Obiectivul nostru: PMP si PDL nici un europarlamentar !!!
17 martie 2014
Obiectivul nostru: PMP si PDL nici un europarlamentar !!!
Mai vreti sa trimitem in Parlamentul European indivizi ca Elena Basescu – EBA, Cristian Preda, Daniel Funeriu, Teodor Baconschi, Monica Luisa Macovei, Traian Ungureanu, Theodor Dumitru Stolojan, Petru Constantin Luhan, Sebastian Valentin Bodu, Marian Jean Marinescu? Daca nu mai vreti atunci aveti grija ce votati.
Nici unul din cei 7.4 milioane de romani, care au votat la referendumul din29 iulie 2012 ca Basescu Traian sa fie demis, nu trebuie sa voteze pentru candidatii PMP si PDL. Si va dau doar doua motive, pozitia constant anti-romaneasca pe care au avut-o europarlamentarii PDL in special in timpul si dupa referendumul de demitere a lui Basescu Traian cand au mintit cu nerusinare ca in Romania are loc o lovitura de stat si faptul ca au votat ca anti-romanul Laszlo Tokes sa fie ales vicepresedinte al PE.
Alegerile europarlamentare din 22-25 mai vor desemna cei 751 de alesi ce vor lua loc in Parlamentul European pentru urmatorii cinci ani. Romania va avea 32 de europarlamentari.
Sa traiti bine! Versiunea Ponta&PSD.
Şoferii vor plăti mai mult pe benzină în România decât în Austria.
http://www.zf.ro/zf-24/dubla-lovitura-de-1-aprilie-taxa-ponta-pe-carburanti-si-gaze-mai-scumpe-soferii-vor-plati-mai-mult-pe-benzina-in-romania-decat-in-austria-ce-spun-companiile-12274683
@Trofin Doru
vai domnule Trofin Doru, nu ma asteptat la dvs zau 😀
pai ne credeti idioti pe toti?
dvs puneti semnul egal intre dezastrul, nenorocirile si furaciunule guvernelor basescu- boc – mru cu 7 centi pe benzina?
Wow, mai mult decât în Austria? Păi atunci ce să mai zicem de preţurile din Egipt şi Emiratele Arabe Unite? Echivalentul a 1.56RON la Cairo şi 1,49RON la Dubai, litrul de benzină!
Dacă lăsăm băsismele la o parte şi ne uităm pe ce publică UE, vedem că astăzi preţul declarat al benzinei în România este de 1.28 €/l. După „scumpirea catastrofală” va deveni 1.35 €/l. Cu respect comunist, vă informez că în Austria preţul este 1.36 €/l, în Anglia 1.548€/l, în Belgia 1.6€/l, în Danemarca 1.694€/l, în Finlanda 1.618€/l, în Franţa 1.479€/l, în Germania 1.554€/l, în Portugalia 1.599€/l şamd: Adică, dl Trofin citează o sursă unde scriu nişte mâncători de „borhot”, respectiv intriganţi băsişti!
Transmiteţi-i „anticomunistului” să umble mai uşor cu pianu’, că aici cam toţi ştiu să citescă …
@ALM
ce sursa?
Daca nu ati fi spalat pe creier,i ati fi capabil sa faceti o raportare la puterea de cumparare. Dar cum sunteti un comunist, „municiti, nu ganditi” Borhot.
@Trofin Doru
acum nu stiu cum sa va spun dar domnul ALM este mai de dreapta decat mine si eu sunt asa un fel de liberal de stanga 😀
Ei, băsistu’ îşi face numărul! Bagă strâmbe că aşa a primit ordin …
Eu am pus nişte cifre, nu lozinci de partid. Cine poate înţelege, cine nu, se duce la naşu’ din suflet să întrebe.
Sursa OMV.com
Azi, in AUSTRIA, 1L de benzina MaxxMotion Super costa 1.489 euro, iar in Romania, acelasi carburant, in statiile OMV costa 1,46 euro. daca adaugam acciza Pointa, oare nu o sa fie mai scumpa?
Azi, in Austria, 1L de MaxxMotion Diesel costa 1,429 euro, iar in Romania, acelasi carburant costa 1,41 euro, si dupa acelasi calcul, adaugand acciza Ponta nu cumva o sa fie mai scump?
Daca facem o comparatie intre salariul unui profesor de liceu (de exemplu) din Austria, cu cel al unuia din Romania, putem spune ca IN ROMANIA CARBURANTUL ESTE MAI SCUMP, deoarece vorbim de puterea de cumparare. Deci, sau mai bine zis CICA 🙂 , dupa ce ca ne impugn „astia din UE” niste preturi, mai venim si noi sa punem accize si taxe, ca sa contracaram „interventia alora”. Pana la urma, acel 25% taiat de pedelei, afecta DOAR BUGETARII, in schimb ce acczia asta o sa ii afecteze pe TOTI ROMANII, prin influenta ei asupra preturilor, deoarece INCLUSIV PAINEA AIA IEFTINITA DE PONTA e transportata tot cu masini dotate cu „motoare cu ardere interna”.
Asa ca dle Alm, sa fim cinstiti cu noi insine in primul rand, de data asta v-ati inselat si ati sarit sa demontrati ca rata impunge cand de fapt ea este moarta in cotet, 😀
Vedeti, si-mi spuneati mie ca sunt Gica Contra, cand de fapt dvs chiar nu vreti (NU VRETI, ca de putut puteti) sa vedeti adevarul in „ce(ea ce)” spun altii, doar din spirit de fronda, nu-I asa?
Dacă facem comparaţii la salarii ieşimd din economia de piaţă şi tânjim după socialism. Cine nu-şi permite o creştere a preţului benzinei cu cca. 5.5%, are alternativa transportului în comun. C-aşa-i în tenis!
M-am înşelat, dar nu unde credeţi dvs. Divagaţi faţă de subiectul iniţial:
„Şoferii vor plăti mai mult pe benzină în România decât în Austria.” Nu era vorba de nici o raportare la bla, bla. Nici măcar în articolul din link nu se pomeneşte despre diferenţele puterilor de cumpărare. Cifrele sunt clare: în România benzina este mai ieftină decât în Austria!
http://www.travelnotes.ro/informatii/preturi-carburanti-azi-pret-benizna-motorina-diesel-si-lpg-in-europa-actualizat-la-zi/
„Daca nu ati fi spalat pe creier,i ati fi capabil sa faceti o raportare la puterea de cumparare.
@Trofon Doru
Iar aceasta analiza ne-ar arata exact ce stiam toti (sau oricum marea noastra majoritate), anume ca raportat la puterea de cumparare, noi si bulgarii am stat aproape mereu pe ultimele locuri in Europa. Asta evident se intampla nu doar la benzina ci si la alimente, haine, masini, electrocasnice, etc. Asa au stat lucrurile si pe vremea cand Basescu avea totul in mana, deci n-ar fi nimic nou…
Pe de alta parte majorari la pretul benzinei s-au facut si sub Basescu ,pe 1 ian 2010 spre exemplu cand au crescut accizele si s-a depasit pragul de 6 lei la anumite sortimente. Au mai fost scumpiri in mai 2009, in ian 2009, martie 2011, etc.
„Potrivit Institutului National de Statistica (INS), combustibilii s-au scumpit anul trecut(in 2010-nota mea) cu peste 15%, dupa ce in 2009 preturile au fost majorate cu 13%.”
http://www.business24.ro/lukoil/stiri-lukoil/boc-pretul-carburantilor-efect-secundar-pentru-cedarea-rezervelor-de-petrol-1488205
Sigur, Boc a spus ca este …vina lui Tariceanu deoarece a vandut petrolul tarisoarei noastre :)) . Stim toti ca Boc si Basescu niciodata n-au fost vinovati de nimic, :d ci mereu doar „dujmanii” lor care… „sa moara”.
Imi place insa sa cred ca nu postez pentru tampiti si ca deci vom vedea lucrurile asa cum sunt, respectiv ca sub guvernarile Basescu s-a scumpit carburantul mult mai mult decat acum…Nu ne place evident, insa este culmea demagogiei sa acuze PDLul si „adevarata dreapta” pe cineva pentru majorarile preturilor la combustibili. Inca nu s-au scumpit asa de tare ca pe vremea lor 🙂
„Pana la urma, acel 25% taiat de pedelei, afecta DOAR BUGETARII, in schimb ce acczia asta o sa ii afecteze pe TOTI ROMANII”
@Rica
Asta daca ne prefacem ca nu stim ca s-au marit accizele si sub PDLei, si ca s-au marit mai mult decat acum. Vrei tu sa ne prefacem ca nu ne mai amintim?… 🙂
Altfel lucrurile suna ceva mai nasol. Le putem pune sub forma ca acum s-au marit accizele la benzina, insa MACAR s-au marit mai putin, nu s-au mai micsorat pensiile, salariile bugetarilor, si nu s-a introdus impozit forfetar privatilor. Suna altfel acum, nu ?! 🙂
Coco, hai sa vedem putin ce a adus nou guvernarea USL, in acesti doi ani de scandaluri interminabile si de lupte acerbe ptr putere, ptr ca altceva n-a fost
Concret, pe documente verificabile, nu pe vorbe si partizanat.
1. O.G. 8/2013
– Impozit de 16% și CAS pe veniturile realizate din cultura plantelor, de pe suprafeţele de teren situate peste limita care asigură necesităţile de trai ale unei familii. Afectate persoanele fizice care dețin peste 2 ha de cereale, plante oleaginoase, cartofi, sfeclă de zahăr și hamei pe rod, peste 1,5 ha de leguminoase pentru boabe și pomi pe rod, peste 1 ha de tutun, peste 0,5 ha vie pe rod și legume în câmp, peste 0,3 ha de flori și plante ornamentale și peste 0,2 ha de legume în spaţii protejate.
2. O.G. 5/2013
– Taxă pe monopolurile naturale (energie electrică și gaze naturale), în valoare de 0,1 lei/MWh pentru energia transportată către sistemele de distribuție, de 0,75 lei/MWh în cazul cantității distribuite și de 0,85 lei/MWh pentru cantitatea transportată numai prin sistemul de transport. Afectati toți românii (gospodarii și firme) care plătesc facturi la energie electrică și gaze naturale.
Pentru ca desi la o prima citire pare ca este o inititva buna, ca prin asta se aduc bani la buget, nimeni nu vrea sa observe ca de fapt toate aceste mariri de taxe si accize sunt platite in fapt de consumatorul final, iar profiturile cresc. Tot aud de „crestere” economica, dar de „scaderea” consumului. Ar fi foarte bine daca asta nu ar insemna ori ca exportam aproape tot, ca pe vremea lui ceasca, sa ne platim datoriile, si nu faptul ca nu mai sunt bani prin buzunare.
De accord ca acest Guvern a avut „o mostenire grea”, cum de altfel au avut-o toate guvernele de pe la 90 incoace, dar nu prea vad ca se stie face ceva sa iesim din asta. Pai cum vrei tu relansare economica prin cresterea numarului de taxe si prin marirea celor existente.
Tot se bate moneda pe „ce ne-a facut ciuma portocalie” de parca asta ne-ar ajuta acum cu ceva. Dar ce se face acum nu credeti ca este mai important?
Coco, tu imi tot zici „sa nu uitam”, dar vad ca cei ce au uitat sunt altii. S-a uitat ca tot dezastrul a fost in initiat tot de „cavalerii albi” de azi, de actualii PSD-isti, fost FSN-isti, PDSR-isti sau ce naiba au mai fost, din randul carora s-au desprins si pedeleii atat de injurati. Pai Coco, cum vrei tu sa fie altfel acum, cand la putere sunt tot aia are au facut „rahatul praf” si in fostele guvernari PSD-iste? CUM??
Crezi tu ca s-au schimbat in bine? Poate in mai rau, ca este posibil ca „timiditatea” initisala sa le fi disparut in totalitate. Chiar nu se vede ca TOT AIA NE CONDUC??
Bun, aia au facut ce au facut si I-au dat jos. Acum conteaza CE FAC ASTIA. Sau ma rog, asa ar fi normal, sa conteze actiunile prezente ptr repararea greselilor trecutului.
Coco, dupa cum spui tu, nu conteaza ca acum cumperi mult mai putine dintr-un „salariu romanesc” ci faptul ca „insa MACAR s-au marit mai putin” accizele si taxele.
Perfect dle Alm, (permiteti sa raportez) 😀
„Cine nu-şi permite o creştere a preţului benzinei cu cca. 5.5%, are alternativa transportului în comun. C-aşa-i în tenis!”
La fel putem extinde afirmatia dvs si sa spunem ca cine nu-si permite sa plateasca intretinerea la bloc, sa se mute la tara, cine nu-si permite sa-si cumpere medicamente, sa culeaga buruieni tamaduitoare, iar cine nu-si permite sa-si cumpere mancare, sa treaca la pascut, ca si „vegetarieni traieste”, nu??
Pai daca „asa-i in tenis” de ce va sta pe suflet (unora) ca eu merg cu V8-ul? Pe mine nu ma deranjeza catusi de putin ca o sa avem preturi la carburanti ca-n UE sau mai scumpi cu cativa centi. ca eu „imi permit”.
Si tot asa, extinzand „postulatul dvs”, putem spune ca „cine nu-si permite sa aiba pensie mica, sa-si ia o slujba, iar cine nu-si permite sa cupere mancare ca are salariul mic, sa-si MAI ia INCA O slujba (sau mai multe), ca asa-i in tenis”.
Pai daca asa stau lucrurile dle Alm, cu „cine-si permite si cine nu-si permite”, de ce tot va plangeti ca „au au si of of, ne-au furat astia”??
Cine-si permite sa traisca bine, sa traiasca nu-i asa? Cine nu, sa doarma in autobuz. „C-asa-i in tenis”!!
„Sa traitzi”!
Soldat Venturiano,
Corectă extensia, remarcată acum vreo patru decenii şi de Mircea Crişan. Povestea despre Israel: „aici eşti liber, n-ai bani eşti liber să mori de foame”! În România, uite că aţi descoperit că există şi iarbă! Mai o ştevie, mai o urzică, mai o leurdă, o sticlă de ulei de la UE şi faci o salată de stă mâţu-n coadă!
N-aţi înţeles că nu mă plâng pentru mine? Mă plâng pentru dvs! Şi nu fiindcă n-aveţi (la o adică, mai vindeţi o maşină ca tot românu’), ci pentru că vă văd chinuit de fantasme …
Păi ce facem? Ori suntem capitalişti, ori … nu suntem? Două servicii sunt curente prin Italia (poate acum, cu afluxul de „muncitori” rrromâni, nu mai sunt slujbe libere 😆 ). Dar, în România nu se moare de foame decât dacă vrei să intri în Guinness Book cu greva foamei. Cu toate astea, să vă miraţi că „mă plâng” că se fură, depăşeşte puterea mea de înţelegere. Ce să fac? Să mă bucur că unii au făcut averi trăgând linii pe asfalt, alţii punând borduri câte trei una peste alta, alţi autoservindu-se cu case, alţii cu arme şi muniţii etc?Şi ce averi?! Nici Rockefeller n-a adunat aşa averi în câţiva ani! Să fie sănătoşi, să poată duce ce vor primi peste ceva timp. Că, vorba rabinului, „ulcerul” nu merge de multe ori la apă …
Pe loc repaus!
Dle Alm, constat ca in doi ani de zile v-ati intors la 180 de grade. Azi spuneti ” Ori suntem capitalişti, ori … nu suntem? Două servicii sunt curente prin Italia (poate acum, cu afluxul de “muncitori” rrromâni, nu mai sunt slujbe libere 😆 ). Dar, în România nu se moare de foame decât dacă vrei să intri în Guinness Book cu greva foamei.”
Mai in urma cu ceva timp insa ma luati pe mine in tarbaca atunci cand spuneam ca in Romania doar cine nu vrea nu munceste, si ca romanul vrea salarii ca in Occident cu munca la fel ca-n socialism.
pai daca sunteti adeptul CAPITALISMULUI, de ce tot comentati ca asa si pe dincolo, ca Guvernul trecut n-a facut n-a dres.
Spuneti ca nu sunteti impacat cu furtul, si aici este normal, nici eu nu sunt impacat cu el, insa „nu suntem de acord” diferit. Dvs NU SUNTETI DE ACORD doar cu ce fura unii, pe cand eu nu sunt de acord ca fura toti, indiferent de culoare politica. Eu va spun ca de la 90 incoace TOTI, ABSOLUT TOTI, si-au tras spuza pe turta lor, fie ca au fost ei PDL-isti, POSD-isti, sau orice alta alianta multicolora, iar dvs spouneti ca doar aia de dinainte au furat si ca astia de acum n-au ce face, ca trebuie sa acopere ce au furat aia. Unde sa acopere dle Alm? In buzunarele lor? Ca in buzunarele tarii tot gol este. Spuneti ca nu puteti sa intelegeti cum de si-au facut unii averi IMENSE, doar din linii pe asphalt. Nici eu, dar va intreb, oare numai unii sunt hoti? Oare astia de acum sunt neprihaniti? De unde si-a facut averea Dragnea? Eu nu spun ca PDL-istii n-au furat, ci doar spun CA TOTI AU FURAT!!!
Eu sunt chinuit de fantasme? Daca va referiti ca inca mai am amintiri si tresariri cand trec prin Piata Universitati, da aici aveti dreptate. Dar acestea NU SUNT fantasme dle Alm, ci amintiri ce nu trebuiesc lasate sa fie ingropate. Fantasme puteti spune ca are un Incognito, care inca mai tanjeste dupa perioada cand era mare cercetator prin Insitutele din tara (probabil el a cercetat polimerii), si altii care inca mai tanjesc dupa perioada pre-decembrista, cand „minte multa nu se cerea, ci doar sa ….., sa ai putere” ca sa ajungi in functii cu salarii mari.
Dle Alm, dintre noi doi, eu cred ca pot sa va invat cum se munceste in capitalism. Cum pauza de cafea este 20 de minute in cap, nu mai mult, sau mai putin. Cand la ora 8 (sau 9, depinde), la inceperea programului, esti deja cu munca in mana. Cand CALITATEA nu CANTITATEA conteaza, cand „las-o bah ca merge si asa” nu are ce cauta. Credeti ca daca eram intr-atat de prost si de incompetent pe cat ma credeti dvs si alti ca dvs, mai ajungeam eu in functia pe care o am, la o firma straina? Pai credeti ca la ei merge ca la noi, pe nepotisme? Mai ales ca eu n-am rude „p’afara” ca altii care fijnd mari dizidenti au ajuns cercetatori. Nu aveti ce sa-mi spuneti dvs, de aici din Romania despre cum se munceste in capitalism, unde cel ce are de oferit ceva de calitate, are mereu cautare.
Stiu ca aveti „un dinte” impotriva mea, si va garantez ca nu ma intereseaza nici sa am asentimentul dvs, si nici sa ma agreati. E pur si simplu alegerea dvs, dreptul dvs.
In rest, recunsic, aveti grad mai mare ca al meu, chiar in rezerva. Eu am ramas doar Lt in rezerva. Ca asa m-au avansat la terminarea facultatii.
Ma mir ca n-ati stiut, 😀
Inca ceva dle Alm. Ma acuzati candva ca „nu discut barbateste” cu dvs, ca doare ma plang si ma vaiet, sau ca „am sindromul drobului de sare”.
Am spus ca e posibil sa aveti dreptate, si ca am sa caut sa discut „barbateste” cu dvs. Insa nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca dvs refuzati sa discutati barbateste. ori de cate ori v-am adus in discutie ceva concret, sau cand v-am pus in fata erorilor din expunerile dvs, ati refuzat sa mai discutam, sau m-ati luat in bascalie. Culmea, tot dvs suntei cel care ma acuza ca „nu suport umorul si sarcasmul”. De aceea v-am intrebat daca mai aveti inca nostalgia tipurilor cand doar DVS aveati voie sa faceti glume pe seama celorlalti, si sa-i luati „la mishto”, si invers nu ca, deh, GRADU’ nu permitea.
Eu suport sarcasmul si zeflemeaua, chiar si bascalia, nu ma deranjeza, dar vad ca pe altii ii deranjeza sa li se raspunda cu aceeasi moneda.
Dupa cum vedeti, celor care ma contrazic si contesta ceea ce spun in limitele bunului simt, le raspund la fel, CU BUN-SIMT, fara a-I lua „la mishto” si fara a face bascalie de ei. Nu cer sa-mi fie impartasite opiniile. Si accept ca si altii au dreptatea lor si dreptul lor de a si-o expune.
Dvs si altii ca dvs, aveti impresia ca numai ce spuneti dvs este corect si musai sa fie impartasit si de altii.
Eu inca raman deschis la o discutie normala, dar am sa raspund intotdeauna cu umor si sarcasm la orice bascalie.
🙂
Ah, am uitat! În Rusia preţul benzinei este cca 0.652€/l. Am impresia că dl Trofin este nostalgic, dar dă vina pe alţii …
@ALM
hmmm ce ieftin este in Rusia? 🙂
Sursa ZF24 citată mai sus! Mda, în Rusia e mai ieftin. D-aia vor crimeienii să devină parte a Rusiei 😆 În Ucraina este de 0.917€/l …
@ALM
cred ca si gazele sunt mai ieftine in Rusia 😀
Si AK-urile sunt ieftine acolo. Sa nu mai vorbin de altele, mai „zgomotoase”
Vedeţi de ce este bine să le împrospătaţi memoria unora? Tocmai ca să fie puşi să -şi amintească proporţiile măsurilor dezastruase din timpul guvernării anterioare, comparativ cu cele ale guvernului prezent. Oare suportă o comparaţie? Şi cred că nici mai înainte combustibilii nu erau chiar ieftini comparativ cu alte ţări europene. Nu ştiu dacă să-mi pară bine că nu voi fi în ţară în luna Mai sau să regret că nu voi vota pentru europarlamentare.Cred totuşi că, ar fi contat încă un vot de blam dat acestor haite cu blana schimbată.
@Tudosia lazăr
asa ma gandesc si eu … sa le aduc aminte oamenilor
@ Theo, nu pun nici un semn de egalitate, ca astia se intrec mereu in furat.Azi fura unul mai mult, maine alalalt. Mana in mana intru prostirea natiunii
@Trofin Doru
asa si vedeti aia 7 centi … de faptul ca basescu ne-a bagat in datorii pe care le vor plati si nepotii nostri de ce nu spuneti nimic?
Theo, datoriile au inceput sa fie facute de prin 90-91. Si de atunci, tot inainte cu datoriile. Da-mi exemplu de UN SINGUR Guvern de la 90 incoace care n-a facut datorii.
Draga Theo, acele datorii de care pomenesti au fost facute sub obladuirea guvernului PDL-PSD. In 4 mai 2009 guvernul PDL PSD lua imprumut 13 miliarde euro. Ministrii PSD : Dan Nica-vicepremier-Interne, Cristian Diaconescu -MAE, Ilie Sarbu-Agricultura, Ion Bazac-Sanatate, Marian Sarbu-Munca, Nemirschi-Mediu. Andronescu-Educatie , Nita-IMM, PONTA-relatii cu Parlamentul.
Ei…ei au vreo vina?
@Trofin Doru
nu, nu, nu ma refer la imprumutul luat de basescu fara sa intrebe pe nimeni, fara sa ceara acordul Parlamentului, de la FMI
Cea mai tare încercare de manipulare-intoxicare comunistă! Un guvern condus de Băsescu, cu tot felul de păcălici şi lăcuste pedeliste (Videanu, Udrea, Ridzi, Blaga, Pogea) împarte eşescul cu PSD-ul? Şi, după ce pesediştii au părăsit guvernul catastrofă (1 octombrie 2009), a fost mai bine?
Theo, despre ce imprumut vorbesti? Sincer, n-am cunostinta ca sa fie facut un imprumut fara sa fie cu acordul Guvernului. Vrei sa spui ca baselu a facut un imprumut in numele Romaniei fara sa stie nimeni? CUM?? CAND? CAT??
Theo, repet intrebarea. Ce imprumut a facut baselu la FMI fara acordul parlamentului, sau a oricarui alt organism in masura sa-l aprobe, cand ai zis „ma refer la imprumutul luat de basescu fara sa intrebe pe nimeni, fara sa ceara acordul Parlamentului, de la FMI”.
Vorbesc serios ca nu stiu si n-am auzit de asa ceva. Nu-ti cer „dovezi”, cum s-ar putea crede, ci doar detalii. Mie-mi vine greu sa cred asa ceva, ptr ca in primul rand FMI nu este o banca la care X sau Y, chiar presedinte de tara fiind, sa mearga si sa ceara niste bani sa-si ia „ceva” in rate.
Theo, te-am rugat, daca poti si consideri ca ce spui nu-i barfa politica, sa-mi spui si mie despre ce imprumut vorbesti. Asa si eu pot sa vin si sa spun ca „oricare” a facut „orice”, doar ca sa arunc o piatra. La care imprumut te-ai referit?
L-ai omis din enumerare pe Adrian Severin. Sau asta ne-a facut si ne va face cinste?
De acord cu tine in ce priveste anti-romanul laslo tokes, dar te rog spune-mi si mie, acum, cand nu ne mai conduce pedeleu, cand avem un ministru al justitiei din alt partid, ce i s-a intamplat aceluiasi anti-roman dupa declaratiile de-o nesimtire crasa, atat ale lui cat si ale primarului ala care a mancat rahat cu carul legat de „miscarea granitelor”, uitand ca intai EI au mutat granitele peste romani.
De ce nimeni din guvernul Romaniei, repet NIMENI n-a avut curajul sa ia atitudine impotriva acestor TRADATORI.
Scrie clar in Constitutie,
„Libertatea de exprimare
ARTICOLUL 30
(7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.”
ori ce au fost acele declaratii, daca nu INCITARE LA SEPARATISM???
Sau asta nu conteaza acum? Poate va conta dupa ce vom avea parte de si noi de o Crimee in Ardeal.
Si ca sa te parafrazez, tu pui egal intre „dezastrul, nenorocirile si furaciunule guvernelor basescu- boc – mru” si aprobarea tacita, prin ne-luarea de pozitie si ne pedepsirea acestor acte de catre Guvernul PONTA?
Din punctual meu de vedere, aceasta „liniste”, aceasta tacere a Guvernului Ponta poate fi catalaogata drept TRADARE NATIONALA!! Sa asisti nepastor la niste declaratii anti-romanesti doar ptr ca ai nevoie de voturi in Parlament si de sustinere la putere demosntreza cat NU conteza acest popor si aceasta tara in fata acestor farisei.
@Rica Venturiano
ok si Severin dar ala macar nu mai candideaza
Nu ca n-ar mai vrea, ci pentru ca l-au urecheat ai lui, 🙂 🙂
Macar atat!!!
@BălăcăRică
Bai, tu chiar ne crezi prosti, fara memorie si fara simtul mirosului la noi, imputitule?. Nu imputi-baselu tau iubit statea la masa cu Tokes si Orban si cu toti fascistii aia, iredentisti, acu’ vreo trei-patru ani? Unde erai atunci?
Ai aparut acu’ nici doi ani pe aici ca pupator de baSS si sustinator al tradatorilor de care se face vorbire in postare, i-ai vopsit pe toti ce ti l-au criticat pe iubitelu’ tau, baselu, avand grija sa nu cumva sa-l stropesti din greseala pe-mputi-baselu si zbieri, ca un nesimtit, ca nu esti baSSist. Pardon: nu ca un nesimtit ci ca tine insuti, nicidecum „ca nimeni altul”, ci ca toata gasca de securisti baSSisti, porniti zilele astea in colinde cu imbarligatul, crezand ca a sosit vremea „uitarii”.
Mai bine ati sta in banca voastra sa nu cumva sa starniti in oameni vremea „aducerilor aminte” ca – slava domnului – au ce sa isi aduca aminte.
Prietene @ Incognito
Lasa-l im amaru’ lui , i-au spalat ” CEREBELUL ” cei de la Toyota ! , am vazut ca scrie pe mai multe bloguri si scrie mult dar degeaba , ii o Forma Fara Fond .
Sa fii iubit…
Cu stima Emil
Dle Emil, faptul ca folosesc SI O TOYOTA Land Cruiser V8 in timpul serviciului, nu inseamna ca LUCREZ LA EI. Posesorii de LOGAN, nu lucreaza nici LA si nici PENTRU Dacia.
Am impresia ca spalarea „creerilor” (cum ii place amicului dvs intru logica sa spuna) s-a facut prin alte parti, la alte persoane. Nem érted?
De ce vreti neaparat sa va dati in petec si dvs? Pana acum ati dat impresia ca sunteti mai sus de nivelul unuia ca Incognito, in toate.
Usurel, usurel, ca iar stropesti „displeiu” de la monitor 😀
Zau ca-mi pare rau ca nu pot sa fiu cel pe care-l tot spui tu. pentru ca daca ar fi asa, m-ai vedea la usa mai nenea cercetatorule.
Faptul ca nu este asa, o demonstreaza si insistenta cu care mancati matale acea materie pe care o tot improscati pe altii. Deh, daca altceva nu aveti in gura, ce-ati vrea acum. De doi lei nu poti cumpara viermi de matase, asa ca musai sa va multumiti cu cei de „kko”.
sa fiti sanatos, sa aveti viata lunga sa va bucurati cat mai mult de „succesurile” dusmanilor dvs.
Si „baizauei” faptul ca nici dvs nu „probati” ceea ce mancati pe blog, tot postulat se cheama. Nu ma credeti, intrebati-i pe cei mai destepti ca mine.
@BălăcăRică
In mediul cazon terestru se spunea de cate un gradat ca e pi-dos.
Banuiesc ca la fel se spunea si sub punte.
Eu n-am sa fac trimiterea Theodorei dar am sa te intreb totusi: „Nu vrei tu sa te duci in PMP?” …si te las sa si alegi…
Daca chestia aia, care are cratima, de i-a tinut loc Pompieria si care n-a avut vreodata vreo P (parte femeiasca) – decat tot tarata de soldati pe-acolo, te face sa plangi, iar aia (tot cu P, dar cu totul si cu totul altceva – parte barbateasca), de se zice ca-i a Mea, nu te satisface, poti alege Moving ( de la Poeple Moving Party). Ce zici? Mie-mi place! „I like to move it! Move it!”
Asta despre P si M.
Despre P din coada – aici nu mai merg pe variante, n-ai de ales dar n-o sa-ti fie greu, te va ajuta programul zinic de „pupi-n baSS” – inseamna: Pupi!
Pupa-o-ai!
Stimate „mare cercetator in viata”, dar NECONOSCUT deghizat in Judy, sunteti sublim. Nu faceti decat sa demosntrati ca tot ce am spus eu este adevarat in proportie de peste 90%.
Aveti tot atata educatie, cat spunea dl Alm, pana la genunchiul „brostii”.
La dvs totul se rezuma la acele P si M la care faceti referire. Probabil ca de mic sunteti cu ele in gura si le-ati invatat semnificatia, dar asta este, fiecare dupa cat poate. Probabil ca va amintiti de copilaria dvs, si de aceea faceti referire la ceea ce stiti, ce va este familiar, deci nu sunteti de condamnat, ci doar de compatimit. Probabil de acolo va vin si problemele de sanatate.
Sincer, am incercat sa gasesc cuvinte care sa se „ridice” la nivelul culturii si educatiei dvs, dar n-am reusit. Mea culpa, ca acolo unde am fost crescut si educat eu, se vorbea altfel, iar cu sunteti matale invatat, stiam ca se poarta prin cartierele rau famate, si evitam acelee locuri.
Oricum stati linistit, ca iar va doare la rinichi, si mai ales cautati sa va luati medicamentele ca uite ce se intampla cand omiteti, va creste tensiunea si va ies ochii din cap, ba mai si spumati ca pepsi in sticla si va curg spumele pe tastatura, pe ecran.
Sfatul meu este sa mai cititi din cartile alea legate in piele, ce le-ati mostenit de la familia dvs care afost foarte educate si foarte elevate, mai alesc ca aveati nenumarate mosii si case boieresti prin Bucuresti. Probabil de acolo aveti aceasta educatie „lingvistica”, de stiti atat de multe cu P si M. Intr-adevar, la curtile boieresti ‘ale dvs” asa se vorbeste, cu P si M toata ziua, iar partea femeiasca la care faceti referie se prezinta celor pe care vrei sa-i jignesti, prin ridicarea fustelor.
P.S.
Nenea tovarasu’ cercetator, m-a invatat un vecin de-al lu’ matale sa-ti raspund „sa ti-o pupe sancru’ negru”. Nici el nu stie ce inseamna, nici „io” nu-mj bat capul, da’ „cica la voi” e injuratura „nashpa, nu d’aia mishto”.
Mi-a zis sz te salut cu „bafto delo delo”, ca sa fie limba lu’ matale.
😀
@BălăcăRică
Las-o mai moale cu ridicatul la nivelul culturii si educatiei mele ca-ti cad boasele.
In privinta celor 90%, cred ca ai ajuns sa iti placa sa te minti singur – placere stimulata probabil de cei ce ti-au indus mitomania. Macar sa le faci munca cu placere… Mare lucru…
Am vrut sa-ti spun neaos, cum a zis Theodora: „Dute-n pizda matii!” – chestie pe care am vazut ca ai aprobat-o si ai admirat-o la momentul in discutie. Abia pe urma mi-am dat seama ca nici eu nici tu nu avem o adresa si atunci am intrebat, nu tea-m obligat: „N-ai vrea tu sa te duci in PMP?”.
Las la aprecierea altora sa compare nivelurile noastre de educatie. Daca tu crezi ca nivelul educatiei mele este la „genunchiul broastei” (asa cum zice dl ALM – fara legatura cu persoana mea), aprecierea mea privind nivelul educatiei tale este ca aceasta nu e decat o spoiala, nivelul marcajului cu vopsea (foarte important in dirijarea circulatiei unora) de pe soseaua pe care broscutele o traverseaza cateodata, cand ploua, libere si de capul lor, in speranta ca, odata parasita apa – relativ curata acum – a Dambovitei vor da de Pompierie si – bineinteles – de popota ei si asta ca sa fiu amabil, civilizat si educat si sa nu iti spun ca acolo, sub asfalt, sub fundatie, underground, d’inainte sa se faca soseaua, se afla inca un „sit” cu ceva din osciorele unor broscute ce mai pastreaza urme detectabile (cu C12) din ceea ce s-ar putea numi bălăcărenie de educatie sau educatie de BălăcăRică.
Am crezut o clipa ca vrei sa te lasi de mintit si sa spui numai jumatatile de adevar care iti convin cand i-ai spus d-lui ALM ca ai fost avansat Locotenent dupa terminarea facultatii.
Minciuna prin omisiune e subtilitate imbarligatorista deprinsa insa acolo, la scoala unde s-a scolit si Imputi-baselu, Academia Navala, sectia Imbarligatorie.
Sau ti-e jena cu „misiunea” ta pe acest Pamant? Sentimentul asta nu cumva inseamna RATARE. Nu cumva, cand vrei cu tot dinadinsul ca cineva sa para ca este un ratat si il porcaiesti cu spumele tale de dovleac porcesc redigerat, faci asta ca sa ti imbalsamezi propria constiinta?
Atat de adanc vrei sa o ingropi ( fiindca nu mi se pare mare, cine stie ce…)? De ce o faci iar si iar?
Pai, Pisica de ce o face? Nu-i place cum pute…
Wow. Stimate „necunoscut” matale esteti demn de cartea recordurilor, la capitolul „erata”. In primul rand, dsca ati fu terminat o fscultste, alta decat St. Gheorgiu, ati fi aflat ca la terminare, dups examenul de stat (cum se numea atunci) orice student civil era avansat la gradul de slt in rezerva. Pans si fetele faceau acea pregatire militara saptamanala, si dupa terminarea ei, la absolvire primeau si ele acel grad de care vorbeam.
Absolventii Institututului e Marina Mircea cel Batran, indiferent ca terminau la „boacteri” (apevistii din marina) ori la „carpetari” (cei dela marina comerciala) erau avansati la gradul de locotent. Boacterii fiind activi, noi astia carpetarii, in rezerva.
In rest, n-aveti decat sa va inflamati cat puteti, pentru ca sincer nu ma interesati nici cat „o pata” pe trotuar. N-aveti decat sa credeti in continuare ca sunteti cel mai educat si cel mai scolit dintre toti. Noi doi stim adevarul despre „dumneatu” . Asa este, nu sunteti „la genunchiul brostii”, sunteti mai jos de glezna ei.
Sa fiti iubit, dar mai ales sa fiti sanatos la minte, ca sa puteti pricepe si sa va bucurati de toate succesurile si fericirea dusmanilor.
P.S.
Am uitat sa va raspund. Da, sunteti un ratat, nu va consider eu. Numai un ratat isi arunca toate frustrarile pe seama celorlalti. Citi unul din volumele de psihologie din biblioteca dvs, unul din acelea legate in piele, editie princeps, cu care va tot laudati.
Pana acum asta ati tot incercat, sa va demonstrati dvs ca altii sunt „mai ratati”, dar vazand ca nu va iese, ati inceput sa faceti spume, declarand ca de fapt sunteti „violent de sincer”. De fapt, nu ati fost decat grobian si mitocan, demonstrand ca sunteti un „mic mare” misogin. Nu-i gresala. Mic, pentru ca sunteti un OM MIC, si mare, pentru ca sunteti UN MARE MISOGIN. Putem continua la nesfarsit, dar mie nu-mi mai face placere sa va determin sa va dati arama pe fata, iar tovarasia voastra nu va pricepe in veci cat de jos sunteti pe scara evolutiei umane.
Ca sa va fie si mai bine, va transmit calde salutari de plaja din Santo Domingo, Rep. Dominicana, unde imi petrec un binemeritat concediu de 3 saptamani. De data asta pe banii mei, nu pe ai firmei, cum fost asta iarna, la schi in Canada.
Intrebati adimnistratorul blogului, ca tot sunteti prieteni, sa va confirme IP-ul.
Asta ca va „bucurati de succesurile mele”.
Bafto delo-delo mai „rromanule”
@BălăcăRică
Iti afirmi permanent si obositor, dar cu pudoare feciorelnica, marea ta dragoste pentru basul lui baselu, dar nu accepti ca esti de fapt un baSSist.
Ai facut la vedere o facultate in aceeasi Academie Navala (numita cum sa numea atunci) si – dupa cum te manifesti – foarte probabil si aceeasi sectie „undergrond” de Imbarligatorie, cu „eroul” de la Roterdam”, dar vrei sa nu se stie… De ce? Acoperire? Cam stravezie…
Sau …ti-e jena cu “misiunea” ta pe acest Pamant? Sentimentul asta nu cumva inseamna RATARE? Nu cumva, cand vrei cu tot dinadinsul ca cineva sa para ca este un ratat si il porcaiesti cu spumele tale de dovleac porcesc redigerat, postuland in bule mici,mici, mici si multe, multe, multe, faci asta ca sa-ti imbalsamezi propria constiinta?
Atat de adanc vrei sa o ingropi ( fiindca nu mi se pare a-ti fi mare, cine stie ce…)?
De ce o faci iar si iar?
Ei… De ce?…
Pai, Pisica de ce o face? Nu-i place cum pute…
Cat despre rromi, nici nu ma intereseaza daca sunt rromi sau alta natie atat timp cat nu fura si nu mint. Si ar mai fi ceva (exclus la rromi dar prezent la alte natii): sa nu fie fascist ca baSSistii.
(oare am batut destul de tare saua, incat sa priceapa si magarul?).
Pardon! err:) „eroul de la Rouen”
🙂 🙂 🙂 🙂
Mai nenea cercetatorule, eu macar am afirmat ce scoala am absolvit. MATALE esti ala care nu spune ce, pentru ca nu ai ce. Ratstul maret esti matale. Eu? Sunt bine mersi, Mai bine iti vezi de sanatate, si te lasi TU de imbarligatorie, ca usor-usor uiti ce minti.
Macar eu AM O SCOALA, dar matale, la ce ura ai pe suflet fata de absolventii de facultate, nu demonstrezi decaf ca AI FI VRUT, dar nu te-a dus. Din pacate, ai uitat ca EU STIU EXACT cine si ce esti. TU insa habar n-ai cine sunt.
Sanatate multa iti doresc. Sa te bucuri cat mai mult timp de realizarile dusmanilor tai.
😀
vai,MAI DRAGA ANIMALULE, ,problema e ca din 1990 tagma Iliesciano-rosie- putreziciunea tarii au distrus tara asta , nu taxa de 7 eurocenti pe litru…
sutele de taxe pe care le tot pun ca … oare pentru ce ?
sa le fie LOR bine !
@viorel
da, Viorel, Basescu are 10 ani la presedintia Romaniei si a facut parte din toate guvernele de dupa 1989 parca 🙂
Theo, hai ca nu a facut parte chiar din toate, ca a fost si primar o perioada. Ce functia de primare al capitalei este parte din Guvern? 🙂 🙂 🙂
Si dupa functia de ministru al transporturilor, in guvernele Ilescu, ce alte ministere a mai condus, pana a ajuns presedinte? pe bune, chiar nu stiu ce alt ministru a fost, in afara de cel al transporturilor, atunci cand a pus umarul la sosirea minerilor „ordonatori, maturatori si plantatori de flori in PU”
” Omul fara Dumnezeu ii un animal rational care vie de nicaieri si se indreapta spre… ” Petre Tutea.
Sa fii iubit …
Cu stima Emil
Hai sa aducem dovezi, ca altfel „spunem postulate”, nu-I asa?
De unde le luam, din declaratiile de avere ale „alesilor”.
Fara a contesta faptul ca o EBa, sau altele ca ea NU AU CE CAUTA IN PE sa ne reprezinte, ca doar nu suntem o tara de „fufe proaste cu succesuri” si nici de „pitzipoancve de mall”, vreau doar sa fac o mica sinteza a altor „catindati”, care nici usturoi pedelist n-au mancat, si nici gura nu le miroase a coruptie.
In 2009, cand a intrat in Parlamentul European, Daciana Sarbu avea o datorie la banca de 220.000 de euro si economii de 80.000 de euro. Cinci ani mai tarziu creditul fusese achitat, familia avea o casa de vacanta abia construita si un autoturism cumparat in leasing, in valoare de 34.500 de euro. In plus, Daciana Sarbu avea in banca peste 100.000 de euro.
Social-democratul Catalin Ivan nu avea, la inceput de mandat, bunuri sau conturi bancare. Acum, insa, detine un apartament si trei masini, chiar daca si un credit bancar de 75.000 de euro
Poate imi explica si mie cei cu mai multa minte si cu mai multa experienta, ce salariu poate avea un „ales”, de-si permite ca intr-un mandat sa-si cumpere un apartament, trei masini, cu un credit de DOAR 75.000 DE EURO??? Si-a luat garsoniera in Ferentari, in fostele blocuri de nefamilisti si trei Tico vechi????
Pai nene Iancule, daca e sa demascam, pai hai sa-i luam pe toti, sau „da-i si lupta neicushorule” doar cu unii???
🙂 🙂 🙂
@BălăcăRică
„Eu insa nu va consider nimic. Sunteti atat de patetic in a incerca sa fiti mai presus de ceea ce sunteti de fapt in realitate incat uitati, luat “de nervii capului” si ce spuneti, mai ales daca a trecut ceva timp. (…) Nu trebuie sa puneti la suflet, e doar un pamflet, si fara sa aduc dovezi nu pot decat sa emit postulate, nu-I asa?”
(de la @BălăcăRică citire, la adresa mea, ieri, martie 16, 2014 la 11:04 pm, la articolul „Aparitie misterioasa la Palatul Cotroceni”.
Referitor la ultimele tale pasiuni – postulatele – daca n-ai mai trecut pe la „locul crimei”, iti spun: Nu te mai deranja! Postez si aici:
@BălăcăRică
Cand vine vorba de baSSism intradevar tu esti “maxim” si eu “nimic”.
E mare lucru (si s-ar putea chiar clinic –
dar aici se vede maxim”-ul de baSSism, iar baSSismul nici n-a fost pentru Romania altceva decat “stare clinica” provocata de BUBA, ciuma porcotalie)
ca din nimic sa produci atatea postulate.
Postulatele tale sunt insa niste bule mici, mici, mici, si multe, multe, multe, de culoarea dovlecului porcesc si semana cu spumele.
Cred ca nici nu-ti dai seama si ca, desi ai acces la MEDICATIE, o ignori. E treaba ta!…
Mie-mi place cum “postulezi” SPUME.
Draga Theo, cum de lipsa inteligentei nu te suspectez, banuiesc ca vorbim de mercantilism. Corect ar fi sa-ti scrii pe „frontispiciu” PROPAGANDIST PLATIT DE PSD. Altfel, nu se justifica fanatismul tau.
@Trofin Doru
acum cum sa va zic …. daca va zic ca va dau dvs banii aia pe care chipurile ii primesc eu de la psd … sa traiti dvs cu ei … dar numai cu ei …. adica sa traiti cu ZERO lei ….va suparati?
@ Trofin Doru
Vezi ca o sa dai in balbaiala sau… fa-ti „reclama” pe alte bloguri.
Gazda noastra Theodora este simpatizanta PSD , nu este inregimentata in PDL cum esti tu si primesti bani de-a futui pomana ca sa CE …?
” Parintii Tai Stie Ce Faci ? „
Domnul @ ALM
Nu va „turati” , creste glicemia !
Acum dupa ce ati fosi facut comunist – securist aflu ca sunteti si basist …
Ii buna gluma …
N-am gasit alta rima …
” Asa-i in tenis si in viata ” , ” Hotul striga , PRINDE-TI HOTUL ! ”
Sa fiti iubit …
Cu stima Emil
Draga Theo, citeste http://augustinradescu.blogspot.ro/2014/03/no-hai.html si da mai departe!
@augustinradescu
rezolvat 🙂
Chestiunea la moda zilele acestea e urmatoarea:
– Daniel Morar a fost recomandat la conducerea DNA de catre Traian Basescu , sau e asa cum spune Monica Macovei: „pe Daniel Morar nu mi l-a recomandat preşedintele. A fost o procedură de selecţie şi a fost o procedură corectă. Ca atare, a intrat în această procedură, repet, nerecomandat de preşedinte.” …? 😉
Cu aceeaşi afirmaţie a venit şi d-l Flutur aseară pe un post tv. Benzina va fi mai scumpă ân Romania decât în Austria să, dacă am reţinut corect, în Germania. Să fie oare aceeaşi sursă de ,,înspiraţie şi pt d-l Doru Trofin?
Domnule Venturiano, “sarcasmul şi zeflemeaua” îmi sunt impuse de mesajele dvs! Citesc şi nu pot să cred că ceea ce scrieţi este ceva seros. Să luăm un exemplu, că exemplele sunt mai „tari” decât orice demonstraţie literară.
Ce spun eu: „în România nu se moare de foame decât dacă vrei să intri în Guinness Book cu greva foamei” şi ce spuneţi dvs: „in Romania doar cine nu vrea nu munceste, si ca romanul vrea salarii ca in Occident cu munca la fel ca-n socialism”.
Ca să nu „mori de foame”, fără să ai un serviciu, ai câteva alternative: ajutoare sociale, bani de la „tătelu’”, servicii cu ziua (ex. ajutor la curăţenie, spravegheat copii), cerşit şi furat de pe tarabele din pieţe.
Ca să muncească toţi care vor, ar trebui să avem şomaj ZERO! Venit uriaş fără muncă este visul oricărui muritor de pe Mapamond (poate cu excepţia chinezilor „natur”). Iar despre munca în socialism, dacă n-aţi practicat-o, ar trebui să fiţi mai rezervat în aprecieri. S-a muncit „pe brânci”, de multe ori 7 zile pe săptămână, sub embargourile Cortinei de Fier şi preţurile aberante cerute de cei care ne vindeau licenţe. Acest dispreţ pe care-l afişază cei care au găsit o slujbuliţă pe la o multinaţională, nu numai că este nefondat dar este şi jignitor. România a construit, în concepţie proprie, avioane, camioane uşoare şi grele, tractoare, utilaje agricole, utilaje petroliere, autobuze, troleibuze şi tramvaie, armament greu şi uşor, milioane de apartamente, grădiniţe, şcoli şi facultăţi. Şi a produs multă, multă cultură!
După cum poate observa oricine, nu este vorba de o suceală la 180°, ci de planuri paralele diferite care, eventual, au legătură la Dolhasca …
Lecţii despre capitalism şi cum se munceşte în capitalism nu puteţi să-mi daţi. Cel mult puteţi să-mi confirmaţi ceea ce ştiu. Asta nu înseamnă că-mi place capitalismul, orânduirea contemporană care crează cele mai mari inechităţi între membrii aceleiaşi societăţi. Nu mă interesează ce este în Occident decât cu titlu informativ. Mi-e suficient ce văd aici. Şi văd cum „sistemul” se apără, cum crează ziduri în jurul înavuţiţilor, astfel încât inechitatea să se perpetueze şi să se adâncească.
Spre deosebire de dvs, eu nu pot spune „toţi au furat” şi nici nu ştiu ce avere are Dragnea. Nici despre liniile pe asfalt nu mă pot pronunţa dacă ar fi fost fără acoperire legală. Ştiu doar că se încasau nişte bani fără ca parcările să fi fost proprietatea „încasatorilor”. Făceau parte din spaţiul public şi primăriile se alegeau (benevol) cu praful de pe tobă. Similar cu ce fac ţiganii care „păzesc” parcările de pe lângă spitale.
Am scris mult şi promit să nu mai fac! Ca să înţeleg ultimele două mesaje ale dvs a trebuit să le copiez într-un fişier separat. Dacă mai vreţi să discutăm, alegeţi un singur subiect (dar nu filozofic) şi vă promit că încerc să răspund …
Dle Alm, ceea ce spuneti dvs seamana mai degreaba cu o proslavire a socialsimului. 😀
Spuneti ca „Iar despre munca în socialism, dacă n-aţi practicat-o, ar trebui să fiţi mai rezervat în aprecieri. S-a muncit „pe brânci”, de multe ori 7 zile pe săptămână, sub embargourile Cortinei de Fier” Da, s-a muncit, ca daca nu aveai loc de munca, te lua duba si te ducea la canal. Da, am facut camioane la greu, care crapau pe sosele. Am facut dacii, pe care le reparai la fiecare luna. Am facut motoare navale dupa licenta MAN, dar cu materiale romanesti si crapau bolturile, se gripau cuzinetii, pentru ca nu se respecta compozitia si tratamentul termic. S-au inchis balcoane cu cornier „de la servici”, se confectionau sifoane din INOX ptr acasa, cu materialul „de la servici”. Cum aveai o functie mai barosana, cum foloseai „INTREPRINDEREA” ptr mici „ciubucuri” personale.
Da, au fost si domenii unde excelam, nu contest. Am avut si avem OAMENI DESTEPTI, am avut si avem OAMENI HARNICI, care isi fac treaba asa cum trebuie. sa va mai dau si exemplu muncii pe branci de la Cernavoda, unde nu se respecta proiectul, odata ca asa era ordinal, si a doua oara ca „mai ciupea si muncitorul roman ceva ciment d’ala bun, sa-si faca cotet la porci”.
Se muncea pe branci, si fiecare pleca acasa cu ceva in geanat, ca altfel insemna c-a muncit degeaba”, ca doar luau din ce era al nostru nu?? Poate ca ati uitat dvs cum se muncea CU ADEVARAT IN COMUNSIM dle Alm.
Eu vorbesc din exeprienta, pentru ca am avut ocazia sa vad ce „vrea muncitoru’ roman” la anagajare. Cat mai multi bani, si cat mai putina munca.
Absolvent de liceu, cu bacalaureatul vrea din start cel putin 2000-2500 de roni, si eventual si masina firmei, ca avem destule.
Avem someri, dar ia luati un sudor de exemplu si propuneti-i sa se recalifice.
Avem absolventi de facultate cu ghiotura, multi, FOARTE MULTI, insa habar n-au nici macar ce specialitate au. Am intalnit absolvent de facultate tehnica si HABAR N-AVEA CE ESTE ALA UN MICROMETRU, dar vroia salariu pe masura diplomei, ca el are diploma. Luati orice somer cu doar 12 clase si trimiteti-l la un curs de calificare, si vedeti ce raspuns primiti.
Spuneti ca „Nu mă interesează ce este în Occident decât cu titlu informativ.”, dar faceti mereu referirte la el cand nu va convine ceva la noi in tara, ca la „aia este diferit si la noi este altfel”. Spuneti ca aia au salarii si un nivel de trai decent, dar nu vreti sa stiti cum si cat muncesc ptr nivelul ala.
Degeaba produci mult, daca nu produci competitiv dle Alm, dvs ar fi trebuit sa stiti asta, ca fost patron de firma ce producea ceva.
Spuneti ca „Acest dispreţ pe care-l afişază cei care au găsit o slujbuliţă pe la o multinaţională, nu numai că este nefondat dar este şi jignitor.” pentru ca habar nu aveti ce inseamna sa muncesti la o „multinationala”. Sa nu-ti lungesti pauza de cafea pana cand termini tu de barfit, sau sa pleci de la birou sa-ti faci piata. Poate ca daca ati fi muncit la o multinationala ati fi inteles ce inseamna SA MUNCESTI nu sa te prefaci.
Si va asigur ca stiu foarte bine cum se muncea in „socialismul multilateral dezvoltat” la care faceti referire, ala unde „noi ne faceam ca munceam, si ei se faceau ca ne platesc” unde APV-istii foloseau soldatii „din dotare” sa le faca muncile casnice, sau in care „proviziile de la cantina soldatilor ajungeau pe la casele coloneilor”. Ar fi trebuit sa stiti asta mai bine ca mine.
Spuneti ca romanul vrea sa munceasca ( la modul general vorbesc) dar se pare ca nu ati fost in vre-un sat, sa cautati mana de lucru, sa vedeti CE si CAT va cere un necalificat ptr o zi de lucru la camp (de exemplu). Theo poate sa confirme (sau sa infirme) asta. La noi nu se evalueaza MUNCA pe care o depui sau pe care ESTI IN STARE s-o faci, ci nevoia respectivului la momentul respectiv. Pai cine-I de vina ca tu ai DOAR 10 clase dar vrei sa-ti iei „smartfon” de 2000 de lei?
Spuneti ca nu mai avem cultura? pai cine a distrus invatamantul dle Alm? Cine a scos acele examene de admitere, care constituiau O TRIERE si o confirmare a calitatii? Da, INAINTE cine absolvea un liceu si lua si bacalaureatul, era „om cu carte”, iar cine absolvea o facultate, era un om destept. Si atunci erau mici „exceptii”, dar acum exceptiile sunt mai numeroase decat regula.
Dle Alm, inca mai suntei sub influenta acelei oranduiri in care TOTI ERAM EGALI, dar in care muncitorul era mai egal ca inginerul.
Spuneti „Dacă mai adăugăm şi creşterea numărului de analfabeţi (care oricum nu pot citi anunţul liniştitor), putem să ne dăm seama de nivelul culturii în România.” Pai si inainte dle Alm, in „acea epoca minunata la care faceti referie” aveam FOARTE MULTI analfabeti, dar nu-I populariza nimnei, ca „era o pata pe obrazul societatii”. Stiti ca avem locuri REZERVATE in scoli ptr rromi, si ptr alte categorii? Locuri care NU OT FI OCUPATE DE ALTI COPII chiar daca raman libere. Ce-ati vrea, sa-i ia societatea de mana sa-i duca la scoala? Poate ca legiuitorii sunt cei care trebuie sa gaseassca o solutie, dar cand s-a incercat acea „munca in folosul societatii” au sarit toti de cur sin sus ca NU-I DEMOCRATIC, CA SE INCALCA NU-STIU-CE-DREPTURI.
Spuneti ca suntem o tara de someri si de muritori de foame, ca nu are omul unde sa munceasca, dar s-au umplut starzile de masini, foarte multe cu nr de BG, ca deh, romanul trebuie sa aiba masina, chiar daca este somer, nu-I asa, sau chiar daca nu are bani de azi pe maine, dar MASINA E MUSAI.
Dle Alm, v-am mai spus-o, ma considerati mai prost decat sunt, si porniti de pe o pozitie in care considerati ca toti ceilalti sunt pe dinafara si ca prin „populisme” ieftine ma puneti la punct. Culmea ca traim in aceeasi societate, compusa din aceasi oameni care umplu supermarket-urile cu cosuri din care NU LIPSESTE BAUTURA, circulam pe acelasi strazi pline de harburi CA N-AU BANI SA-SI INTRETINA MASINILE, dar le au.
De accord, avem someri, si? Pai n-au promis USL-asii ca le dau locuri de munca? Sa mearga la magazia Guvernului si sa mai scoata niste locuri de munca, nu? CE AU FACUT USL-eii dvs ca sa permita crearea de noi locuri de munca? CE AU FACUT USL-eii dvs sa atraga investitorii, sa creeze acestsia locuri de munca? Avem nevoie de autostrazi, sau si astea sunt un moft occidental? Ce au facut astia de acum, sa nu mai repete jaful de dininte din fondurile allocate ptr asta?
Dar asa cum spus, este dreptul dvs sa ganditi cum vreti despre ce si cine vreti. Poate peste inca vre-o 25 de ani, cand acest morb al „muncii pe branci din socialism” o sa dispara odata cu noi, „aia ce am trait acele vremuri”, vor avea si copiii nostri o sansa.
Chiar nu mai astept niciun raspuns pertinent, ca m-am lamurit. Iar o sa fiti nevoit sa ma luati in zeflemea din cauza postarii mele, stiu.
N-am prea înţeles, înainte era prost şi acum este şi mai prost? Nostalgic?
Eu vorbeam de muncă, nu de orânduire. Nu ştiu pe la ce cooperativă aţi prestat dvs, dar erau multe locuri unde se muncea ca la carte! De ex. la IMGB (de unde puteai să furi un cilindru de laminor), la Faur (de unde puteai să scoţi pe poartă o turelă de TR-85) şi muuuuuulte alte locuri.
Din nou aţi reuşit să cuprindeţi toată aria problematicii politice, felicitări! Sigur că gândesc prost, molipsit de colaborări cu mari uzine din România şi firme mai mici din Germania, Ungaria şi Taiwan …
🙂 ati nimerit-o. Sunt nostalgic, 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Asa considerati dvs, ca eu care va spun ca SE MUNCEA MULT SI PROST in socialismul romanesc de pana la 89, sunt nostalgic, iar dvs care il proslaviti, si spunetin ca ce bine era inainte, ca aveam si cultura, si aveam si productie, si mai eram si super-competitive, sunteti cel mai mare critic. Asa o fi.
Domnule Venturiano, consideraţi că m-aţi jignit şi că aceasta este ultima replică pe care v-o mai adresez! Pentru condiţiile care le aveam se muncea şi mult şi bine. Nu ca la Toyota, dar mai bine chiar ca la Wartburg. Amestecaţi în mod ordinar producţia de bunuri cu orânduirea politică, ca să aruncaţi cu venin către cei care au reuşit să ţină România pe linia de plutire, ca să puteţi voi, cei ieşiţi din spuma mării, să o hărtăniţi şi să o vindeţi. N-aţi priceput că nu pot fi acuzat de nostalgie, nici de apartenenţă la vreun partid de trei parale „emanat” după decembriadă. Credeam că aveţi capacitatea de a înţelege că nu puteţi vinde castraveţi grădinarului. Ca să trăieşti bine în socialism, având strămoşi şi rude în Austria, înseamnă că trebuia să ai în cap ceva destul de folositor pentru România …
@Dl. ALM
Se tot spune ca „romanul nu munceste”, sau ca la noi „nu se munceste”, sau ca „romanul vrea salarii ca in Occident cu munca la fel ca-n socialism” (apropo de asta, mi-am amintit ca se tot spunea in comunism: „ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim!”, adagiu preluat in epoca de tot Occidentul). Deci, intr-un cuvant, se tot spune, nu-i asa, ca „romanul nu munceste, domnule!”. Bun, aici se pun, dupa parerea mea, doua (cel putin doua) probleme:
1. Cine e responsabil de lucrul asta?
Adica cine e responsabil acum! Nu de alta, dar unii prea se cramponeaza de „greaua mostenire”, zau asa… Deci cine e responsabil acum! Pai, e clar ca responsabilii sunt cei care coordoneaza: patronatul si clasa manageriala!! Acum nu sunt alti responsabili de faptul ca nu se munceste asa cum ar trebui. Daca un om nu munceste, il dai afara. Nu da rezultate, ii pui in vedere lucrul asta, ii spui ce trebuie sa faca, analizezi situatia, ca de asta sunt manageri si patroni. In momentul in care patronul roman va intelege ca trebuie s-o dea pe verisoara-sa afara ca sa va angajeze si sa va plateasca mai bine pe Dvs., care ii aduceti profit, atunci eu cred ca si lucrurile vor merge mai bine…
Daca in capitalism implicarea statului in economie este una minimala, atunci cererea de munca ar trebui sa cada in sarcina sectorului privat, in sarcina patronilor. Eu vreau sa spun ca nu te poti plange, ca sa zic asa, la nesfarsit ca „romanul nu munceste”, fara sa analizezi cine e responsabil pentru asta.
2. A doua chestiune este urmatoarea: ce trebuie facut ca munca sa fie stimulata? Daca „romanul nu munceste”, hai sa vedem cum sa stimulam munca. In primul rand, desigur, ar trebui create locuri de munca. Dar sa vedem cum putem sa stimulam omul sa munceasca mai bine, sa fie interesat de munca, s-o faca cu devotament si pasiune, cu creativitate, cu placere. Eu nu cred ca actualmente, in Romania, se face asa ceva… Nu e oare ciudat ca inca mai sunt destui care critica felul in care se muncea in comunism, felul in care se munceste acum, dar nu vin cu vreo idee de imbunatatire a situatiei, nici macar acum, la aproape 25 de ani de la Revolutie? Sunt aceeasi (din acelasi aluat, vreau sa spun) trepadusi politici sau de alta factura care au manipulat copios tara asta timp de aproape un sfert de secol, fara sa se vada o imbunatatire substantiala, spre exemplu in aceasta privinta, fata de ce era pe vremea comunismului. Pentru ca nu numai ca se vorbeste in aceeasi termeni, dar e chiar aceeasi situatie, sau chiar mai rau: „ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim” – lucru care a determinat milioane de romani sa aleaga calea emigratiei si sa mearga acolo unde se castiga mai bine si munca e respectata. Dar aici…? Nu vedem nici macar o stagnare, ci chiar o inrautatire a situatiei…
Interesant este ca cei mai inversunati critici ai comunismului sunt cei care au beneficiat cel mai mult de acesta. Din pacate se face o critica fatarnica a comunismului si tocmai din acest motiv critica isi pierde valoarea. Bunaoara sunt oameni (e adevarat ca nu toti) care critica comunismul dar care au beneficiat de invatamantul gratuit din comunism, de manuale gratuite, de loc de munca garantat si stabil, unde s-au putut forma ca mari specialisti intr-un domeniu de activitate. Dl. ALM vorbeste de cultura, are dreptate si cred ca ne amintim cu totii ca erau publicate carti, la un pret foarte convenabil, care acopereau marea literatura universala, lucru care a ridicat mult nivelul cultural al oamenilor, inclusiv carti tehnice, literatura stiintifica de buna calitate etc. Or, cand ai beneficiat de toate aceste lucruri, tu esti cel mai inversunat critic al comunismului…?! Nu este oare imorala o astfel de atitudine? Ca daca cel care critica ar fi fost un tanar al zilelor noastre, foarte probabil ar fi fost in randul celor care nu reusesc sa ia un 5 la examenele de simulare de Bacalaureat sau evaluare nationala… Partea proasta este ca unii critica de-a valma: si partile bune si partile rele, ca totul sa fie rau, nu bun! Pacat de faptul ca se face o asemenea critica si care, bineinteles, jigneste inteligenta interlocutorului.
Cum doriti dle Alm dar eu nu v-am jignit. Daca v-ati simtit jignit de ce am spus, inseamna ca suportati doar adevarul dvs. Observ ca discutia pe acelasi ton, si in acelasi „stil” ca al dvs, va deranjeaza. Am uitat, numai dvs aveti voie si dreptul sa fiti mai „acid” in comentarii. Eu nu v-am facut nici basist, si nici nu v-am catalogat in vre-un fel. Oricum, va multumesc ptr lamurire. Daca mai aveam oarece dubii, acum mi le-ati spulberat.
Din pacate timpul va va contrazice, si o veti vedea curand.
Aveti dreptate insa, nu mai are rost sa insist pentru ca ati demonstrat ca de fapt dvs sunteti cel care nu vrea, sau nu poate, sa discute „barbateste” asa cum ma acuzati pe mine.
@Motanul Incaltat
Stimate domn, nu cred că s-a născut orânduirea socială care să mulţumească pe toată lumea. Toate au avantaje şi dezavantaje, socialismul românesc având dezavantajul major că era un sistem închis, fapt care a permis menţinerea totalitarismului stalinist. Acum este la trecut.
Din 1994 am devenit „intreprinzător privat”. Am înfiinţat o firmă cu nişte prieteni, inţial am lucrat fără angajaţi şi, când au început să vină comenzi, am trecut şi la angajări. Mi-e greu să spun „angajaţi”, fiindcă eram o echipă care producea pentru fiecare dintre noi. Niciodată n-am putut să asigur salarii după merit, dar echipa era formată din oameni deştepţi, care ştiau că nu poţi să ceri mai mult decât produci, indiferent câte diplome şi atestate ai. Unii au plecat la venituri mai bune, pe alţii i-am cedat eu atunci când firma a intrat în declin. Le-am găsit locuri de muncă bune pe la beneficiari şi le-am dat transferul.
Acum România are o problemă foarte grea. Industria este „subţirică” şi nu ne mai aparţine. Agricultura, ori aparţine unor latifundiari (mulţi străini), ori este fărâmiţată. Sfera serviciilor ar putea absobi multă forţă de muncă dar trebuie un anumit nivel de trai pentru ca serviciile să fie cerute şi să devină rentabile. Comerţul deja a fost împărţit între mai firme de profil.
Personal, nu ştiu ce s-ar putea face pentru a fi mai bine, indiferent cât de „muncitori” ar fi românii. Când USL-ul a anunţat că va crea un milion de noi locuri de muncă, m-am întrebat „unde?”! În ce domeniu, cu o piaţă saturată cu produse de import? Eu n-am găsit răspunsul şi asta aş vrea să discutăm. Nu să ne jignim ca nişte copii de grădiniţă prost educaţi!
Motane cele mai multe carti tehnice, erau traduse din rusa, sau din germana, dar de provenienta RDG.
Statul comunist publica mult, dar numai ce-i convenea. Cartile gratuite din scoli te invatau doar ce convenea oranduirii.
Dovada ca „invatamantul gratuit din comunism” nu ne-a format si nu ne-a pregatit ptr ce a urmat dupa 89. Dupa 89, scoala a urmat cam acelasi drum o vreme, pentru ca aia erau dascalii.
Hai sa nu fim ipocriti si sa admitem ca „inainte era mai bine” doar ptr ca anumite aspecte o demonstreaza.
Daca era asa de BINE, de ce au murit toti acei tineri? Ca sigur cei ce afirma asta acum au „facut revolutia la televizor”.
De fapt, Romania are cei mai buni politicieni doar pe sticla TV-ului si pe bolguri, iar politicienii nostri au solutii doar cand sunt in opozitie.
@Rica
Da-mi voie sa te contrazic:
– Fizica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti – 1983
Francis W. Sears – Profesor la Colegiul Darmouth
Mark W. Zemansky – Profesor la Colegiul orasenesc al Universitatii orasului New York
Hugh D. Young – Profesor de fizica la Universitatea Carnegie Mellon
-Cursul de Fizica de la Univeristatea Berkeley, California – 5 volume
-Fizica – Editura Didactica si Pedagogica – Bucuresti, 1975
David Halladay – Profesor de fizica la Universitatea din Pittsburg
Robert Resnik – Profesor de fizica la Institutul Politehnic Rensselaer
Am dat numai cateva exemple, ca n-are rost sa insir aici toata biblioteca mea, nu de alta dar n-are Theodora spatiu suficient pe blog! 😆
Asa ca eu as spune sa nu fim rau intentionati, nu numai ipocriti, si sa recunoastem ca Dl. ALM a aprehendat o realitate, un adevar al acelor ani.
Dvs. spuneti:
Eu iarasi pot sa va dau exemple de oameni care s-au format in acel „invatamant gratuit din comunism” si care, unii chiar de pe vremea comunismului, au plecat in Occident, in SUA, in Israel si au facut acolo o cariera frumoasa, evident mult mai bine platita si de un renume mai mare decat cea de aici. Nu ne-a pregatit pentru ce a urmat dupa ’89, in schimb nu pe putini i-a pregatit pentru cariere frumoase in Vest!! Nu mai vorbesc de profesori romani care inca de pe vremea comunismului au plecat in Vest si au facut acolo cariere universitare de invidiat.
Si inca o chestiune: daca cineva zice ca „romanul nu muncea”, inseamna ca nu da vina pe sistemul comunist – deci, dupa el, sistemul era bun, romanul nu muncea!
Sistemul nu a cazut din cauza partilor lui bune, ci din cauza partilor lui proaste, din cauza defectelor de sistem, daca se poate spune asa.
Spre exemplu, Coreea de Nord e o tara comunista. Nu poti spune, spre exemplu, ca un profesor de matematica din Coreea de Nord e unul prost si nu ar face fata exogentelor din, sa zicem, mult mai dezvoltata Coreea de Sud. El poate face fata cu brio exogentelor din Coreea de Sud si nu numai, si din SUA, si din Franta etc. Asta nu inseamna ca sistemul din Coreea de Nord e unul bun si fericit.
La fel s-au petrecut lucrurile dupa prabusirea comunismului cand multi oameni de valoare din fosta URSS au plecat spre Occident si SUA, si au facut acolo cariere cat se poate de reusite si de bune! Dar asta nu inseamna ca sistemul comunist era unul foarte bun, si fericit, si ca ar fi fericit si multumit pe toata lumea.
Motane, am spus „carti tehnice”. Daca vroiai ceva despre motoare, turbine, sau alte „chestii tehnice”: nu stiu sa fi fost traduse din „americana”.
Si cand am spus ca „nu ne-a pregatit” ptr ce a urmat dupa 89, m-am referit din pct de vedere POLITIC si ECONOMIC.
Sa nu uitam ce fel de econimie se invata in comunism, si ce cursuri politice. N-ai sa-mi spui acum ca marii nostri politicieni, s-au transformat peste noapte din comunisti de vaza in capitalisti notorii.
Da, asa este, avem mii de romani pregatiti in Romania, ingineri, medici, fizicieni, informaticieni, care si-au cladit o cariera afara, pentru ca matematica, fizica, medicina, informatica functioneza independent de orientrea politica a fiecaruia.
Im mare parte, pot sa-ti spun ca unu din vanatajele noastre, ale inginerilor romani, a fost abilitatea de a improviza. Asa cum spui, importuri zero, dar aveam nevoie de piese de schimb. Si atunci nevoie te invata cum sa reconditionezi piesele uzate, adica pe romaneste, cum sa faci „din rahat bici si sa mai si pocneasca”.
Tu spui „Daca in capitalism implicarea statului in economie este una minimala, atunci cererea de munca ar trebui sa cada in sarcina sectorului privat, in sarcina patronilor.” iar pe mine ma injura „oamenii de bine” cand spun ca NU GUVERNUL TREBUIE SA CREEZE LOCURI DE MUNCA”.
Da, ce sa spun, , am impresia ca sunt contrazis doar asa din inertie pentru ca observ la fiecare cum usor-usor afirmati cam ce am spus eu, numai ca eu am spus-o inainte ca sa fie evident chix-ul dat de USL.
Stati linistiti, ca m-am lamurit. Eu am spus ca PSD-ul a distrus invatamantul vine unul si dupa ce m-a facut cu ou si cu otet inainte, afirma si el ca avem MAI MULTI ANALFABETI, ca Romania A PRODUS cultura, si acum NU MAI PRODUCE. Vin si spun acum doi ani ca USL nu are cum sa creeze locuri de munca, deci este doar un populism ieftin, si acum spui tu ca implicarea guvrnului in economie trebuie sa fie minimala si ca sectorul privat este cel care trebuie sa le creeze.
Nu conteza ce spun eu, ca sar toti sa ma contreze ca vorbesc pe nas, ca spun ce visez noaptea, dar cand rog si eu sa mi se aduca un indiciu despre o acuzatie facuta, nexam, ca mortu’n papusoi.
In fine, asta e tara pe care au facut-o cei ca voi, cu ACEEASI GANDIRE, asa ca nu trebuie sa va vaitati. Bucurati-va de ea!
Eu acum vreau sa ma bucur de vacanta, aici unde ma aflu.
Am scris mai sus că România „a produs multă, multă cultură„.
De la o vreme, există un clip publicitar despre un deodorant pentru bărbaţi. O animaţie arată că, dacă nu foloseşti deodorantul respectiv, braţul se poate desprinde de trup. O parodie, evident. Evident? Uite că a trebuit pus un anunţ care specifică faptul că imaginea este o parodie!!! Mie acest anunţ, care lipsea în clipul iniţial, îmi sugerează că sunt oameni care chiar cred că nefolosirea deodorantului respectiv duce la pierderea braţului. Dacă mai adăugăm şi creşterea numărului de analfabeţi (care oricum nu pot citi anunţul liniştitor), putem să ne dăm seama de nivelul culturii în România. Cam pe la genunchiul broaştei …
Theo, felicitări! Am citit articolul tău pe diagonală. Pe sărite, aş zice… Dar a generat nişte comentarii de numa’-numa’! Fireşte, domnul ALM e pe placul meu, fiindcă e riguros în informaţie şi nu se implică sentimental. Dar nici ceilalţi nu sunt de ignorat! Excepţie face individul care foloseşte, la un moment dat, apelativul „împuţitule”.
E SUPERdialog, în josul postării tale! 🙂
Ţine-o tot aşa!
Domnul @ ALM
Ati scris „o multime ” de randuri , sa va fie de bine !
Sa fiti iubit…
Cu stima Emil
P.S. Forma Fara Fond a scris mai multe. cine-i CASTIGATORUL ?.
Domnule Vulcănescu, am scris mult ca să fiu înţeles de toţi userii care vizitează blogul. Am mai scris: cine poate, înţelege, cine nu, nu! Eu îmi respect cititorii atunci când acestia sunt măcar civilizaţi. Sunt greu de supărat dar nu suport jignirile, mai ales la adresa României. De alaltăieri, de ieri şi de astăzi.
Accept cu plăcere stilul pamfletar, cu o singură condiţie: să nu fie veninos, mai ales din partea unor persoane care, pentru mine, există numai spaţiul virtual …
Domnul @ ALM
UNUL din „comentatori” da numai replici la postarile noastre , nu are „curajul” sa-si exprime parerile despre tema propusa de gazda noastra Theodora , incearca sa ne spuna ce destept ii IEL ca se plimba cu un V8 , castiga o multime de bani si dupa cum spumem noi ardelenii cred ca nu stie cate prune are in traista , NU-I BAI ! , acum lucreaza la o multinationala si a uitat sau nu mai vrea sa-si aduca aminte ca are o diploma care se ” datoreste ” faptului ca noi am LUCRAT !
Ii un „baiat” destept , le stie pe toate da replici la toata lumea dar … un singur lucru nu mi-a explicat cum 1+1=10
In privinta „scrisului” cine are putere … poate sa citeasca si printre randuri… chiar daca sunt putine.
Sa fiti iubit…
Cu stima Emil
P.S. Fraiere ( vanturici ) sa stii ca si eu ma plimb cu o Toyota si ii proprietate personala , nu a firmei , in privinta libertatii de expresie sa stii ca nu te mai las pe ” mana ” prietenuli @ Incognito .
Foarte bine dle Emil, s-o stapaniti sanatos. Acum vreti sa va spun si eu cate masini am „propitate personala”?. Nu-i cazul, sincer.
Iar diploma pe care o am din Romania, este obtinuta pe merit, nu ca altii luati din productie si bagati in „scolile populare” ca aveau origini sanatoase. Insa pe langa aceasta, mai am si alte diplome, obtinute in urma unor specializari „afara”, acolo unde asemenea diplome nu se iau nici pe ochi frumosi, si nici ca „te stie dom’ profesor”. Multumesc oricum ca-mi dati dreptate, inclusiv dle Alm, care acum se simte jignit ptr aceeasi atitudine pe ca care a avut-o domnia sa fata de mine nu de mult, prin ceea ce spuneti acum. Cand? Atunci cand am afirmat ca invatamantul romanesc a fost distrus de iubitii dumneavostra pesedei, prin eliminarea acelei trieri, ce consta in examenul de admitere, atat la liceu, cat si la facultate.
In rest, nu va simtiti dator sa va infranati pornirile, doar din grija a nu ma jigni. Fiti natursl, cs e mai bine. De jignit NU AVETI CUM sa ma jigniti, indiferent ce mi-ati spune, sau cum. Iar de gandig cu stomacul cred ca va refereati la iubitul dvs prieten, INCOGNITO, ca el sarmanul zboara din slujba in slujba, de „cercetator” ce este. Sunt convins ca de eram in acelasi ton cu domnile voastre, si injuram la acelasi gard, va eram „prieten”, numai ca nu asta am cautat.
Sa fiti iubit, stimate domn.
Nimeni dle Emil. Vi se pare ca este o competitie? Cel putin NU din partea mea. Ptr dvs libertatea de expresie este doar daca va convine ce spune celalalt?
Draga Theodora
Hai sa ne mai si distra
http://www.youtube.com/embed/44UC6muN8KY?feature=player_embedded
Sa fii iubita …
Cu stima Emil
Vanturici
Vezi ca vorbesti pe NAS !
Ai polipi sau deviatie de sept ?
In regimul „comunist” s-au facut multe lucruri nu bune ci foarte BUNE iar acum vii aici mai BalacaRica sa ne explici de ce o ducem RAU ?
Chiar nu-ti dai seama ca esti EXPIRAT si PUTRED ! ! !
Esti ” inca ” Tanar , ai uitat proverbul : ” Cine nu are batrani sa-i cumpere” .
Stiu ca nu-ti place dar nu pot sa-ti spun decat : Dumnezeu Sa Te Lumineze !
Nu dle Emil, n-am uitat proverbul, dar dvs nu-l stiti pe tot, sau omiteti cu buna stiinta continuarea. Cu polipii n-am probleme, ca de avut ii avem toti, si nici deviatie de sept nu am. Spre norocul meu, nu prea am luat pumni in nas, iar de cazut in el , nici atat.
Da dle Emil, in comunism s-au facut muuuulte lucruri bune, mai ales ….. CE ? Nu vreti sa dati exemple de muuulte lucruri bune? De ce n-ati ramas in comunism dle Emil, daca va era asa de bine? Ce era bine? Ca nu aveam somaj? Ca sectoarele economiei care produceau, duceau in carca celelalte sectoare care doar consumau?
Asta apropos de „nostalgiile” de care ma acuza pe mine dle Alm? 🙂 🙂 🙂
Cine e nostalgic dle Emil? Dvs nu vorbiti pe nas, dar vorbiti prost. Regretati cumva ca n-am ales CSI in loc de UE? Ca poate v-ar fi fost mai bine.
Sa fiti iubit si dvs.
Rica
Iti dau numai un exemplu fiindca altfel ar trebui sa „bat” la tastatura toata ziua , am produs apa grea cu o puritate de 99,5% , cate tari in lume au mai facut acest lucru ?.
Nu regret ca am ales UE , regret in schimb ca s-au rupt relatiile economice cu doua puteri economice ale lumii si aici ma refer la China si Rusia.
Un sfat dezinteresat , incearca sa nu mai gandesti cu stomacul sau anumite membre inferioare.
Dumnezeu sa te lumineze.
Câtă obtuzitate! România s-a rupt politic definitiv de URSS încă din august 1968! Şi tot atunci s-a văzut cu claritate opţiunea populară faţă de acel demers. Relaţiile economice cu China şi Rusia scădeau oricum, după ce ne-am distrus industria. Ce avem noi şi n-au ele?
Tările arabe absorbeau masiv producţia de tractoare, camioane, utilaje agricole, utilaje petroliere şi piese de schimb pentru acestea. Am ascultat ordinul licuriciului şi am distrus Tractorul (Braşov şi Craiova), Autocamioane-Braşov, MEFIN-Sinaia, Semănătoarea-Bucureşti, 1 Mai-Ploieşti, plus zeci de producători din orizontală. Poate unii vor replică precum că unele uzine mai există. Există, dar sunt la limita supravieţuirii, pieţele fiind ocupate de cei care n-au confundat comerţul cu politica …
Ati produs-o dvs la Cluj? Eu stiam ca se producea „altundeva”, de catre alt fel de angajati.
In fine, si de ce nu mai producem dle Emil? Daca nu ma insel, acel loc a fost primul desfiintat de pd vremea „iubitului dvs conducator”, „tovarasul domn mai animalule”. Cel care vroia sa construiasca un comunism cu fata umana. Ce ati vrut sa spuneti cu asta? De la mine se vede doar ca spuneti exact ce am spus si eu, ca de la 90 incoace, TOTI conducatorii pe care I-am avut au continuat distrugerea inceputa de conducerea iliesciana. Si orice, oricum, o sa-mi raspundeti, nu puteti nega un adevar, ca atunci a inceput tot.
Dar, sa fiti iubit stimate domn. Nu duceti grija de mine, si nici de ce masini conduc. Va spun doar ca TOATE au nr de Romania, nu de BG, deci platesc taxe si accize la toate. „Cica” 🙂
Si de aceea tarile arabe aveau datorii catre statul roman. Multe dintre ele restante pana azi, dar si mai multe vandute pe 3 lei unuia sau altuia, care s-au imbogatit enorm in felul asta.
Pai daca „vindem castraveti gradinarului” barem sa spunem tot. Pe ce exportam dle Alm. La ce pret? Ce motoare aveau Daciile care mergeau in acele tari dle Alm? Va spun eu, ca am dus in Maroc Dacii prin 84, ptr taxi, iar motoarele erau RENAULT. DAC-urile exportate mergeau cu motoare MAN, ca asa era licenta. Autobuzele facute la AB erau asa de bune pe piata interna ca importam Ikarus.
Tabla navala produsa la noi era tratata in Europa si apoi readusa in tara sa facem navele ce mergeau la export, ca ptr navele de la „intern” nu era nevoie, de rugineau instant.
La Tehnoton Iasi erau facute statiile radio navele, dupa „furaciune” NERA, dar crapau finalii in draci, de bietii „pitigoi” plecau la drum cu pungi intregi de piese de schimb.
Pepsi-ul imbuteliat la noi avea gust de doua ori pe an, cand veneau „sefii” in inspectie, ca in rest se diminua dozajul, sa se acopere furaciunea de esenta. In jurul Colibasului cumparai piese „la negru” de-ti faceai singur masina, ca „se descurcau” baietii.
Stiu ca nu va convine sa admiteti CA ASA ERA, in comunismul romanesc. Nici nu ma intereseaza de ce, constat insa ca „v-am jignit” doar v-am spus adevarul.
@Rica
Nu mai! 🙂 Nu la ce pret, intreaba-te la ce curs si la cum era stabilit cursul valutar pe vremea comunismului! 😉
Chestiunea este ca Ceausescu a avut ideea, aplicata apoi in practica, desigur, sa dam totul la export si sa nu mai luam nimic din import, fara sa faca investitiile necesare in economia romaneasca, in anii ’80. Rezervele valutare erau la inceputul anului 1990 de 1,5 miliarde de $, fara ca Romania sa inregistreze datorii externe. Totusi, era foarte putin: banii astia s-au consumat repede (1,2 milirade $ s-au epuizat in 9 luni, „mai rapid decat in cele mai pesimiste scenarii” – Isarescu). Era clar ca era nevoie de o dolarizare a economiei romanesti, lucru ce s-a realizat partial pana in septembrie ’90. Chestiunea este ca noi ramasesem in urma din punct de vedere tehnologic si ca politica asta de suprimare a importurilor („independenta economica” asa cum o vedea Ceausescu) a fost una contraproductiva si nerealista. Pana la urma a trebuit sa se elimine restrictiile privind importul si, dupa cum remarca Mugur Isarescu in Reflectiile sale Economice, importul a crescut abrupt inca din primele luni ale lui 1990!! Nu s-a mai putut reduce importurile la nivelul exporturilor si cursul nu a mai functionat ca instrument de corectare a defcitului comercial. Isarescu spune despre cursul de 21 lei/dolar ca „era cu mult sub valoarea medie de echilibru, ceea ce a incurajat importurile”. Iar la 35 lei/dolar, adauga ca „ar fi existat o serie de produse pentru care importul aparea mai avantajos decat productia interna”, deci chiar si la o depreciere mai pronuntata a leului!!
DEMOCRATIA AUTENTICA PRESUPUNE SI EXISTENTA -TRIMITEREA SAU NETRIMITEREA UNOR ASEMENEA TIP DE INDIVIZI PRIN SCRUTIN CORECT IAR NU MASLUIT IN PARLAMENTUL EUROPEAN .
LUPEA NICODIM EUGEN BRASOV-ROMANIA)
@Motanul Încălţat
„Chestiunea este ca noi ramasesem in urma din punct de vedere tehnologic si ca politica asta de suprimare a importurilor (“independenta economica” asa cum o vedea Ceausescu) a fost una contraproductiva si nerealista.”
Chestiunea este că nu eram mai în urmă decât celelalte ţări europene din lagărul socialist, din contră. Problemele au apărut imediat după prăbuşirea lagărului socialist, moment după care unele ţări au primit ajutoare directe şi indirecte (RDG, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia) şi altele ba (România şi Bulgaria). Astfel, ţările din prima grupă au putut (şi cu ajutor logistic) să-şi crească nivelurile de producţie şi export, în timp ce România şi Bulgaria au fost condamnate să devină pieţe de desfacere, şi cu ajutorul neprecupeţit al cozilor de topor indigene.
Ideea de independenţă economică a apărut după ce FMI-ul şi Banca Mondială au început să-şi bage nasul în politica economică (şi nu numai) a României. Atunci s-a luat măsura de a achita cât mai repede datoria externă, cu sacrificii asemănătoare cu cele din timpul guvernărilor Boc (atunci toţi eram bugetari), excedentul apărând din redevenţele pe care le încasam din ţările către care România făcuse exporturi pe datorie. Oricum, banii erau prea puţini pentru a ţine „piept” celorlalte ţări europene. În plus, noii guvernanţi au permis apariţia unei hemoragii de bunuri subevaluate către talciocurile din Turcia (rulmenţi, piese auto procurate din import, încălţăminte de calitate etc), concomitent cu transformarea unor datorii în produse (Boni-Bon, detergent, pastă de dinţi, „adidaşi” şi alte prostioare).
În acea perioadă aveam o Skoda 120L, o maşinuţă bună, uşor de întreţinut şi reparat „în faţa blocului”, cu piese de schimb ieftine şi din abundenţă. După ianuarie 1990, magazinele cu piese de schimb erau aproape goale, toate „mărunţişurile” dispăruseră, singura speranţă mai era la service-uri, dar şi acolo cu ciubuc gras.
Poate era bună o infuzie valutară în economia românească, numai că noii guvernanţi au procedat invers. Entităţile industriale nu aveau conturi bancare individuale, totul făcându-se prin bugetul de stat. Trecerea la „economia de piaţă” a lăsat întreprinderile fără capital rulant, obligându-le să facă împrumuturi bancare sau să-şi vândă unele active. Ca şi cum nu era de ajuns, a fost instaurat şi haosul în agricultură, au fost distruse CAP-urile şi GAS-urile, Staţiunile de maşini şi tractoare, sistemele de irigaţii. Noii guvernanţi au pregătit cu sârg România să devină o colonie modernă, cu nababi de carton, apăruţi prin sfeterisirea banului public şi încasarea de „comisioane” contra semnături pentru privatizări oneroase …