea de dezbatere.

        • 23 aprilie 2013 at 11:26

          Ce spuneti D-le Motan Incaltat?
          Nici nu mi s-a aprobat comentariul de ieri si proiectul de revizuire se afla deja in Parlament…

        • 28 aprilie 2013 at 23:17

          Pai si ce Motane, crezi ca are cineva interesul ca modificarile sa fie prea riguros studiate? Crezi ca are cineva interes ca noile paragrafe din Constitutie sa fie intelese pe deplin? Are cineva interes sa priceapa romanul cum „devine cazul cu REGIONALIZAREA”?? NU!! Ideea pe care se va merge, si s-a mers pana acum, una singura, si anume ca doar prin votarea si aprobarea noii Constitutii asa cum este ea „bine gandita” de „cei in drept s-o faca” vom putea scapa de base. Exact cum s-a mers si la vot, pe ideea ca doar USL-ul este capabil sa ne scoata din mocirla, si sa ne scape de base. Si s-a vazut, ne-au scos din mocirla dar suntem in noroi, si ne-au scapat si de base, adica nu-l mai vedem facand bai de multime si nici prea des la tembelizor. Iar prin regionalizare se va implini visul de aur al separatistilor si al militantilor pentru autonomie, va creste enorm puterea „baronilor” locali, parghiile de control vor fi rupte la limita fiecarei regiuni, si gata. Cine viseaza ca regionalizarea Romaniei ne va face o a doua Germanie, care are landurile ei administrative, se insala amarnic. In Romania, regionalizarea va adanci si mai mult diferentele actuale dintre zonele sarace si cele bogate.
          Foarte bine, sa se voteze ca pana acum, ca ce ne trebuie minte daca avem cap, NU?? Buun, si se va mdifica si Constitutia, asta e inevitabil, ca doar se vede de la o posta ca asta se vrea si asta se va obtine, si dupa???? O sa traim mai bine? O sa vedem arestari si condamnari de vinovati? O sa vedem averi ilicite confiscate? O sa vedem o Justitie (mai) dreapta?
          O SA VEDEM CEVA SCHIMBANDU-SE IN BINE????
          Tare ma tem ca „O SA VEDEM NOI”!!! O sa vedem insa prea tarziu.
          „Aveti grija ce va doriti, ca s-ar putea sa vi se implineasca”

  3. Emil Vulcanescu
    18 aprilie 2013 at 19:17

    Draga Theodora
    Putem sa discutam despre „dictaturi” pana ninge cu biscuiti sau carnati de Plescoi…
    Am votat USL-ul iar dupa un an de audituri de cand guvernul Ponta a preluat puterea n-am vazut nici un rezultat , mai nou aud de REGIONALIZARE si COABITARE , ii cazul sa nu-i „menajarisim” pe acesti guvernanti care dupa parerea mea n-au nici in clin nici in maneca cu interesul acestei tari.
    Sa fii iubita…
    Cu stima Emil

    P.S. Nu-i cazul sa discutam ce spune o NULITATE de europarlamentar

    • Marian
      19 aprilie 2013 at 8:08

      @Emil Vulcanescu in spiritul aceluiasi respect si prietenie , constat un fapt [ a cata oara ??? ] : voi nordistii nu vorbiti prea mult si nici prea des , dar atunci cand o faceti…cuvantati ca din Evanghelie 😉 !

    • ALM
      21 aprilie 2013 at 13:20

      Domnule Vulcănescu, eu am mai auzit câte ceva în plus. În urma auditurilor încheiate, s-au depus un număr deloc mic de plângeri penale pe la DNA. Adică mingea este în curtea Justiţiei care este! Să înţeleg că guvernul USL trebuia să se comporte ca guvernele băsesciene, respectiv să iasă în mass-media cu declaraţii acuzatoare, înainte ca Justiţia să se pronunţe?

      Horaţiu ne-a lăsat o maximă: „Cel vinovat nu trebuie să se bizuie pe încetineala cu care vine pedeapsa. Rar s-a întâmplat ca vinovatul să scape nepedepsit.”

      • Emil Vulcanescu
        22 aprilie 2013 at 20:37

        Dragi Prieteni
        @ALM , Marian si Theodora
        Sa aveti sanatate si Sa Fiti Iubiti !
        Cu stima Emil

        P.S. Domnul @ALM , au trecut multi ani de cand „IEU” nu mai am incredere in „Justitie” !!!

  4. 19 aprilie 2013 at 5:20

    Copiii marlanilor se emancipeaza si fac figuri cu bani furati de parinti lor.Ar trbui ca pe timpuri, militia economica pe capetele lor sa raspunda de unde taticu si mamica au furat bani si copilasi scumpi au devenit vedete si bogati.

  5. 28 aprilie 2013 at 7:30

    De ce nu este dorit acel 50%+1??? Sa se modifice atunci si sa se valideze chiar daca la vot merge doar UN votant si gata. Ce atata democratie, ce atata majoritate? Chiar nu vedeti incotro se indreapta toate? In primul rand modificarea Constitutiei, ca sa avem pe viitor un presedinte de paie, un Gogaie si o Momaie, care sa zambeasca frumos si sa cante cum dicteaza un partid sau altul. Hai sa-l lasam deoparte pe base, ca asta pleaca si se duce … de suflet. Unde, o sa vedem, dar la puscarie in niciun caz, facem pariu (altul)? Iar pe mare nici atata n-o sa mearga, ca nu are cum. Ar insemna s-o ia de la inceput ca nu vad cum sa fi facut macar un voiaj in ultimii cinci ani.Ce are Constitutia actuala? Ca doar tot pe vremea PSD-ului s-a facut. Ce prevederi ale Constitutiei trebuiesc schimbate, sau ma rog, ACTUALIZATE???
    Iar regionalizarea, alta gogoritza, se face pentru ce sau mai bine zis, pentru CINE?
    „Baizauei”, ce se mai aude cu responsabilii aia gasiti vinovati? Alde Videanu si compania? S-a dus si asta, cum se vor duce toate „valvele” cu „marii vinovati”.

Lasă un răspuns


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function giornalismo_related_stories() in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php:58 Stack trace: #0 /home/cristihaicase/public_html/wp-includes/template-loader.php(106): include() #1 /home/cristihaicase/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/cristihai...') #2 /home/cristihaicase/public_html/index.php(17): require('/home/cristihai...') #3 {main} thrown in /home/cristihaicase/public_html/wp-content/themes/giornalismo/single.php on line 58